Virolaiset byggahessut

Jorma Suomi

ovat kaiken kaikkiaan persiistä. Painuisivat sinne, mistä ovat tulleetkin.

41

1784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ??????????????? ??

???????????????? ? ? ?

• ISOJORMA

Jorma lienee kokeillut virolaista persuuta?

• Jorman ent. pomo

Annoin Jorma Suomelle potkut ja nyt katkera, kun otin virolaiset hommiin. Jorma se istuskeli ja poltteli tupakkia.

• viron a luokka

ON virolaisissa hyviäkin tekijöitä.Suurin syy kai on suomalaiset,eivät maksa heille kunnon palkkaa.Palkan pitäisi olla 15 € h MINIMI.Ammattimiehille,naisille huomattavasti enenmmän.
      Terv maksan virolaisille n 15-23 € h.
      Nämä ovat ainakin koviapoikia panamaan briima hommia.(Ei ole tullut sutta)

• Hei

Mulla olisi omakotitalon viimeistely: 1 huone, pari laatoitusta, listojen laittoa. Uudellamaalla. Kelpaatko itse valvojaksi?

• ammatimies3

• savolaiset..

Hyviä ja huonoja on myös savolaisia!

• Ihan tosi on

Harvalla virolaisella on rakennusalan koulutus!

• mitä tilaa

Eipä sitä ole kaikilla kotimaisillakaan. Suurin osa virolaisista on maanviljeliöitä. lihanleikkaajia tms. Sitä saa mitä tilaa.

• ei enään asiakas

varokaan Suomen Laatukoti Remontit nimistä yritystä. Virolaista käyttävät vaikka muuta lupaavat.

• KyllästynytKusetukse

Työmaallamme on virolaiset töissä ja saavat kunnon palkkaa. Kavereilla on ainakin asenne kohdallaan. Mestarin mukaan myös työnjälki on kohdallaan.

Suomalainen muurausporukka oli asenteeltaan sitä, että heitä olisi pitänyt kumartaa. Urakan päälle keksittiin jos jonkimoista lisätyötä, josta järkyttävät tuntimäärät.

• virorules

Työttömät "raksamiehet" täällä haukkuvat virolaisia. Itsellä 6 virolaista heppua verokortilla töissä ja asenne työntekoon kohdallaan. Ei tarvitse lahjoa töihin pakkasilla eikä helteillä kuten suomalaisia narisijoita.
      Pysykää vaan persut kotona työttöminä....

• Virolaiset on persee

Mulla on ollut virokkaita 18 vuotta hommissa. Niiden aika on ohi. Nykyään touhuan slovakien kanssa, on meinaan työmoraali kohdallaan. Virokkaille voi antaa SDP:n jäsenkirjan ja potkun perseelle niin kuin suomalaisillekin.

• grynderiroope
        Virolaiset on persee kirjoitti:

Mulla on ollut virokkaita 18 vuotta hommissa. Niiden aika on ohi. Nykyään touhuan slovakien kanssa, on meinaan työmoraali kohdallaan. Virokkaille voi antaa SDP:n jäsenkirjan ja potkun perseelle niin kuin suomalaisillekin.

• Hei

Vieläkö mahtuu pieni urakka?

• työllistetty

Virolainen voittaa poron 6-1

• Suomalainen poro

Ja sitten ne uunot luulevat olevansa suomalaisa parempia rakennusalalla. Menköön virolaiset borssikeitonmussuttajat takaisin viroon, jos siellä toi virolainen "laatu" on niin suosittua!

t: Poro

• takaisin maalle

Hinnassa ehkä? Mutta Suomalaiset joutuvat niiden tumpeloiden lihanleikkaajakansan jälkiä korjailemaan.

• I love Baltia

Se on hyvä bisnes kuule tänäpäivänä,meinaan jälkienkorjailu/vuositakuu työt..Itse aloitin -06 ja melkein jokavuosi olen saanut palkata yhden kaverin lisää,finskejä...

• hesselivesseli

Virolainen lyö suomalaisen byggahessun 6-0

• zzzzxxxxzzzzzz

Vironkankea ei lyö Suomalaista Duunaria muussa kun palkassa: Suomalainen ei suostu 5-10euron pimeällä tuntipalkalla töihin

• vironpoikanen

EI pitäisi olla vähintään 15 € h

• öööööööäöööööööööööö

Arvatkaapas kuinka paljon jää verotuloja saamatta, kun käytetään näitä etelä-helsingin poikia.Sitten joudutaan maksamaan Suomalaisten duunarien korvaukset.Eivätkä noi Virolaiset täällä käytä niitä pieniä liksojansa, vaan ne kannetaan kotimaahan.Omaan jalkaan tässä ammutaan,kukaan mu ei tässä maassa hyödy kuin rakennusliikkeiden omistajat ,jotka saavat halvalla tehtyä ja kalliilla myytyä! TÄÄ homma saataisiin aisoihin jos tehtäisiin samalaisia iskuja työmaalle, kuin -90luvulla oli(raksaliitto,poliisi ja verottaja suoritti)

• tanan tunarit

Näin omakotirakentajana voin sanoa, ettei tekisi yhtään tiukkaa ottaa seuraavassa talossa joka työntekijä Suomenlahden toiselta puolelta.

Omaa taloa oli tekemässä suomikaverit. Jokainen oli verokortilla ja jokaista oli joku uskaltanut suositella. Timpurit pitivät tämän tästä rokulipäiviä. Tulivat kyllä työmaallle, mutta käytännössä mitään ei ollut työpäivän aikana tapahtunut. Esim yhden työpäivän saldo oli 5 riviä paikalleen ammuttua harvalautariviä. Laatoittaja ja kalusteasentaja oli aivan peräänkatsottavia tapauksia. Kokematon aloittelijakin olisi saanut aikaiseksi yhtä "hyvää" jälkeä. Maalari, sähkäri ja muurari oli ainoita, joilla voi antaa puhtaat paperit.

Viereistä valmistaloa teki virolaiset. Jälki ei ole ainakaan yhtään huonompaa kun kalliiden suomimiesten, kovien ammattilaisten, kötöstys. Listahinta kyseiselle valmistalolle on 80.000 euroa halvempi, joten mitään järkeä ei tuntityöntä teettämisessä ollut.

• Kotimaista kiitos

Meillä oli virolaisia "koulutuksen saaneita kirvesmiehiä". Mä en tajua, kuinka joka ikinen asia minkä he tekivät, työnjälki oli kaameeta:
        - Kattotuolit kallellaan
        - Ruukin kattopellit vinossa
        - Panelit ei lyöty ponttiin
        - Ikkunapellit väärin asennettuna
        - Toimitin tontille sinkittyä naulaa naulaimeen, niin eiköhän he käyttäneet sisäkäyttöön tarkoitettuja nauloja paikoissa, jossa ollaan sään armoilla.
        - Rakennusvärkkiä tuhlattiin kun ei osata käyttää työkaluja
        - Jos jokin työkalu oli heillä lainassa, niin ei se ainakaan paremmassa tai samassa kunnossa enään ollut.
        - Räystäslaudoitus kierossa ja vinossa.

Tulin siihen tulokseen että virolaisten työnjälki on enemmän p-e-r-s-e-e-s-t-ä kuin itse p-a-s-k-a!

• paikanpäällä ollut
        Kotimaista kiitos kirjoitti:

Meillä oli virolaisia "koulutuksen saaneita kirvesmiehiä". Mä en tajua, kuinka joka ikinen asia minkä he tekivät, työnjälki oli kaameeta:
        - Kattotuolit kallellaan
        - Ruukin kattopellit vinossa
        - Panelit ei lyöty ponttiin
        - Ikkunapellit väärin asennettuna
        - Toimitin tontille sinkittyä naulaa naulaimeen, niin eiköhän he käyttäneet sisäkäyttöön tarkoitettuja nauloja paikoissa, jossa ollaan sään armoilla.
        - Rakennusvärkkiä tuhlattiin kun ei osata käyttää työkaluja
        - Jos jokin työkalu oli heillä lainassa, niin ei se ainakaan paremmassa tai samassa kunnossa enään ollut.
        - Räystäslaudoitus kierossa ja vinossa.

Tulin siihen tulokseen että virolaisten työnjälki on enemmän p-e-r-s-e-e-s-t-ä kuin itse p-a-s-k-a!

Ei virosta ammattimiehet suomeen tulekkaan,töitä riittää sielläkin.

• 42

Noita savolaistunareita pitää välttää. Suomalaisia on myös moneen junaan.

• Zehn

Virolaiset tekevät parempaa työtä kuin iso osa suomalaisista ja työmoraali on huomattavasti parempi. Väitän että virolaisia huonoja on suhteessa paljon vähemmän kuin suomalaisia. Suosi suomalaista on vaikeaa kun hinnat on korkeammat ja viina haisee. Meillä virolaiset korjasi suomalaisten virheet.

• Raxajannu
        Zehn kirjoitti:

Virolaiset tekevät parempaa työtä kuin iso osa suomalaisista ja työmoraali on huomattavasti parempi. Väitän että virolaisia huonoja on suhteessa paljon vähemmän kuin suomalaisia. Suosi suomalaista on vaikeaa kun hinnat on korkeammat ja viina haisee. Meillä virolaiset korjasi suomalaisten virheet.

Toi oli jo aika paksua! Virolaiset "timpurit" pois suomesta!

• Moro sanoi Poro
        Zehn kirjoitti:

Zehn kirjoitti:
        "Virolaiset tekevät parempaa työtä kuin ...."

Meillä viron "ammattitimpurit" ihmettelivät miksi tuulenuojalevyn ja paneelin välillä pitää olla koolaus ja tuuletusrako. Meinasivat huitaista paneelit suoraan kiinni tuulensuojalevyyn.
        Tekivät muuten paljon muutakin hallaa. Nyt SUOMALAISET AMMATTIMIEHET korjailevat heidän jälkiään.

• paskaan kyllästynyt
        Zehn kirjoitti:

aika läpinäkyvää.vai mitä virolainen Puusilmä.

• Villaportalen.eu
    • höhhöhöööööö

No mihins ihmeeseen virolaiset "raksahuiput" on kadonneet? ihmeellisesti on alkanut virolaisten määrä laskea työmailla,olisiko veronumerolla jotain osuutta asiaan...........

• Puuha-Pete

Erehdyin hyväksymään virolaisia kirvesmiehiä meidän raxalle. Kaverit varoittelivat ettei kannata ottaa; huonoja kokemuksia viron poijista. No nyt jälkeenpäin hakkaan päätä seinään kun olen huomannut minkämoista virolainen laatu on. Luotin siihen että kun kyseessä on suomalainen rakennusliike, heillä on hyvä oman laadun valvonta. Paskanmarjat. Rakennusliikkeen omistaja ei kertaakaan käynyt työmaalla katsomassa mitä hänen virolaiset sankarit tekevät.

He kävivät "korjaamassa" se mikä sutta oli; tuli lisää sutta. Sitten korjattiin lisää, ja tuli lisää sutta. Ja mun rakennusvärkkiäkin vietiin pois työmaalta, ilman mitään selitystä. No ne palautettiin kun huomautin asiasta. Totesin rakennusliikkeelle että ei heidän sankareita enään kaivata meidän rakennustyömaalla, vaan palkkaan itse suomalaiset, koulutuksen saaneet ammattimiehet korjaamaan heidän jälkiään. No tappiotahan siitä minulle tuli, mutta nyt tulee laatua, ja vielä suomalaista laatua.
      En mainitse tässä kyseisen rakennusliikkeen nimeä, mutta, jos joku kysyy kokemuksia kyseisestä liikkeestä, kerron kyllä totuuden; kehuja ei ainakaan tipu.

• Niimpä..

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

• VIRON ORJA

Viron orjat ovat bakteerit ja virukset. VAPAIKSI bakteereille SUOMESSA

• Kaido Guuga

Taitaa suomalaisen muka "ammattitimpurin" puntti tutista kun etelänaapurin pojat laittaa ihan työn äänellä. Suomi poika vikisee 8h jälkeen että kotiin pitää päästä; mutta me painetaan vaan. Luulette että meillä on pienempi palkka mutta ei tarvi pimeenäkään tehdä alle 18 €/h ihmiset haluaa maksaa laadusta. Ja rahat me viedään kotimaahan ja ostetaan Mersu ihan vaan kiusaksi.

• Kaino Kuukap?

Tiedän hek koht virolaisia firmoja jotka tuovat maahan virolaisia työtekijöitä jotka eivät ole päivääkään tehneet rakennusalan töitä.

Tiedän henk koht suomalaisia firmoja, jotka käyttävät näitä firmoja aliurakoinnissa, tai tilaavat itse heitä töihin suoraan

Sekä isoja että pieniä (enempi isot, YIT,Skansa jne)

Tiedän henk koht että virosta tulee suomeen päteviäkin rakennusfirmoja/ rakentajia, jotka ovat jopa veron piirissä (ainakin osittain että saat vähenyksen vaikka se meneekin viroon)

Tiedän että jos rakennan talon, niin tilaan suoraan virosta (saan saman talopaketilta 2x hintaan) samat rakentajat, mutta hinta isompi (ainoastaan tiedän että nämä osaavat ja jos itse tilaan en saa talopakettitoimittajan hasardeja).

Virolaisissa on myös monta osaajaa, ongelma on siinä, eteivät useimmat halua mainostusta, rikkovat aliu-sopimusta, tai ongelma sama kuin hyvällä soomipojalla (ei tarvitse mainostaa keikkaa riittää)

Kun tilaisin virolaisen ja saisin kaikki vähennykset? laillistako? on kyllä---

Ongelma on siinä, että kun itse olen alalla jotenkin, niin tiedän etelän osaavat ja osaan pyytää/vaatia. Mutta ensitalopaketinpystyttäjä saavat satunnaisia byggahessuja virosta, jotka eivät välttämättä tiedä rakentamisesta sen enempää kuin rakennuttaja...

Isoin ongelma/veronkierto löytyy taasen kaupungeista/valtiolta, nyt en uskalla mainita työmaita (mafiakin osallistuu, siis oikeasti se etelänpuoleinen), mutta mitä isompi rakentaja/rakennuttaja sen isompi veronkierto.

Esim. päättäjien mielestä Olkiluodon ydinvoimalatyömaalla on kaikki ok ja jos on jotain niin se on pientä (n.90% ellei enempi työvoimasta on ulkomaalaista)
        Sähköliitto ja metalliliitto ärähti liian pienistä maksuista työvoimalle (n.1€/h)
        300 puolalaista asentajaa liittyi sähköliittoon ja hakivat palkkasaataviaan.
        (tarjoussopimuksessa on pykälä että rakentaja sitoutuu maksamaan kaikille Suomen minimipalkkaa kullekkin alalle ja voin sanoa että metalli tai sähkö minimipalkka ei ole 1€/h)

Sähköliittoon liittyvien puolalaisten tarina on karu Areva (ydinvoimalan rakentaja) passitti nämä muut oikuttelijat kotiin (ei ole lukenut lehdissä)
        Ja palkkasi vuokratyövoimaa tilalle, ja vuokratyövoimaa ei koske Suomen palkkkaolosuhteet, eivätkä he maksa veroja suomeen, vaan maksavat verot ja muut maksut lähtömaahan, jos maksavat...)

Silti OL3:n kustannukset ovat ylittäneet budjetin yli 2mrd£, missä se harmaa talous piileksii????????

• VIRON ORJA

Viron orjia on hämmästyttävä ilmiö erittäin vakava ongelma suomalaisilla ja valtiolle kuten kaikki muut maahan muuttaneille pakolaisille orjia
      Suomalaisten HYVINVOINTI JA maa voi pahoin vaurioituneet ja vakava turvallisuuden. TYÖ MARKKINAT VAHINGOITTUNEET ja Perussuomalaiset TOIMI
      kamala
      KALEVI POIKA TYTÄR orjia

• Mitä tässä ketään haukkumaan. Peili on varmaan unohtunut laatikkoon.
      Rauhassa katselkaa mitä jälkeä syntyy. Jos ette ymmärrä itse mitään niin
      palkatkaa joku asian tunteva valvomaan täyspäiväisesti. Tulee laatua!!!!
      Kyllä suomalaiset ja virolaiset osaavat ruuvin vääntää ja levyn laittaa kun
      saavat hieman ohjeita.
      Ammattitaitoa sai eräs minulla töissä ollut puolalainen timpuri lukemalla opuksia ja
      kysymällä miten homma tehdään. Hänestä tuli huippumies.
      Kyllä porukasta yhden pitää tietää miten homma etenee.
      Kummassakohan maassa taloja homehtuu enemmän?
      VAROKAA tyyppejä jotka kehuu olevansa läheisessä tekemisissä VTT:n kanssa
      heti jos kuulette tuon kirjainyhdistelmän niin pysäyttäkää hommat heti!!!

• yksinkertaista

Just noin maximillan1.
      Ennenkuin edes otatte töihin firmaa ja työntekijää pyytäkää referenssejä ja soittakaa ja kyselkää referenssikohteilta työnjäljestä, jos referenssejä ei löydy unohtakaa tekijä.
      Ottakaa kunnon valvoja joka oikeasti valvoo ja sovitte kirjallisesti kunnon valvonnasta sen kanssa, referensseissä toimitte samoin.

Jos homma ei vieläkään onnistu niin tekijät vaihtoon ja pidätte huolen että ette maksa kuin onnistuneesta työstä, maksuposti niin että sisällä on aina rahaa. Paskasta ei tartte maksaa ja valvojalla on oikeus pysäyttää työmaa. Epäonnistumiset pitää siten dokumentoida.
      Jos tekijät vaihtuu kesken työmaan niin saattaa projekti vähän viivästyä mut eipähän mene vit......
      Jos ihmiset toimis näin, niin näillä palstoilla ei tarttes itkeä noin paljon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe