Eläkkeen saannista

rrfvwefvwe

Onko mahdollista saada työkyvyttömyys(?)eläke 24 iässä kun ollut työttömänä käytännössä peruskoulusta lähtien. Mitään sairautta ei siis ole. Olen siis työkyvytön koska olen työtön ja työtön koska työkyvytön.

Ja kuinka iso eläke olisi tosiaan ilman aiempia töitä? Nykyään siis elän toimeentulotuella, josta vuokran jälkeen jää 305 euroa. Käsittääkseni ennen lopullista eläkettä saisi jotain kuntoutustukea, mutta edellyttääkö se sitten nimensä mukaisesti jotain "kuntoutusta" ja millaista tämä olisi?

Olen siis nyt typissä, josta vissiin tarjotaan vain kursseja tai ilmaistyötä. Tai jotain "tutkimuksia", verikokeita ym. Tai työkyvynkartoitusta, mitä se pitäisi sisällään?

13

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asddasddsdffd

"Olen siis työkyvytön koska olen työtön ja työtön koska työkyvytön."

Mitä tuo tarkoittaa?

Väärennä CV niin kuin kaikki muutkin jolloin saat perusduunia, tai jos et oikeasti voi olla työssä esimerkiksi jonkin mielenvian vuoksi niin käy puhumassa lääkärin kanssa ja hae todistus. Sen jälkeen vasta ala pohtimaan eläkkeitä.

• Ei pääse eläkkeelle

Oletko varma, että mitään sairautta ei ole? Harva täysin terve kuitenkaan on kahdeksan vuotta peruskoulun jälkeen vain 'huvikseen' työttömänä.

Kuitenkin pelkkä työttömyys ei mihinkään eläkkeeseen riitä.

• Ei herranen aika

Et pääse helposti eläkkeelle eikä tarvitsekaan. 24-vuotias on aivan nuori ihminen vielä joten koulutusta hankkimaan ja sen ohessa ns. hanttihommiin. Ja kun ammatti tulee hankituksi niin pääsee oikeisiin töihin.

Mistä ihmeestä näitä loisijoita oikein sikiää? Ei se ole eläkeperuste, että ei ole huvittanut tehdä töitä tai opiskella sitten pakollisen peruskoulun jälkeen.

Jos jokin diagnoosi pitää tehdä ja antaa niin laiskuus se on. Ei mikään muu. Kasva nyt jo ihmeessä aikuiseksi, 24-vuotias ja ota vastuuta elämästäsi! Raha ei kasva puussa ja jokaisen tulee elättää itse itsensä.

• Kyllikki setä

Hieno vinetys, Hermanni!

• perusttttt

Valitettavasti tyhmyys ei ole sairaus, joten se ei voi olla eläkkeen peruste.

• xcxcxc

Tule ihan sama mieleen. Voinko saada eläkettä kun en ole koskaan ollut töissä mutta ikää on jo 24 v. Voi perskules etten pahemmin sano :/

• oliåikiaa
        xcxcxc kirjoitti:

Tule ihan sama mieleen. Voinko saada eläkettä kun en ole koskaan ollut töissä mutta ikää on jo 24 v. Voi perskules etten pahemmin sano :/

Työkyvyttömyyseläkkeeseen pitää olla tietyt kriteerit. Täytyy olla takana työhistoriaa
        sekä sinulla pitää olla jonkinlainen uudelleenkoulutus suunnitelma, jossa
        kartoitetaan ensinnäkin minkälaiseen työhön olet mahdollisesti sopiva..
        Joudut ammatinvalintapsykologin syynättäväksi useiksi kerroiksi, että varmasti
        ne jonkinlaisen harjoittelupaikan sinulle järjestää. Ellei sinulla ole jokin fyysinen/
        psyykkinen sairaus joka estää työskentelyn tai olet päihteiden käyttäjä. Kuitenkin
        kyseinen eläke on tarkoitettu eri sairauksista johtuvista työkykyyn vaikuttavista
        seikoista .

• Älä valehtele
        oliåikiaa kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeeseen pitää olla tietyt kriteerit. Täytyy olla takana työhistoriaa
        sekä sinulla pitää olla jonkinlainen uudelleenkoulutus suunnitelma, jossa
        kartoitetaan ensinnäkin minkälaiseen työhön olet mahdollisesti sopiva..
        Joudut ammatinvalintapsykologin syynättäväksi useiksi kerroiksi, että varmasti
        ne jonkinlaisen harjoittelupaikan sinulle järjestää. Ellei sinulla ole jokin fyysinen/
        psyykkinen sairaus joka estää työskentelyn tai olet päihteiden käyttäjä. Kuitenkin
        kyseinen eläke on tarkoitettu eri sairauksista johtuvista työkykyyn vaikuttavista
        seikoista .

Ei siihen työhistoriaa ole pakko olla

• joo ooo
        Älä valehtele kirjoitti:

Ei siihen työhistoriaa ole pakko olla

Mielenterveys syistä pääsee, jos niitä todella on ja siitäkin pitäisi olla jonkinlaista historiaa kai. Ei auta jos menee ruikuttamaan yksityiselle, että kirjotappas mulle lausunto työkyvyttömyyseläkettä varten.

• joo ooo
        joo ooo kirjoitti:

Mielenterveys syistä pääsee, jos niitä todella on ja siitäkin pitäisi olla jonkinlaista historiaa kai. Ei auta jos menee ruikuttamaan yksityiselle, että kirjotappas mulle lausunto työkyvyttömyyseläkettä varten.

Tai ylipäätänsä millekään lääkärille.

• Tohtori Polonen

Diagnoosi: UUSAVUTON

Hoidoksi määrätään opiskelemaan ja sen jälkeen töihin. Kuuri loppuun ja ongelma on poissa.

• Kyllikki setä

Hieno diagnoose, Hermanni!

• Kyllikki setä
        Kyllikki setä kirjoitti:

Hieno diagnoose, Hermanni!

Diagnoosi meinaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      83
      2032
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1746
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      236
      746
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      9
      690
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      59
      647
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      593
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      546
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe