On pitkään kehuskellut yksinhuoltaja avovaimonsa työttömyys- ja asumistuella, vaikka asuvat todellisuudessa avoliitossa. Lähetin sähköpostia huoltoyhtiöön ja kelaan, niin tulee totuus ilmi.
Käräytin taas yhden tukihuijarin
18
3298
Vastaukset
- hah hah
Niin kuvittelet että Sinun totuus tulee ilmi. Hommahan kuivuu kokoon jos mitään näyttöä ei löydy. Saat pahimmassa tapauksessa syytteen väärän tiedon antamisesta viranomaiselle (=Kela), ja kun ilmiannettu saa tietää tekosi niin elämäsi muuttuu tosi jännittäväksi kun et koskaan voi tietää kuka tulee vastaan...
- toden peräämistä
Se "ilmiannettu" voi pyytää Kelalta kirjallisena ilminantajan nimen ja voi tulla haaste kärjille. Mutta jos asiassa on oikeasti perää, niin Kelahan perii omansa vaikka ulosoton kautta.
- käryttäjä
Ilmiantajan tietoja ei saa koskaan antaa kenellekään. Se on lainvastaista, mutta ilmiantaminen ei ole. Ja ainahan voi lähettää tai soittaa nimettömänä.
- Älä puhu soopaa
toden peräämistä kirjoitti:
Se "ilmiannettu" voi pyytää Kelalta kirjallisena ilminantajan nimen ja voi tulla haaste kärjille. Mutta jos asiassa on oikeasti perää, niin Kelahan perii omansa vaikka ulosoton kautta.
"Se "ilmiannettu" voi pyytää Kelalta kirjallisena ilminantajan nimen ja voi tulla haaste kärjille."
Kela, eikä kukaan muukaan viranomainen, anna koskaan ilmiantajan nimeä. Ja toisekseen, ilmiannon voi myös antaa nimettömänä.
Itse olen näin tehnyt kahdesti, ja molemmissa tapauksissa Kela on ryhtynyt takaisinperintään. Sen lisäksi verottaja molemmissa tapauksissa ryhtyi omiin toimiinsa.
Kyse oli pimeästä työnteosta, ja samaan aikaan nostetuista avustuksista.
Kela ja verottaja ottaa erittäin mielellään vastaan ilmiantoja, ja heidän on pakko tutkia ilmiannot.
Eli ilmiannettu ei saa koskaan tietää käräyttäjäänsä. - toden peräämistä
käryttäjä kirjoitti:
Ilmiantajan tietoja ei saa koskaan antaa kenellekään. Se on lainvastaista, mutta ilmiantaminen ei ole. Ja ainahan voi lähettää tai soittaa nimettömänä.
Kyllä Kela antaa ilminantajan nimen jos pyytää kirjallisena. Tiedän, koska itse olen sen pyytänyt aiheettomasta ilmiannosta. Ja tein siitä rikosilmoituksen. Juttu menee kärjille aiheettomana ilmiantona ja kunnian loukkauksena.
Kela totesi itsekin ilmiannon perättömäksi ja aioin (ja teinkin) asiasta rikosilmoituksen. Eli jos sitä ei olisi minulle annettu, niin seuraavaksi sitä olisi poliisi pyytänyt ja silloin Kelan olisi joka tapauksessa pitänyt se antaa.
Nimettömän ilmiantajan paljastukseen Kela ei kuulemma reagoi millään tavalla. Muutenhan ne ei muuta kerkiäisi tekemäänkään kuin nuuskia ihmisten asuinoloja. - Puhut omiasi...
Kyllä Kela antaa ilminantajan nimen jos pyytää kirjallisena. Tiedän, koska itse olen sen pyytänyt aiheettomasta ilmiannosta. Ja tein siitä rikosilmoituksen. Juttu menee kärjille aiheettomana ilmiantona ja kunnian loukkauksena.
Kela totesi itsekin ilmiannon perättömäksi ja aioin (ja teinkin) asiasta rikosilmoituksen. Eli jos sitä ei olisi minulle annettu, niin seuraavaksi sitä olisi poliisi pyytänyt ja silloin Kelan olisi joka tapauksessa pitänyt se antaa.
Nimettömän ilmiantajan paljastukseen Kela ei kuulemma reagoi millään tavalla. Muutenhan ne ei muuta kerkiäisi tekemäänkään kuin nuuskia ihmisten asuinoloja.Nyt puhut kyllä muunneltua totuutta.
Kela ei anna ilmiantajan nimeä kenellekään. Ainoastaan, jos tapaus menee oikeuteen, niin siinä vaiheessa ilmiannettu saa tietää ilmiantajan nimen.
Mutta monestihan väärinkäytös (lue huijaus) ei mene oikeuteen, vaan ainoastaan takaisinperintä käynnistyy.
Lue linkistä kohta "Ilmianto".
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/031005123238ML/$File/12luku_1.pdf?OpenElement
"Nimettömän ilmiantajan paljastukseen Kela ei kuulemma reagoi millään tavalla."
Tuokaan ei pidä paikkaansa. Samassa dokumentissa sanotaan "kaikissa väärinkäyttöepäilytilanteissa tapaus tulee selvittää. Merkitystä ei ole sillä, onko ilmianto nimetön". - toden peräämistä
Puhut omiasi... kirjoitti:
Nyt puhut kyllä muunneltua totuutta.
Kela ei anna ilmiantajan nimeä kenellekään. Ainoastaan, jos tapaus menee oikeuteen, niin siinä vaiheessa ilmiannettu saa tietää ilmiantajan nimen.
Mutta monestihan väärinkäytös (lue huijaus) ei mene oikeuteen, vaan ainoastaan takaisinperintä käynnistyy.
Lue linkistä kohta "Ilmianto".
http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/031005123238ML/$File/12luku_1.pdf?OpenElement
Tuokaan ei pidä paikkaansa. Samassa dokumentissa sanotaan "kaikissa väärinkäyttöepäilytilanteissa tapaus tulee selvittää. Merkitystä ei ole sillä, onko ilmianto nimetön".Ei minulle ole sattunut kohdalle kuin tämä yksi kerta ja sekin oli perätön. Siksi sainkin heti ilmiantajan nimen. En ole Kelaa huijannut.
Näin minulle Kelasta sanottiin. On kuulemma ilkeitä naapureita, exiä ja muita jotka ihan ilkeyksissään soittavat, eikä Kelan resurssit riitä kaikkia soittoja tarkistamaan. Kelan pitää hoitaa niitä palveluja, joita varten se on eikä toimia salapoliisina. - olet valehtelija
Ei minulle ole sattunut kohdalle kuin tämä yksi kerta ja sekin oli perätön. Siksi sainkin heti ilmiantajan nimen. En ole Kelaa huijannut.
Näin minulle Kelasta sanottiin. On kuulemma ilkeitä naapureita, exiä ja muita jotka ihan ilkeyksissään soittavat, eikä Kelan resurssit riitä kaikkia soittoja tarkistamaan. Kelan pitää hoitaa niitä palveluja, joita varten se on eikä toimia salapoliisina.Nimen antaminen on virkavirhe. Jos se olisi mennyt oikeuteen olisi virallinen syyttäjä automaattisesti käynnistänyt rikostutkinnan kelan virkailijan toimista.
- toden peräämistä
olet valehtelija kirjoitti:
Nimen antaminen on virkavirhe. Jos se olisi mennyt oikeuteen olisi virallinen syyttäjä automaattisesti käynnistänyt rikostutkinnan kelan virkailijan toimista.
En valehtele, sain nimen kirjallisena, siitä on mustaa valkoisella. Viimeistään se olisi pitänyt poliisille antaa, koskapa tein rikosilmoituksen.
Oletko Kelan virkailija? Vai teetkö itse perättömiä ilmiantoja?
- sairasta puuhaa
Voi elämä, että ihmisiä kiinnostaa toisten asiat!!! Miksi kuluttaa aikaa ja vaivaa moiseen. Pitäkää huoli omista asioistanne. Tuollaisia jotka työntävät nokkansa toisten asioihin kutsutaan juorukelloiksi, joiden elämä ei ehkä tule olemaan auvoisaa, kun muut saavat tietää, mitä on tullut tehtyä.
- Huijarit.
Ja sellaisia, jotka huijaavat yhteiskunnan, eli kaikkien meidän veronmaksajien rahoja, kutsutaan huijareiksi ja rikollisiksi.
Ja heidät on syytäkin käräyttää.
- kommentti....,,
Jaa? No enpä tunne sinun aloittaneen asiaa ja henkilöäsihän et myöskään kerro, mutta kyllä muistuttaisin, että tilanteissa, jos siis todella puutut muiden ihmisten asioihin kertomallasi tavalla "käräyttelemällä" yksityiskansalaisena olettamiaisi yhteskunnnan tukien väärinkäyttäjiä, on kaltaistesi paras olla asiastasi aika varma ja luulo (tai esimerkiksi tietoinen valhe) ei ole tiedon väärti, vaan saatat itse joutua jopa oikeudelliseen vastuuseen, mikäli väittämäsi ulkopuolisten asioista olisi täysin perätön.
Kukaan rehellinen ei ainakaan halua tulla tukihuijariksi nimetyksi ja niin paljon tottakai kuin tukihuijareita tuleekin paljastaa ja sellaisten laittomasta touhuilusta tehdä loppu, jos joku sitten ihan varma huijareista on, en suoraansanoen ole koskaan ymmärtänyt kertomaasi tuon tyyppistä "kansalaisaktivismia", jollet sitten ole jokin virkaa tekevä henkilö, jonka hommanakin olisi paljastaa tukien väärinkäyttäjiä virkasi puolesta, vaan joskus varmaan erääntyypppinen kiusaamisen ja mustamaalaamisen muoto voi olla juuri kyttääminen, että mitä etuuksia ja tukia muut saavat yhteiskunnalta - harva sellaiseen jaksaa keskittyä ja suurin osa keskittyy pitämään huolen omista asioistaan. Minä ainakaan en ikinä edes uskaltaisi tai jaksaisi tai viitsisi puuttua muiden yksityiskansalaisten yksityisasioihin, eivätkä ne minua edes kiinnosta - joskaan en tunne yhtäkään sosiaalitukien väärinkäyttäjääkään, enkä liiku sellaisissa piireissä.
Mutta toki jos asiastasi olet sadan prosentin varma ja tiedät, ettet valehtele, niin sitten voit väittämäsi huijareita "paljastaa". - näin on 2
Tee palvelus ja ilmoita Kreikka.
- näin on 2
Palkataan vaan lisää kyttiä ja tehdään taas lisää lakeja niin saadaan palkata lisää kyttiä. sillä saadaa markkinavoimista niska lenkki kuten ministeri Käteinen messusi.
- selkeää
Minä ilmoitan Suomen ja suomalaisten pahimmat pummiryhmät.
http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/10/02/nailla-palkoilla-ei-kannata-menna-toihin/201113933/139
- sikana kunnioitusta!
Vattu, sä oot kova jätkä! Kaikki varmaan arvostaa sua nyt ihan simona ja ajattelee, että oot vähän niinkun poliisi tai jotain. Sulle vois ehkä askarrella jonkun sellasen epävirallisen virkamerkinkin. Sitten voisit patsastella peilin edessä merkki rinnuksissa ja miettiä, että mistä näitä senttejä oikein tulee. Jatka vaan samaan malliin jatkossakin! Rispektiä!
- näin on 1
Toi oli hyvä tee sellainen punainen lippu vielä ja laita portinpieleen, niin meillä neuvostoliitossakin palkittiin.
- turpiin vaan tollast
Saitko myös vallantunnetta asiasta? Voi jeesus, että oot pelle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh872071Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 236756
- 59708
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10701- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211598- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492