En tiedä onko tämä havaintoni paikkaansapitävä, kutta olen huomannut että unenlaatuni menee tosi huonoksi kun treenaa. Tulee sellaisia ihme ahdistuskohtauksia.
Pitkän aikaa mietin mistä johtuu nämä vuosia kestäneet ahdistuskohtaukset öisin, kunnes sitten pidin parin kuukauden tauon treenissä ja nukuin kuin tukki.
Nyt aloin taas treenaamaan ja eipä ainakaan paranna yöunia.
Onko tähän selitystä ja apua mistään, vai pitääkö treenihommat lopettaa?
Käyn yleensä salilla noin 12 aikaan päivällä, eli ei luulisi häiritsevän unia.
Treenin jälkeen prodea naamaan ja nestettä, joka toki kusettaa yöllä kerran, mutta ei se ahdistusta selitä.
Outo juttu ja vastauksia kaivataan:)
Unenlaatu heikkenee kun treenaa
4
92
Vastaukset
- -
Sama homma on huomattu täällä. Unet on välillä aika villejä ja nukkuu kehnosti. Pompin ylös välillä yöllä ilman mitään syytä. Treeneistä ehtii kulua varmaan 6h ennen nukkumaan menoa joten ei pitäis vaikuttaa siihen.
En tiiä johtuuko sitten riittämättömästä palautumisesta vai mistä. Ei kyllä pitäis olla mulla palautumisesta kiinni.- not stond
Oisko hormonaalista? Mulla menee unet ja seisokki kun treenaan.
- 67-v
Liian paljon, liian kovaa.
Testosteroli- kortisolisuhde heittää volttia!
Mielestäni pahinta on orjallisesti noudatettu, nousujohteinen, vaihteluköyhä treeni.
Kuormittavuuden vaihtelua viikon sisälle, viikkojen kesken ja koko höskän tarkastelu ka. 6:n viikon välein.
Lepopäiviä, palauttavia harjoitteita, malttia.
Vaihtoehtona tietenkin palautumisen tehostaminen kemiallisesti.
65:na aloin, palautumis- ja viitsimättömyyssyistä käyttämään pientä testolisäystä.
Kilpailuvuosina kuvaamasi ilmiö oli tuttu mutta keinoista ei ollut tietoakaan.
Yksi talvi meni pipariksi oman ymmärtämättömyyden vuoksi. - palautuminen
Ilmiö varmaan sama kuin esimerkiksi "levottomissa jaloissa", eli lihas kasvaa tai palautuu yöllä aiheuttaen ikävää tunnetta?
Auttaisiko palkkari-juoma?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh832032Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361746- 1801306
- 236746
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol9690- 59647
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210593- 49546
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492