Miten eroittaa?

33

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voimankäyttö

Mulla on ollut hyvin usein noin että väsyn ihmisten kanssa ja yksinolosta saan voimaa, vaikka joillain se meneekin toisinpäin. Eli yksilöllistä se on tämäkin. Itse sen parhaiten tietää ja tuntee kenen kanssa on hyvä olla ja kenen ei. Tosin joskus sen huomaa vasta jälkeenpäin että on ihan loppu.

• ...

Onpa kivantuntuinen blogi muuten :)

• Peiliin katsoja

Kyse on pitkälti luonteestasi

introvertti nauttii yksinolosta ja saa energiansa siitä

ekstrovertti saa energiaa vapaa-aikanaan muiden ihmisten seurassa

Eli kärjistäen kun perjantai-iltana väsyttää ja tekee mieli rentoutua, menetkö vilkkaaseen menomestaan vai rauhalliseen sohvannnurkkaan?

• ...
        Peiliin katsoja kirjoitti:

Kyse on pitkälti luonteestasi

introvertti nauttii yksinolosta ja saa energiansa siitä

ekstrovertti saa energiaa vapaa-aikanaan muiden ihmisten seurassa

Eli kärjistäen kun perjantai-iltana väsyttää ja tekee mieli rentoutua, menetkö vilkkaaseen menomestaan vai rauhalliseen sohvannnurkkaan?

Oikeastaan ne ihmiset ei häiritse mua kunhan saan olla rauhassa, joten se menomestakin voi olla ihan rentouttava joskus, kun saa laittaa aivot narikkaan :)

• Kauniit sivut ovat 'pitsit sekaisin'.illa!

"Siinä missä narsisti manipuloi ja kieltäytyy arvostamasta muita,

siinä sielunsyöjä taas lupaa auttaa, tehdä asioita, jotka ovat hänen tehtävissään, mutta joita hän ei koskaan toteuta. On muiden ongelma, jos asiat eivät etene kuten niiden tulisi edetä. "

Ehkä noin voi eroittaa, ehkä ei..

• omituista

""Siinä missä narsisti manipuloi ja kieltäytyy arvostamasta muita,

siinä sielunsyöjä taas lupaa auttaa, tehdä asioita, jotka ovat hänen tehtävissään, mutta joita hän ei koskaan toteuta. On muiden ongelma, jos asiat eivät etene kuten niiden tulisi edetä. ""

Hohhoijaa, sinäkin sanot olleesi jopa narsistin uhri ja et tiedä, että nuo toisessa lauseessasi olevat asiat pätee myös narsistiin. Vai kirjoititko noin vain saadaksesi huomiota ja provosoidaksesi? Herättääksi keskustelua jossa saisitte väittää vastaan ja perustella tuota näkemystäsi?

• omituista kirjoitti:

""Siinä missä narsisti manipuloi ja kieltäytyy arvostamasta muita,

siinä sielunsyöjä taas lupaa auttaa, tehdä asioita, jotka ovat hänen tehtävissään, mutta joita hän ei koskaan toteuta. On muiden ongelma, jos asiat eivät etene kuten niiden tulisi edetä. ""

Hohhoijaa, sinäkin sanot olleesi jopa narsistin uhri ja et tiedä, että nuo toisessa lauseessasi olevat asiat pätee myös narsistiin. Vai kirjoititko noin vain saadaksesi huomiota ja provosoidaksesi? Herättääksi keskustelua jossa saisitte väittää vastaan ja perustella tuota näkemystäsi?

Nuo lauseet ovat "http://pitsitsekaisin.blogspot.com" tekijän, ei minun.

*en lähde provoiluusi mukaan*

• omituista
        yxex kirjoitti:

Nuo lauseet ovat "http://pitsitsekaisin.blogspot.com" tekijän, ei minun.

*en lähde provoiluusi mukaan*

Oh, sori, niinpä onkin, luin huolimattomasti.

Sopi vaan niin linjaasi/linjaanne yrittää manipulaatiota tuollaisella tekstillä:

"siinä sielunsyöjä taas lupaa auttaa, tehdä asioita, jotka ovat hänen tehtävissään, mutta joita hän ei koskaan toteuta. On muiden ongelma, jos asiat eivät etene kuten niiden tulisi edetä"

eli kertoa että se on "sielunsyöjä" joka tekee noin MUTTA EI NARSISTI kun puhe oli miten erottaa sielunsyöjän eli energiavarkaan ja narsistin toisistaan.

Narsisti on muuten aina energiavaras.

• M.B.
        omituista kirjoitti:

Oh, sori, niinpä onkin, luin huolimattomasti.

Sopi vaan niin linjaasi/linjaanne yrittää manipulaatiota tuollaisella tekstillä:

"siinä sielunsyöjä taas lupaa auttaa, tehdä asioita, jotka ovat hänen tehtävissään, mutta joita hän ei koskaan toteuta. On muiden ongelma, jos asiat eivät etene kuten niiden tulisi edetä"

eli kertoa että se on "sielunsyöjä" joka tekee noin MUTTA EI NARSISTI kun puhe oli miten erottaa sielunsyöjän eli energiavarkaan ja narsistin toisistaan.

Narsisti on muuten aina energiavaras.

On joo, niillekin ketkä tuntevat energisoituvansa narsistin seurassa, niin ovat oikeasti energiavarkaita mutta harhassaan eivät huomaa omaa tilaansa kun eivät ehdi kun on niin kiire energisenä porhaltaa narsistin perässä...

Onko kaikki teksti manipulaatiota, joka sisältää sanan manipulaatio?

Ja yxexän kommentti lainaamaansa kohtaan oli: Ehkä noin voi eroittaa, ehkä ei..

Joten ihan täydeksi manipulaatioksihan tuon lukee jokainen normaalijärjellä varustettu terve ihminen, joka ei ensimmäisenä ole varmuuden vuksi epäilemässä kaikkea liikkuvaa narsistiksi....

• aattelin..
        M.B. kirjoitti:

On joo, niillekin ketkä tuntevat energisoituvansa narsistin seurassa, niin ovat oikeasti energiavarkaita mutta harhassaan eivät huomaa omaa tilaansa kun eivät ehdi kun on niin kiire energisenä porhaltaa narsistin perässä...

Onko kaikki teksti manipulaatiota, joka sisältää sanan manipulaatio?

Ja yxexän kommentti lainaamaansa kohtaan oli: Ehkä noin voi eroittaa, ehkä ei..

Joten ihan täydeksi manipulaatioksihan tuon lukee jokainen normaalijärjellä varustettu terve ihminen, joka ei ensimmäisenä ole varmuuden vuksi epäilemässä kaikkea liikkuvaa narsistiksi....

..sanoa että olet palstan kilteinpiä ystävillesi =)

• aattelin.. kirjoitti:

..sanoa että olet palstan kilteinpiä ystävillesi =)

"a friend to all is a friend to none" - Aristotele

• thought so :)
        temppuilija kirjoitti:

"a friend to all is a friend to none" - Aristotele

• M.B.
        thought so :) kirjoitti:

Pidätän itselläni oikeuden määritellä itse kenelle suon rajattoman sydämeni metsästysmaitten läpikulun suojeltuina...

Ehkä noin voi eroittaa, ehkä ei oli vaan niin erikseen kommentoitu, että mietitytti itselläni, että millähän äänenpainolla sen saa käännettyä tarkoittamaan jotain muuta kuin ehkä joo tai ehkä ei:ksi...

Itse ainakin sen luin niin, että toisinaan joo ja toisinaan ei, ehkä määrittelee narsistia ja ehkä se tavan normikin toimii toisinaan niin olematta sen kummempi narsisti... Mutta, olenkin lukemastani mitään ymmärtämätön.. muistaakseni :)

Tuo muistikin kun pätkii niin pahasti, että en mene vannomaan, että kukaan olisi suoraan haukkunut palstalla lukutaidottomaksi muuta kuin hyvää tarkoittavassa hengessä..

*kaivaa esille ABC-kirian*

• M.B. kirjoitti:

Pidätän itselläni oikeuden määritellä itse kenelle suon rajattoman sydämeni metsästysmaitten läpikulun suojeltuina...

Ehkä noin voi eroittaa, ehkä ei oli vaan niin erikseen kommentoitu, että mietitytti itselläni, että millähän äänenpainolla sen saa käännettyä tarkoittamaan jotain muuta kuin ehkä joo tai ehkä ei:ksi...

Itse ainakin sen luin niin, että toisinaan joo ja toisinaan ei, ehkä määrittelee narsistia ja ehkä se tavan normikin toimii toisinaan niin olematta sen kummempi narsisti... Mutta, olenkin lukemastani mitään ymmärtämätön.. muistaakseni :)

Tuo muistikin kun pätkii niin pahasti, että en mene vannomaan, että kukaan olisi suoraan haukkunut palstalla lukutaidottomaksi muuta kuin hyvää tarkoittavassa hengessä..

*kaivaa esille ABC-kirian*

Luit ehkä noin voi ehkä ein siten kuin olin sen tarkoittanutkin =)

Joillakin, saattaa värittynyt ennakkoasenne aiheuttaa ilmiön, että näkee valkoisenkin mustana. Sellaisen ihmisen kohdannut voi vaikka huokailla;

' tein niin tai näin, aina väärin päin'

Selviämme silti ja kyllä! :)

• Voisko dynamiikka kulkea välillä sielunsyöjä - sielunmyyjä?

• vähän niinko noi hellakopterssiin kaverit on touhunnu oikeen biisinkin siitä, miten sielu myydään ...

http://tinyurl.com/6w2zlpo

• "Kaikesta huolimatta, nämä elämän pienet sielunsyöjät ovat omalla mahdottomalla tavallaan kuitenkin tärkeitä ihmisiä, heidän rakastamisessaan vain tarvitaan enemmän kärsivällisyyttä ja ymmärrystä siitä, että he eivät pohjimmiltaan ole sitä, mitä he vaikuttavat ulkopuolisen silmin olevan. He vain ovat niin eksyksissä itsestään, että mikä tahansa muu olotila on parempi kuin tyhjyyden löytyminen sisimmässä."

Tuo eksyksissä itsessään.. jotenkin näkee samankaltaisuutta monissa ihmisissä, joissakin elämänvaiheissaan erityisesti. Luulisin että on jonkinlaista hetkellistä energiasyöppöyttäkin, tai sellaista, missä vain tietty tai muutama piirre korostuu.

On ymmärrettävää, että samankaltaisina nämä voidaan sekoittaa narsistiin. Varsinkin tuo minä-minä-oirehdista antaa heppoisten vastausten etsijälle vastauksen. Mutta samankaltaisuutta on todettavissa muissakin ph:ssä ja hetkellisenä tai pysyvänäkin piirteenä - voisin vaikka vannnoa - liki meissä kaikissa.

Kunnon energiasyöppö vie mehut kyllä tehokkaasti. Jälkikäteen - on kuin tyhjä puserrettu rätti. Sitä vain ihmettele, mihin ne voimat meni. Ja sitä epämiellyttävää olotilaa, ettei haluaisi ihan hetikään kohdata samaista ihmistä.

• Tänään mietinkin juuri sitä olenko minä myös joskus energiasyöppö? ja tulin siihen tulokseen että varmasti olen. Koska osaan olla joskus todella rasittava tuttaville sillai vielä etten sitä siinä hetkessä tajua.

Mulla on välillä vaikea sanoa ei ihmiselle joka rasittaa, kun ei tahtoisi loukata kuitenkaan.

• weawery kirjoitti:

Tänään mietinkin juuri sitä olenko minä myös joskus energiasyöppö? ja tulin siihen tulokseen että varmasti olen. Koska osaan olla joskus todella rasittava tuttaville sillai vielä etten sitä siinä hetkessä tajua.

Mulla on välillä vaikea sanoa ei ihmiselle joka rasittaa, kun ei tahtoisi loukata kuitenkaan.

Asia on ihan ok, jos sen syöppöyden itsessään tunnistaa, sittenhän sitä voi hieman yrittää taltuttaa. Varsinkin, jos se haittaa sosiaalisia suhteita.

Itselläni tuo on korostunut erityisesti kovan stressin ja paineiden alla. Silloin ei vain näe... muuta kuin itsensä ja oman napansa. Ei pysty kuulemaan eikä kuuntelemaan toisia. Keskittyminen liittyy vain omiin mielekkäisiin asioihin.

Syöpön suhteen tuo ei-sanan käyttö... varmaan monella petrattavaa siinä.

Eräällä läheiseni syö minua eräällä toistuvalla mankumisellaan. Sama mantra soi joka ikisessä kommunikaatiomuodossa. Kyse on eräänlaisesta avuntarpeesta. Ei ole helppoa sanoa ei (koska syyllistää jo itsensä sillä että toinen tarvitsisi apua), (toinen loukkaantuu), (pitää itseään itsekkäänä kp:nä).

Lopulta on vain pakko hyväksyä tilanne ja lopettaa kiemurtelut ja muut syyt ja sanoa että ei käy; minä olen väsynyt, en jaksa, en kykene. Mahdollisesti sitten kun olen paremmassa kunnossa. Tosiasioiden valossa tätä ei voi kieltää.

• elisakettu kirjoitti:

Asia on ihan ok, jos sen syöppöyden itsessään tunnistaa, sittenhän sitä voi hieman yrittää taltuttaa. Varsinkin, jos se haittaa sosiaalisia suhteita.

Itselläni tuo on korostunut erityisesti kovan stressin ja paineiden alla. Silloin ei vain näe... muuta kuin itsensä ja oman napansa. Ei pysty kuulemaan eikä kuuntelemaan toisia. Keskittyminen liittyy vain omiin mielekkäisiin asioihin.

Syöpön suhteen tuo ei-sanan käyttö... varmaan monella petrattavaa siinä.

Eräällä läheiseni syö minua eräällä toistuvalla mankumisellaan. Sama mantra soi joka ikisessä kommunikaatiomuodossa. Kyse on eräänlaisesta avuntarpeesta. Ei ole helppoa sanoa ei (koska syyllistää jo itsensä sillä että toinen tarvitsisi apua), (toinen loukkaantuu), (pitää itseään itsekkäänä kp:nä).

Lopulta on vain pakko hyväksyä tilanne ja lopettaa kiemurtelut ja muut syyt ja sanoa että ei käy; minä olen väsynyt, en jaksa, en kykene. Mahdollisesti sitten kun olen paremmassa kunnossa. Tosiasioiden valossa tätä ei voi kieltää.

Itsessään tunnistamisesta tuli mieleeni että minkä tahansa asian muuttamisen itsessä mahdollistaa sen ensiksi löytäminen ja tunnistaminen!

Nostaa kissa pöydälle. Olenko esim narsisti. Ja kuinka paljon. Mitä voin tehdä. Haluanko muuttua.

Mistään mikä itsessä on, ei pidä luopua...kaikki on arvokasta! :)

• en tiedä,

koska en tunne tuollaisia ihmisiä.

• Mikä sitten voisi erottaa narsistin sielunsyöjästä?

- Narsistin kanssa rakennamme illuusion; haluamme olla yhtä ja elättää toivoa paremmasta seuraavasta päivästä.

- Sielunsyöjästä taas halutaan päästä mahdollisimman pian eroon, ja saatuamme potkittua tuon pellolle ei ole mitään hinkua elätellä seuraavaa päivää.

Hmm.... ?

• Onkohan palstalla sielunsyöjää(?)

Entä jos olen vastuussa itselleni, pidän rajani, arvostan itseäni, enkä anna syödä itseäni...tuupertuuko sielunsyöjä nälkään(?)

Vai yrittääkö syödä jonkun muun(?) Jolloin välillisesti aiheutan sen toisen näykkimisen ;)

*harkitsee uhrilampaaksi ryhtymistä säästääkseen lähimmäisiä*

Syödä...syötävää...nälkä!

*tahtoo illallista* =)

• yxex kirjoitti:

Onkohan palstalla sielunsyöjää(?)

Entä jos olen vastuussa itselleni, pidän rajani, arvostan itseäni, enkä anna syödä itseäni...tuupertuuko sielunsyöjä nälkään(?)

Vai yrittääkö syödä jonkun muun(?) Jolloin välillisesti aiheutan sen toisen näykkimisen ;)

*harkitsee uhrilampaaksi ryhtymistä säästääkseen lähimmäisiä*

Syödä...syötävää...nälkä!

*tahtoo illallista* =)

niin, no, ne on noi sielunveljet, ei kun siskot, no ihan sama, ko höpöttelee ihan ihmejuttuja, eikä milloinkaan väsy toistensa höpöttelyihin

http://tinyurl.com/adwnhj

• temppuilija kirjoitti:

niin, no, ne on noi sielunveljet, ei kun siskot, no ihan sama, ko höpöttelee ihan ihmejuttuja, eikä milloinkaan väsy toistensa höpöttelyihin

http://tinyurl.com/adwnhj

*syö nakkikiusausta Blues Brothersin tahdissa* ;-D

• yxex kirjoitti:

*syö nakkikiusausta Blues Brothersin tahdissa* ;-D

* kanaa ja kasviksia bulgarianjugurttikastikkeella :X *

• temppuilija kirjoitti:

* kanaa ja kasviksia bulgarianjugurttikastikkeella :X *

*köyhäritari mansikkahillolla jälkkäriksi 3 mukillista kahvia* :-p

• yxex kirjoitti:

*köyhäritari mansikkahillolla jälkkäriksi 3 mukillista kahvia* :-p

jaiks

* nappaa pari renniee kitaan myötätunnosta *

• Narsisti on typerä

Palstalla on sielunsyöjä, sielunsyöjä on erittäin hyvä nimike narsistista, taitava peluri joka ottaa aina yhden silmätikukseen jonka sitten nakkertaa ja murentaa henkisesti tavalla joita muut kaverit ei huomaa.
      Paitsi siinä vaiheessa kun kaverit alkaa kanssa rasittua, tressaantua = narsistin pahin virhe.

• kovin agressiivinen kommentti näin rentoon keskusteluun ... relaa vähän

• kyky empatiaan erottaa nuo kaksi toisistaan

• Krokotiili...vai oliko se diili... ei miettine juomaan tullutta antilooppia katsoessaan, miltä siitä tuntuu, vaan miltä se maistuu. :)

• Sielunsyöjä-sanasta tulee mieleen psykopaatit.
      Poor soulless creatures... :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe