1 tunnin palkaton tauko?

Miettijä?

Elikkä. Ajan yöllä postia kuorma-autolla -> a paikaista b, kun olen saannut purettua auton b paikassa, tulee odotteluaikaa/taukoa n1h - 2h (riippuen muista tahoista) sen jälkeen alkaa toinen lastaus, mutta minimissään tulee siinä välissä se 1h tauko. Työ aika yöllä n. 6h

Täten on kaksi yhtäjaksoista työrupeamaa, joiden välisessä ajassa ei työnantajani maksa minulle siitä 1 tunnin palkkaa.

Saako työnantaja tehdä niin ettei hän maksa sitä 1 tunnin ajan sitä palkkaa, myös yö-vuorossa?

Jos taukoa tulee tuo yli tunnin verran, on tuo 1 tunnin palkaton tauko max mitä voidaan olla maksamatta. Miten on ruokatauko josta pitäisi maksaa?


Olenko ymmärtänyt asian oikein? eli en saa 1 tunnin palkkaa tuossa töiden välissä, riippuen sen tauon pituudesta?


Infoa: Tes lukee:

Jaksottaisessa työssä työpäivää ei saa jakaa kuin kahteen yhtäjaksoiseen työrupeamaan,
jonka katkaisee enintään tunnin pituinen palkaton tauko.
Tällä määräyksellä ei suljeta pois laeista johtuvien taukojen antamismahdollisuutta eikä rajata odotusajan käyttömahdollisuuksia.

12

1776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paavalii23

      työaikana minulla on puolentunnin palkaton ruokatauko,muuten jos tulee taukoja tai ns odotteleua mikä ei ole minun vika jos ei ole keikkaa niin siitä saan ihan normaalista palkan.

    • Kuljetuspatruuna

      No niin taas ruikutetaan ventasta. Eli, nyrkkisääntöhän on se että ruitti venttaa kuormaa sitte JUST niin kauan kunnes se on päällä. Yksinkertaista, eikö. Vai luuleeko rane että kuorma tulee kuin manulle illallinne?? Te hampit venttaatte vaikka kuus tuntia kuormaa eikä mun tarvitse minkään lain mukaan teille siitä maksella. Piste.

      • paavali23

        sori mutta tarvitsee, lueppa se palkkataulukko jos edes lukea osaat


    • r500

      Odotusaikana laitan piirturin muulle työlle meen petille ja laitan kännykän
      korvan juureen.Jos nukun niin saan odotusajan palkan siitä.Aina oon heränny
      soittoon ja jatkan virkeänä työpäivää.Tietysti kahvia ja ruisleipää ensin kurkusta
      alas.Tulee ilmotus koneelle,juitsari soittaa varmuudeksi kun tuntoo mun tavat...
      Päivälle aina 8 tunnin palkka vaikka menis koko päivä odotelles.Ajan viikon
      samaa autoa laajalla alueella kotimaassa ja länsinaapurissa.

    • jormaolli75

      eihän siinä mitään jos haluu tehdä talkoita... ite kun olen töissä palkka juoksee vaikka minä en juoksis.. säälix käy heitä jotka irtoperäajossa ajavat kilsa palkalla ja lastaavat/purkavat ilmasex. tässä nähdään tämä tulos kun hinnat poljetaan niin alas että ajetaan jo melkein tappiolla,ei sillon ole varaa maksaa kuskille kunnon lixaa. ja kun me suomalaiset ei vaan osata vaatia omia etuja,kahvipöydässä kiukutellaan kun on lixat huonot ja lakipykälät kimurantteja,pollarit riesana... silti joka päivä lähetään töihin vaikka kuinka kiukuttaa ja ahistaa... miksi? pitäskö asialle tehdä jotain...?? ite en viitti "ilmasix" töitä tehdä,tuntipalkka,ilta ja yölisät,päivärahat ylityölisät kuuluu saada ja ne saan. antaa jonkun harjottelevan klopin työntää 18senttiä kilsalta,ja nekin taulukkokilsoja ja tehdä lankkukuorma rättikapeliin sopivassa syysmyrskyssä millon liinat ja pressut lepattaa tuulessa,ilmasex! ei mulla tartu hanskat käteen jos ei tehdystä työstä makseta palkkaa.. nyttemmin ei tosin ole ollut moisia ongelmia kun on kovat seinät koko 25metrisessä :) kokemus tulee tekemällä,piti itekkin oppirahat maksaa mutta tekemällä oppii ja nyt on kysyntää kun on kokemusta,saa melkein valita mitä ajaa ja paljonko siitä pitää saada korvausta. zemppistä vaan kaikille tuleville talvikeleille ja turvallisia ohituksia ;)

      • Joku fiksumpi

        Vois kertoo jos mulla on aamu vuoro joka alkaa 04.00 ja loppuu 07:30 josta saan 4.45h palkan ja sit alkaa 10:30 toinen vuoro ni alkaako se kerryttämään 1 tunnin palkattoman tauon jälkeen taas tunteja siihen 10:30 asti alkavaan vuoroo pitääkö siitä seuraavassa vuorossa olevassa ruokatauosta maksaa palkan.


    • (cash)(cash)

      Jos ei työ miellytä, niin ÄLÄ VALITA, jätä pomolle kirje "täten irtisanon työsuhteeni päättymään 14 päivän kuluttua..."

      Sen jälkeen mene töihin paikkaan, missä maksetaan palkka työn alku- ja loppukohdan välillä kokonaan

      • Joku fiksumpi

        Vois kertoo Edelleen saman kysymyksen nää (cash) vastaukset voi pitää omissa ajatuksissaan.
        Simppeli kysymys simppeli vastaus kiitos.


      • (cash)(cash)(cash)(c
        Joku fiksumpi kirjoitti:

        Vois kertoo Edelleen saman kysymyksen nää (cash) vastaukset voi pitää omissa ajatuksissaan.
        Simppeli kysymys simppeli vastaus kiitos.

        Ei se työpaikan vaihto ole niin iso asia, vaikka moni sitä pelkää..

        Se helpottaa NIIN paljon elämää, tiedän sen itse, olen kieltäytynyt monesta työstä, koska jo haastattelussa on käynyt puutteet ilmi.

        Miksi siis olla paikassa missä ei homma toimi MIKSI


      • Ehkäpä
        (cash)(cash)(cash)(c kirjoitti:

        Ei se työpaikan vaihto ole niin iso asia, vaikka moni sitä pelkää..

        Se helpottaa NIIN paljon elämää, tiedän sen itse, olen kieltäytynyt monesta työstä, koska jo haastattelussa on käynyt puutteet ilmi.

        Miksi siis olla paikassa missä ei homma toimi MIKSI

        Eli voi siis päätellä että pitää maksaa odotusajalta 7:30 -10:30


    • Niin kait?

      Ei ole kyllä kummosia noi postin ajot. jumalaton kiire pisteestä a- b.
      Ja sit oodotellaan. Kuka tykkää se ajakoot.

      Meillä ainakin maksetaan kaikki mitä pitää ja tessillä mennään.
      On se sit odottelua tai mit lie nenän kaivamista. Ihan sama tuntipalkka juoksee.
      Yöllä maksetaan yö lisät sun muut päivä rahat ja viikonloppusin jos ajetaan ni palkka vielä kovemmin juoksee.

      On ikävä tosi asia mitä kuullu niin monessakaan firmassa palkan maksusta, maksetaan mitä jaksetaan. Mut se joka haluaa ni ajaaa ilmaseksi.

      ja samaa voi sanoa kuskeistakin. On niitä kaikenlaisii tullu nähtyy.
      Puhetta paljo mut ku töitä pitäs tehä niin hoh hoijaa.

      Ja tuleville kuljettajille kannatta kysyy firmasta millä sopimuksella palkanmaksu tapahtuu. Ni ei tarvi sitten kysellä mikä mättää.

      • Paikka vaihtoon heti

        Nimenomaan... Aloittajan tarttee vaan vaihtaa työpaikkaa, helppoa?

        Mulla on joka työpaikassa ollut tuntilappu, mihin merkataan alotus- ja lopetusaika.

        Yölisät, iltalistä, ylityöt, pyhälisät tullut automaattisesti mukaan.

        Mutta esim. päivärahat, hälytysrahat, "lauantailisä" pitänyt pyytää itse, myös mahdolliset KM-korvaukset pitänyt merkata itse. Ja jos päivä ollut alle 4h 45min, niin sekin pitänyt merkata että töitä olisi ollut tuo 4:45

        No päätavoite on se, että töissä ei tapella/kinastella/kiukutella, jos miellytä, niin senku lähtee vetämään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe