Yksinäinen uneton

Jelinna

Olen nuori yksinäinen nainen. Kavereita löytyy ja muutama ystäväkin jotka pelastavat paljon mutta sisimmässäni koen silti olevani yksinäinen. Kaikki tuntuvat jatkavan elämäänsä, löytävät parisuhteen ja jatkavat elämää, kulkevat kauemmas minusta ja minun elämästäni. Isäni on löytänyt itselleen uuden rakkaan, veljelläni on lapsia ja parisuhde, kavereiden tilanteista puhumattakaan. Mikä minussa on vikana, miksi minä en ansaitse samaa?

Kaipaan vierelleni ihmistä, tarkemmin miestä, jolle minä merkitsen jotain enemmän kuin muut ja joka merkitsee minulle yhtä paljon. En ole kylän kaunein tyttö ja liikakilojakin löytyy muutama mutta peiliin katsoessani en näe mitään niin pahaa etteikö minua voisi pidempäänkin katsella. Olenko sitten luonteeltani niin mätä että minuun ei haluta tutustua sen enempää. Olen tässä muutaman uuden tuttavuuden tavannut ja vaikka molemmat osapuolet ovat tietoisia että kumpikaan ei yritä mitään kaveruutta enempää niin miksi näistä tuttavuuksista saa repimällä repiä keskustelua irti? Olenko minä niin ahdistava ihminen että minun kanssani ei voi edes kaverina keskustella?

Onhan minulla ongelmanikin, keskeneräinen masennuksen hoito, itseluottamuksen puutetta ja ne liikakilot. Mutta niistäkin olisi helpompi selvitä jos olisi joku tukemassa ja auttamassa. On aika rankkaa näin iltaisin kun on aikaa ajatella asioita ja itku tulee eikä ketään joka lohduttaisi.

En tiedä mitä tällä kirjoituksella haen takaa, kommentteja, neuvoja? Kuinka kukaan voi vastata mikä minussa on vialla kun ei tunne minua. Ehkä toivon että tämä helpottaa omaa oloa kun saa vähän purkaa ajatuksia, ja ehkäpä vertaistukea muilta yksinäisiltä, kuka tietää..

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Man with no name

Hei Jelianna

Mä olen paljon sinua vanhempi mies, mutta taidan yrittää auttaa sinua.
      Mä tiedän kyllä mitä on olla masentunut, kun itse olen syönyt masennuslääkkeitä jo vaikka kuinka kauan.

Mulle ainakin on ollut apua paikalisesta mielenterveysyhdistyksestä.
      Eilen yhdistyksessä vietettiin itsemurhan tehneiden muistotilaisuutta
      ja sytytimme kynttilöitä keskelle kaupunkia erään patsaan juureen.
      Mulla on monta kaveria ja tuttua tehnyt itsarin.
      Tilaisuuden jälkeen menimme yhdessä kahville. Tuli ihan hieno olo jotenkin :)
      Yhdistyksessä on monenlaista toimintaa ja retkiäkin tehdään eri paikkoihin.

Kehotttaisinkin sinua liittymään paikalliseen mt-yhditykseen
      sieltä saa vertaistukeakin ja ainakin jonkin sortin kavereita.

Jos masennuksen hoitosi on kesken, pyri saaamaan lisähoitoa.

Vaikutat oikein järkevältä nuorelta naiselta ja uskon että löydät vielä
      seurustelulumppaninkin vaikkapa toisesta mielenterveyskuntoutujasta

Tsemppiä

Tsemppiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      93
      2235
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      156
      1838
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      176
      1383
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      233
      836
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      769
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      766
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      764
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      607
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      591
    Aihe