OLEN OLLUT OMAISHOITAJANA JA SAANUT TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHAA.SANOIN TYÖVOIMATOIMISTOSSA OLEVANI OMAISHOITAJA,ASIA OLI OK. NOIN PUOLI VUOTTA JÄLKIKÄTEEN PÄIVÄRAHA KATKAISTIIN ETTÄ OLET OMAISHOITAJA JA YKSITYISYRITTÄJÄ. NYT SITTEN SYYTETÄÄN PETOKSESTA JA PERITÄÄN PÄIVÄRAHOJA TAKAISIN. MIETIN TÄSSÄ JUURI ETTÄ MINUN MIELESTÄ TE-TOIMISTO TYÖNTEKIJÄ ON TEHNYT VIRHEEN ,VOISKOHAN SYYTTEEN NOSTAA?
OMAISHOITAJA -TYÖTTÖMYYSPÄIVÄRAHA
4
250
Vastaukset
- ossaa
Kysypäs tuolta ->
http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3240- ex-omaishoitaja
itse sain aikoinaan omaishoitajan tukea n. 400 netto, samaan aikaan kun työttömyyskorvausta, jotain selvitystä tästä joutui antamaan, en muista tarkkaan enää, samaan aikaan ei voi saada näitä kahta saada. Ilm. työttömyyskorvausta 500 pv. ei täysin sitten maksettu, tämä ei selvinnyt sitten koskaan kun tuli paperit heitetyä roskiin. saattaa olla, että asioita on tiekennettu, minun tapauksesta on jo 10 v.
- Aivan oikein..
Ei ole Kela tehnyt virhettä, vaan sinä.
Jos olet omaishoitaja, et ole oikeutetty työttömyyskorvaukseen.
Sinun olisi pitänyt hakea omaishoitodontukea.
Petossyytettä tuskin tulee, mutta takisinperintä on varma. - Oikeita neuvoja
Ensinnä, painapa se caps lock pois päältä, netissä ei HUUDETA NÄIN.
Toiseksi, yrittäjyys ja omaishoitajuus on kaksi ihan eri asiaa. Päätoimisella yrittäjällä ei oikeutta päivärahaan ole, omaishoitajalla taas voi olla. Luepa se paperi huolella, että mitä kassa nyt oikeasti tutkii.
Moni omaishoitaja on oikeutettu päivärahaan. Työkkärissä kun olet asian ilmoittanut, heidän olisi pitänyt lausunnossa sanoa, että omaishoitajuus ei este työnhaulle. Jos työkkäri ei lausuntoa antanut, se on heidän virhe. Jos päivärahan maksaja nyt vasta kuulee koko asiasta, totta kai se maksatus katkaistaan ja selvitetään, onko sitä oikeutta lainkaan.
Toki jos omaishoitajan homma on niin sitovaa, ettet oikeasti pystyisikään palkkatyöhön, on takaisinperintä ihan satavarmaa ja omaishoidontuki se oikea etuus. Ja siinä tapauksessa, mitä ihmettä teet ylipäätään työkkärin listoilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462