Sain juuri selville että olen raskaana :d ja kokotämän jutun ei pitänyt mennä näin.... niinhän sitä aina sanotaaan mutta tiiän olen liian nuori jopa harrastamaan seksiä olen vasta 14 mutta kaikista hätäisistä päätöksistä ( en tiedä voiko virheeksi sanoa) huolimatta olen raskaana ei tässä iäsää varmaan oikein siitä pidä iloita koska ei ole mitään milla maksaa lapsen elatuskulut sunmuut :c käytimme kortsua mutta jotain kävi koska tulin raksaaksi:o
Mutta ihmiset haluaisin kysyä tietoa abortista ? koska se on varmaan ainoa vaihtoehto tällä hetkellä :( toisaalta en haluaisi riistää elämää keltään koska siihen saa vain yhden mahodllisuuden mutta oppiipahan tästäkin...
MUTTA HALUAISIN KYSYÄ ETTÄ: paljonko se tulisi minulle maksamaan? kannattaako tehdä mielummin lääkkeillä vai se leikkaus? ja voiko siitä olla haittaa tulevaisuudessa lapsen saantiin?:o
JA EN HALUA TÄNNE NYT KETÄÄN VALITTAMAAN SIITÄ ETTÄ MITEN NÄIN NUORI ON JOS RAKSAANA koska tiedän sen että tätä ei olisis saanut tapahtua ja tiedän että tulevaisuudessa en näin enää tee...virheistä oppii JA SIITÄ ETTÄ ABORTTI ON MURHA JA KAIKKEA TÄLLÄISTÄ KOSKA NIISTÄ EI TÄLLÄ HETKELLÄ OLE MITÄÄN APUA, PELKÄSTÄÄN HAITTAA !
mutta kiitos tosi paljon jos jaksatte kertoa? (:
tarvitsisi tietoa?:o
23
280
Vastaukset
- kk
kaikki saa päättä' itse miten elämänsä suuntaa, itse tulin myös raskaaksi 14 v, ja nyt olen onnelinen 2 v lapsen äiti, vaikkakin yh äiti, enkä kadu hetkeäkään lapseni synnyttämistä tähän maailmaan, on se raskasta mutta kyllä se on sen arvosta :) zemppiä mitä ikinä päätätkään!!
- yksi päätös
Itse olen abortin tehnyt ja todellakin pysyn edelleen siinä päätöksessä, että tämä oli itselleni paras ratkaisu.
Itsellä opiskelut kesken kun tuli raskaaksi, tosin elin myös parisuhteessa, mutta elämä ei ole ruusuilla tanssimista ja olisin nyt yh-äiti ja edelleen opsikelut kesken.
Mieti tulevaisuuttasi mitä haluat? elää nuoruuden äitinä vaiko opiskella, hannkia ammati, työ ja suhde..minkä jälkeen niitä tenavia..
Itse näin oman elämän, ammatin ja työn hankkinan järkevämpänä valintana, eikä miehellä ollut mitään osuutta päätökseeni.- ei tarvi valita
"elää nuoruuden äitinä vaiko opiskella, hannkia ammati, työ ja suhde..minkä jälkeen niitä tenavia.."
Miksei näitä vois muka saada lapsenkin kanssa? Ei lapsi oikeesti oo sellanen este "nuoruuden viettämiselle" yms. mitä jotkut aborteistaan ilmeisen katkerat täällä synkistelee! Sitpaitsi ei voi mitenkään tietää saako niitä tenavia sitten enää kun haluaa ja kaikki muu ois valmista. Minä olen saanut kaiken haluamani (toissijaisia juttuja) vaikken surmannutkaan lastani abortilla ja saan nauttia laadukkasta, syyllisyysvapaasta elämästä, puhtaalla omalla tunnolla :) - pupu tupuna
ei tarvi valita kirjoitti:
"elää nuoruuden äitinä vaiko opiskella, hannkia ammati, työ ja suhde..minkä jälkeen niitä tenavia.."
Miksei näitä vois muka saada lapsenkin kanssa? Ei lapsi oikeesti oo sellanen este "nuoruuden viettämiselle" yms. mitä jotkut aborteistaan ilmeisen katkerat täällä synkistelee! Sitpaitsi ei voi mitenkään tietää saako niitä tenavia sitten enää kun haluaa ja kaikki muu ois valmista. Minä olen saanut kaiken haluamani (toissijaisia juttuja) vaikken surmannutkaan lastani abortilla ja saan nauttia laadukkasta, syyllisyysvapaasta elämästä, puhtaalla omalla tunnolla :)eli jokaisen joka tekee abortin pitää vaipua ikuiseen synkkyyteen ja masennukseen?? abortin tehnyt ei saa elää täys painosta elämää ja iloita elämästään missään vaiheessa koska "tappoi lapsensa" ??
- kk
kyllä jokainen joka lapsensa synnyttää voi ollla onnellinen, rakkaus omaa lastaan kohtaan ei voita mikään iästä riippumatta , voi ollla hyvä äiti ja opiskelut tehdä samalla, koska kun on saanut lapsensa, se pistää puskee sun elämää eteenpäin, koska toivot hyvän tulevaisuuden itsellesi sekä lapsellesi, ja mielestäni jokainen jonka tunnen ja on tehnyt abortin katuu myöhemmin aborttiaan, itse olen ainakin tyytyväinen ja onnellinen että pidin lapseni vaikka olin 15 kun synnytin, tietenkin joistain naisista ei ole äideiksi vaan ajattelee omaa etuaan, ja se että sinulla on hyvä työ ja rahaa tekeekö se sinusta onnellista, se on toinen juttu se, mutta kuten aikaisemminkin, sanoin jokainen itse elämänsä suuntaa, en ole abortteja vastaan, mutta totuus on se että ehkä et saa toista tilaisuutta tulla raskaaksi saati saada lasta ja kyllä se niin on ku haarat oot valmis aukasee, oot valmis kantaa vastuun, ja tuolle "pupu tupunalle sanon että, voi elää täyspäistä elämää ja onnellinen, mutta jos olet inhimillinen ihminen, vanhempana kun sinulla on jo kaikki mitä haluaisit, kyllä se sinun mielessäsi kävisi, että sinulla olisi vielä yksi lapsi, oiskohan se ollu tyttö vai poika. JA KYLLÄ VOI SAADA HYVÄN AMMATIN VAIKKA PITÄISIT LAPSEN NUORENA, TÄYTYY OLLA VAHVA IHMINEN, JA KYLLÄ VARMASTI SAA TUKEA MUUALtAKIN KUIN LAPSEN ISÄLTÄ, "itse ollut yh raskaudesta lähtien" ja rankkaa ollut mutta, niinkuin se sanonta "eihän sen kuulukkaan olla helppoa, teräskin syntyi tulessa"!
- 14.v & raskaana :/
kiiitos näistä kommista :) sai kyllä paljon aateltavaa.....
- että näin.
Olet harrastanut aikuisten leikkejä ja nyt on tullut aika kantaa vastuu teoistaan. Sitä ei kanneta surmaamalla lapsi kohtuun myrkyillä ("lääkkeillä") tai silpomalla hänet elävältä ('leikkaus'). Et voi myöskään tietää meneekö tässä "operaatiossa" jotakin niin pahasti pieleen ettet tosiaan saa enää koskaan lapsia kun niitä joskus haluaisit, tai muutenkaan. Lisäksi saatat itsekin joutua hengenvaaraan. Joten kumpikaan surmaamiskeino ei ole mitenkään kannatettava, saati mikään 'ainoa' vaihtoehto kuin korkeintaan hengenhädässä.
Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa on jokaisella mahdollisuus pärjätä taloudellisesti, joten "rahan puute" on huono veruke itsekkyydelle. Jokainen abortti maksaa lapsen koko ihmiselämän.
Itsekin näytät tietävän pahuuden, mitä abortissa tehdään lapselle, joten ei varmasti kannata mennä jo tuossa iässä hankkimaan elinikäisiä syyllisyystraumoja lapsesi hengen riistosta.
Toivottavasti vastaus ei tullut liian myöhään ja lapsi on yhä kanssamme tässä maailmassa.
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532