Yhteiskunnan elätti 25 vuoden ajan

25 vuotta ja sikana

Tunnen erään 48-vuotiaan henkilön, joka on paria lyhyttä työllistämisjaksoa lukuunottamatta ollut työtön ja kaupungin sosiaalitoimen asiakas jo vuodesta 1986 eli 25 vuotta. Kaikki ”ylimääräinen” ja muualta pummattu raha menee viinaan.

Jos joku teistä kokee, että menee huonosti, muistakaa, että jollakin on mennyt vielä huonommin jo 25 vuoden ajan.

41

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HIrveä JOrma

Ja pointti oli, kateuden lisäksi?

• fdsfgdf

Kertoo hyvin minkä sosiaaliluokan sakkia täälläkin kirjoittelee jos tuollaiset mölinät saavat plussia. Kuvitteletko sinä ressu todella että joku olisi kateellinen sosiaalipummille? :DDD

• Kukin tavallaan
        fdsfgdf kirjoitti:

Kertoo hyvin minkä sosiaaliluokan sakkia täälläkin kirjoittelee jos tuollaiset mölinät saavat plussia. Kuvitteletko sinä ressu todella että joku olisi kateellinen sosiaalipummille? :DDD

Enpä minäkään ole kateellinen oravanpyörälle.

• Siis mielummin
        Kukin tavallaan kirjoitti:

Enpä minäkään ole kateellinen oravanpyörälle.

sosiaalipummi kuin "oravanpyörä". Jos se oravanpyörä on sitä että joudut raahautumaan aamulla sängystä ylös ja töihin niin aika alas olet jo vajonnut moraalisessa rappiossasi. Ja teitä selittelijöitä on paljon.

• 1 vp viikossa

Tämä hyysäysyhteiskunta sallii moisen loisimisen! En salli sitä sen enempää suomalaisille kuin ulkomailtakaan tulleille parasiiteille. Me veronmaksajat maksetaan näitten käenpoikien ja -tyttöjen elämä. Kyllä duunaria v****aa maksaa veroillaan loisijoiden luxuselämä=hyvä elämä ilman, että on sen mitenkään omalla kontribuutiollaan sen ansainnut. Toisaalta en itse haluaisi kuulua moiseen roskasakkiin!

• katoppas peiliin!

loisijoiden luxuselämä??? kyllä joku on nyt niin hakoteille, ettei tiedä mistään mitään. kaikki ei saa duunia, jotkut ei pysty duunia edes tekemään ja syitä voi olla monia! jos luulet, että työttämät haluu vaan maata kotona tekemättä mitään ja elää sossun kautta luxuselämää, niin menepä ittees ja mieti uudemman kerran! toki on niitäkin, joita ei se parempi elämä kiinnosta, niitä jotka haluu vaan maata siellä sohvalla ja ryyppää vähäisetkin tukensa heti kun se saavat. mutta ei voi todellakaan yleistää! noilla tuilla eläminen on kaikkee muuta kuin luxusta. ja roskasakkia on tuollaiset kusipäiset ihmiset, jotka pitää itteeän parempina kuin muut, vaikka ei selkeestikään sitä ole.

• bailabailadoka

mitä luxusta on olla kännissä joka päivä! käykö kateeks, äkkiähän samaan jamaan pääset!

• kommenttia.....,

Ikävä, että te idiotismissanne, te sinun tyyppiset kirjoittajat tässä nimettömässä netissä kuten sinä nimimerkki "1 vp viikossa", olette niin yksinkertaisia, ettette osaa luopua pakkomielteisestä ja minun mielestäni henkisesti sairaasta provokatorisesta kirjoitusotteesta - jos olisitte itseänne älykkäämpiä, ymmärtäisitte, että kiinnostava ja älyllinen _keskusteleminen_ tällaisessa nimettömässä netissä on mahdollista vain ilman provosointia, mutta mahdotonta sitä on muita yrittää "opastaa" ja sehän olisi tietysti itsensä turhaa ylentämistä.

Kai pitäisi vain itsensä yrittää olla sen verran älykäs - mihin en näissä nimettömissä keskusteluissa itsekään aina ole kyennyt, kun olen vain ihminen, että tajuaisi ettei yksi kärpänen koskaan kesää tee ja varoa, ettei itseen tarttuisi yhtään enää enempää sairas vihaterminologia. Minä koen häpeää, jos joskus olen teidän nimettömien skitsojen vihakirjoittelijasekopäiden kanssa keskustellessani tässä nimettömässä netissä, sortunut itsekin käyttämään sanaa "tukielätti" - luoja mikä häpeä älykkäälle!

Ja kun sä sanot olevasi "duunari", niin mitäs v*ttua sinä luulet maksaneesi esimerkiksi minulle? Duunarit tienaa noin pari tonnia keskimäärin ja jos sulla on esimerkiksi oma perhe, niin kyllä sun senttis ja varmaan osa jopa minunkin vähäisistä senteistäni, on mennyt ihan oman perheesi elämiseen ja ainakaan sulta ei mulle ole pieruakaan liiennyt veroeuroja, että vähän rajaa tolle ylimielisyydelle! Ne vasta, jotka tienaa kuussa viis tonnia ta yli rehellisellä palkkatyöllä, niin vasta ja korkeintaan ne ja sitä enemmän tienaavat, voisivat edes teoriassa olla "elättäjiä" ulkopuolisille palkoistaan, etkä sinä. Ja jos sulla muka olisi asiat noin henkisessä mielessä ihan hyvin, niin eiköhän sinun nimettömän kirjoitus siinä tapauksessa olisi hieman intressiltään normaalijärkisempi.

• Sinun elättämiseesi
        kommenttia....., kirjoitti:

Ikävä, että te idiotismissanne, te sinun tyyppiset kirjoittajat tässä nimettömässä netissä kuten sinä nimimerkki "1 vp viikossa", olette niin yksinkertaisia, ettette osaa luopua pakkomielteisestä ja minun mielestäni henkisesti sairaasta provokatorisesta kirjoitusotteesta - jos olisitte itseänne älykkäämpiä, ymmärtäisitte, että kiinnostava ja älyllinen _keskusteleminen_ tällaisessa nimettömässä netissä on mahdollista vain ilman provosointia, mutta mahdotonta sitä on muita yrittää "opastaa" ja sehän olisi tietysti itsensä turhaa ylentämistä.

Kai pitäisi vain itsensä yrittää olla sen verran älykäs - mihin en näissä nimettömissä keskusteluissa itsekään aina ole kyennyt, kun olen vain ihminen, että tajuaisi ettei yksi kärpänen koskaan kesää tee ja varoa, ettei itseen tarttuisi yhtään enää enempää sairas vihaterminologia. Minä koen häpeää, jos joskus olen teidän nimettömien skitsojen vihakirjoittelijasekopäiden kanssa keskustellessani tässä nimettömässä netissä, sortunut itsekin käyttämään sanaa "tukielätti" - luoja mikä häpeä älykkäälle!

Ja kun sä sanot olevasi "duunari", niin mitäs v*ttua sinä luulet maksaneesi esimerkiksi minulle? Duunarit tienaa noin pari tonnia keskimäärin ja jos sulla on esimerkiksi oma perhe, niin kyllä sun senttis ja varmaan osa jopa minunkin vähäisistä senteistäni, on mennyt ihan oman perheesi elämiseen ja ainakaan sulta ei mulle ole pieruakaan liiennyt veroeuroja, että vähän rajaa tolle ylimielisyydelle! Ne vasta, jotka tienaa kuussa viis tonnia ta yli rehellisellä palkkatyöllä, niin vasta ja korkeintaan ne ja sitä enemmän tienaavat, voisivat edes teoriassa olla "elättäjiä" ulkopuolisille palkoistaan, etkä sinä. Ja jos sulla muka olisi asiat noin henkisessä mielessä ihan hyvin, niin eiköhän sinun nimettömän kirjoitus siinä tapauksessa olisi hieman intressiltään normaalijärkisempi.

osallistuvat kyllä kaikki veroja maksavat, pershielle haiseva loinen.

• Tuskinpa aloittajalla on kateus ensimmäisenä mielessä. En minä ainakaan jaksa kadehtia perusturvan asiakkaita.

Ehkäpä pointti oli se, että voisi olla tyytyväinen jos itsellä on kaikki tarpeellinen.

• jhygyuguyfgtyftyftyf

Minä olen nimimerkin "marella" kanssa tästä eri mieltä ja väitän tulkintani mukaan minulle tuntemattoman ketjun aloittaneen laatineen aloituksensa aivan ja ainoastaan halveksuvassa mielessä, kuten laativat muutkin suurin osa Suomi24:n ketjuja aloittavista vähämielisistä foorumin kirjoittavista vihakirjoitusaloituksia ja se mitä minä henkilöhtaisesti lukijana olen ihmetellyt on, ettei Suomi24 foorumilla edes sen sortin törkeään henkiseen väkivaltaan puututa. Ihan kaikki eivät jaksaisi lukea jatkuvaa vihaa ja halveksuntaa. Tulee melkein hulluksi, kun teidän foorumilla pitää lukea tappokehoituksia, mielenterveyssolvauksia ja mitä tahansa aivan päätöntä paskaa, vaikka sanoisi keskusteluun vain vaikka että "päivää"! Nimetön foorumi kun tämä on.

• ughyuguygftcftc

No minun sukulaiseni ovat varmasti maksaneet mainitsemalle 'viinarahoja', koska itse muistan , että olen täysin tulottomana saanut lähes nollan euron toimeentulotukipäätöksiä, sellaisia hakiessani ja aito nälkä kurnien vatsassa ja ilman mitään muuta yhteiskunnan elämisavustusmuotoa nauttimatta. Muistan tilanteet, joissa olen jalat krampaten kävellyt, kun en ole päiväkausiin voinut syödä riittävästi ja kun en ole kehdannut pyytää sukulaisilta rahaa ruokaan, muistan tilanteet, joissa säästin yhteiskunnan kassaa vakavasti fyysisesti sairaana hakematta mitään tukimuotoa - vaikka ehkä saisin jopa tonneja mun fyysisen sairauden vakavuuden huomioiden ja vaikka siitä on mulle jopa Kelassa vihjailtu joskus ja muistan, etten ole h*vetissäkään elämässäni _koskaan!!!!_, kuin _yhteensä_ puoli vuotta_ koko elämästäni, saanut mitään yhteiskunnan avustusmuotoa, joka yhteiskunnan avustus minulle olisi YHTEENSÄ niinkin korkea, kuin esimerkiksi 600 euron ruhtinaallinen yhteiskunta- avustusten kuukausisumma käteen - mulla kun ei ole lapsia ja en ole tykännyt roikkuia koritistossa.

Ei tosiaaan kukaan kadehdi niitä, jotka menettäneet otteensa elämäänsä ja minä ainakin lupaan, että kun lähden töihin, en koskaan ulise rahasta, joka veroissa menisi vähäosaisille.

• Ah köyhyyden ihanuus

Te kaikki kadehditte meitä perusturvalla eläviä. Te haluaisitte että teilläkin olisi töistä edes joskus pitempi vapaa ja kun kesälomakin menee niin nopeasti ohi. Meillä on aikaa ja voimme kääntää lämpimässä sängyssämme kylkeä kylminä pakkasaamuina jolloin te samaan aikaan rapsitte jäisi auton tuulilaseja ja manaatte tätä elämää. Me heräilemme aamupäivisin keittämään kahvia ja luemme aamun lehden ihan rauhassa kaikelta kiireeltä:)

• sdffgfsdf

Sen lehdenkin me työssäkäyvät kunnon ihmiset teille sosiaalipummeille kustannamme. Hävettääkö?

• nähtyon
        sdffgfsdf kirjoitti:

Sen lehdenkin me työssäkäyvät kunnon ihmiset teille sosiaalipummeille kustannamme. Hävettääkö?

Tällaisella asenteella tämä homma ei parane koskaan. Joillakin ei oikeasti ole paljon muita mahdollisuuksia. Elämä mennyt jo lapsesta asti päin helv... ja on jäänyt koulut kesken käyty vankiloissa yms. Ja sitten kun sieltä yritetään ponnistaa ei kukaan ole auttamassa päinvastoin. Ei tämmöinen polkeminen ketään minnekkään kannusta.

• Hyvä hyvä

huusivat menninkäiset ja taputtivat karvaisia käsiään. Sinullahan näkyy olevan paljon hengenheimolaisia palstalla. Se kertookin sinun ja kannattajiesi tason.

• työniloa kaikille

Niin oliskohan siinä mitään järkeä että kaikki työttömät marssisi kuntien ja kaupunkien työttömyys toimistoihin ja pyytäisivät töihin.Kertoisivat että haluavat tehdä mitä vain työtä mihin pystyisivät. Ja palkkaa ei tarvi maksaa koska saavat jo työttömyys korvausta.Ei muuta mutta loppuis tämä ainainen narin kun ei ole työtä.Työntekiäkin on leipänsä ansainnut.

• Niixu

Mehän tiedämme, että suurin osa pitkään työttömänä olleista ei todellakaan selviä nykyisillä työpaikoilla: ammattitaito, vauhti tai huomiokyky ei vaan riitä. Joten on aivan oikein, että heille maksetaan edes sitä perustoimeentulotukea.

• hande-56

Olen seurannut myös niitä jotka tekevät juuri tuota. Ei siis mitään motivaatiota mennä mihinkään töihin,oikeastaan pelkäävät jos joutuu.
      Muistelen että eikö se ollut ennen niin pakolliset työmaat.Jonne piti mennä,nyt eikun päätä silitellään ja kotiin rahat saadaan vaikka vähemmänkin.En ole kateelinen mutta säälittää kun ei mitään motivaatiota lähteä mihinkään.
      Yhteikunta mahdollistaa olla joutenkin,on vaikka mitä keinoja lirittää systeemiä.
      Sitä tehen oikeen joutilaana ollaan.
      No kaiketi se on tämän ajan vitsaus,saataapi joku sukupolvi varttua näin kehittyen.
      Onhan se sanonta jos ei työtä tee, ei syömänkään pidä.
      Sitä aikoinaan piti tehdä niitä paskahommiakin,nyt tehdä vaan hommia.Siinä se nuoruus on kulunut.Eläkeikä taitaa karata,tämän halituksen toimesta.

• itdiyd086r75e7rotyut

sitten kun yksikin vihapuhe ilmaantuu ,niin takaan että mahdollisesti tutkari lähtee poliisille ,nyt on jo hakoteillä muutama ,ei kaikki ole mielellään työttömiä ,eikä kenenkään tarvitse ilmaiseksi ruveta töitä tekemään .jos olette kateellisia ,niin jääkää työttömäksi ,kyllä se karutotuus tulee kuukauden kuluessa .ja vaikka työttömyyskorvauksia ei olisikaan ,niin ette te tulisi hyötymään siitä huolimattakaan senttiäkään ,ja sitten mitäpä jos yhtä äkkiä menetättekin työnne ,ja vieläpä sairastuttekin ,mikä ääni sitten onkaan kellossa ?

• Menisit töihin etkä

jauhais täällä P A S K A A. Opettele ajattelemaan loogisesti ja opettele kirjoittamisen alkeet jotta sepustuksestasi saisi edes jotain tolkkua. "Takaan että mahdollisesti".
        Sä oot kyllä nolo tapaus uhkailuinesi. En ilkeäisi sinuna kirjoittaa edes tänne vaikka et olekaan ainoa tumpelo tällä palstalla.

• 25 vuotta ja sikana

Tarkoitus ei ollut herättää kenessäkään kateutta vaan vain panna ajattelemaan, että ehkä juuri SINÄ, joka luulet olevasi kovaonninen, oletkin tosiasiassa hyväosainen, kun vertaat omaa tilannetta mainitun henkilön tilanteeseen. Kyseisen henkilön hyvin tuntevana voin sanoa, että hänessä ei ole mitään KADEHDITTAVAA.

Syrjäytyminen on tapahtunut jo niin kauan sitten, että mitään ei ole ollut tehtävissä enää pitkään aikaan. Hänenlaisiaan on varmasti paljon, ja heitä löytääkin baareista ja pubeista niinä aamuina, kun toimeentulotuki maksetaan tilille.

• Kävisivät mielummin

hakemassa venäjältä myrkkyviinaa ja joisivat itsensä hengiltä. Systeemi kiittäisi.

• mustamaria

Monet eivät tiedä työttömän elosta arjesta mitään,siinäkin on montaa eri tietä,parempaa ja pahempaa,ihan kuin työllisilläkin. Joillain työttömillä on hyvä tukiverkko, auttavia sukulaisia,perhe,ystäviä jne.joten heille työttömyys ei välttämättä tuo niin pahaa tilannetta kuin niille jotka joutuvat lähes täysin yksin selviämään niillä minimi tuloilla,se on oikeasti hankalaa ja vaatii ajattelua joka päivä. Työttömistä harva muuten vain makaa kotona,ajatus ja käsitys on aika outo,ja vielä oudompaa että joku sitten kadehtisi sitä kotona makaamista,jos "makaamista" on johtuu se juuri siitä tulojen vähyydestä tai pienistä mahdollisuuksista osallistua asioihin ja olla mukana yhteiskunnan tapahtumissa,halua varmasti useimmilla olisi mutta ei mahdollisuuksia,mitä siis kadehtimista tuossa tilanteessa on,pelkkä aikako,että on vapaata aikaa.Kumpikin on tehokkaasti mieltä ja ihmistä syövää,että on liikaa kaikkea ja liian vähän.Kumpiakin olotiloja tosin kestää jonkin aikaa mutta pitkässä juoksussa loppuu virta ja mukavuus molemissa päissä.Jos itsellä on hyvät olosuhteet elää niin mitä järkeä on moittia niitä joiden olot ovat heikommin tai toisin kuin itsellä,heikommat olothan ei automaattisesti tarkoita huonosti voivaa ihmistä,joillekin riittää vähempikin kun taas joillekin paljonkin on liian vähän.Ja se on aika surullista kun ihminen on sokea omalle hyvinvoinnilleen.Hyvin yleistä on kateus ja negatiiviset olettamukset suomen maassa,usein mielipide on muokkautunut vain kuvitelmien ja luulojen pohjalta,oikeata tietoa saati omakohtaista kokemusta ei ole esim.minimituloilla ja vailla omaisuutta elämisestä.

• kommentti...,,,.

Nimimerkille "mustamaria": no yksi osoitus suomalaisten äärimmäisestä tyhmyydestä, on esimerkiksi tällä sairaalla Suomi24- foorumilla p*skapäisten kirjoittajien ihan yleiseen käyttöön lanseeraama sana "tukielätti". Kukaan normaali ihminen ei käytä niin halveksuvaa sanaa ja on aivan äärimmäinen osoitus täydellisestä idiotismista keneltä tahansa _suomalaiselta_ pullaperseeltä luulla, että joku kansalainen mukamas meidän yli viisimiljoonaisesta kansasta ei olisi "tukielätti". Tottakai tän Suomi24- foorumin kirjoittajilla ei ole hyvä olla ja se on ihan päivänselvää, mutta minä ainakin halveksun _sitä asiaa_, että tällä foorumilla jotkut luulee ts. osa luulee omahyväisesti, että se koko oma päänsisäinen paskatynnyri olisi muka "luvallistakin", kaataa normaalijärkisten nettilukijoiden naamalle nimettömyydessä ja luimuten nimetömyyden turvassa. Alkeellistakaan selkärankaa ei useimmilla tän Suomi24:n kirjoittajilla nämmä ole. Lienee jonkin sortin "Jekyll & Hyde" - ilmiö se, että nimettömässä netissä ihmisistä kehkeytuu pelkkiä porsaita. Olen niin sadanprosentin varma, että harva tän nimettömän netin kirjoittajista pystyisi kirjoittamaan sitä mitä kirjoittaa netin nimettömyyteen turvaten, jos heidän pitäisi lärveillä - OMILLANSA - esittää samat 'näkemyksensä' asioista tai ihmisistä. Raja kulkee siinä, että herjaamisintressipohjainen keskustelu ei ole enää keskustelemista, vaan sikailua. Siksi vähän ihmettelen niidenkin moraalia, jotka tätä Suomi24- keskusteluympäristöä pyörittää. Mulla jos olisi vaikutusvaltaa, niin lähtisi niin näilta palstoilta 90 % kirjoittajista sikailemaan ihan muualle! Kun en tunne porsaita ja käytöstapoja omaamattomia ihmisiä ns. livessäkään, en halua 'tutustua' sellaisen etiikan edustajiin myöskään tällaisen nimettömän netin merkeissä tällä tavalla, kuin joudun lukijana toteamaan.

• oldmetall
        kommentti...,,,. kirjoitti:

Nimimerkille "mustamaria": no yksi osoitus suomalaisten äärimmäisestä tyhmyydestä, on esimerkiksi tällä sairaalla Suomi24- foorumilla p*skapäisten kirjoittajien ihan yleiseen käyttöön lanseeraama sana "tukielätti". Kukaan normaali ihminen ei käytä niin halveksuvaa sanaa ja on aivan äärimmäinen osoitus täydellisestä idiotismista keneltä tahansa _suomalaiselta_ pullaperseeltä luulla, että joku kansalainen mukamas meidän yli viisimiljoonaisesta kansasta ei olisi "tukielätti". Tottakai tän Suomi24- foorumin kirjoittajilla ei ole hyvä olla ja se on ihan päivänselvää, mutta minä ainakin halveksun _sitä asiaa_, että tällä foorumilla jotkut luulee ts. osa luulee omahyväisesti, että se koko oma päänsisäinen paskatynnyri olisi muka "luvallistakin", kaataa normaalijärkisten nettilukijoiden naamalle nimettömyydessä ja luimuten nimetömyyden turvassa. Alkeellistakaan selkärankaa ei useimmilla tän Suomi24:n kirjoittajilla nämmä ole. Lienee jonkin sortin "Jekyll & Hyde" - ilmiö se, että nimettömässä netissä ihmisistä kehkeytuu pelkkiä porsaita. Olen niin sadanprosentin varma, että harva tän nimettömän netin kirjoittajista pystyisi kirjoittamaan sitä mitä kirjoittaa netin nimettömyyteen turvaten, jos heidän pitäisi lärveillä - OMILLANSA - esittää samat 'näkemyksensä' asioista tai ihmisistä. Raja kulkee siinä, että herjaamisintressipohjainen keskustelu ei ole enää keskustelemista, vaan sikailua. Siksi vähän ihmettelen niidenkin moraalia, jotka tätä Suomi24- keskusteluympäristöä pyörittää. Mulla jos olisi vaikutusvaltaa, niin lähtisi niin näilta palstoilta 90 % kirjoittajista sikailemaan ihan muualle! Kun en tunne porsaita ja käytöstapoja omaamattomia ihmisiä ns. livessäkään, en halua 'tutustua' sellaisen etiikan edustajiin myöskään tällaisen nimettömän netin merkeissä tällä tavalla, kuin joudun lukijana toteamaan.

Nimimerkki mustamaria kirjoitti mielestäni täysin asiallisesti omista näkemyksistään. Miksi hyokkäät toisia kirjoittajia vastaan?
        Sun viestiesi sisältö kertoo, että sulla ei ole hyvä olla ja projisoit omaa huonoa oloasi muihin kirjoittajiin.
        Lisäksi se mihin sosiaaliluokkaan kukin kirjoittaja kuuluu on typeryydessään vailla vertaa.
        Sinä itse herjaat ja jauhat samaa muillakin keskustelufoorumeilla ja ihmettelen, että kirosanafiltteriä ei kohdallasi käytetty.
        Akateemisesti sivistynyt ihminen ei sorru alatyyliseen kielenkäyttöön edes kesksutellessaan netissä missä on kesksutelijoita kaikista sosiaaliluokista.
        Akateemisesti sivistynyt ihminen osaa käyttäytyä ja olla sopivasti nöyrä kuitenkaan nöyristelemättä.

• 98-3
        oldmetall kirjoitti:

Nimimerkki mustamaria kirjoitti mielestäni täysin asiallisesti omista näkemyksistään. Miksi hyokkäät toisia kirjoittajia vastaan?
        Sun viestiesi sisältö kertoo, että sulla ei ole hyvä olla ja projisoit omaa huonoa oloasi muihin kirjoittajiin.
        Lisäksi se mihin sosiaaliluokkaan kukin kirjoittaja kuuluu on typeryydessään vailla vertaa.
        Sinä itse herjaat ja jauhat samaa muillakin keskustelufoorumeilla ja ihmettelen, että kirosanafiltteriä ei kohdallasi käytetty.
        Akateemisesti sivistynyt ihminen ei sorru alatyyliseen kielenkäyttöön edes kesksutellessaan netissä missä on kesksutelijoita kaikista sosiaaliluokista.
        Akateemisesti sivistynyt ihminen osaa käyttäytyä ja olla sopivasti nöyrä kuitenkaan nöyristelemättä.

Huoh. Akateemisesti sivistynyt. On se hyvä että suomessa on ihmisiä jotka tietää miten sun pitäisi olla. Jokaisesta sosiaaliluokasta.. Huohhuoh..

• työniloa kaikille

Miksi kadehtia työttömiä?Siinä osassa ei ole mitään kadehtimista Olen itse JOUTUNUT jäämään sairaseläkkeelle.En siis päässyt Olen aivan varma että kotona oleva täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva ihminen haluaa ja saa työtä.Tämä on tärkeää että voi tuntea itsensä hyödylliseksi ihmiseksi tekemällä jotakin.Aika ei varmastikkaan kulu kotona istumalla.Ja sitten tämä yksi joka vetoaa polisiin sen kyllä näytätte osaavan kyttäämällä muita ihmisiä ja niiden elämää.Mitäs tämä on sitten onko se sitä KATEUTTA.Järjen käyttöä ei ole vieläkään kielletty.Täytyykö saada rahaa jos vaikka alkaisi johonkin vapaaehtois työhön? Että olisi elämä vähäkin elämisen arvoista.Jokainen on oman tiensä valinnut niin myös minä enkä kadehdi yhtäkään ihmistä raha ei kasva vieläkään puun oksilla minullakaan saan sen eläkettä jonka olen ansainnut vain.

• oldmetall

Ei kukaan oikeasti työttömiä ja syrjäytyneitä kadehdikaan vaan ihminen joka luulee olevansa parempi ja toisten yläpuolella haluaa osoittaa sen paremmuutensa ja erinomaisuutensa.
        Ja nythän Suomessa ihan luvan kanssa rehottaa köyhyysrasismi.Ihmiset on saatu uskomaan, että syyllisiä lamaan ovat Suomi viinaa ostarilla juovat syrjäytyneet alkkikset eivät suinkaan kasinopelurit ja törsö orsot.

• Ei meillä ole
        oldmetall kirjoitti:

Ei kukaan oikeasti työttömiä ja syrjäytyneitä kadehdikaan vaan ihminen joka luulee olevansa parempi ja toisten yläpuolella haluaa osoittaa sen paremmuutensa ja erinomaisuutensa.
        Ja nythän Suomessa ihan luvan kanssa rehottaa köyhyysrasismi.Ihmiset on saatu uskomaan, että syyllisiä lamaan ovat Suomi viinaa ostarilla juovat syrjäytyneet alkkikset eivät suinkaan kasinopelurit ja törsö orsot.

ainakaan vielä mitään lamaa vaikka siitä toitotat. Minä kyllä toivoisin oikein kunnon puhdistusta suomalaisten loiseläjien keskuudessa. Se parantaisi läljelle jäävien moraalia ja antaisi uskoa siihen että työnteko ja omillaan toimeentuleminen vielä kannattaa.

• oldmetall
        Ei meillä ole kirjoitti:

ainakaan vielä mitään lamaa vaikka siitä toitotat. Minä kyllä toivoisin oikein kunnon puhdistusta suomalaisten loiseläjien keskuudessa. Se parantaisi läljelle jäävien moraalia ja antaisi uskoa siihen että työnteko ja omillaan toimeentuleminen vielä kannattaa.

Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut? Lama on ovella ja ihmisiä on joutunut työttömiksi. Seuraatko sä ollenkaan talousuutisia.?
        Kun seuraa vaikka BBC:N talousuutisia tai lukee Amerikan talousjulkaisuja niin kyllä kylmää ja on täysin typerää toivoa lamaa ja jotakin ihme puhdistusta!
        Kun ihmiseltä romutetaan turvarakenteet niin eihän kukaan pyhällä henegellä elä.
        On nämä ns. "paremmat persukkaat" typeriä kun on uponnut porvareiden aivopesu kuin saapas suohon.
        Nyt kita päälaella huudetaan, että lamaan ovat syyllisiä perus toimeentulotuella elävät köyhät eikä huomata niitä oikeita syyllisiä.
        Jos toivot oikein tylyä lamaa niin yhteiskuntarauha järkkyy, niin että rupea vaan rakentamaan betoniaitaa talosi ympärille.
        Kun ihmiseltä viedään kaikki ja jos koko ajan toitotetaan, että köyhä ei ole minkään arvoinen niin osa saattaa ajatella ettei ole mitään menetettävää ja rupeaa vaikka ryöstelemään ja kapinoimaan. Siinä sulle puhdistusta

• mkni89

Vika on ihan omassa korvien välissä , mitä lie tuoki 48 v tehnyt murrosikäsenä ja siiloin kun olis pitänyt kouluja käydä ja ammatti hankkia.. Alkoholisti pitäs mennä' ensin parantamaan holismia ja sitten ryhdistäytyä , mutta minkäs sille ihminen voi jos ei luonne anna periksi .:))) Jos on helpompi elää yhteiskunnan elättinä niin oma on syynsä .. Jokainen on oman elämänsä herra!!

• 25 vuotta ja sikana

Hän on käynyt ammattikoulun, mutta ei koskaan työllistynyt sille alalle. Kyseisessä kaupungissa työttömyys on aina ollut suuri ongelma. Armeijan jälkeen hän meni työhön työpaikkaan, jossa (ei ainakaan) tuohon aikaan pahemmin koulutodistuksia kyselty. Sitten tuli potkut alkoholin käytön vuoksi, ja siitä alkoi alamäki, joka jatkuu edelleen...

Jääköön nyt luonteenpiirteet kuvaamatta, että menisi liian helnkilökohtaiseksi.

• Käen naavamuna

Jokohan saa mitalin Tawhjalta itsenäisyyspäivänä.On sen arvoinen suoritus jo.
      Kokeilkaa perässä...

• MinjaMillainen

Peruspäiväraha on nykyisin jotain 454, kun olet maksanut siitä 20% veroa. Tähän voit vielä saada 200 euroa asumistukea. Käteen sitä loistoelämään jää jotain 200-300 euroa. Josta maksat vaatteet, ruuan, hammaslääkärin, lääkärin, pesuaineet, uimahallin, televisioluvan, internetyhteyden jne.. Käykö todella kateeksi? Jos käy, niin todella pikkuruinen on mielesi.

• vasta 20v

Voi onnenpekkaa.
      Itse olen ollut "vasta" -91 vuodesta jatkuvana asiakkaana.
      Aiemminkin tosin.

Ikä ei vaan vielä riitä tuohon 25v kokemukseen.
      Mut mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Ja lääkärien mukaan mitään ei ole tehtävissä.
      Edessä pysyvä työkyvyttömyys.
      Enkä ees viinaksien ja huumeloitten kans läträä.

Järjestelmä on kylläkin tullut tutuksi, sekä pikkurikollis-virkailijoiden kyseenalaiset päätökset nuijin saman tien maanrakoon.
      Joskin tosin Hallinto-oikeuksien kautta, pienten vi**uilujen kera.

Ja kyllä HE rakastavatkin minua.

• 20 vuotta työttömänä

Suomesta löytyy todella paljon niitä henkilöitä jotka jäivät 90 luvun laman alkaessa työttömäksi ja osaa heistä on todellakin edelleen työttöminä lukuunottamatta muutamia kursseja joita käyty siinä välissä. 90 luvun työttömät voisi laittaa oikeastaan kaikki suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle yms. Itse kuuluun tähän samaan porukkaan ja olen ollut yhtäjaksoisesti työttömänä jo 20 vuotta.

• aina työtön

Sama täällä, valmistuin juuri laman aikaan ja työpaikkaa ei löytynyt useista hakemuksista huolimatta. Useiden vuosien ajan olen kokeillut yhtä sun toista, käynyt kursseja ja ollut tukitöissä. Palkat näistä on ollut niin huonoja että aina olen joutunut hakemaan lisäksi toimeentulotukea. Taidan olla saanut sitä yhäjaksoisesti jo 23 vuotta.
        Mutta mikäs siinä kyllä näinkin sitten voi elää. En edes vuosikausiin ole uskonut koskaan normaaleja töitä saavanikaan. En ymmärrä miksi työttömiä haukutaan ja moititaan, en minä ainakaan mitenkään suunnitellut tälläistä elämää. Se tosiasia vaan on ettei kaikille ole töitä.

• 8888

Kyse on vain valtiovallan haluttomuudesta tehdä mitään työttömien hyväksi. Vielä 70-luvulla valtio järjesti työllisyystöitä työttömille. Nykyisin markkinavoimat saavat hoitaa asian.

• jeppajeppa

kyl noitten kuspäiden jotka tuol huutelee noitten työttömien loisten perään,pitäs ite kokea se mitä on oikeesti olla persauki..90 luvun laman aikaan mutsi joutu työttömäks ja yritti sitten yksin elättää 3 kakaraa..ei ollu herkkua seurata vierestä miten ihmiseltä murenee itsetunto ja arvokkuus kun ei töitä saa mistään ja siitä sitten totaalinen romahdus ja pitkä sairaus.ja mitä pidemälle menee,sitä vaikeempi se vaan on työtä saada.paikat täytetään nuorilla ja koulutetuimmilla.no,ite sitten koin tän uusimman lama-jakson karvaasti kun loppu työt ja 4 kuukauden palkat saamatta.toimeentulotuki hakemus hylättiin sen takia kun olin lainannut rahaa vuokria varten,kun se katsottiin tuloksi..no,täs nyt on jotenkin pärjänny ja katto pysyny pään päällä,eli en valita.töitäkin on tiedossa joten hyvä juttu.mulle kun kelpaa noi apumiehenkin hommat,vaikka ei koulutusta vastaa..kyllähän noita loisiakin on paljon,enkä niitä arvosta tippaakaan,mutta pointti on se et helvetin vaikeeta se on joillekkin pitkän työttömyyden jälkeen hakeutua työmarkkinoille.ja toi viina ei sitä auta,vaikka se ehkä voi hetken helpottaa..

• Ei elätti

Näitähän piisaa tälläkin palstalla. Myös heidän puolustajiaan (he itse?) viihtyvät täällä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      91
      2650
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      52
      2597
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      73
      2559
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      74
      2453
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      42
      1966
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      60
      1917
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      134
      1831
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      28
      1363
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      29
      1343
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      18
      1194
    Aihe