Joulun lähestyessä alkaa perinteiset kinkkumarkkinat käydä vilkkaasti ja kauppojen lihatiskit täyttyä perinteisistä jouluherkuista.
Olin yllättynyt maakuntalehden tiedoista, jossa kauppaketjun edusta kertoi tanskalaisen kinkun menettäneen asemiaan edelleen kotimaiseen kysyntään nähden. Tietenkin yllättävä tieto on positiivinen singnaali kotimaiselle elintarviketeollisuudelle onnistuneesta tuotantoketjun kamppanjasta tilalta- tiskille.
Syynä saattaa olla suomalaisten vahva luottamus kotimaisen kinkun hyvään laatuun ja etenkin lihantuotannon riittävyys vastata kotimaista kysyntää, joka puolestaan on vähentänyt tuontitarvetta täydentää kinkkuvarastoja.
Tanskan kinkuja ei osteta
Viljelijä..
2
<50
Vastaukset
- -
-
- nyt ei sitten
osteta SUOMALAISEN tuottajankaan huonoissa olosuhteissa tuotettua lihaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2332000- 841218
- 891034
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1131032J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 120809
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa94773- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante123700- 23691