Häpesikö narsisti

900000000000

liikkua teidän kanssanne? Miten se ilmeni?

Omani ainakin häpesi kaikkea minussa ja ei esimerkiksi esitellyt ystävilleen tai perheelleen.

20

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xcch

mmm . kiitos, mielenkiintoinen kysymys ja uusi näkökanta, en ole tullut ajatelleeksi, mutta jotain taitaa löytyä. Minäpä mietin ja palaan asiaan..

• 2+6

Kyllä häpesi, sama kokemus kuin ap:llä. Mistäköhän tällainen johtuu?

• Näen tuohon kolme eri vaihtoehtoa, mitkä ei välttämättä liity narsismiin.

• ....

Jaa, no minä ainakin häpesin narsistia eli kai sitten olen itse narsisti.

• Päinvastoin...Olin, kuin pokaali, mitä eksäni esitteli ympäriinsä...
      Kavereilleen, työkavereilleen, kaikille.
      Kaupassakin piti kulkea käsi kädessä.
      Ei mulla mitään sitä vastaan ollut sinänsä. :)

• Sama täällä, juuri noin.

Nimenomaan esittelyä ympäriinsä =)

Joskus alkuun saattoi kyllä olla hieman kiusaantunut olo, kun osa tuli ihmettelemään että mitä sunlainen tyttö tollasen speden kanssa pyörii, että etkö tiedä millainen se on tai mitä se susta puhuu.
        Sekin sitten loppui kyllä aikanaan kun sanoin että tiedän varsin hyvin.

Sitä esittelyä... ja sitten kuitenkin kiukustuu kun tulen niin hyvin toimeen kaikkien kanssa ja olen yleensä miesporukassa ainoana naisena ja sitä kautta helposti keskipisteenä...tai no olen mä muutenkin koska olen aika "äänekäs" ja pääsen helposti porukoihin mukaan. Hän ei olekaan se huomion keskipiste esittelykierroksellaan vaan minä ;)
        Voe voe...

Sitten alkaa murjotus ja kiukuttelu ja pitääkin jo lähteä =)

• Jepsjoohohoo

Sama juttu esitteli kaikille ja aina piti olla käsikädessä varsinkin siellä missä saattoi törmätä tuttuihin.

• M.B.

Olen ollut seurassa, joka häpesi minua. Erityisesti jos olin iloinen, sain kuulla miten en osaa kävelläkään oikein ja vaan virnuilen koko ajan typerästi. Askel kevyt ja naamalla hymy, olivat liikaa sille toiselle. Niin liikaa, että hän epäili minun häpeävän itseään, asia josta kysyikin myöhemmin.

Lieneekö ollut narsisti sitten, en tiedä.

Kertokaa te miehet, miksi iloisella päällä olevan ihmisen kasvoilta pitää saada typerä virne, eli humy, pyyhityksi pois mahdollisimman nopeasti.. Onko se huonommuuden tunne tai kateellisuus, joka siinä toimii? Epävarmuus omasta riittämättömyydestä tai tärkeydestä?

• Tää mies on ainakin iloinen jos kumppani on iloinen =)

• yxex kirjoitti:

Tää mies on ainakin iloinen jos kumppani on iloinen =)

Tiän ton jutun MB.

Jos mulla on "hurlumhei-päivä", alkaa kulmien alta kurkistelu ja tuhina.
        Mulla kesti pitkään olla lähtemättä siihen mukaan mutta nykyään onnistuu jo ajoittain =)

Eli saatan jopa päästä poistumaan edelleen vihellellen enkä ovia paiskoen kuten ennen aina kun imin sen kaiken sisääni "että mikäs sun ongelmas nyt on?"

Joskus on kyllä pakko paukutella karmeja osoittaakseen että on menty liian pitkälle jossain jutussa.

Kesällä oltiin reilireissulla eli 24/7 ajoittain stressaavassakin (vain ajoittain, tykätään hektisyydestä ja menosta) ympäristössä kun vettä sataa eikä majapaikkaa ole eikä löydä junan lähtöpaikkaa, rinkka painaa selässä ja väsyttää, nälättää...kun on ehkä seissyt junassa kolme tuntia sellaisessa ahtaudessa josta sillitkään ei purkissa tiedä mitään ja on 30 astetta hellettä...

Mutta pärjättiin yllättävän hyvin. Kotioloissa olisi varmaan johtanut murhaan, sillä sanotaanhan, että tollainen reissu vastaa n 1 vuoden asumista yhdessä =)

Vain kerran jouduin menemään toiseen hotelliin yöksi ja pari perinteistä junakiukuttelua totta kai puhumatta mitään =)

• Hokasin neljännenkin vaihtoehdon; syyllisyys.

' Syyllisyys liittyy siihen, mitä olen tehnyt muille. Häpeä kuvaa sitä, mitä olen itsessäni. Syyllisyys katsoo ulospäin, häpeä sisäänpäin.' -Vuoden pappi 2006 Tarja Korpela-

• xcch

No niin, olen paremmin koulutettu ja osaan yhtä sun toista. Ei noteeraa yleensä minun sellaista tekemistä joka vaatii erikois-osaamista, ne on useinmiten ilmaa hänelle. Paitsi joskus havaittavissa kateutta, ehkä tämän takia ei näkyvää häpeää, mutta joskus jostain minun käytöksestä tai puuheesta huomauttelee.

• f23grbgv

Mulla kanssa ei hävennyt vaan oli suurenmoisen ylpeä ja kehui muille minua kovasti. Sitten olikin kotona ihan eri meninki...

• dcasdcsdcs

Minun mitätöi kaiken osaamiseni, kaiken sen osaamisen jonka eteen olen työtä tehnyt kovasti. ainoataan narsisti osaa ja mitä narsisti ei osaa, sitä ei tarvitakaan. Narsisti itse on taidoton mutta itsepäinenkuin aasi.

• todella sairasta

Oli ylpeä silloin kun se että oli kanssani oli meriittiä hänelle itselleen. Toisaalta hoki minulle itselleni sitä, miten naurettavan kummallisesti kävelin niin että kävelytyylini pistää silmiin satojen ihmisten ihmisjoukostakin ja että häntä hävettää se. Kukaan muu ei pdä kävelytapaani omituisena, muutama mies on kyllä elämäni aikana imarrellut, että kävelen seksikkäästi. En usko käveleväni mitenkään silmiinpistävän eri tavalla kuin ihmiset yleensä.
      Hoki myös jatkuvasti sitä, miten naurettavalla tavalla pidän käsiäni ja häntä ihan hävettää se. Kukaan muu ei ikinä ole huomauttanut siitä, enkä usko pitäväni käsiäni mitenkään poikkeavalla tavalla.
      Hoki sitä, miten naurettavalla tavalla kannan käsilaukkuani. En ole keneltäkään ikinä kuullut samaa ja uskon pitäväni käsilaukkuani niin kuin muutkin ihmiset yleensä.
      Jopa uhkasi lyödä minua kun hoki jatkuvasti miten häntä hävettää minun läskimahani ja oli siitä usein hirmu raivoissaan. Olin normaalipainoinen ja mahani ei ollut mitenkään erityisen iso, ihan tavallinen vartalo. Aikaisemmin olin kuullut moniltakin miehiltä, heidän pitävän vartaloani jopa kauniina.
      Jos sillä kännissä oli iskettävänä joku kaunotar ja ilmestyin paikalle, niin kielsi edes paremmin tuntevansa minua vaikka lähes asui kanssani ja vaati kyllä täyden ylläpidon ja uskollisuuden minulta. Ilmeni että oli valehdellut iskettävälleen naiselle jopa että minä juoksin hänen perässään ja soittelin hänelle, vaikka hän ei ollut yhtään kiinnostunut minusta. Tämä tuli ilmi usein niin, että tämä iskemisensä kohteena oleva nainen alkoi ripittämään minua jos tulin yllättäen ravintolaan, missä he olivat, ja sanoi että mies oli juuri kertonut siitä miten "vainoan" häntä ja kehotti olemaan järkevä ja lopettamaan soittelut, koska mies ei tosiaan ollut kuulemma minusta kiinnostunut.
      Sitten kun mentiin "kotiin" ja sanoin että on parasta erota, niin uhkaili välillä itsemurhallaan jos jätän hänet tai uhkaili fyysisesti jos jätän hänet, joskus kun esitin oman haluni erota, kävi päälle ja pahoinpiteli. Ja sitten kielsi mitään tapahtuneen, hän ei ollut koskenut omasta mielestään minuun sormellaankaan, minä olin vain niin vainoharhainen, että kuvittelin kaikenlaista.

• toella sairasta

Ai niin, häntä hävetti myös se millä tavalla hengitin. Hengitin kuulemma naurettavasti huohottamalla niin kuin vain seksin aikana hengitetään. Kukaan muu ei ole ikinä huomannut minusta tuollaista ja omasta mielestänikin hengitän tavallisesti. Hän kommentoi hänen mielestään omituista hengitystäni myös jatkuvasti puheluidemme aikana ja pilkkasi sitä.

Tiedän, että tuo kuulostaa absurdilta ja keksityltä mutta totta se on joka sana.

Kysymys, miksi siedin tuollaista. Hän vaan oli saanut minut täysin alistetuksi ja itsetuntoni tuhotuksi ja pelotellut minut puolikuoliaaksi sillä mitä tapahtuu, jos jätän hänet. En enää tunnistanut omaa itseäni ja omia ajatuksiani. Ei hän alussa ollut tuollainen vaan antoi itsestään erilaisen kuvan ihmisenä. Sellainen joka ei häntä tuntenut paremmin ei edes varmaan millään olisi uskonut hänen olevan tuollainen.

Revin kuitenkin irti siitä suhteesta muutaman vuoden jälkeen. Sen jälkeen en ole kuullut keneltäkään tuollaisia arvioita itsestäni. Mies yrittää välillä ruikuttaa takaisin ja maalailee laveasta, miten ihana meidän suhde oli ollut ja miten olen hänen elämänsä suurin rakkaus. Hyi h*lvetti, oksettaa koko tyyppi.

• jaeikunuuteensuhteeseen

Kuulin, että häpesi hampaitani, ne olivat kauheat, joten opettelin uudenlaisen tavan hymyillä. Samoin vaatteeni, joille keksi mitä omituisempia nimiä, en saanut pukeuta mustiin kaapuihin, mutta herra varjele en myös vartaloa imarteleviin vaatteisiin. Vihasi myös käsilaukkujani ja nimesi ne muumilaukuiksi. Jos näki neulomistyön sylissäni ja pienen hetken pöydällä, kertoi heittävänsä sen roskiin. Vihasi lapsiani, toisen miehen kanssa tehtyjä, ehkä luonnollista kuitenkin. Mikään mitä tein, sanoin tai puin päälleni ei häntä miellyttänyt. Lyttäsi ja arvosteli kaiken. Ja silti janosin hänen seuraansa, soitellen ja anellen häntä luokseni. Kehuin häntä ja hänen salaperäisyyttään, sain siitä jotakin outoa hekumaa. Jälkikäteen tarkasteltuna kaksi täysin sairasta vain törmäsi toisiinsa. Molemmat olivat väärässä paikassa väärään aikaan ja toinen vielä kännissä, joka loppui, kun toinen ei hyväksynyt alkoholin käyttöä pisaraakaan, vaikka myöhemmin tarttui itsekin pulloon.

Mikä meni väärin, kai se oli heikko itsetunto, yritys olla jotain muuta kuin on ja yritys muovata toisesta marionetti.

• poiuyfdsxcvb

Juu minun vanhempani on aina havenneet minua julkisilla paikoilla tai jos joku nakee minut tai kuulee minun puhettani. Isoaitinikin sanoi etta heilla olisi helpompaa kun olisin piilossa niin ettei kukaan ihmiset nakisi minua. Silti muille ihmisille olen ennen vammautumista kelvannut taiteilijana esiintymaan vahän tarkeampiikin tilaisuuksiin yksityisesti ja julkisesti ja tietysti varmaan minua sellaisiin kutsuneita on voinut kummastuttaa vanhempieni suhtautuminen. (vanhempani ovat narsisti ja psykopaatti. )

• 1000000000000

Narsistikin varmaan häpeää uhriaan mutta narsistia sitä saakin vasta hävetä. Tyhmä mollukka joka rellestää "Arvovaltaisilla" tutuillaan ja kaikki tietävät että akka itse on siivooja. Ammatissa ei ole sinänsä mitään vikaa, mutta ammatinimikkeen kantajassa. Narsisitia kusettaa kaikki hän on kuin natsi joka on niin täynnä itseään ja ei voi ettei ymmärrä. Hän on ymmärtävinään vaikka ei oikeasti ja sellaista ne muut vedättää kuin pässiä narussa. Narsisti on itse olevinaan hieno ja muut nauravat hänelle maha kippurassa.

• oikeastihäpeäminen

On narsistin alistamista.
      Koska hän on kateellinen kaikille.
      Aikansa "muka" hävettyään narsisti saa
      kumppaninsa omanarvontunteen murrettua.
      Silloin narsisti on saavuttanut yhden päämäärän.
      Siitä seuraa aina uusia keissejä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2128
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1776
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1326
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      794
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      718
    7. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      514
    Aihe