..poissulkevaa "sairautta" ei näe. Itse. Ai älä.
Okei.
Tein aiemmin aloituksen siitä, ettei ph:sen elämä ole mitään ruusuilla tanssimista vaan monesti täynnä erilaista kärsimystä ja piinaa.
Mutta miksi esim narsisti käyttäytyy kuten käyttäytyy ?
Kuten nauttisi kaikesta siitä mitä tekee ? Tuntuuko siltä ?
Onko se coping-keino vai esim lapsena tehty tietoinen valinta olla paha ?
Oletko koskaan miettinyt sitä, että "tällaisen" ihmisen päässä on valtava määrä erilaisia mekanismeja jotka estävät objektiivisen tarkkailun tilanteissa.
Missä siellä on tarkoitushakuisuus silloin kun ihmisen päätä ohjaa häiriö ?
Siis jos nyt koko asiaa haluaa häiriön kannalta katsoa, kukin tavallaan.
Eikö persoonallisuushäiriöt ole luokiteltuna olemassa juuri siksi, että se kertoo siitä ettei tällaisen ihmisen maailma vain ole samanlainen kuin juuri ehkä sinun tai sen keskivertolinjan ?
Missä siellä on tarkoitushakuisuus ?
Jos ajatellaan, että NPH kehittyy äärimuodossaan geenien ja ympäristön yhteissummana jolloin lapsi "valitsee" (nimenomaan sitaateissa "valitsee") geeniensa ohjaaman tämän selviytymiskeinon...missä on tarkoitushakuisuus ?
Kerro se ja demonisoi sitten.
Kaltoinkohtelun kokemukset erikseen, ne ei liity tähän nyt.
Itse itsensä...
6
75
Vastaukset
- ???
Tuon vuoksiko narsistit nimittävät uhrejaan ja muita ihmisiä narsisteiksi?
Totta helkutissa. Koska eivät "näe" kuten "tavis".
Siitähän koko ongelma kehittyy ja periaatteessa jos kuvitellaan narsisti täysin sairaudentunnottomaksi - kukaan ei voi tietää onko itse narsisti vai ei.
Hullua eikö totta.
No joo...
Ja jos on valmis diagnosoimaan toisen ihmisen narsistiksi, olisi hyvä tutustua myös sen kehitysmekanismeihin ja niihin syihin, miksi hän ns ajautuu tekemään ja ajattelemaan kuten tekee.
Että se siittä demonista.
Tiedän (asiasta toiseen), että monen itsetuntoa jollain kierolla tavalla kiehtoo se ajatus siitä kuinka toinen tekee näin vain Minulle ja Minä kun olen tärkeä ja Minun kanssani ei peli vedellyt ja huijasi juuri Minua ja olen paras uhri ja hän haluaa takaisin luokseni kun se toinen uhri on "huonompi" ja plaa plaa... jos on narsisti kyseessä niin vidut kiinnostaa kuka olet ja miksi jos homma ei toimi enää kuten tarvii.
Niin moni ihminen on tekemisissä tod näk muun häröisen tai kehittymättömän ihmisen kanssa mutta se siittä.
- 12+14
"Mutta miksi esim narsisti käyttäytyy kuten käyttäytyy ?
Kuten nauttisi kaikesta siitä mitä tekee ? Tuntuuko siltä ?
Onko se coping-keino vai esim lapsena tehty tietoinen valinta olla paha ?"
Hyviä kysymyksiä. Varsinkin käyttäytymistä on tullut ihmeteltyä.
Olisi kiva tietää miten narsku ajattelee. Esim kun pettää ja tulee kotio oman puolison luo. Mitä silloin päässä liikkuu?
Itse olen kerran pettänyt eksää. Oman puolison näkeminen sen jälkeen ei ollut kovinkaan helppoa.
Erään narskun kommentti pettämisestä:
En petä kuin humalassa. En haluasi pettää, mutta se vaan tapuhtuu. Olet ensimmäinen, en ole aikaisemmin pettänyt.
Kun kysyin mitä puoliso sanoo, kun et tule pikkujouluista kotio ja et ilmoita mitään.
Narsku: pari päivää se mököttää ja jos kysyy jotain, niin olen hiljaa enkä vastaa mitään.
Selvinpäin hän ei sitten enää muistanut, että oli kanssani harrastanut sexiä. Ennen sexiä häneltä sai jotain tietoa lypsettyä. Vähän varmaan puhui tottakin, mutta suurin osa valetta.
Todellisuudessa hän on sexiaddikti ja pettää puolisoaan kun vaan muualta irtoaa. - xcch
"Eikö persoonallisuushäiriöt ole luokiteltuna olemassa juuri siksi, että se kertoo siitä ettei tällaisen ihmisen maailma vain ole samanlainen kuin juuri ehkä sinun tai sen keskivertolinjan ?"
Totta, tunne elämä lapsen tasolla, mutta aikuisen järki.
Elää aivan eri maailmassa, kuten lapset yleensä tekevät verrattuna aikuisiin.- M.B.
=D Jonka aikuiset usein unohtavat!!
Kaikille niille jotka elävät oikeasti addiktin kanssa
http://www.juwanet.org/sosterv/alkoholi/kielto.htm
Eikö olekin aika osuva piirrelista ?
Tuplaongelmaisten määrä on totta kai valtava, mutta kukaan ei voi olla varma.
Joten jos ukkos alkaa sekoilemaan kännipäissään, käyttää sitä tekosyynä ja käyttäytyy kuin narsisti - lue myös tämä.
Kaltoinkohtelukokemuksen "hohto" ei häviä vaikka olisit "vain" (???) addiktin kumppani.
Tämä on vaiva, joka aiheuttaa kaikista mt-häiriöitä ajatellen eniten tuskaa (määrällisesti) kokijoilleen, läheisille ja muulle ympäristölle.
Stay alive everybody =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462