Minulla on Hurtin 150 merikytkin. Siinä sanotaan että pitäis laitta ATF-A öljyä. En vain ole mistään löytänyt kyseistä laatua. Mikähän öljy on "se oikea" Hurtin kytkimiin. Ei ole hyrdaulinen vaan mekaaninen. Kiitos!
Mitä öljyä Hurtin kytkimeen?
6
2422
Vastaukset
- KBW:ssä Mobilia
Mobilin automaatti mineraaliöljyn tuotemerkki oli ennen Mobil 220 A, tuo A poistui muutama vuosi sitten, mutta Mobil 220 on silti parasta automaattiöljyä Hurthin märkiin monilevy kytkimiin, käytän samaa Yanmarin Kanzakin Hurth KBW-21 kytkimessä. Mobil 220 kytkee hellästi, ilman kovia kolahduksia, siinä ei ole merikytkimeen turhan hyviä ominaisuuksia, joita nyky autojen automaattilaatikoissa tarvitaan.
- minor700
Totta, Mobil 220, mutta sen nimi taitaa nyt olla Mobil 320 joka korvaa se vanha 220.
- Öljynvaihtelija
minor700 kirjoitti:
Totta, Mobil 220, mutta sen nimi taitaa nyt olla Mobil 320 joka korvaa se vanha 220.
Mobil 320 on eri aine kuin 220. Hurthin kytkimeen suositellaan nimenomaan mobil 220. Ylipäätään laatuluokitukset, joissa on DEXTRON IID ovat soveliaita Hurthin manuaalin mukaan mm:
- MOBIL ATF 220
- MOBIL ATF F
- SHELL DONAX TA tai TG
-TEBOIL FLUID D tai E
-VALVOLINE ATF TYPE D
-VALVOLINE MULTIPURPOSE ATF
-CASTROL TQ-D
-CASTROL TQ
-CASTROL TRANSMAX S
-KENDALL ATF (DEXTRON IID)
-ESSO ATF D
-ESSO ATF F-30320
- KBW:ssä Mobilia
On niitä monia merkkejä, mutta kymmenien vuosien omakohtaisten kokemusten mukaan Mobil 220 vaihtaa pehmeämmin. Sen on todennut moni muu kanssaveneilijäkin, ja siinä on sekin hyvä puoli, että se on edullista.
- minor700
Jaaha, hyvä tietää, oletin että 320 korvaa 220:n elikkä jatketaan 220:n käyttöä sitten Yanmar-kytkimessä. Kiitos neuvosta!
- Kytkimen öljyt
Saas nähdä ensi keväänä, miten vaihtaa. HOmmasin Teboilin Fluidi D ainetta. Siinä oli GM type A ja Dextron 2D...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701