40-vuotias ja kaikki viikonloput vanhempien luona

valot taivaan silmis

Mun niin sanottu elämä on tämmöistä eli viikot olen yksin asunnossani ja viikonloput vietän lähes aina vanhempieni luona.
Ei oikein tunnu normaalilta tämmöinen, mutta minkäs teet kun ei ole ystäviä, parisuhdetta tai yleensäkään yhtään mitään sisältöä elämässä.

Lopullinen ratkaisu on ollut useammin kuin kerran mielessä kun on miettinyt tätä kaikkea kurjuutta täällä, mutta en vain kykene tekemään mitään koskaan.

Itken lähes päivittäin ja olen masentunut.
Muille ihmisille näyttelen että kaikki on kunnossa, kukaan ei ymmärrä tätä tuskaa ja kärsimystä.
En voi puhua vanhemmillenikaan koskaan mitään vaikka siellä aina olenkin, tosin vastentahtoisesti mutta pakosta.

39

2921

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M3302

Ymmärrän tilanteesi, ja olisin varmasti itsekin samassa jamassa ellei minulla olisi työpaikkaa.

Voit kuitenkin saada sisältöä elämääsi. Voit esimerkiksi katsoa mitä paikkakuntasi kansalaisopistolla olisi tarjottavaa. Voit myös kokeilla liittyä chattin, jonka me, palstan yksinäiset, perustimme jotta saisimme seuraa toisistamme. Ohjeet löydät täältä -> http://keskustelu.suomi24.fi/node/10109741

• 37

Itselläni samanlainen tilanne, olen vaan 14 vuotta nuorempi sinua..

• tyhjän tuntuista

Mut voishan ne asiat olla huonomminkin, mieti et sulla ei olis edes niitä vanhempia joiden luona käydä.
      Saat syödä siellä ja onpahan ainakain jonkinlaista kontaktia muihin ihmisiin, sen sijaan et olis ihan yksin kokonaan omassa kopissa.

Huonotkin vanhemmat ovat kuitenkin vanhemmat jotka välittävät.

• että näinnnn

Olen sitä mieltä että ei niistä vanhemmista ole tällaisessa tapauksessa paljonkaan apua tähän asiaan. Ainakin jos olen tässä asian oikein tulkinnut, eli niin että ei tässä näillä vanhemmilla oikeasti ole kuitenkaan mahdollisuutta mitenkään helpottaa tilannetta taloudellisesti ja sosiaalisestikkin, työpaikan saamisesta puhettakaan. N.s tavallisilla ja tätä köyhemmillä vanhemmila ei yleensä ole mitään tällaisia mahdollisuuksia.
        Kulttuuriset seikat huomioon ottaen se voi jopa vaan lisätäkkin masentuneisuutta tällaisessa tapauksessa, ainakin jos siellä vanhemmillaan ihan joutuukin käymään.

• tress67

Minulla myös hyvin paljon samanlainen tilanne kuin aloittajalla, olemme myös saman ikäisiä.
      Itselläni asiat sikäli hyvin että on mies ja työpaikka mutta se hyvä ystävä puuttuu jonka kanssa viettää vapaa-aikaa. Olisi mukavaa kun olisi kaveri jonka kanssa käydä kahvilla, kirppareilla, lenkillä yms. tavallista.

Mistä päin olet?

• valot taivaan silmis

03-area ja oon mies et ei taida paljoo kiinnostaa.

• tähän on kyllä

sanottava, että viisauden "huonotkin vanhemmat ovat kuitenkin vanhemmat jotka välittävät" laukoja on tainnut saada onnekseen ihan kelpo vanhemmat. Minusta huonot vanhemmat ovat juuri sellaiset, jotka eivät välitä, vaan pikemminkin ovat yrittävät alentaa lapsensa hinnalla millä hyvänsä itsensä alapuolelle. Sellaisten vanhempien seurasta, jotka vain valittavat ja haukkuvat, ei lapsi (nuori tai vanhempi) todellakaan saa mitään, päinvastoin, se kanssakäyminen kuluttaa ihan hirmuisesti. En siis sano sillä, etteikö ap:llä voisi olla ihan mukavat vanhemmat, mutta niin ei ole automaattisesti.

• Minäkin käyn

vanhemmillani lähes joka viikonloppu. Tuntuu että äitini nauttii epäonnistumisistani, haluaa nähdä kun syöksyn maahan liekeissä. Onpahan sitten taas juoruttavaa. Isällä tuntuu olevan asenne että ellen tee tasan sitä mitä hän haluaa minun tekevän en ole "hänen poikansa". No pelkkää spekulaatioohan tää on kun en mää ikinä niiden kanssa puhu mistään. Puhun niille kun ventovieraille, säästä, ohjelmista...

• mk
        Minäkin käyn kirjoitti:

vanhemmillani lähes joka viikonloppu. Tuntuu että äitini nauttii epäonnistumisistani, haluaa nähdä kun syöksyn maahan liekeissä. Onpahan sitten taas juoruttavaa. Isällä tuntuu olevan asenne että ellen tee tasan sitä mitä hän haluaa minun tekevän en ole "hänen poikansa". No pelkkää spekulaatioohan tää on kun en mää ikinä niiden kanssa puhu mistään. Puhun niille kun ventovieraille, säästä, ohjelmista...

Muista katkaista senapanuora kun taytit 18v ja sen jälkeen kun on muuttanut omilleen niin saa tehdä mitä haluaa ja jos joku rupeaa pyytämään jotain apua ja jos ei hyvita niin voi snao että ei voisi vähempää kiinnostaa ja ei muuta kun baariin ja muihin rientoihin mukaan ja oleppa puolivuotta käymättä vanhemmillasi niin saat etäisyyttä.

• jk

vai niin

• Ikuisesti Yksin

Minulla samanlainen tilanne mutta vanhempieni luona käyn vain joskus harvoin. Eihän tällainen normaalia ole, eikä terveellistä. Ystävän/kumppanin löytäminen olisi lottovoitto.

• RK-7.62

Vai niin :))

• 0,004 mm km nm

no niimpä niin vaan taas sullekin

• totuus sattuu

Aattele kun ne sun vanhempas jonain päivänä kuolee... mihkäs sitte meet?

• sattupa sopivasti

Sit tuun sun luo kyläileen joka viikonloppu, voin toki käydä joskus viikollakin jos jaksan ja sulle sopii.

• n. 40 vuotias

Minulla ainoat "kyläilypaikat" on siskoni ja äitini (isä on kuollut), töissä sentään käyn, mutta... siinäpä se elämä menee.

• vanhapoika viiksekäs

Samoin samoin.
      Tosin olen 68 vuotias ja vanhempani yli 90. Onhan tämä noloa vaivata vanhempia koko ajan. Pyytää äitiä tekemään ruokaa 4 kertaa päivässä.

Itse asiassa asun vanhempieni nurkissa. En ole saanut lähdettyä pois. Poikamies olen edelleen. Vientiä olisi ollut vaan en ole antautunut.

Reippaasti vaan liikkeelle. Ihmisiä löytyy.

• MK

E imuuta kun baariin ja viihteelle viikonloppuna ja ei siellä vanhempien luona tarvitse tossa iässä käydä kuin 2-4 kertaa vuodessa ja PITÄÄ ITSE TEHDÄ SE ELÄMÄ JA TEHDÄ NIINKUIN ITSE HALUAA EI TEHDÄ KUIN MUUT HALUAVAT.

• no huh...

Siis viihteelle yksin? Eikös sinne baariin mennä yleensä kaverin kanssa? Jos sellaisia siis on.

• käppäs käppä

En oo koskaan tykänny baareista, eikä tommonen viihteelle meno muutenkaan kiinnosta.
      Itse asiassa mikään alkoholiin liittuvä ei kiinnoosta.

Eikä mulla oo rahaakaan missään käydä tai mitään tehdä.

Tänäänki meen taas porukoille viikonlopuks lähinnä vaan sen takia että saa syödä kunnollista ruokaa useampana päivänä.

• mk

Ei siellä baarissa viinaa ole pakko juoda ja voi olla selvinpäin mutta on ainakin seuraa ja niin edelleen.

• sivustavastaaja
        mk kirjoitti:

Ei siellä baarissa viinaa ole pakko juoda ja voi olla selvinpäin mutta on ainakin seuraa ja niin edelleen.

Joo, kyllähän siellä voi selvänäkin olla, mutta se yövalvominen...

Ei huvita sotkea unirytmiään sillä, että lähtee baariin siihen aikaan, kun pitäisi olla jo nukkumassa ja sitten valvoo aamuun asti. Koko seuraava päivä pilalla. Eikä ole kivaa jonottaa taksia ulkona aamuyöllä ja vielä maksaa siitä hyvästä, että ajaa sitten yksin, alamaissa kotiin. On muutakin käyttöä rahalle. Ja mieluummin todellakin menen pirteänä su- aamuna ulos kävelylle, kuin makaan naattina puoleen päivään.

• äitimummu

Niin sama on minulla..
      Olen jo mummu ja asun yksin, koska vaari löysi nuoremman jo kolmekymmentä yksi vuotta sitten.
      En viihdy baareissa elokuvissa teatterissa tai muissa saman tyylisissä viihteissä, eikä pieni eläke suo edes mahdollisuutta. Alkoholia en käytä lainkaan.
      Omat vanhemmat ovat kuolleet ja omat lapset ovat unohtaneet kiireidensä keskellä.
      En kykene pitämään kestejä, niihin olisi tulijoita, mutta en koe tarvetta ostaa ihmisiä työllä tai rahalla joka menee ruokaan kahviin.

Uskon kuolinsyyksi tulevan; sydämen pysähtyminen yksinäisyydestä.

• yksi mummo

Täällä on toinen jolla on aivan sama tilanne, eikä taida enää tästä muuttua tai tiedä häntä haluanko enää edes muutosta.
        Tietty hyvä kaveri olisi elämän suola.
        Sitä odotellessa.

• 28n

Hei valot taivaan silmis!
      Haluaisitko kirjoitella kanssani ja tutustua lähemmin? Olen 28-v. nainen Jyväskylästä. Muutkin saavat kirjoittaa, sekä miehet että naiset. [email protected]

• Auttaja92

Hei vaan kaikille onnettomille ja vähemmän onnellisille.

Haluan mainita kuinka tärkeää on pitää yhteydet vanhempiinsa hyvinä, koska meillä on kuitenkin vain yhdet vanhemmat. Oma tilanteeni on harmittava: vanhemmat eronneet eivätkä antaneet hyviä eväitä elämään ja nyt olemme katkeria toinen toisillemme, mutta silloin kun näemme koitan pitää keskustelua sujuvana ja positiivisena, viettämättä keskustelua negatiivisiin asioihin esim. menneisyyden negatiiviset muistot ja toisen arvosteleminen

MUTTA NYT TARKEMMIN ASIAASI. Kriittinen asia on määritellä ongelma. Olen itsekin masentunut, tosin itkeä en osaa, valitettavasti. Olen myös pelokas, enkä kauhean sosiaalinen. Olen myös lihava, en erityisen hyvännäköinen, siitäkin katkera vanhemmille. Rahaa ei ole sen enempää kuin muilla, enkä saanut lukiosta edes ylioppilaslakkia, vaikka kuinka lahjoin.
      MUTTA OLEN YMMÄRTÄNYT JOTAIN: tuo kaikki on samantekevää. Ajattele, että kaikki asuisimme vierekkäinen samanlaisessa talossa, samoine huonekaluineen. Kävisimme samassa työpaikassa ja tienaisimme yhtä paljon rahaa. Kukaan ei olisi liian ruma tai läski. Näin ollen, kuka meistä olisi onnellisin? Mielestäni se, jolla on eniten toimivia ihmissuhteita. Sairauksista arviolta 70% on psykosomaattisia, mielen "vikaisuuksia", jotka esiintyvät kehossamme fyysisinä oireina varoittaen "jotain on pielessä, tee jotain!" Sinun, ystäväiseni, ja myös monen muun ongelma on yksinkertaisuudessaan yksinäisyys, josta nämä oireetkin lopulta ilmenevät. Meillä kaikilla on samat mahdollisuudet saada mitä haluamme: aivot joilla toimia, suu millä puhua ja jalat joilla kävellä.
      JOTEN MITÄ SINUN TÄYTYY TEHDÄ ASIALLE? Mikä on ongelmani, mistä se johtuu, ja sitten tämä oleellisin kysymys: mitä tehdä? Tuskin tulit tänne etsimään seuraa, siihen on olemassa muut "palstat". Haluat vastauksia ongelmaasi. Monet ihmiset haluavat rahaa, mutta eivät halua tehdä rahaa. Joten asialle täytyy siis tehdä jotain konkreettista, täytyy saada konkreettisia tuloksia, olisi se sitten hyvää tai pahaa, on saatava edistävää opetusta, rangaistus tai palkkio. Muista, että olen lähestulkoon samanlaisessa tilanteessa kuin sinä, kerron vain mitä tiedän.
      Käyn töissä (koulussa), tulen kotiin, hoidan käytännön toimet ja seuraavana päivänä teen samat asiat uudelleen ja ODOTAN ERILAISIA TULOKSIA. "Tämä ei toiminut tänäänkään, mutta huomenna fyysikan laki voi muuttua ja onnistun vihdoin kusemaan vastatuuleen!" Olen ajatellut käytännön asioita, niin paljon, että nyt saatte itse päätellä: mitä teen nyt ja mitä pitää tehdä, jotta asiat toimivat. Esimerkiksi, ihan ajatuksena vaan... ET VOI "SAADA" NAISTA, PUHUMATTA NAISELLE. Vrt. et voi saada tuttuja puhumatta ihmisille, jne. Jatkan itsekin kehittymistä tyyliin sanoista tekoihin, teoriasta harjoitteluun. Kertokaa ihmeessä enemmän vastauksia. Olen siis itsekin "vitturallaan" uudessa kaupungissa, mutta tarinan sijasta keskityn hyvinvoinnin lisäämiseen itsessäni ja muissa, sekä kehittymiseen.

• hjlkyujtyuftyu

menkää rakkaat seurakuntaan, vapaisiin suuntiin, sieltä saa Jumalan ja taivaan lisäksi helposti ystäviä jotka välittävät, on paljon hyviä yksinäisiä naisia.

• Valoa on..

Miksi vietät viikonloput vanhempiesi luona? Minua ainakin ahdistaisi mennä vanhempieni luokse joka viikonloppu. Etkö viihdy omassa kodissa? Itse rakastan perjantai ilta, kun saan tulla kotiin tyhjään kotiin, koko viikonloppu edessä, ei velvotteita. Luen paljon, käyn lenkillä, rakastan sisustamista, käyn shoppailemassa ym. Kyllä sisällön elämään löytyy muualtakin kun parisuhteesta.

En usko, että se tekee sinulle hyvää viettää kaiket viikonloput vanhempiesi luona, jos olet masentunut, hanki siihen lääke, yritä rakentaa omaa elämää, tehdä asioita mistä itse nautit (jotka eivät välttämättä liity toisen seuraan)

• valot taivaan silmis

Siksi että saan ruokaa, syön viikot pelkkää kaurapuuroa ja joskus ei ole sitäkään.
        Kyllä kai täällä jotenkuten viihtyy vaikka ei olekaan viihtyisä koti, esim ei ole huonekalu,mattoja ym. perus tarvikkeita
        Olen täällä 4 seinän sisällä 24/7 yksin, ei ole töitä eikä mitään.
        Ei ole rahaa ostaa mitään tai käydä missään.

Ei se hyvää teekään henkisesti käydä porukoilla mut ihan sama, eipä tää muuks muutu.

Ei jaksa enää edes yrittää, on se niin monesti jo nähty ja koettu, vaikka kuinka yrittäisit niin aina tulee vain paskaa niskaan joka puolelta.

• sellaista

Oli aikaisemmin tuo tilanne mikä aloittajallakin eli olin viikonloput äidin luona ihan vaan siksi kun ei ollut mitään muutakaan, eikä paljon innostanut jäädä kotiin missä ei ollut kuin seinät ympärillä. Ei siis ketään kenen kanssa mennä mihinkään. Ei ne seinät paljon jutelleet...

• valot taivaan silmis

Viime viikonlopun olin yksin kopissani ja tulevan viikonlopunkin ajattelin viettää nyt yksin kopissani.

• pakoon vanhemmille

Jos joku 40-vuotias menee vanhemmille pakoon pahaa maailmaa niin pahaksi on mennyt,napanuora ei ole katkennut.

• Pumpernikkel

Siinä nyt ei ole mitään pahaa, vaikka vanhempien luona viikonloput viettääkin. Onpahan siellä vanhuksillakin seuraa. Se vain, että jos elämäänsä haluaa vaihtelua, ( ettei mene liian yksitoikkoiseksi) täytyy itse tehdä jotain sen eteen.
      Mene ihmisten seuraan, kahviloihin, kauppoihin, kirjastoon, tai mihin tahansa, missä on ihmisiä.
      Rupea harrastamaan jotain, eivät kaikki vapaa-ajanviettotavat ole maksullisia. Sitä helposti tylsistyy, ja jumiutuu tiettyihin, monotonisiin rituaaleihinsa. Elämässä pitää olla juttuja, joista saa mukavan mielen. Pelkkä kävelyretki luonnossakin jo piristää, eikä maksa mitään.
      Meillä aikuiset lapset käyvät kotona todella usein, eikä minua, tai miestäni häiritse yhtään. Vielä lapsenlapsetkin ovat usein meillä monta kertaa viikossa.

• mesikärsä

Wittu mikä jätkä, LOL PIP.

• 635241748596

Vanhukset mussuttaa täällä.

• ei jaksa enää mitään

No, laittakaa paremmaks ?

• 17+6

Se on jo aika paha että kaivelee ylös kaksi vuotta vanhan viestiketjun eikä edes ole tuon enempää sanomista.

• Päivä se on tämälin
        17+6 kirjoitti:

Se on jo aika paha että kaivelee ylös kaksi vuotta vanhan viestiketjun eikä edes ole tuon enempää sanomista.

Pahempaa saattaa olla vielä tuo reaktiosi, sanoisin sulle 17 6. Vanhaan ketjuun vastaa esim. ihminen joka on niin keskittynyt hakemaan ratkaisua johonkin asiaan, ettei välttämättä katso parasta ennen päiväystä. Mitä väliä? Ajatuksella on väliä. "Ei jaksa enää mitään" tuossa lukee ensimmäiseksi. Itse tulin tänne varmaankin samantyyppisiä reittejä ja tästäpä se vanhakin ketju nuortuu, vanhuksena mussutan just niin paljon kuin siltä tuntuu.

• Päivä se on tämäkin
        Päivä se on tämälin kirjoitti:

Pahempaa saattaa olla vielä tuo reaktiosi, sanoisin sulle 17 6. Vanhaan ketjuun vastaa esim. ihminen joka on niin keskittynyt hakemaan ratkaisua johonkin asiaan, ettei välttämättä katso parasta ennen päiväystä. Mitä väliä? Ajatuksella on väliä. "Ei jaksa enää mitään" tuossa lukee ensimmäiseksi. Itse tulin tänne varmaankin samantyyppisiä reittejä ja tästäpä se vanhakin ketju nuortuu, vanhuksena mussutan just niin paljon kuin siltä tuntuu.

"Päivä se on tämäkin" oli tarkoitus edelliseen otsikkoon kirjoittaa, ja kaikkea hyvää kirjoittajalle "ei jaksa enää mitään", odotellaan että jotkut sitten laittavat paremmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe