Huomenta! Minä en sitten millään voi käsittää miksi minun pitää lähteä ilmaiseen työharjoitteluun Kelan päivärahalla jonnekin firmaan koska se ei ole hyvinvointia millään lailla vaan se on hyvinvointiyhteiskunnan päinvastaista toimintaa,mistä minulle ei ole mitään hyötyä. Hyvinvointia on palkkatyö vähintään 1500-2000 tuhatta euroa kuussa säännöllisesti päivästä toiseen. Miksi minun ammatin omaavan aikuisen yli 50 vuotiaan miehen pitäisi mennä jonnekin työvalmennus-säätiöön jotain lankoja järjestelemään samaan aikaan kun muut tienaa kaks tonnia kuussa? Olen joutunut tälläistä vääryyttä kokemaan jo aivan liian kaun. Työpaikoilla minulla on tosi ikävä olo kun saan kelan työmarkkinatuen 9 euron korvauksen vain työstä. Kun kesälomat alkaa muut lähtevät perheitten kanssa ihanilla lomamatkoille viettämään normaalia elämää. Mitä minä teen käyn hakemassa Kelalta työmarkkinatukea vaikka teen samaa työtä firmassa kun muutkin. Mitä hyvinvointiyhteiskuntaa tämä on? Huom! Minulla on ammatti sekä useitten vuosien tuottavan palkkatyön työkokemus. Mitä ihmeen järkeä ihmisille on tuottaa kärsimystä ja hätää koko ajan täällä Suomessä eikä ihmisille tarjota oikeita työpaikkoja oikealla palkalla? Minä en voi varsinkaan ymmärtää näitä työharjotteluja millään lailla enkä työelämävalmennuksia. Nuo eivät perustu minkäänlaiseen hyvinvointiin koska mitään et voi itsellesi hommata vain ruuan saat pöytään ei muuta. Yritänkin kovasti päästä uudestaan opiskelijaksi koska en kestä tälläistä vääryyttää enää päivääkään!
Huomenta vaan hyvinvointiyhteiskuntako?
14
243
Vastaukset
- dfdfdf
tervetuloa joukkoon !
- Minäkin olen ilmaine
Täällä toinen juuri tuossa samassa asemassa ja voin sanoa että pää sekoaa kohta lopullisesti tähän yhteiskunnan toilailuun. Minullakin on ammatti ja pitkä työura. Olen 55 vuotias mies.
- työhaluinen 49v
Alkaa tuntua yhä vahvemmin, että olen tekemässä virheen, kun olen tulossa Suomeen takaisin. Kuvittelin olevani tulossa maahan, jossa on hyvä yrittää tai tehdä työtä, ja jossa tuemme toinen toisiamme, jos jostain syystä on vähän aikaa (tai kauemmin) työtön. Suomi taitaakin olla maa, jossa työttömyys yritetään lopettaa tappamalla työttömät nälkään. Eihän kukaan elä kuukausien odotusaikoja ja karensseja ilman rahaa. Itseäänkö sitä myydä pitäisi? Keski-ikäiselle sekään ei ehkä olisi kovin tuottoisaa. Mitä sitten? Kerjäämään?
Olisin ainakin voinut ostaa menopaluulipuan: se olisi ollut vain 5% lisää lipun hintaan. Ääliö olin.- heippavain
Missäs maassa asiat ovat paremmin?
- ...
heippavain kirjoitti:
Missäs maassa asiat ovat paremmin?
Ruotsissa.
- 2012
... kirjoitti:
Ruotsissa.
Mikä estää asumasta ja olemasta työtön Ruotsissa?
- Antti vaan
Siis ei mitään järkeä ole tehdä sellaista työtä mistä ei saa palkkaa tätä ei tunnu tajuavan työvoimatoimistot tai työvoimanpalvelukeskukset. Siis sellainen työ mistä ihminen ei saa palkkaa on täyttää huuhaa hommaa! Kannattaa olla päätoiminen opiskelija tai käydä palkkatöissä ei työvoimatoimiston naurettavilla pelle kursseilla!
- ihana sika
Hallitus laulaa, tahdon vain takoa sun markkinarakoa, ja nauraa. Pitää ymmärtää että päättäjät ovat erityisen pahoja ihmisiä, saaneet perisynnin kautta vittumaisimmat demonit avuksi pahanteossa. Näin se vain menee, paholainen on tällä hetkellä vielä vähän aikaa kingis.
- 17
>Mitä ihmeen järkeä ihmisille on tuottaa kärsimystä ja hätää koko ajan täällä
>Suomessä eikä ihmisille tarjota oikeita työpaikkoja oikealla palkalla?
Tuo on hyvä kysymys. Minusta tässä nykyisessä touhussa ei ole mitään järkeä ja kaikki menee koko ajan huonompaan suuntaan. - jhuytreew
niin kuin edellinen vastasi politiikot on vittumaisia ja pahoja nulikoita, katson kun itsellä menee hyvin, niin on mukava nöyryyttää muita. Ruotsalaistet ovat huomattavasti fiksumpia ja muutenkin heillä menee hyvin, varsinkin kun eivät lähteneet euroon mukaan.
- Arpaix
Ilmainen Matti, jää kotiin, protestoi, boikotoi sellaiset ilamiset työt. Ja kaikkien pitää tehdä noin. Kun ei ole orjia, ei ole orjuutta!
- Älkää lannistuko!
Olen pahoillani tilanteestasi "Ilmainen Matti".
Olen itse 50-v. nainen, työttömänä tuotannollis-taloudellisista syistä nyt vuoden ajan. Työssäoloa lähes 30 vuotta ja opistotason (yo) tutkinto. Ei kelpaa työnantajille, syynä liian korkea ikä.
TE-toimisto on alkanut toppuuttelemaan "työharjoitteluun". Voi elämän kevät. Harjoittelemaan työtä, johon minulla on koulutus ja työkokemus.
Palkka 9 e/pvä ... anna mun kaikki kestää. Onneksi mies on hyväpalkkaisessa kokopäivätyössä. Jos käsky käy, kieltäydyn!!- huutolainen 555
harjoittelijat ja kuntoutujat taitavat olla nykyajan huutolaisia, joskus ennen, taisi vielä 20-luvullakin olla, että vähiten tarjonnut sai ottaa huutolaislapset huostaansa. Kuntoutuspuolella voi joutua olemaan jopa 3 vuotta vielä
- 19
"""Hyvinvointia on palkkatyö vähintään 1500-2000 tuhatta euroa kuussa säännöllisesti päivästä toiseen."""
Joo se 1,5 miljoonaa kuussa alkaa olla semmoista hyvinvointia.
Ei siinä ole mitään väärää, että ihmiset tekevät talkoilla töitä jos ovat niin tyhmiä, että ovat allekirjoittaneet suunnitelman jossa suostuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462