Maxivision boksin kuvasuhde

Motorola VIP1920

Boksi on vanhempaa mallia Motorola VIP1920. (Nykyisin Maxivisionilla on jo käytössä Motorola VIP1003, sitä ennen oli 1903 ja sitä ennen taas tuo 1920).

KYSYMYS/avunpyyntö:

Osaakos joku neuvoa miten saisi tuon boksin automaattisesti leventämään kuvaa koko ruudulle? Tää olis tärkeää varsinkin tallentaessa kuvaa dvd:lle, otan kuvan TV Scartin kautta jotta sais RGB:tä tai S-videota. Toi oli tosin käytettynä hankittu boksi ja edellinen omistaja ilmeisesti säätänyt kuva-asetukset HDMI:lle sopivaksi, mä en HDMI:tä käytä vaan kävin firmis-valikossa säätämässä kuvan scartille RGB:ksi. Okei, kuvan sai RGB:nä mutta edelleenkään ei kuva levenny automaattisesti.
LISÄKSI olen säätänyt kuvan normaalista asetusvalikosta kohdasta "Asetukset" kuvasuhteen 16:9 mutta ei auttanut mitään. Tuntuu kuin kuva olisi puristettu 4:3 telkkarille. Jo asennusvaiheessa laitoin tuon kuvasuhteen oikein. Tuntuu vain siltä ettei tuo boksi anna sitä noin 6voltin jännitettä tuosta tv scartista. Juuri 6 Voltin signaalillahan se tv osaa mennä 16:9 tilaan. En ole mittaillut pinnin 8 jännitettä, pitäisi kai varmaan mitata.

Tarkennuksena vielä se että mä kierrätän tuon signaalin siis DVD-tallentimen kautta, boksin tv scartista siis dvd-tallentimen VCR-scartiin ja dvd-tallentimen tv scartista sitten televisiooni. Tällä tavalla saan kuvan dvd-tallentimelle RGB:nä ja tv saa saman signaalin.

Firmis-valikon käyttöä ei muuten neuvota käyttöohjeissa lainkaan ja noita RGB, S-video ja HDMI-asetuksiakaan ei pääse muuten asettamaan kuin firmis-valikon kautta. Firmis-valikkoon pääsee kun ottaa boksista virran pois virtajohdosta, painaa kaukosäätimen MENU-napin pohjaan ja pitää sitä pohjassa ja sitten kytkee virtajohdon (edelleen MENU-nappia painaen) ja vapauttaa MENU-napin vasta sitten kun kuvaruudulle tulee sininen valikkoruutu. Video-kohdasta pääsee asettamaan noi RGB-S-video-HDMI jutut.

Ja sitten varoituksen sana:

MISSÄÄN TAPAUKSESSA EI PIDÄ MENNÄ SYSTEM-VALIKOSTA PAINAMAAN KOHTAA "REMOVE SOFTWARE" !!! SILLÄ SAA TAKUUVARMASTI BOKSIN KÄYTTÖKELVOTTOMAKSI!! Ja boksia ei tuossa tapauksessa välttämättä pysty korjaamaan edes Maxivisionin huollossa.
Joten mitä teettekin niin älkää poistako boksin softaa!

0

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
        Maailman menoa
        242
        2040
      2. Missä tapasit kaivattusi

ensimmäisen kerran?
        Ikävä
        84
        1228
      3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
        Ikävä
        90
        1057
      4. Jani Wickholm on kuollut

Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
        Kotimaiset julkkisjuorut
        117
        1045
      5. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
        Ikävä
        123
        850
      6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
        Ikävä
        87
        847
      7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
        Ikävä
        101
        809
      8. Aattelin nainen

Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
        Ikävä
        119
        764
      9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
        Sinkut
        124
        716
      10. Pohjola talo

Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
        Kuhmo
        23
        701
      Aihe