Ikäsyrjintä

Arpaix

Olen 40v keskieuroopalainen nainen, työ kurssi loppuu joulukuussa, ja nyt jo etsin työpaikkaa mielulään matkailu alalla tai vienttiyrityksessä.
Olin kirjoittanut monille turistikeskuksille, hoteleihiin Sääriselalle ja Ivaloon. kun olin hakenut työpaikkaa vastaanotolla tai tarjoilijana, baarimikkona, tai toimistotyöt, ja minulle ei edes vastattu, vaikka olin hakemusket lähettänut kuukausia sitten. Olin kirjoitanut sekä ranskaksi, että suomeksi, ja työkokemusta minulla yli 15 vuotta, koulutus on keskiasteinen, mutta kesällä pyrin yliopistoon.
Moni kaveri sanoi että juuri matkailu alalla on ns. ikäsyrjintä, ja että 40 v työntekijä ei otetta. Kun kävin Säärisellalle, itse näin että suuri osaa työntekijöistä on alle 30vuotiaat. Käyn nyt myös kurssi "startti yrittäjäksi" ja monet kurssikaverit sekä opettajat sanoivat että se on ihan totta, Suomessa on tietylla aloilla kovaa ikäsyrjintää. Ei haitta että olen ulkomaalainen, mutta katsovat ikä. 10 vuotta sitten kun tulin Suomeen, olin ongelmatta saanut työpaikkoja Lapissa, kuten Sääriselällä, Kilpisjärvellä, Kuusamossa, Inarissa. Nyt etsin tämä sesonkityö talveksi, mutta en saanut vieläkään vastausta..noo, on vielä marraskuu, mutta olen jo huolissani koska tammikuusta tai ainakin helmikuusta taas tarvitsen työpaikkaa. Mielulään turistien parissa.

5

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiva vihre

mielulään.... tarkoitat varmaan mielellään.... sama virhe jo useammassa kirjoituksessasi. Ei haittaa, kun tiedämme sinut ulkolaiseksi, mutta on niin hauska... mielulään....

• virehiä

Vihreitä, vihreitä; tulee niitä meillekin.

Niin, hienoa, että joku jaksaa opetella suomea aikuisena. On kai se vaikea kieli, jos siihen ei ole kasvanut. Nostan hellehattua uhrealle ranskattarelle.

• kiva vihre

kirjoitin kyllä ihan positiivisessa hengessä ranskatarta kannustaen....

• Arpaix

Toinen yritys joka ei vastaa edes työhakemuksiin, on Sääriselan hotelli Santa Claus. http://www.hotelsantaclaus.fi/
      Kirjoitan aivoimesti tästä yrittäjistä, koska tämä työsyrjintä minulle jo riittää.

• Arpaix

Onko Suomessa normaali käytäntö, että työhakemuksiin ei edes vastatta? Olin kirjoittanut monet työhakemukset, koska tarvitsen talvella työpaikkaa, ja en saanut vastausta. toinen, joka ei vaatanut on hotelli Ivalo, http://www.hotelivalo.fi/
      Ranskassa, tai Tsekinmaassa ylleensä aina tuli vastaus 2 päivän sisällä, mutta Suomessa saa kirjoittaa hakemuksia ja niihin ei saa edes vastausta. Yrittäjien kohtelu on erittäin tyly. Eikö ole Suomessa tapaa, että kun työhakija kirjoittaa hakemusta, ja odottaa työpaikkaa, niin että vastattaan? Onko kohtelliasta antaa vastaamatta monta kuukautta? Itse vastan aina jokaiselle, ja päivittän minun web sivuja lähes joka viikko, vapaa aikana kirjoitan hakemukset, mutta olen jo aika turhauttunut kun niihen ei saa minkäläistä vastausta...miksi yrittäjät ovat niin yllimielliset ja kohtelevat työhakijaa niin tylysti? Ja matkailu ja ravintola alalla tuntuu että kohtelaan tosi tylysti vanhempi työnhakijaa, vaikka on pitkä työkokemus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe