Työkkäri ei päästänyt kurssille.

Onko vastaavaa??????

Olin työvoimatoimistossa virkailia juttusilla, ja kerroin että minua kiinnostaisi x-kurssi.
Siihen virkailia voi,voi miten sinä siellä pärjäisit ja miten sinä sen jaksaisit kulkea loppuun,parempi vaan että jatkat siellä työttömien työpajalla.
Sit tuli hermo täyteen koko saa-ta-nan työvoimatoimistoa ja muutin toiselle paikka kunnalle. Siellä esitin uudestaan saman asian, ja virkailia oli aivan innoissaan ajatuksesta ja käski edottomasti hakea kurssille.
Kurssille oli yli 40 hakiaa ja 4 valittiin ja pääsin jes... Nyt on 2-kk takana ja hyvin on mennyt. :)

16

694

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työkkäri mummo

Kato se työttömien työpajan pitäminen loppuisi ja joutuisivat työttömiksi.
      Pitäähän työvoimatoimiston virkalialla,olla työttömiä pelinappuloina.

• pilipalityötön

aivan, ihan sama, kun on joku TE-keskuksen projekti: on projektisihteeriä, -päällikköä, apulaista ja jos vaikka minkälaista virkailijaa. Tarvitaan vielä tekijät.. no työttömiä voi siihen velvottaa, vaikka projektilla ei olisi mitään työllistävää vaikutusta. Pääasia, että projektin vetäjät saa palkkansa.

• työkkarintäti

Sinähän olit jo tukitoimien piirissä eli työpajalla ja se vastasi sun työvoimapolittista suunnitelmaa ihan täysin. Työllisyysmahdollisuudet ois voinu olla tuon pajajakson jälkeen jopa paremmat kun nyt tuon kurssin jälkeen

• Onko vastaavaa??????

Olen perk... pomppinut 2006 lähtien työkkärin huuhaa kursilleilla ja työpäjan väliä.
        Hommasin itselleni, koulutuksen työharjoittelu paikan itse ja koulutuksen jälkeen pääsen töihin kysyiseen paikkaan jos kaikki työharjoittelussa menee hyvin. :)

• Pajalan puuromämmi

Olen kanssa kuullut, että työpajalta viedään tekijät käsistä!!

• maarrapu

Mistä tiedät mikä hänen henk.koht. suunnitelmaa vastasi?
      Miten perustelet, että pajajakson jälkeen työllisyysmahdollisuudet paremmat?

Melkoisen ylimielinen asenne toisen valintoihin. Kuka oikein kuvittelet olevasi? Työkkärintäti taitaa olla melkoisen pihalla palveluammattinsa rajoista. Olisiko aika jo jäädä eläkkeelle tai vaihtaa ammattia? Kiinnostaisko pajajakso? Varmaan pärjäisit siellä paremmin ;)

• *-*-*-*-*-*-*-

Kyllä työkkäristä tarvittavaa palvelua saa, kun sitä vaan osaa vaatia. Työn hakemisen ne ovat jo ulkoistaneet asiakkailleen pl. hankalimmat lintsaajat. Oma juttunsa ovat ne joita työllistyminen ei edes kiinnosta. Eli juuri nämä kitisijät joilla on pahoja vaikeuksia oman elämänsä hallinnan suhteen. Minä kävin useamman kerran palavereissa ja tulos, pääsin sille hyvin työllistävälle ammattikurssille mille halusinkin.

• Onko vastaavaa??????

No,niin se ois sitten vielä kuukausi koulutusta jäljellä. Sama homma jatkuu,edellisen paikan työvoimatoimistossa sieltä ei yksin kertaisesti päästetä koulutukseen ,jos olet ollut pitempään työtön. Kaveri olisi halunnut hakea koulutukseen, oli sanottu samaan tyyliin kuin minulle silloin että paras paikka sulle on nyt tuo työttömien työpaja. Voi vit... kevät mitä vanhoja huukaajia siellä työkkärissä.

• 20

No jos kaveri on niin tyhmä, että on sustunut menemään sinne pajalle, niin sitten on siellä pajalla sen ajan mikä sopimuksessa lukee.

Johan se sanottiin, että tilastot pysyvät kauniimpina, kun saavat pidettyä sitä väkeä siellä pajalla.
        Tilastot kaunistuvat entisestään, kun saavat sinne kurssille niitä jotka eivät vielä ole "toimenpiteessä"

• Onko vastaavaa??????

No,niin nyt koulu käytynä läpi ja todistuskin saatu. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan pääsen töihin elokuussa, jossa oli koulutuksen aikana työharjoittelussa.

• Onko vastaavaa??????

Hei, vaan kaikki. Olen päässyt töihin, juuri sille alalle millekä kävin koulutuksen. Työt alkoivat vähän etuajassa :) Jos asuisin vanhassa paikkassa, olisin vieläkin jossakin saat..an työpajassa.

• klfldkmklfklf

No hyvä.

Ihan itse kerrankin jotain yritit, ja se yritys palkittiin.

Jatka samaan malliin.

• zfdxhgjfckhlvjökb-j

kyllä siitä "ihan itse" yrittämisestä on tehty vaikeaa TYÖKKÄRIN toimesta, vaikka heidän pitäisi auttaa työttömiä saamaan TÖITÄ.

työkkäri näyttää oleva työttömän pahin työllistymisen este

ja ei muuta kun karenssia pukkaa

• Onko vastaavaa??????

Kyllä täytyy vielä todeta,että jos luottaa että työkkäri tarjoaa töitä niin sitä saa odottaa. Piti ottaa itseä niskasta kiini ja käydä potkimassa ttyökkäri mummoja perseelle.............. ;)

Minä olen saanut vaan KKP. ta

-Kurssi
      -Karensi
      -Pajajaksoa

Toivotan kaikille oikeen hyvää syksyä.

• Riina -76

Oikeen hyvää syksyä myös sinulle.

• Tosi on

Riippuu virkailijasta. Minulla vaihtui virkailija joka tekee aktivointisuunnitelman.

Edellinen virkailija: Olet käynyt tarpeeksi kursseja, nyt työn syrjään.

Uusi virkailija: Mitäs jos menisit jollekin kurssille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1943
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      201
      675
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      192
      556
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe