Hovin loukkaantuminen

Sairasta sakkia

Pitkään jatkunut luotaaminen, ajatusteni ja tapojeni selvittely sai lopulta narsistini toimiin, kun erehdyin sanomaan rehellisesti mitä hänen luonteestaan välillä ajattelen.

Ymmärtäisin loukkaantumisen, asian selvittämisen jne, mutta tämä keksi alkaa levittämään sairaita juttuja selkäni takana. Ihmettelin aluksi miten hän silminnähden nautti ihmisongelmistani kun kerroin että sen ja sen kanssa oli yhtäkkiä mennyt asiat vaikeiksi.

Katkaisin välit tyystin, mutta kylvetty siemen kasvaa vielä.

Yritykset selvittää täysin käsittämättömiä tuulesta temmattuja asioita kaikkien tämän henkilön ajatuksilla saastuttamille ovat mahdottomia. Ensinnäkään kukaan hovin jäsen ei myönnä kuulleensa mitään. Jokainen luulee kuulleensa totta, jota yrittää sitten kaikilla typerillä kysymyksillä ja vihjauksilla selvittää todeksi tai valheeksi.

Itse olen tietysti vaikeassa asemassa kun saan kuvan mitä on puhuttu mutta en saisi tietää. Pitäisi leikkiä mukana. En jaksa.

Muutaman ihmisen olen kohdannut suoraan, sain myöntämään ajatuksensa ja puhutun, jonka seurauksena ryhmä säikähti ja on mennyt puolustuskannalle. Nyt kyselyt ja vihjailut esitetään ivalliseen tai kyyniseen sävyyn, ihan kuin olisin nyt tuhat kertaa suurempi paha. Ryhmä siirtää huonoa omaatuntoaan vihaan ja puolustautumiseen.

Sairastutettu koko porukka. Selväjärkistä toimintaa ei enää ole syytä toivoa.

5

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freestyle2

"Ymmärtäisin loukkaantumisen, asian selvittämisen"

Narskun kanssa on aivan turha yrittää selvittää riitaa. Itse sitä yritin ja sain hänet aivan raivoihin.
      Narsku ei kuitenkaan tule puoliväliin vastaan, vaan näkee asiat yksipuolisesti.
      Riitaan tarvitaan kaksi osapuolta, mutta narsistin kanssa riidellessä on vain yksi syyllinen.

• henna...

Tuon hovin loukkaantumisen ja sen taholta tulevan kiusaamisen on varmasti jokainen narsistin kanssa pidempään ollut joutunut kokemaan.
      Mielestäni ei kannata selitellä, jutut vaan mutkistuu entisestään ja heidän teoriansa luultavasti on vain että "syylliset selittelee". Jonkun silmät voi aueta myöhemmin, jonkun ei koskaan. Kannattaa yleensä samalla tehdä "pesäero" narsiskin hoviinkin samalla kun narsistiin. Narsistilla on iso valta hoviinsa ja heidän juttujaan on vaikea saada todisteltua vääräksi ja narsisti usein hyvin uskottava keksiessään valheita ja mustamaalatessaan.

• xcch

"Narsistilla on iso valta hoviinsa ja heidän juttujaan on vaikea saada todisteltua vääräksi "

Totta henna ja vaikka hoville selittäisi ja ne oivaltaisi asian, niin mikään ei muutu.
      Niitä ei kiinnosta totuus, vaan narsistin suosio.

Kuten sanoit :)

"Narsistilla on iso valta hoviinsa"

• ....................

Minusta narsistin hovi on usein pelottavampi kuin narsisti itsessään, vrt. Hitler ja kätyrit. Narsisti on pelle, mutta uskottava sellainen usein. Hyvä puoli on, että se joka työyhteisössä oireilee eniten, saattaa olla se, joka saa nahkansa pelastettua (syntipukki, kiusattu tm.s), muut jäävät ikuisesti palvomaan pelleä, mitätöntä ihmiskuorta.Luulen, että kiusaaminen on usein ankarinta niiden kohdalla, jotka kykenevät ja uskaltavat kohtaamaan totuuden, uskaltavat kyseenalaistaa asioita ja puuttua epäkohtiin. Tällainen ihminen on narsistille kova pala, mutta jos narsisti saa kerättyä ympärilleen lauman ihmisiä, jotka eivät halua tai kykene näkemään narsistin luomaa illuusiota, niin narsisti voimistaa valtaansa. Parasta on vain kadota vähin äänin.

Mutta on minulla toisenlainenkin kokemus. Työyhteisössä oli fiksuja vapaita sieluja yllin kyllin, jolloin narsistinen pomo ei saanut otetta. Hah. Raukkaparka, kaikkia keinoja yritti.

• Lapsia ollaan vielä

"kiusaaminen on usein ankarinta niiden kohdalla, jotka kykenevät ja uskaltavat kohtaamaan totuuden, uskaltavat kyseenalaistaa asioita ja puuttua epäkohtiin. Tällainen ihminen on narsistille kova pala, mutta jos narsisti saa kerättyä ympärilleen lauman ihmisiä, jotka eivät halua tai kykene näkemään narsistin luomaa illuusiota, niin narsisti voimistaa valtaansa. Parasta on vain kadota vähin äänin."

Samoja kokemuksia. Rehellisyys on kova pala. Sitä sitten kiusaamisella ja muka-hauskoilla "kepposilla" kostetaan. Aluksi näyttää että ihan reilua, saahan sitä porukkakin takaisin sanoa, mutta sitten herätään että eikö tätä samaa tehty jo hiekkalaatikolla jos joku yritti tehdä jotain mitä lauman johtajat ei halunneet kuulla tai tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe