vieläkös

2+7

isännät tekee sonninavetoita? Vai onko kaikki lopettamassa? Järkevää tekemistä, kun keksis niin ei tarvii rakentaa mitään. Aika on ilmeisen huono ja tulevasta ei tietoa, joten lainanotto ei innosta.

9

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • navettapiika

      Ei aivan ensi kesään valmistu, mutta ehkä seuraavaan...Lopettaminen ainoa järkevä vaihtoehto, vasikatkin alkaa olla niin rupusia, että ikä loppuu ennen kuin niistä tilin saa, jos eivät vanhuuteen kuole ennen sitä.

    • EMÄNTÄ1234

      Meillä ainakin painettiin jarrua. Oli tarkoitus alkaa kasvattaa omien lehmien risteytyssonnivasikat itse vuokranavetassa mutta laskeskeltiin että ei kannata millään. Kannattavampaa on myydä vasikat välitykseen. Tiedän myös muita jotka suunnitelleet sonnikasvattamon rakentamista mutta odottelevat josko tulee parempia aikoja.

    • 13+20

      liekkö lopettajia paljon? Itse hieman jahkailin, otanko lisää sonneja kasvamaan niin tulivat vasikan hinnassa hieman vastaan.
      Haiskahtaa, että enemmän on tunkua vasikoista kun kasvatuspaikoista.

      Hintaan tulee ensivuonna kororusta, ei tosin mitään 40centtiä, ehkä puolet siitä.

      • olipa vaan hinta

        Niimpä, mutta oletko myynyt nyt, olipa yllättän matala hinta kun pistin kole sonnia menemään joulukuun alussa, 2,20 euroa kilolta ja painoa oli sentään 290-300 kg ....


      • Joo, ja vieläkin
        olipa vaan hinta kirjoitti:

        Niimpä, mutta oletko myynyt nyt, olipa yllättän matala hinta kun pistin kole sonnia menemään joulukuun alussa, 2,20 euroa kilolta ja painoa oli sentään 290-300 kg ....

        siinä on 15% liikaa hintaa, kuulemma. Alkuvuodesta varmaan putoaa ainakin sen verran.


      • Aika varmasti
        Joo, ja vieläkin kirjoitti:

        siinä on 15% liikaa hintaa, kuulemma. Alkuvuodesta varmaan putoaa ainakin sen verran.

        Nähtävästi näin tapahtuu, mutta hinnanlasku voi olla jopa 20%. Toisaalta se varmaan tapahtuu pikkuhiljaa ensivuoden 3 ensimmäisen kuukauden aikana, ei kertarysäyksellä.


      • 16+13
        olipa vaan hinta kirjoitti:

        Niimpä, mutta oletko myynyt nyt, olipa yllättän matala hinta kun pistin kole sonnia menemään joulukuun alussa, 2,20 euroa kilolta ja painoa oli sentään 290-300 kg ....

        mihin firmaan? halvalla on menny.


    • 14+2

      Minäpä sain viimeisestä sonnistani 956 euroa.

    • hailanderi

      Ei suunnitella, tulee hailandeja tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe