Olemme työssäkäyvä aviopari ja joutuneet syystä tai toisesta velkakierteeseen. Meillä on nyt ollut maksuvaikeuksia pikavippien kanssa ja olemme pystyneet sopimaan maksuista aina tähän asti. Olemme melkein joka kuukausi maksaneet jotakin. Anoimme myös vuokranmaksuun vapaakuukautta mutta sitä ei myönnetty. Joten maksusuunitelma kärsi kun emme pystyneet maksamaan sitä mitä luvattiin, vähän kuitenkin. Ja olisin saanut kaikki vipit maksettua parin kuukauden sisään. Sitten tulikin yllätys vipit lähti käräjille. Nyt olen ottanut yhteyttä sossuun. Olemme molemmat töissä joten sossusta apua emme saa. Kun ulosotto alkaa niin siinä menee sitten työpaikkakin koska ei ole varaa käydä töissä. Meillä ei ole myöskään ketään omaisia johon olisimme voineet tukea. Sitten kun kaikki on mennyt, sossu antaa toimeentulotukea ja hyvässä lykyssä maksaa pikavippivelat muut kulut . Mitä maksaa yhteiskunnalle?
Ulosottoa odotellessa
7
352
Vastaukset
- pelastunut
Miksi ette hae pankista lainaa jolla maksatte velat pois?Eihän teillä vielä ole maksuhäiriömerkintä?
Olen myös ollut kierteessä ja juuri äsken heräsin, et mulla on yli 5000 euron pikavippi/lulutusluotto velat. Kerroin vanhemmilleni, jotka tosin ei ilahtunut, mutta nyt olen saamassa lainan pankista. Mulla on kaksi takaajaa ja olin pankissa rehellinen, joka luultavasti auttoi lainan saamiseen.- veronmaksajaee
Hei kiitos pelastunut viestistäsi. Olen ollut yhteydessä Nordeaan, sosiaalitoimistoon, Kirkon diakoniapuun.
Sosiaalitoimisto sanoi, että emme kuulu avustuksen piiriin. Kirkko vastasi, että eivät auta pikavippiveloissa (antavat kyllä henkistä tukea). Pankki neuvoi velkaneuvojalle jonne meillä on jo aika tammikuussa. Keinot on vähissä, mutta emme ole ainoita tässä tilanteessa.
- 13+1
Jos olette molemmat töissä niin ihan ensiksi kannattaa mennä peilin eteen ja kysyä miksi tähän on tultu?
- sck my
antakaa vaan mennä käräjien kautta ulos ottoon
niin minäki teen
kahtoo ulosottomiehen kanssa niitä laskuja ku siellä on aikanaan yksi isompi
hommailette nyt kaikki osamaksu jutut jos meinaatte ostaa
ennen maksuhäiriö merkintää
mikä tulee vasta 2kk eräpäivän jälkeen
voivat muuten laittaa merkin vaikka on maksu suunitelma tehty
mulle tuli niin
risicum laitto - -tiina--
En ymmärrä,mitä järkeä on lopettaa työnteko,jos joutuu vippikierteeseen tai ulosottoon? Siinä viimeistään ajautuu lopulliseen köyhyysjierteeseen,jos jää notkumaan kotiin sossun elätiksi.....
Velat ulosottoon vaan,jos muu ei auta! Vouti vie osan palkastasi,esim.1/3-osan.
Työssä käymällä saat joskus kuitenkin velkasi maksettua,jollei velkaa ole tähtitieteellisiä summia. - ihqua
ei mitään tressia laskuista jos ei saa maksettua niin ne kasaantuu ulosottomiehelle
minulle oli suunnaton helpotus kun tuli tieto asiakastiedosta että on maksuhäiriämerkintä
ja vippi firmasta tuli kirje että haaste hakemus on lähetetty
olivat lisänneet jo 200 e kulut siihen
loppu jännittäminen ja kiire samalla hetkellä - ruma reija
mulle kans, kaikkien kandee pyrkii saamaa maksuhäiriömerkintä, kato sillä loppuu tressi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462