Pakkoavoparituksesta osoitteenmuutos poste restanteen???

En tykkää!!

Tilanne on tämä:

Jäin asunnottomaksi ja kaverini kanssa sovimme, että saan laittaa osoitteeni hänen asuntoonsa, jotta mulle tulisi postit johonkin (typeryyttämme ei tajuttu, että voin kääntää ne poste restanteen...). Eikä tajuttu, että Kela ei toimi minkään normaalin logiikan ja moraalin mukaisesti. En siis maksanut vuokraa tai tehnyt mitään vuokrasopparia kenenkään kanssa, enkä edes siis asunut hänen luonaan paria satunnaista yöpymistä lukuunottamatta (majoituin usean eri tuttavani nurkissa).

Kelastahan sitten tuli tälle tutulleni päätökset, että asumistukensa ja muutkin saamansa tuet ovat laskeneet mun takiani. No, ne rahat on nyt tietenki hävitty, koska Kela katsoi meidän olevan avopari. Mitkään selitykset eivät ole auttaneet. Saatiin sitten tietää, että voin pistää poste restanten osoitteekseni ja näin tein. Tämä tuttavani tietenkin sitten pisti Kelaan uudet hakemukset ja tukien tarkistuksen, koska en enää majaile luonaan. Ollaan nyt kuitenkin mietitty, että voiko Kela katsoa meidän olevan edelleen AVOPARI ja mun asuvan siellä tämän tyypin kämpässä (kauheeta kakkaa, koska ei missään vaiheessa olla oltu pariskunta) sen perusteella, että mun osoitteeni on poste restante eikä mulla ole mitään omaa asuntoa ja osoitetta?

Mitä mieltä ootte, voiko Kela tehdä niin? Mielivaltaisesti päättää, että me ollaan pari, vaikka mulla ei enää ole samassa asunnossa osoitetta.

2

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :D

Kyllä voi, ja tekee! Ylin JUMALA suomessa on KELA ennenkuin joku suitsee. Vasta sen jälkeen tulee Presidentti, pääministeri jne.

• Väärin...

Kela ei määrittele ketään avopariksi.

Mutta jos luet Kelan sivuja, niin siellä puhutaan RUOKAKUNNASTA.

Eli sillä ei ole merkitystä, mitä sukupuolta henkilöt ovat.

Sen jälkeen kun et enää virallisesti asu siinä asunnossa, saa kaverisi taas "normaalit" tuet. Se, mihin postisi tulevat, niin sillä ei ole merkitystä. Merkitystä on sillä, missä virallisesti asut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe