Yksinäinen on kuitenkin yksin

only the lonely

Täytyy vuodattaa tämmöinen hieman katkera kommentti. Olen ollut vuoden verran sinkkuna. Parisuhde kaatui avovaimon hairahdukseen ja hän sitten otti ja lähti jättäen vain kasan arvoituksia. Näitä pohdiskellen on vuosi vierähtänyt, yksinäisesti. Kavereita ja tuttuja on toki ympärillä, joihin olen pitänyt yhteyksiä, mutta odottaisin kyllä niitä yhteydenottoja myös kavereidenkin suunnalta. Useimmiten aloite on lähtenyt minusta. Kerran kokeilin viikon verran, että ottaako kuka yhteyttä. Ei ottanut ja viimeisellä turhauduin ja kilautin kaverille ja sitten mentiin yhdelle. Olen mielestäni tehnyt selväksi, että minuun saa olla yhteydessä, olen aina tavoitettavissa. Oma käytökseni tässä vuoden aikana on muuttunut aiempaa riippuvaisemmaksi seurasta, joten yksinään kyyhöttäminen on tuskallista. Olenko sitten liian seurariippuvainen, eli eikö kukaan viitsi ottaa minuun yhteyttä?

7

232

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilsjklsasjklas

Yleistä. Suuri osa ihmisistä ei pidä yhteyttä muihin, vaan odottaa, että heihin otetaan yhteyttä. Moniin kyllä pidetään yhteyttä.
      Ehkä joillekin myöhemmässä elämässä käy niin, että muut eivät enää pidäkään yhteyttä ja sitten nämä havahtuvat yksinäisyyteensä ja ihmettelevät, että mihinkäs ne kaverit katos ja miksi.

• 1+4

Viikon? Kun joku muistas edes kerran kuukaudessa tai parissa :D

Tosi rasittavaa kun tapaa muutenkin keskimäärin vaan kerran kuukaudessa vanhoja kavereita ja niilläkin harvoilla kerroilla pitää itte kysellä puoliväkisin seuraa muutamaan otteeseen ennenkuin mitään tapahtuu..

• getreal

Hui kamala, olet ollut jo vuoden sinkkuna!
      Siis ihan oikeesti täällä on ihmisiä jotka on oikeesti yksinäisiä.

• yksin kotona

Vuosi ei ole mitään. Olen ollut yi 6 vuotta yksin. Kukaan nais ihminen ei ole minulle puhunut 6 vuoteen et sulla on asiat vielä hyvin.

• brunette alone

mä oon ollu sinkku ja yksinäinen jo 7 vuotta. enkä yhtään tiedä miksi. en kapakoissa viihdy vaikka ulkoiset puitteet ovat ihan ok.nätti nainenkin voi olla tosi yksin ja yksinäinen.

• nuunuu

Olen ollut koko elämäni vailla todellista ystävyyttä. Lähinnä olin aina se, jolle soitettiin kun muuta seuraa ei ollut. Ja minä aina läksin, koska olin niin yksinäinen. Nyt vuosien jälkeen kaikille on tullut muuta puuhaa, eikä ketään taida enää seurani kiinnostaakaan. Tunnenkin itseni jo niin erakoksi ja erikoiseksi, etten taida muiden seurassa enää luontevasti pystyä olemaankaan. Liikaa surua ja tuskaa on sydän vuosien saatossa kerännyt, kun ei ole ollut ketään kelle todellisia tunteitani raottaa. Olen muuttunut niin jöröksi, sulkeutuneeksi ja ahdistuneeksi ihmisenraadoksi, ettei toivoa uusien ihmissuhteiden solmimisesta juuri ole. Silti kaipaan läheisyyttä ja välittämistä elämääni, nyt vain hautaudun sohvanpohjalle läppäri sylissäni.

• yksin kotona

Muhun ei ole kukaan ottanut yhteyttä moneen vuoteen ja pyytänyt minnekkään. Joskus soittelin itse mut ei ketään kiinnostanut lähteä edes kaljalle, joten ihan sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe