Kolikko säästöt

säästänyt

En ymmärrä joitakin jatkuvaa valittamista että säästöpossuun säästäminen kuuluu vain lapsille? Ja missähän niin sanotaan? Ja entäs kolikot? Laitatteko ne roskiin? Olen itse säästänyt pitkän pennin noilla kolikoilla jotka olen raahannut pankkiin tilille.

Nyt minulla on käytössä iso osuuspankin hippopankki, tarkoitus on saada täyteen se ennen tyhjennystä. Aikaa hipon täyttämiseen menee mutta eipähän tule käytettyä turhuuksiin tai ryövättyä ;D

Ja kunhan hipon tyhjennyksen aika tulee talletan ne rahat sitten säästötililleni, jonne menee 25€ kuukaudessa automaattisesti.

22

2797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästänyt

En hoksinut mainita että olen 30vuotias possusäästäjä ja enkä häpeile myöntää sitä.

• Anonyymi

olen 62 v possusäästäjä,ja olen siitä iloinen

• Säästän minäkin

Kukin tavallaan, mutta onhan se nyt oikeasti aika vammaisen näköistä jos 30-vuotias mies tai nainen raahaa jotain hemmetin hippoa pankin kassalle! Väkisinkin tulee mieleen että voi retardi-ressua, mutta onhan se kiva että tuollakin lapsen tasolle jääneellä on jotain iloa elämässä.

Minä en laita kolikoita roskiin, vaan siirrän ne lompakosta keskikokoiseen kangaspussiin, joka näppärästi mahtuu lipaston laatikkoon. Kun pussi on täynnä, käyn viemässä kolikot pankin tallennusautomaattiin. Jotain 300-400 euroa keskimäärin ollut, pussi tyhjentyy pari kertaa vuodessa.

En tarvitse mitään lukollista säästöpossua, koska olen aikuinen ja itse päätän että ne kolikot pysyvät siinä kangaspussissa kun ne kerran on laitettu. Lapsethan tarvitsevat säästöhipon jonka vain pankkitäti voi avata, niin että eivät laita kolikoita karkkiin.

• 25256

se mitään vammaisen näkoistä ole ollenkaan... päinvastoin... iloinen hymy nousee kanssakulkijoitten kasvoille jos näkee jonkun aikuisen raahaavan suurta hippoa tai possua pankkiin . Ja kannattaa jo lähteä sillä mielellä liikkeelle itsekin eikä mitenkään häpeillen , esim. pussiin piilottamalla se kivan näköinen säästöpossu. Siinä ei ole mitään häpeämistä, joka niin kuvittelee on itse jäänyt lapsen tasolle ja häpeilee jotain kivaa, jonka luulee kuuluvan vain lapsille.

• säästänyt
        25256 kirjoitti:

se mitään vammaisen näkoistä ole ollenkaan... päinvastoin... iloinen hymy nousee kanssakulkijoitten kasvoille jos näkee jonkun aikuisen raahaavan suurta hippoa tai possua pankkiin . Ja kannattaa jo lähteä sillä mielellä liikkeelle itsekin eikä mitenkään häpeillen , esim. pussiin piilottamalla se kivan näköinen säästöpossu. Siinä ei ole mitään häpeämistä, joka niin kuvittelee on itse jäänyt lapsen tasolle ja häpeilee jotain kivaa, jonka luulee kuuluvan vain lapsille.

Hyvä että joku muukin ajattelee noin.

Ja nyt jättihipon sisällölle on tavoitekkin: Me päätettiin kaverini kanssa lähteä, että kunhan minä valmistun lähihoitajaksi keväällä 2013, me lähdetään Espanjan aurinkoon kahdeksi viikoksi lomaileen.

Ja onhan se hyvä muutenkin säästää.

• 25256
        säästänyt kirjoitti:

Hyvä että joku muukin ajattelee noin.

Ja nyt jättihipon sisällölle on tavoitekkin: Me päätettiin kaverini kanssa lähteä, että kunhan minä valmistun lähihoitajaksi keväällä 2013, me lähdetään Espanjan aurinkoon kahdeksi viikoksi lomaileen.

Ja onhan se hyvä muutenkin säästää.

mulla on 2kpl muinaisen STS-pankin vihreää rahankuljetus pussia, joilla pankki siirteli rahoja paikasta toiseen. Niihin säästelen aina ja kun vien tyhjennettäväksi niin herätti aiemmin suurtakin huomiota pankkiväen keskuudessa. Kiinnosti kovin, mistä ne viralliset pussit oli peräisin kun niitä ei ollut missään saatavilla,epäilivät pankkiryöstön saaliiksikin, sinällään huvittavaa, mutta aikaa myöten oppivat että meillä nyt vaan on ne pussit. Saimme ne käsiimme kun rahankuljetusautosta putosi ovien auki ollessa tyhjät pussit kadulle ja ne vartijat ei huomannu, kun auto lähti satuimme paikalle ja talteen otimme ne. Okei, olisi ne voinut antaa siihen pankkiin mutta pidimme itse.Monta hauskaa hetkeä on ollut rahansiirron tiimoilta niiden pussien kanssa.

• Helppoa

Ei niitä tarvitse laittaa roskiin kun niitä käyttää kaupassa tai vaikka baarissa. :D Turha niitä takaisin pankkiin on toimittaa. Säästää mieluummin niitä seteleitä ja rahaa tilillä.

• säästänyt

Kun mulla tahtoo tulla niitä 5- ja 10-senttisiä lähinnä, joten en tosiaankaan ala niillä maksamaan kaupassa

Säästän minäkin: Luulen että sinäkin olet jäänyt lapsen tasolle tuolla asenteella.

Ja jos kumpikaan vastaajista sattui lukemaan aloitusviestin; minulla myös menee automaattisesti rahaa säästötilille, joten en säästä pelkästään kolikoilla.

• Helppoa

Siinä tapauksessa taidat maksaa perusruokaostokset käteisellä. Kyllä valtaosassa muista paikoista on melkeinpä pyöreät eurot. Kortilla kun maksaa 17.63 maksavat ostokset ruokakaupassa niin ei sitten kerry sitä 2 euroa 20 senttiä 10 senttiä 5 senttiä lompakkoon kiusaamaan.

• käykö keuhko

siis se, että on käteistä jemmassa on mitä parhain asia. Aina on hyvä pitää tavalla tai toisella kotona pientä vararahaa... sitä kertyy helposti kun käy vaikka kioskilla ja maksaa käteisellä, nii vaihtorahat omalla tapaa sukanvarteen. Sielä saa sitten rahaa aina pikkumenoihin ja jos ei tarvi mutta kerryttää, niin... siellä voi olla isokin kasa rahaa :)

Itsellä on tuon sukanvarren lisäksi tietty pankissa päätili, varatili ja isontavoitteen tili, josta säästän sitten rahastotalletukseen. Toki tuolla rahastonkinsäästöissä ja rahastossakin olen jo joutunut käymään. MUTTA SÄÄSTÄN ja SÄÄSTÄN! Se vie aikaa, mutta nyt taloudessa taitaa tuhlaajat tulla takavalot edellä vastaan. Mutta ei se köyhää auta

• säästäväinen

Mutta eikö nuo 5- ja 10-senttiset voi sitten viedä sinne säästötilille? Herran jumala, minun käsityksen mukaan nekin on myös SÄÄSTÖÄ.

Minä maksan käteisellä pääasiassa, mutta joskus kortilla (ainakin isoimmat ostokset).

Minulla on osuuspankissa käyttötili ja säästötili. Säästötilille menee vähän rahaa automaattisesti joka kuukausi. Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi, joten en pysty paljoa sinne laittamaan mutta onhan se 10-20 euroakin eteenpäin.

Säästän myös kolikoita possuun, jotka vien tuonne säästötilille. Laitan myös 2- ja 1-euron kolikot erilliseen lasipurkkiin talteen kaiken varalta, jos tulee sellainen hätä että tarvitsen äkkiä johonkin pieneen ostokseen.

• gero55

Se on hyvä säästää rahaa ne voi laittaa vaikka indeksirahastoon kasvamaan korkoa. En näe mitää häpeämistä kuljettaa ne kolikot millä tavalla tahansa. Pankkitili ei kerrytä ssäästöä.

• petey

Mutta jos vaikka jumbokokoista säästöpossua täytät 2-3 vuotta, olet saman aikaa kärsinyt rahan arvoa alentavan inflaation ja lisäksi menettänyt koko ajan korkotuoton (vähäisen). Joten en oikein ymmärrä tuota säästöpossusäästämisen ideaa. Ellei sitten nauti siitä, kun possu alkaa tuntua "painavalta". Kotona ei rahoja mielestäni kannata hautoa.

• petey

No joo. Inflaatio kurittaa rahoja myös säästötilillä, mutta ainakin saa jnkl korkotuottoa.

• 10-10

Täytyy sanoa että minä saatan itseasiassa joskus heittää ylimääräiset 5-senttiset ihan roskiinkin. 10-senttisiä en sentään heitä. vituttaa vaan kantaa niitä viiden sentin hiluja kun ei niillä tee kaupassa enää mitään. Kaikki on niin kallista.

• aikakölli

markka-aikana laitoi aina 50penniä suuremmat kolikot kangaspussiin ja muutaman kerran tyhjennyksen jälkeen oli kuin itsestään kasaantunut yli 8000mk, joilla sitten ostimme ok-taloomme uuden ulkovuorin, eli kyllä kolikko säästäminenkin on ihan ok, jos ei samantien käytä niitä pois. Nyt säästyi oikealla pankkitilillä sama summa kun oli se kolikkotili, ei tuntunut missään se 8000 ostos, joka silloiseen aikaan oli kuitenkin jo jonkin kokoinen menoerä.Nyt jos alkaisi säästellä kolikoita niin vain50c ja suuremmat, siinä syntyy nopeasti tulosta, ja ne pienemmät saa aina menemään kauppaan, kaupantäti on vain tyytyväinen kun saa vaihtorahoja.

• OKHX

Maksan kaikki yli 5 euron ostokset kortilla. Pienemmät ostokset maksan pikku seteleillä tai niillä kolikoilla. Hyvin toimii. Ei kerry kolikoita. Niillä kun voi hyvin maksaa ostoksensa. Turha niitä on keräillä.

• tuivaan taali

koskaan en maksa kortilla on niinpaljon selvempää maksaa selvällä rahalla ja aina tietää mitä on pankissa, kun ei ota kuin 400 kerralla 2 kertaa /kk silloin loput jää automaattisesti säästöön, eikä häviä pikkuhiljaa taivaantuuliin.

• op

Minä kans maksan pääasiassa käteisellä, isoimmat ostokset kortilla. Käytän kolikoita myös jonkun verran kaupassa.

Minulla on osuuspankissa käyttötili ja säästötili. Säästötilille menee pieni summa automaattisesti joka kuukausi mitä laitan itse sinne, esim. loput edellisestä tilistä jääneet rahat.

Ja säästän myös kolikoita lasiseen purnukkaan, jonka täytyttyä vien säästötilille. Joka vuosi siitä tulee 200-350 euroa.

• cvkböcäbk

Maksan kaikki ostokset kortilla. No en sentään missään torilla tai kskalla, mutta kaupassa. Lompsassa on aina 50-100 euroa, jos sattuis tarttemaan eikä kortti poikeeuksellisesti toimi (mulla on kolme korttia). Kolikoita tarvitsen satunnaisiin parkkimaksuihin-
      Jos satun saamaan kolikoita jostain, laitan ulkomailla lyödyt kolikot yhteen purkkiin ja 5 ja 10 sentin kolikot toiseen purkkiin. Saan tarvittaessa parkkirahaa jos muistan vaihtaa kotona (siis vaihdan eli laitan setelin sinne purkkiin josta otan kolikot). Ehkä kerran vuodessa tyhjennään purkkini säästötilille. Mulla on käyttötili kahdessa pankissa ja 3 eri säästötiliä, joilla jokaisella on eri tavoite. Tilipäivänä lähtee säästötileille yht. 200 euroa ja päivää ennen tilipäivää sen kuukauden palkasta jääneet rahat.

En pidä itseäni retardina, säästän 1) ns. pahan päivän varalle eli tavoite on saada pikku hiljaa yhdelle tilille 3-4 kk menoja vastaava summa. Toisen tavoitetilin rahat menevät taloyhtiön tuleviin remontteihin, ja kolmannen säästötilin rahoja käytän kaikenlaiseen kuten matkailuun tai asuntolainan lisälyhennyksiin (lainaa on enää kolmeksi vuodeksi).

Hipot on mutta ne on koristeena.

• Cash1

Mun mielestä se on vain kiva, että on tuollainen liedon sp:n maksifantti täynnä 1-2 kolikoita, siellä on noin 3-4k€ kolikoita. Erilaisia käyttö-säästö- sekä sijoitustilejä on 10, joten niiden kautta onnistuu erilaiset sijoitustoiminnot, itseään voi sitten noilla suurilla possuilla miellyttää, joita ei edes ole tarkoitus tyhjentää.

• Kultapossukerhonjäsen

Kieltämättä olette onnellisessa asemassa, jos on monta tiliä ja paljon rahaa, mitä tallettaa. Minullakin on kymmenisen säästölipas, mutta useimmiten vain koristeena. Joskus tuli kerättyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2691
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      57
      2632
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      68
      2578
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      85
      2504
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      79
      2018
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      48
      1995
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      140
      1853
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      29
      1422
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1422
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      14
      1377
    Aihe