Alkaa pikkuhiljaa ihmetyttää kun mies ei oikeasti tunnu tietävän milloin lapsen itku on feikkiä, kitinää, kipuitkua ym. On itse myöntänyt asian, ettei erota milloin lapsella on oikeasti hätä. Asiaa pahentaa vielä se ettei lapsi puhu vielä (täytti viime viikolla 2v). Tänään lapsi kaatui ja kun mies tuli töistä oli hirmuinen itku vielä päällä. Ryntäsi tietenkin isältä apua hakemaan kun minun sylini ei vienyt kipua pois. Menin toiseen huoneeseen ja meni pari minuuttia niin mies kyllästyi huutamiseen ja alkoi torua lasta että Lopeta jo itkeminen ja Ei ole mitään hätää älä rääy enää. Arvatkaa ottaako sydämestä tuollainen? Toisella ottaa oikeasti kipeää ja mies vain tavallaan rankaisee ja toruu. Sitten jälkeenpäin mies tokaisi että minun olisi pitänyt selittää tilanne ennenkuin menin pois. Ja minä kun taas luulin että kun hän astuu huoneeseen ja huomaa pojan tilan hän kyllä tajuaa että oikeasti sattuu.
Mies ei tunnista milloin lapsella on oikeasti hätä
3
139
Vastaukset
- nuhs
Mistä ihmeestä miehesi olisi voinut tietää miksi lapsi itkee jos et kerro?
Ei sitä voi vain olettaa että hän tietää lapsen satuttaneen itsensä jos juuri tulee tilanteeseen mukaan.
Ja tottakai sinä tunnistat lapsen itkun syyt paremmin kuin miehesi jos olet lapsen kanssa päivittäin.
Se ei sinulta vissiin paljoa vaadi,että kerrot miehellesi milloin lapsi hakee turvaa ja lohtua tms. - BTW....
Ihan kokemuksella sanon, että jos lapsi on esim kaatunut, niin itku on enemmänkin säikähtänyttä, laposi ei niinkään itke siitä kivusta.
Jos aikuinen siinä hätääntyy ja hyssyttelee jjne niin vain lisää sitä lapsen itkua.
Yleensä jos aikuinen pysyy rauhallisena ja toteaa että "hupsis, miten kävikäään? Puhalletaan pipi pois, jooko" niin lapsikin tietää että mitään pahaa ei oikeasti tapahtunut, rauhoittuu ja voi jatkaa leikkimistä.
tietty eri asia jos vuotaa ertaa, tulee aivotärähdys jne, mutta jokainen varmaan voi sen "vamman" vakavuuden arvioida itse...
Mutta joo, sellanen kamala voivoikulta-meininki missä surkutellaan kamalasti, niin se ei ainakaan lasta auta... - aaseja monenlaisia
Mistä ihmeestä mies voi tietää mistä lapsi itkee? Jos ei näe tilannetta eikä tiedä mitä on tapahtunut?
Minua ottaa sydämestä että toinen vanhempi pitää toista noin kyvyttömänä ja noh,tyhmänä. Ja ihan syyttä. Mies lohdutti lasta,että ei ole mitään hätää. Niin tämä on sinusta sydämetöntä?
Kyllä meillä mies monesti sanoo lapselle että meni jo,älä itke enää jos lapsen itku kestää ja kestää. Minä ainakin olen ylpeä miehestäni että että kykenee lohduttamaan lastaan ja olemaan hänelle tukena.
Aasiksi minä katsoisin sellaista ihmistä joka ei kykene eikä vastaa lapsen hätään eikä itkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932225Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751370
- 233836
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591