Mulla on tosi vaikeeta puhuu näist asioista, jopa teille, jotka tätä lukee. OOn yrittäny saada tätä kirjotettua, mutta se alkaa tuntua sekavalta ja tulee tunne, että ette edes ota mua tosissaan. Se tuntuu musta todella pahalta, kun en saa sanottua yhtään mitään. Mulla olis varmaan yli tunnin verran sanottavaa kaikesta mun kokemasta, mutta en voi. Mulla on koko ajan kauhea kielteisyyden tunne minään, joka taas alkaa vaikuttaa normaaliin elämään, enkä voi tehdä mitään ilman pelkoa, että joku vaan naureskelee. Se ottaa nii helvetisti pattiin. Mulla on kanssa hyvä, pitkälle ajateltu visio siitä, miten voisin saada itsevarmuuden takaisin, mutta en pääse ajatusta pidemmälle. 1. vaihe olis, että kysyisin (olen muuten 15/poika) yhden luokkalaisen tytön lempibändin nimeä. Se tuntuu luontevalta aloittaa sillä, ja sitten edetä hitaasti eteenpäin. Mä kysyn nyt myös teiltä neuvoa. Miten ihmeessä mä pystyn tekee niinkin radikaalin askeleen itselleni, että puhuisin tytölle?
saatana sentää
2
98
Vastaukset
- 60915
Voithan sä kokeilla kysyä lempibändiä. Tai sitten voit kommentoida jotain mikä on teillä yhteistä, eli jotain koulun käyntiin liittyvää. Kysyisit vaikka, että joko se tyttö odottelee innoissaan joululomalle pääsyä tai aikooko se tyttö käydä laskettelemassa joululomalla tai lähteä reissuun tai jotain muuta mitä ehkä oot sattumoisin joko kuullut tuosta tytöstä tai mikä nyt sopii siihen aikaan kun hänen kanssaan virittelet keskustelua. Esim. jos teillä on joku koe, niin siitähän on hyvä jotain juttua repäistä. Ja jos kysymykset loppuu päästä, kun aloitat juttelemaan, niin sanot sitten vaan hymyn kera että "toivottavasti jutellaan joskus myöhemmin" ja jatkat sitten juttelua myöhemmin. Tosiaan vähän kerrallaan juttelet kunnes voit ehkä kysyä jos hän haluaisi jutella kanssasi mesessä tai puhelimessa.
Päässäänhän näitä on helppo luoda, mutta se että sitten saisi tilaisuuden ja saisi sen suunsa avattua ja sieltä tulisi puhetta ilman änkytystä, takeltelua tai muuta mahdotonta hankaluutta on ihan toinen juttu :) - Elisaliisa
Minä sanoisin, että itsetunnon kasvattaminen ja tyttöön tutustuminen ovat kaksi täysin eri asiaa. Erityisesti jos sattuisi käymään niin ikävästi, että se tyttö olisikin tyly tai ei haluaisi jutella. Se saattaa vaikuttaa musertavasti itsetuntoon, muttei sen välttämättä täydy. Jos ihmisella on hyvä itsetunto valmiiksi, eivät pienet takaiskut haittaa niin paljoa. Ja siihen tilanteeseen pitäisi tähdätä.
Mitä tulee itsetuntoon, niin se on sitten raakaa ja vaikeaa työtä, joka varsinkin nuorena tuntuu mahdottomalta. Kaikki alkaa kuitenkin siitä, kun opettelee tykkäämään itsestään muiden mielipiteistä piittaamatta. Silloin sille tytölle puhuminenkin helpottuu huomattavasti. Kirjoitin joskus aiheesta bloggauksen, se löytyy täältä: http://alaksolee.blogspot.com/2010/06/oman-elamansa-tahti.html
Toivon onnea tytön kanssa ja muista, että sinä olet paras juuri siksi, että sinä olet sinä eikä toista samanlaista ole. Ja vain niillä, jotka ymmärtävät sen, on väliä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462