Paljon olen lukenut narsismista ja ennenkaikkea itseoppinut sellaisen alle jääneenä, lapsia on joten ikinä en pääse kokonaan eroon hänestä.
Jätin hänet kuin nallin kalliolle, josta hän suuttui silmittömästi tyypilliseen narsistitapaan.
Nyt olen siinä tilanteessa että tuo ihminen tekee perättömiä syytteitä ja omavaltaisia tekoja. Viimeisin on kunnianloukkaussyyte, johon en ole syyllistynyt. = perätön syyte.
Sitten hän erään hovissaan olevan kanssa tallensi kotini ulkopuolella kotini elämää (nauhoitti oven raosta) kotirauhan piirissä. = kotirauhan rikkominen, salakuuntelu.
Muuta mustamaalaamista, herjaamista, haukkumista, perätön lastensuojeluilmoitus, perättömiä soitteluita lastensuojeluun ja sitten sossut soittelee minulle, häirintää sähköpostilla ja puhelimella. Tätä kaikkea on tullut koettua, lista jatkuu ja tulee varmaan jatkumaan ainakin niin kauan kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä.
Mutta kysymys kuuluukin että kannattaako jättää asiat sillensä vai nostaa esim syyte kotirauhan rikkomisesta?
Tilanne on mennyt siihen pisteeseen etten uskalla enää tämän henkilön läsnäollessa sanoa sanaakaan koska muuten napsahtaa syyte kunnianloukkausesta (koska hän on nytkin keksinyt näitä juttuja mistä syyttää). Lapset pitäisi laittaa ja ottaa vastaan tälle irvokkaalle mutta pakko alkaa tekemään se puhumatta mitään. Reissuvihkoon voin lasten asiat kirjata, muuhun en enää suostu.
Oiskohan täällä joku karaistunut henkilö joka tähän osaisi vastata, mieluusti vähän enemmänkin näkökulmia jotta punnitseminen on sitten helpompaa.
Mietin siis että aiheuttaako syytteen nostaminen lisää narsistissa uhmaa vai tiputtaako se hänet kaikkivoipaisuuden pallilta maan tasolle? Kokemuksia?
Narsistin kanssa painiminen
12
275
Vastaukset
Itse olisin syytteen nostamisen kannalla...Eikä mitään sovitteluja sitten. Ja vaadi kunnon korvaukset. Eiköhän se häiriköintiäkin mukavasti hillitse, kun joutuu siitä lystistä maksamaan aina muutaman satasen... ;)
Tosin suosittelen pitämään kiirettä, ennenkuin maineesi on totaalisesti pilattu.Haluatko pelata vai elää?
Itse olen sen pelin kannalla.
Elää ehtii vanhainkodissa.- xcch
Kerää mahdollisimman paljon todisteita, kaikki sähköpostit talteen, jos voi nauhoittaa puhelut niin hyvä. Tutkintapyyntö poliisille, lähestymiskiellon hakeminen jne. Netisssä varmaan on ohjeita tai ainakin tietoa tahoista mistä ohjeita saa.
Varsinaista omaa syytettä ei kannatane nostaa se tulee hintoihin ja vie aikaa, parempi tehdä tutkintapyyntö. Voit tehdä myös vastailmioituksia lastesuojelu viranomaisille jne..
Jos narsistille ei laita kampoihin, niin vainoaminen saa vielä suuremmat mittapuut.
Narsistin ongelma on se että kun alkaa valehtelemaan, niin uskoo lopulta täysin omiin valheisiinsa ja piiskaa itseään vihaan, jotta ei totuus tule mielenrauhaa häiritsemään.
Hänellä on usein hovi joka pahentaa tilannetta ja auttamalla narsistia vaipumaan vielä syvempään itsepetokseen. "..Sitten hän erään hovissaan olevan kanssa.."
xcch olisi varmasti paras vastaamaan tähän, koska tekee täällä testausmielessä feikkikirjoituksia (aloituksia?) selvittääkseen ketkä on palstanarsisteja ja ketkä on hovissa. ;)- 20+5
"xcch olisi varmasti paras vastaamaan tähän, koska tekee täällä testausmielessä feikkikirjoituksia (aloituksia?) selvittääkseen ketkä on palstanarsisteja ja ketkä on hovissa. ;) "
-----------> -------------->
"Narsistin ongelma on se että kun alkaa valehtelemaan, niin uskoo lopulta täysin omiin valheisiinsa ja piiskaa itseään vihaan, jotta ei totuus tule mielenrauhaa häiritsemään." - xcch
yxex kirjoitti:
Sieltä hän saapuikin :D
Jep :)
Aloittajalle että narstin hovilaiset ovat kaikkin salakavalamia, älä kerro asioita sellaiselle joka tuntu tulevan toimeen narsistin kanssa. Paitsi jos haluat syöttää narsistille jotain tietoa tahallaan :)
Harmittaa kun tämä narsimin toiminnan kulmakivi jäi minulta uhreja puolustellessa melkein huomaamatta..
Minulla käy sääliksi hoviväkeä, kun he jos ketkä ovat narsistin uhreja.
He ovat täysin sokeita uhriutumiselleen, jumaloivat naristia ja hänen olemattomia saavutuksiaan. Työpaikka narsisti on välillä kukkoileva tietäjä ja välillä säälittävän sairaan lampaan näköinen naamalta ja sekös vetoaa naispuolisten hovilaisten holhousviettiin :/
Todella mielen kiintoista Tähän aiheeseen täytyy vielä panutua paremmin :)
- freestyle2
Taas rakentavaa keskustelua.
Täältä löytyy infoa:
http://narsistienuhrientuki.yhdistysavain.fi/tietoa/julkaisut/markku_salo/__new_page_-122834/#token-122190
Täältä myös jotain:
http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/paivittaiset-ohjelmanostot/seitsemas-taivas-minun-vai-sinun-lapset
On hyvä ohjelma!!!
Varmaan sinun ongelmaan löytyy vastauksia, jos googlettaa markku salon nimellä. Hän on erikoistunut narsistien uhrien auttamiseen oikeudessa ja vielä kiistoihin jossa on lapset "pelinappuloina". - aösdlfaksjdöfalsdkjf
Aloittaja vähän lisää:
tämä narsisti-sontiainen todellakin uskoo omiin höpöpuheisiinsa ja väitöksiinsä niin kovasti että tekee näitä perättömyyksiä, hän on "ammattilaisenkin" mielestä yksi pahimpia narsisteja.
Ja hänen hovinsa... se onkin sitten eri juttunsa. Sieltä pommitetaan ja kovaa, pariin kertaan on tuutin täydeltä ja sotkettu myös mun läheisiäni asiaan.
Tekisin varmasti edes tuon kotirauhan rikkomisen ja lähestymiskielto-homman mutta haluan ensin varmistaa ettei siitä tule lisää sontaa niskaan, ja ennen kaikkea noihin lapsiin. Niitä tämä sontiainen käyttää mennen tullen pelinappuloinaan, manipulointi alkoi jo 2-vuotiaalle.
Ikinä en ole mitään tämmöistä nähnyt, enkä olisi voinut muutama vuosi sitten kuvitellakaan että tämmöisiä ihmisiä on olemassa. Niin sairasta alkaa olla.
Erosta on jo jonkin aikaa mutta herra hirviö ei lopeta.
Onko parempi muuttua täysin kylmäksi, raa-aksi ja tuppisuuksi, antaa mennä ohi korvien? Vai tehdä jotain asian eteen? Tämä on tällä hetkellä päällimmäinen ajatukseni päivin ja öin.
Harmittaa kun ei tullut tehtyä lähestymiskielto-hakemusta jo vuosi sitten kun siihen oli nii-in hyvät puitteet. Silloin tapahtunutta sähköpostihäirintää ei varmaan enää katsota asiaksi, paitsi jos siihen yhdistää nämä kiusaamisen muuttuneet muodot??
Voi pahvi että elämä antaa joskus paskat kortit.- äölk'äölkäölkäölk
ap vielä
Tuo mainittu teksti narsku-uhrien sivuilta on melko lailla samaa kuin minulla, vain fyysinen väkivalta puuttuu.
Tosin olen nyt miettinyt että onko viisasta alkaa jo siihenkin varautumaan?
Ja pitääkö minun "varoa" tai siis miettiä että hän tai joku hovista seuraa minua? Onhan hän hovinsa kanssa jo tavallaan tämmöisen tempun tehnyt, mutta entä muualla liikkuessani, onko parempi pelätä tämän henkilön iskua, siis oikeaa iskua?
Salon pätkä on tullut katsottua muutamaan kertaan, samoin muut hänen nyt esillä olleet ilmaisunsa julkisuudessa. Se vanhempi teos muutaman muun kirjoittamat on luettu moneen kertaan.
Silti en osaa tähän asiaani päättää ratkaisua. Koska narskut mellastavat hyvin samoin piirtein, käyttävät jopa samoja lauseita, niin ajattelin kysyä joltakin joka vastaavassa tilanteessa on toiminut.
Periaatteessa suurin taisteluni on jo tehty, olen päässyt eroon sen ihmisen jatkuvasta alistuksesta eron merkeissä ja olen käsitellyt asiaa toipuen hyväksikäytöstä. Mutta tästä ihmisestä ei pääse eroon, sen vielä sallisin että on yhteisiä lapsia mutta kaikki muu pitäisi saada poistettua elämästäni.
- pesunkestävä narsku
Älykääpiö hoveineen.
- aapeepataasjatkoili
"Jos narsistille ei laita kampoihin, niin vainoaminen saa vielä suuremmat mittapuut."
Hyvä lause mutta missä menee raja? Mitähän mahtaa maksaa jos kaiken kaikkiaan jos hakee lähestymiskieltoa?
Ja oiskohan täällä joku joka osaisi valottaa lapsiin liittyen, kun nyt tuo pahainen sontiainen esittää olevansa niin ja näin kiinnostunut lapsistaan, mutta käyköhän... tai siis käyhän vielä niin että kiinnostus lopahtaa tai loppuu kokonaan kunhan hän saa tähänkin asiaan "voittonsa"?
Ainakin mun logiikan mukaan tuommoinen ihminen ei jaksa tai kykene jatkuvaan näyttelemiseen "kiinnostunut isä" -leikkiin ja koska ei pysty muuttumaan empaattiseksi ihmiseksi tai sanotaanko paranemaan narsismistaan, niin maalaisjärjen mukaan hän tältä osin jättänee lapseni rauhaan, vai olenko ihan hakoteillä? Tosin sitten jossain vaiheessa varmaan vaatii taas sitä ja tätä ja jossain vaiheessa alkaa vaatia lapsia muuttamaan luokseen tms. Mutta se on sen ajan ongelma, turha miettiä tulevaisuutta niin pitkälle. Tässä päivässäkin on paljon mietittävää sen uuvelon vuoksi.
Pesunkestävä narsisti. Sitä se on. Kunpa joku pesis sen 90 asteessa niin että se kutistuis pieneksi kuin peukaloinen, eikä sen iso ego enää järkyttäisi ketään koska se ei pääsisi kodistaan ulos, tai jos pääsisi niin kissa söisi sen.
:-)
Onks kukaan muuten koskaan miettinyt, että paljonko uhri joutuu herättelemään itsessään narsismia ennenkuin pääsee narskun isommista hampaista pois ja paljonko tämä herätetty narsismi sitten muuttaa tämän uhrin omaa minää? Tokihan ns. normaali ihminen jossain vaiheessa rauhoittuu ja tuo narsismi häviää, mutta aika ison persoonallisuusmuutoksen joutuu tekemään että sieltä sairaan koukeroista pääsee irtautumaan.
Siksi olisikin hyvä päästä tämmöisestä mahdollisimman paljon eroon , tai kokonaan jos mahdollista, koska niin kauan kuin tuo narsku tekee jäynäänsä niin uhri joutuu olemaan itsekin tietynlainen narsistinen jotta selviytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892138Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361786- 1771329
- 231803
- 67742
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako210616- 49577
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </342532