miehellä kyhmy rinnassa?

sebbo

APUA!

olen kauhuissani sillä vasemmassa rinnassani nännin alla tuntuu outo kyhmy joka on hieman kipeä kun sitä painaa. Olen 17 vuotias miehenalku. Luin jostain että se on luultavasti vain turvonnut rintarauhanen, jonka turpoaminen johtuu vain hormoneista, jotka hyrräävät tässä iässä miten sattuu. Mutta voiko se olla joku kasvain/syöpä. Pelottaa vähän.

Onko kellään muulla (siis miespuolisella ollut samanlaista)?
kertokaa voiko toi olla vaarallista?

113

29014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viivi

      oman mielenrauhasi takia näyttämässä sitä.Vuosittain löydetään rintasyöpää myös miehiltä,mutta on miesten kohdalla se kaikkein harvinaisin syöpä.
      Eiköhän se ole ihan rintarauhasesta johtuvaa.

    • nimmari

      Ikäsi huomioon ottaen ne hormonaaliset syyt ovat varsin todennäköiset. Ja syöpäkasvain ei ole mikään kipeä patti vaan täysin tunnoton: syöpäkasvaimella ei ole omaa hermosolukkoa.

      Jos kasvain sijaitsee syvällä kudoksessa, sen ympärillä oleva rauhaskudos saattaa kasvaimen kasvun aiheuttaman paineen takia tuntua kutisevalta, kuumottavalta tms., mutta miehellä kun ei sitä rauhaskudostakaan kovin suuria määriä ole....

      Aika varmana voin sanoa että ei huolta.

    • se juttu

      Jos se on aika lähellä pintaa ja pieni esim. puoli senttiä halkaisijaltaa kyseessä on voi harmiton "rasvamöykky" ei lipooma. Joillakin on yleisiä ja toistuvia sen kummempaa hoitoa aiheuttavia. Terveyskeskuksessa voi kirurgi poistaa pitkän jonotuksen jälkeen.

    • todennäköisyystodellapieni

      Itsellänikin 14-vuotiaalla pojalla on samanlainen suoraan nännin alla mikä vaikeutti sen löytämistä. Se ei ole kipeä mutta ei silti tunnu mukavalta tunnustella sitä, se on juurtunut mikä olisi syöpäkasvaimelle tyyppillistä. Mutta itse en syöpään usko:) Ja eihän sillä ole väliä vaikka olisikin kasvain, nimittäin n. 99% todennäköisyydellä (ja ylikin) se on hyvälaatuinen kasvain, mutta lääkäriin menoa suosittelen silti

      • Patti

        Oon 14-vuotias ja samanlainen itellänikin... ei se satu tai mitään mutta muuten ärsyttävä... kannattaisko jollekki terkkarille näyttää vai mitä ite teit?


      • poika..
        Patti kirjoitti:

        Oon 14-vuotias ja samanlainen itellänikin... ei se satu tai mitään mutta muuten ärsyttävä... kannattaisko jollekki terkkarille näyttää vai mitä ite teit?

        ite oon 13-vuotias ja joskus 6 kuukautta sitte huomasin vaseman nännin alla kyhmyn... Kaks kuukautta myöhemmin huomasin oikean puolimmaisesta nännistä, myös kyhmyn... Näytin terkkarille nii se sano, että useimille pojille tulee vastaavanlainen kyhmy murrosiäassä. Ei syytä huoleen:)


      • Poika141
        poika.. kirjoitti:

        ite oon 13-vuotias ja joskus 6 kuukautta sitte huomasin vaseman nännin alla kyhmyn... Kaks kuukautta myöhemmin huomasin oikean puolimmaisesta nännistä, myös kyhmyn... Näytin terkkarille nii se sano, että useimille pojille tulee vastaavanlainen kyhmy murrosiäassä. Ei syytä huoleen:)

        Mulla kans on :)


      • Pelästynyt
        Poika141 kirjoitti:

        Mulla kans on :)

        No huhhuh itekki säikähin jo


      • Poika14Vuotias
        poika.. kirjoitti:

        ite oon 13-vuotias ja joskus 6 kuukautta sitte huomasin vaseman nännin alla kyhmyn... Kaks kuukautta myöhemmin huomasin oikean puolimmaisesta nännistä, myös kyhmyn... Näytin terkkarille nii se sano, että useimille pojille tulee vastaavanlainen kyhmy murrosiäassä. Ei syytä huoleen:)

        Kiitos luulin että mulla on syöpä


      • Juustosnääks

        huh itekki
        miksei tälläsestä lapsille kerrota


      • Pjhkojvkk

        Mullaki kerkes tulla jo vähä hiki hattuun 😅


      • Ududksla

        Mä oon 13 mul on samanlainen ja mul sieltä tulee myös jotain nestettä.


      • Ududksla

        Siis jos puristan sitä tarpeeksi kovaa


      • Anonyymi
        Poika14Vuotias kirjoitti:

        Kiitos luulin että mulla on syöpä

        HUhhuh oon itekki ja muullakin on mutta vaan oikeassa nännin alla huh pelästyin turhaan😃


      • Anonyymi

        Mullakin on ja oon 14


      • Anonyymi
        Pelästynyt kirjoitti:

        No huhhuh itekki säikähin jo

        Itellä on kans


      • Anonyymi
        poika.. kirjoitti:

        ite oon 13-vuotias ja joskus 6 kuukautta sitte huomasin vaseman nännin alla kyhmyn... Kaks kuukautta myöhemmin huomasin oikean puolimmaisesta nännistä, myös kyhmyn... Näytin terkkarille nii se sano, että useimille pojille tulee vastaavanlainen kyhmy murrosiäassä. Ei syytä huoleen:)

        Mut mitä tehdä jos siihen sattuu kun koskee siihen. Onko se paha asia?


      • Anonyymi
        poika.. kirjoitti:

        ite oon 13-vuotias ja joskus 6 kuukautta sitte huomasin vaseman nännin alla kyhmyn... Kaks kuukautta myöhemmin huomasin oikean puolimmaisesta nännistä, myös kyhmyn... Näytin terkkarille nii se sano, että useimille pojille tulee vastaavanlainen kyhmy murrosiäassä. Ei syytä huoleen:)

        kiitos itelläkki on kyhmy molemmissa mun vasemmalla on vähä isompi huh oli aika säikähtäny jo XD oon siis 15v


      • Anonyymi
        Juustosnääks kirjoitti:

        huh itekki
        miksei tälläsestä lapsille kerrota

        HYYVÄ KYSYMYS lapset varmaan tappaa ittsensä jos luulee että niillä on syöpä


      • Anonyymi
        Pjhkojvkk kirjoitti:

        Mullaki kerkes tulla jo vähä hiki hattuun 😅

        Itelläki


      • Anonyymi
        Pelästynyt kirjoitti:

        No huhhuh itekki säikähin jo

        Sama


      • Anonyymi

        Tosi myöhäss oon : D mutta siis tuo patti ilmestyy melkein jokaiselle pojalle murros iässä, ensin toiseen nänniin myöhemmin toiseen. Ja jos syöpä olisi niin aika pieni toden-näköisyys että olisi juurikin nännin taakse ilmestynyt.... poikasi on varmaan nyt muutenkin jo yli 20v.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin on ja oon 14

        Meikälläki


    • minullakin;

      Alkoi paisua joitain viikkoja sitten vasen rinta, ja tuntuisi siltä kuin jatkaisi edelleenkin..

      On aika iso jo. Olen 23 vuotias mies, ja hormoonillinen toimintani luulisi olevan jo ohitse. Vaikkakin olin ennen erittäin laiha ja nyt olen normaali painoinen. Silti huolettaa jatkuva outo tunne rinnassa.. Kävin lääkärillä muttei yllättäen edes kokeillut, ei edes katsonut, sanoi antavansa lähetteen hormoni tutkintaan josta ei sitten ikinä mitään kuulunutkaan.

      Toivottavasti olisi ohimenevää, en haluaisi alkaa lopettelemaan juuri alkanutta elämääni näinkin "ylivuotavan hauskan" ongelman tähden.

      Miten teillä mennyt tutkimukset?

    • -.-'

      Itsekkin olen 17 vuotias miehen alku. Löysin tosta vasemman nännin alta sellanen pikkurillin pään kokosen möykyn, jota voi liikutella vähän. Hieman pelottava asia, muttei kehtais lähteä näyttämään minnekkään, jos ei ole kyseessä mitään vakavaa.

      • kyhmy

        mullaki vasemman nännin alla turvonnut patti, kävin terkkarilla, muttei viitsinyt edes kokeilla, syytti että "olet vain räplännyt sitä liikaa" vaikken siihen koskekaan.. kasvaa vaan viikko viikolta ja on kokoajan arempi, ikää melkein 18.


      • Anonyymi

        sama täällä 15v


    • Helpperi

      Mulla on myös oikean puoleisessa rinnassani nännin alla kyhmy...

      • joosamavika

        minullakin samanlaien just vasemman nännin alla. Joskus joku lääkäri kattonu ja sano että pelkkä hormoonitoiminnasta johtuva juttu. Siitä on kyllä aikaa ja kyhmy ollut jo yli vuoden ajan...


    • rikzaah

      juu oon 13 ja oli tosa kuukaus sitte oikealla puolella kyhmy mut se lähti pois nyt sama vasemmas tuskin vakavaa(murrosikä)

      • kyhmy

        Mullakin on ollu varmaa aika kauan jo kyhmy vasemman nännin alla. olin just huolestumas mut sit luin et muillakin on sillane sama juttu ni en oo enää huolestunu. toivottavasti menee pian pois ja toivottavasti ei tuu samanlaista oikeen nännin alle. :D


    • Kokemusta on

      Olen myös 14 vuotias ja minulla on kyhmy vasemman rinnan nännin kohdalla. Kävin lääkärissä joka sanoi että se on murrosikään liittyvä rintarauhanen. Ei tarvitse pelätä mitään syöpää. ;)

    • asdanonyymi

      itselleni tuli 14 vuotiaana molempiin rintoihin samoihin aikoihin pienet kyhmyrät jotka onvat kasvaneet meko suuriksi nyt vuoden aikana, myös nännin pihat "pullottavat" tietysti aina on pelko syövästä muttei minulla ole juuri mitään muita rintasyövän oireita ilmennyt joten en ole asialle mitään tehnyt :(

    • asdanonyymi

      kirjotus virheet johtuvat huonosta näppäimistöstä :D

    • asdanonyymi

      ainiin ja nämä nänninpihat "supistuvat" normaaleiksi "kylmässä", esim uidessa

    • Ei Syytä Pelkoon

      Itse olen 14 vuotias poika ja huomasin tuossa 3-4 viikkoa sitten että löytyy kummastakin rinnasta kyhmy joka on arka jos siihen koskee mutta varmasti vain murrosiän juttuja. :)

    • voisko joku kertoo

      et mitä semmone tarkottaa jos on oikeen rintalihaksen vasenta reunaa pitkin kulkeva semmone luinen harju tyyppine kyhmy

      • pattitissi

        Ite oon 24v mies ja kävin näyttää pattia tississä ni kahtovat ultralla sitä. Se on vaa rasvakudosta. Se yleensä menee itestää ohi mut joskus voi joutua piene nappikuuri ottamaa että saa hormooni tasapaino kohillee. Itellä ollu se 5 vuotta, menoa ei haittaa :-)


    • mikätämäon?

      Olen 15- vuotias poika ja huomasin sen itselläni tänään. En tiedä mitä se on. Mutta tuntuu etä se olisi vähäsen kasvanu illan aikana. Vanhemmat natsoi sitä mutta ei ne siitä saanut selkoa. Meinasin koulu terkkarille huomenna mennä näyttämään. :)

    • hullu17yyui

      joo 13v oon ja vasemmassa ollu jo 5kk semone kyhmyrä ja vasta 2kk sitte tuli oikeeseen ei oo paljoo haitannnu mutta tulee aina joskus mieleen

      • kysyn vaan

        Olen myöskin 13 vuotias poika ja minulla on
        molempien nännien alla kyhmyt onko ne vaarallisia en tiedä


    • enenennene kerro

      Mullakin on ollu jo 14 vuotiaasta lähtien tollaset möykyt/kyhmyt 15 vuotiaaseen asti ja on edelleen se vaan on kuulemma normaalia:)

    • anon

      Itte 23v ja samalta kuulostava kyhmy juuri tuossa pahamaineisessa vaemman nännipihan alla. hieman kipeä painettaessa ja punottaa kyseisestä kohtaa (todennäköisesti kun sitä nyt on tunnustellut aika taajaan)
      saattaa hyvin olla nuo hormonaaliset jutut vaikka vähän vahenpi. voisin hyvin veikatta että huomattavasti puolenvuoden aikana lisääntyneet petipuuhat liittyvät asiaan jotenkin.

      työterkkari valaistakoon ja kirjoittelen tänne enemmän kun saan tietoa.

    • Lappeenranta15

      Itse olen viisitoista vuotias poika. Pieni punainen patti vasemman nännin yläkulmassa. Olisko se juuri näitä hormonijuttuja. Nänni on myös vähän turvonnut.

      • Tweetieboy68

        On vaarallista! Sulle voi vaikka kasvaa rinnat :P

        minulla on myös tuollainen kyhmy. Kai se ajan kanssa siitä lähtee :)


    • Poika14

      Hei! Mä olen 14 vuotias ja mulla on molempien nännien takana melkein viinirypäleitten kokoiset välillä kipeät pahkurat! (Luultavasti turvonneet rauhaset) itsekin noin vuosi sitten pelkäsin, että rintasyöpä :(

    • Anatomia hallussa

      Pupirteetissä olevilla miehillä ja jopa naisilla vasemman rinnan turpoaminen kuuluu asiaan. Pupirteetti sotkee kehon hormoni toimintaa ja saattaa tilapäisesti laukaista xenohormonin tuotannon nuorilla 11-18vuotiailla miehillä. Tästä vanhemmilla miehillä on luultavasti kyse kehon hormoni tasapainon pysyvämmästä sekoittumisesta jolloin miehellä saattaa olla jopa 2 x hormonia aktiivisena joissain koehon osissa. Eli jos olet yli 20 vuotias mene lääkäriin ja kerro lääkärille ongelmastasi. tähän vaivaan on olemassa lääkkeet. Jos olet alle 20vuotias ei minkään sortin hätää ole, kyse on luultavasti pupirteetista eli "murros iästä"

      • ,,,,,,,,,,,

        Alle 20 vuotiaskin, mies tahi nainen, voi sairastua rintasyöpään, eli lääkäriin niiden pattien kanssa!


    • normaalia?

      itellä on kans mut oikeen nännin alla oleva n. 1cm kokoine kuhmura. olen 14v .. :/

    • itellä kans molemmissa kai se on normaalia oon 13 vuotias poika

      • Moi!

        Minulla on myös oikeassa ja vasemmassa. Mutta oiken nännin kyhmyssä on kaksi semmoista pientä päätä. Onkohan normaalia?


      • Edellinen
        Moi! kirjoitti:

        Minulla on myös oikeassa ja vasemmassa. Mutta oiken nännin kyhmyssä on kaksi semmoista pientä päätä. Onkohan normaalia?

        Sori kirjotus virheestä ja ole muuten 13v


      • Olen*
        Edellinen kirjoitti:

        Sori kirjotus virheestä ja ole muuten 13v

        Miksköhän mä kirjoitan kokoajan väärin? :D


    • 13poika13

      Itse olen 13 v poika ja huomasin pari päivää sitten vasemman nännin alla kipeän pahkuran. Aluksi pelkäsin rintasyöpää mutta onkin vain kuulemma murrosiästä johtuva. ÄLKÄÄ HUOLIKO. useimmilla tai lähes kaikilla kuuluu asiaan ;)

    • 25 ja yli

      Miehilläkin ohan hyvin voi olla rintasyöpä. Koska se on harvinainen, patti usein luullaan joksi muuksi ja syöpätutkimukset tehdään vasta kun syöpä on jo leviämässä.
      http://www.cancer.fi/tietoasyovasta/syopataudit/rintasyopa/
      Miesten rintasyöpä: Suomessa todetaan noin 15–20 uutta tapausta vuodessa.

    • Helpottunut!

      HUH kerkesin jo säikähtää tota ihme pikkusta kyhmyä tossa mun oikeeen nännin alla... oon 13 ja tossa jonkun aikaa sitte oon kummastellu että mikä seon mutta EI näköjään vakavaa

      • samatäällä

        joo mullaki 14v oikee nänni alla kyhmy, aika kipee vaikka ei koskis, tuli viime yönä, toivottavasti lähtis nopiaa pois ku eipä tuo mukavalta tunnu :(


      • auts sattuu
        samatäällä kirjoitti:

        joo mullaki 14v oikee nänni alla kyhmy, aika kipee vaikka ei koskis, tuli viime yönä, toivottavasti lähtis nopiaa pois ku eipä tuo mukavalta tunnu :(

        onko muilla kipee se? luulin et se oli finni puristelin ja nyt sattuu helevetisti


    • 26yhh

      Olen 17 vuotias miehen alku, ja minullakin on vasemman nännin VIERESSÄ toisinkuin muilla alapuolella herneen kokoinen kyhym. Aluksi luulin itsekkin finniksi ja puristelin ja nytten on kiepä.

      Osaako kukaan sanoa onko eroa, sillä se on hieman eri kohdassa kuin muilla?
      Lähteekö pois ajankanssa?
      Mistä johtuu?

      • Anonyymi

        Luin että sellaiset ympäri rintaa olevat kyhmyt voivat olla vai rasvapatteja. Itellä on Suomeen nännin alla ja säikähdin melko paljon siitä ja voin kirjoittaa lisää kunhan tarkastusta sen

        14v poika


    • joo123

      Oon 14v poika ja iha Sama juttu vasemmassa nännissä. Kävin lääkäris ja ne sano et on murrosikään liittyvä juttu :)

    • 18v

      Olen 18v mies/poika miten sen sitten ottaa mutta molemmat nännit ns. turvonneet, kylmässä taas ihan normaalit, olleet niin kauan kuin muistan että jos jollain tarkempaa tietoo niin vois kertoo

      • Poika16vee

        Toivottavasti luet tätä palstaa vielä näin vuonna 2016 mutta tarkoitatko että nännisi ovat vain koholla/turvonnut ? Että niihin ei satu ja niissä ei tunnu mitään pahkuraa sisällä ? Itselläni oli n. Puoli vuotta nännieni alla pahkurat ja niihin sattui ja sitten ne hävisivät mutta jäivät vain koholle/turvonneeksi ja nyt on kulunut jo 2 vuotta eikä nännini ole vieläkään palautunut normaaliksi... olen siis tällä hetkellä 16v pojan kloppi


      • 14vpoikaoulusta
        Poika16vee kirjoitti:

        Toivottavasti luet tätä palstaa vielä näin vuonna 2016 mutta tarkoitatko että nännisi ovat vain koholla/turvonnut ? Että niihin ei satu ja niissä ei tunnu mitään pahkuraa sisällä ? Itselläni oli n. Puoli vuotta nännieni alla pahkurat ja niihin sattui ja sitten ne hävisivät mutta jäivät vain koholle/turvonneeksi ja nyt on kulunut jo 2 vuotta eikä nännini ole vieläkään palautunut normaaliksi... olen siis tällä hetkellä 16v pojan kloppi

        Mulla tuli ensin vasemman nännin alle ja sitten jälkeen päin oikean nännin alle pieni kyhmy mikä kipeä kun painaa t 14v poika oulusta


    • 14v

      Olen 14v poika ja minulla on oikean nännin alla noin mustikan kokoinen kyhmy.:/ Aion mennä terkkarille siitä, kun koulu alkaa taas.

    • Joku14v

      Minäkin olen 14v poika ja on vasemman nännin alla semmonen suurinpiirtein koko nännin kokonen kyhmy .. Panikoin eilen illalla sängyssä kun luulin, että mulla on syöpä.

    • 13-vuotias

      Mullakin on vasemmassa ja sitä oon käyny näyttää terkkarille ja se sano et kannattaa käydä lääkärillä ja lääkäri totes vaarattomaks.

    • IMAZU

      Sama juttu mutta uskoisin ettei ole mitään vakavaa :) jos vaivaa niin voi käydä lääkärillä

      • Ksksksksk

        Mulla on oikeassa tinnassa nännin alla patti. Se on siis siellä ihon sisällä tississä. Oon 14v poika. Onko se ihan vaan murrosikä juttua????


    • 12v poika

      Ittelläni on kummassakin rinnassa nännin alla mustikan kokoinen pallura.
      Kaiken sen perusteella mitä vanhemmiltani kuulin, päättelin että se on murrosiän aiheuttama asia ja ei ole vaarallinen. :)
      Joten ei tarvii pelätä jos ittelläs on.

      • nooeita vastauksii

        Mullon 7 pientä palluraa kummankin rinnan alla ja rinnassa sekä pari kainalossa ja tuntuu että rinnoissani ja 10sentin halkaisiassa on pelkkaa jotain ylimaäärästä


      • nopeita vastauksii
        nooeita vastauksii kirjoitti:

        Mullon 7 pientä palluraa kummankin rinnan alla ja rinnassa sekä pari kainalossa ja tuntuu että rinnoissani ja 10sentin halkaisiassa on pelkkaa jotain ylimaäärästä

        Ja oon koht 15


      • Anonyymi
        nopeita vastauksii kirjoitti:

        Ja oon koht 15

        Se on normaali eikä mikään patti niitä kutsutaan imusoluiksi


    • 0000000111

      Mulla myös molemmissa nänneissä muhkurat joissa on selvät rajat oon 12.
      Mutta kaikilla muillakin tässä keskustelussa näköjään on, niin enpä tässä lääkäriin mene.

      • lähtee ja tulee

        Joo eli itelläni oli patit kans tasan vuos sitte ja lähtivät. Nyt tuli taas vasempaa, pikkuse herkkä pallero, eiköhä lähe taas pois kohta :P


      • Lareeezz
        lähtee ja tulee kirjoitti:

        Joo eli itelläni oli patit kans tasan vuos sitte ja lähtivät. Nyt tuli taas vasempaa, pikkuse herkkä pallero, eiköhä lähe taas pois kohta :P

        Ite oon kans 13v pojanpässikkä ja aika vasta huomasin et tuossa vasemman rintalihaksen alla semmone pikku kuhmu... Hirveen huolestunu olin alus mut sitten sain tietoon et oli niitä murrosikä juttui :Dd


      • IDIOOTTI1828477382
        Lareeezz kirjoitti:

        Ite oon kans 13v pojanpässikkä ja aika vasta huomasin et tuossa vasemman rintalihaksen alla semmone pikku kuhmu... Hirveen huolestunu olin alus mut sitten sain tietoon et oli niitä murrosikä juttui :Dd

        Mul tuli ku vedin imuril nännii xD


    • 14wee

      Huh kiitti kaikille, itellä on ollu jo joitakin kuukausia vasemman nännin alla kyhmy joka saa näyttämään nännin turvonneelta ja välil kipee ja välil ei, ex tyttöystävä suositteli näyttää lääkärille mut aattelin ettei mitää vakavaa oo ja jos nää vastaukset pitää paikkaansa ja on samoja ongelmia muillakii nii kai oon siite iha turvassa :D

    • Nipples

      Saako ton vaivan jotenki menee pois ilman oottamista.. Oon 13 v ja mulla molemmissa nänneissä noin viinirypäleen kokoisia patteja, kipeitä ovat ja paidan läpi näkyy että nolottaa... Elikkä voiko noi poistaa jollai leikkauksella tai pillereillä? Kiitos jo etukätee:)

    • 14wee

      Itse olen kans 14vuotias minulla on kummankin nännin alla kova kyhmy ja on tosi arkoja jos niihin osuu joku niin se pistää ärsyttävästi olin itsekkin huolissaan asiasta mutta kun etsin tietoa niin oloni keveni suuresti ja kun muillakin on samaa vaivaa niin täytyy kait sen olla murrosikää.... :)#

    • 25vuotias

      molemmissa rinnoissa iso kyhmyrä tuntuu, ollut yläaste iästä asti jolloin asiasta viimeksi kysyin silloin sanoi terkkari normaaliksi..en tiedä enää miten asia lienee parempi käydä tarkastuttamassa.

    • MerkillinenNimimerkki

      Joo mäki oon huomannu juurikin tässä vasemman nännin alla sellasen ihme kyhmyrän, en oo kovin välittäny siitä vaikka onkin peukalon pään kokoinen ku muistaakseni oonki jossain kuullu näistä murrosiän pikku jekuista :P
      Olen 14 v poika

    • Poika16vee

      Minulla on myös kyseinen murrosiän vaihe meneillään eli n. 2 ja puol vuotta sitten pahkurat ilmestyivät nännieni alle ja olivat kipiät n. Puoli vuotta jonka jälkeen patit hävisivät ja niihin ei enään sattunut mutta nyt on kulunut jo 2 vuotta ja nännini ovat vieläkin noin 1cm koholla rinnastani ? Osaisiko joku selittää että kauankohan tässä menee että nännini palautuvat normaaleiksi.. onko kellään kestänyt näin kauan tämä vaihe murrosiässä ? Kiitän etukäteen vastanneita suuresti ! :)

    • JassooooSano

      Voip olla turvonnut rauhanen, tulehdus/hiertymä tms... tuskin mitään vaarallista, mut jos ei asetu niin käyppä lekurissa...

    • 13kohta14

      Minulla tällä hetkellä vasemmassa nännissä kyhmy säikähdin sitä aluksi mutta kun löysin tämän alkoi tuntua että ei se mikään syöpä ole

    • 14vjäbä

      14 v sama juttu :/
      En tiiä :(

    • huhhuij

      luulin et se on vakavempaa mut ku luin nää viestit ni helpotuin :D

    • CarlUlåf

      Oon 16v ja mul on ollu varmaa jo 3 vuotta kummankin rinnan alla aika isot kyhmyt. Lähtisköhän ne vähitellen jo pois?

    • 15v

      Mulla on ollu toi kymy kohta 1kk oikeen nännin alla eikä oikeen tunnu lähtevän. Mutta jään elämään siinä toivossa ettei olis syöpä c: T:15v

    • mikähänkin

      Minulla myöskin vasemmassa rinnassani nännin kohdalla poikittainen niinku paksuuntunut ehkä noin 5mm paksu ja 30 milliä pitkä ..jokin. Kumma että lääkäri näkee päältä päin että se on joku rintarauhanen ?

    • Poeka14wee

      Itel sama homma. Autto ku luin nää viestit

    • 12Mies

      Huomasin pari päivää sitten rttä mulla on kummankin nännin alla kyhmyt, mutta oikealla puolella se on isompi kuin toisella. Ehkä peukalon pään kokoinen. Se on kipeä kun siihen koskee. Johtuu varmaan siitä, kun oon räplännyt sitä kyhmyä. Pelkäsin syöpää, mutta onneksi on tämä palsta. Ikää löytyy 12,5 vuotta.

      • 12Mies

        Pitöisiköhän mun yhdistä sitä, että mun kainaloon sattu ihan vähän välillä tähän olenkaan? Pelkään meinaan syöpää ihan sikana.


    • 1968j

      Voi se olla kystakin,eli hyvän laatuinen kasvain.
      Poistetaan leikkaamalla!EI KANNATA AINA PELÄTÄ PAHINTA!!

    • 16veee

      Itse olen 16v ollut joku 2vuotta patti tosa vasemmanouolisen tissin yläosassa semmone patti ja on vaa kasvanu täsä parin vuoden aikana välillä vaan vähän kipee muuten ei oo mitenkää elämää muuttanut

      • 16veee

        Ja ei oo mikään hirveen pienikään


    • poika13vv

      Mulla on kaksi kyhmyä rinnan alla ne o yhdistyny niihin imusolmukeisiin

    • MaJe29

      Itellänikin on toisessa rinnassa juuri nännin kohdalla sellanen epämääräsen muotoinen kyhmy joka on kipee ku sitä vähän painaa ja se on noin vuoden kaks vaihdellu jostain syystä että joskus se on toisessa rinnassa ja joskus taas toisessa. Oon siis 15.v ja oon itekki miettiny et mikä se on. Apuja???

    • EIOLESYÖPÄÄ

      EI HÄTÄÄ! Mitä olen ymmärtänyt, niin jomman kumman nännin alle (tai vähän siihen viereen) tulee yleensä murrosiässä pojilla sellainen pikkurillin pään kokoinen patti. Jos sitä koskee siihen sattuu. Joten ei kannata koskea siihen. Jos ei vanhemmille uskalla sanoa niin käy terkkarilla. Miehille voi myös tulla rintasyöpä, mutta se on todella harvinaista ja alle 20 vuotiaan ei pitäisi olla siitä huolissaan. Toivottavasti mahdollisimman monelle selkeni asia että EI OLE SYÖPÄ.

    • 12v

      Oon 12 vuotias ja mullakin on samanlainen kyhmy. Sattuu vähän ja ehkä jopa kutittaa pikkusen kun kosken. Kuulemma meille yläasteikäisille ja vhä vanhemmille yleinen homma. Mutta terkkarilta haluam varmistuksen asiaan.

    • Anonyymi

      Syöpä patti on ihossa näkyvä kyhmy

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään diagnosoitu hyvänlaatuinen kyhmy rinnassa ultran ja mammografian kautta ja mikä se on ollut?

      • Anonyymi

        Joo, on niitä kyhmyjä ollut, ja ne ovat lähteneet pois. Ehkä ne olivat rasvapatteja.


    • Äijät, ne patit jotka teil on. Ne on tulehtuneita jutskia jotka tuottavat maitoa tai niiku sillee. Ei oo mitää hätää, mä just vähä puristin omaa sellast ja tuli ulos keltavaaleaa nestettä. Ja se patti pieneni, tämä kaikki siis johtuu hormoneista. Vielä kerran EI MITÄÄN HÄTÄÄ!

    • Anonyymi

      Itse olen 12-vuotias poika. Urheilen paljon.
      Nyt on ollut melkein 2kk vasemmassa rinnassa patti noin 1.3cm kokoinen. Lääkäriin menen huomenna vähän jännittää mutta ei se varmaan vaarallista ole. Aiemmin olin alipainon rajalla ja nyt paino on noussut kahteen viikkoon kaksi kiloa. Mutta se ei varmaan liity tähän. Myös kaulassa tuntuu.

    • Anonyymi

      Itelläki täysin samanlainen (15v). Siinä ihon pinnassa aika kipeä kyhmy. Ite aattelin mielenrauhan vuoks käydä lääkärillä. Mutta luultavastihan se on joku rauhanen joka hormonien takia turpoaa

    • Anonyymi

      Minkälainen kyhmy on ?

    • Anonyymi

      Mitä se meinaa jos rinassa tulee pistely joskus

    • Anonyymi

      äijä mul on sama mut oikeen nännin alla oon nähny vaa kauhuissani jotai artikkelei siitä että se oos joku syöpä

    • Anonyymi

      Oon 16v poika itelläki ollu just samanlainen jo aika pitkään

    • Anonyymi

      Mikä syöpä miehillä tuolla alueella on noi n yleinen.menkää lääkäriin niin se asia selviää.

    • Anonyymi

      Tää on helvetin hyvä sivu siinämielessä että kysymys on kirjotettu 4 vuotta ennenku synnyin ja auttaa silti mua ja monii muita :D

    • Anonyymi

      Olen 32 vuotias mies ja oikeassa rinnassa on kipeä patti, nännin oikealla puolella ja pidempään ollut pistävää kipua. Ylipainoa myös löytyy sekä jonkinlaiset "rinnat". Pelottaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4672
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1462
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1442
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      343
      1418
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1357
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe