Hei
Minulla on liikeidea, johon liittyy useampia asiakasyrityksiä. Nämä firmat tarvitsisivat minun työpanostani vain kukin muutaman tunnin viikossa, jossa teen töitä asiakasfirmojen tiloissa asiakasyritysten toimeksiannosta.
Töitä aion tehdä toiminimellä. Minulla ei kuitenkaan tässä vaiheessa ole hajuakaan toiminimeni ja asiakasyritysten välisistä työsopimusten laatimisesta. Osaako joku kertoa hyviä vinkkejä tai esim. linkkejä valmiisiin sopimuspohjiin? Muutoin joudun ilmeisesti turvautumaan johonkin lakitoimistoon tms., jota kuitenkin pidän alkutarpeeseeni nähden ylimitoitettuna ja turhan kalliina toimenpiteenä.
Firmojen väliset sopimukset?
4
90
Vastaukset
- pnbtrwb
Ei se niin vaikeeta ole. Toimari pystyyn, sovitte mitä teet ja hinnan. Ainoa paperityö onkin laskun kirjoitus. Paperinsäästämiseksi senkin voit laittaa sähköpostilla
- 7+17
Ja toinen fiksu paperityö on kirjallinen sopimus asiakkaan kanssa.
- toimialakohtaista
Siis ensinnäkin kyseessähän nimenomaan ei ole työsopimus, koska et tee työtä asiakkaalle työn tekemisen milessä ja heidän johdossa ja valvonnassa vaan myyt jotakin palvelua/työsuoritusta.
Ei taida olla oikein malleja, kunjokainen sopimus on kuitenkin erilainen, mutta mielestäni pitää olla: sopijaosapuolet, määritellyn palvelun sisältö, toimitusaika, palvelun suorittamiseen liittyvät ehdot (kenen välineillä ja tiloissa, laatuun ja tulokseen mahd. liittyvät ehdot, muut toimialalle tyypilliset jutut), hinta/hinnoitteluperusteet, maksuehdot, sopimuksen voimassaolo ja purkuehdot, tapa mahdollisten erimielisyyksien ratkaisuun. Lisäksi voi tarvita (liitteeksi ) esim. salassapitosopimukset, jotkut ko. tapaukseen sopivat yleiset toimitusehdot. - pnbtrwb
Varmaaan tosi fiksu.
Nämä firmat tarvitsisivat minun työpanostani vain kukin muutaman tunnin viikossa
Jos olisin teettämässä moista työmäärää ja tekijä vaatisi lyhyttä puhelua mutkikkaampaa byrokratiaa niin tekijäksi tulisi joku toinen.
Jos olisin tekemässä tuota niin jos ensimmäisen viikon eli parin tunnin laskun jälkeen ilmenisi ongelmia niin joku toinen saisi tehdä jatkossa
Ei nää hommat niin vaikeita voi olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462