isännät tekee sonninavetoita? Vai onko kaikki lopettamassa? Järkevää tekemistä, kun keksis niin ei tarvii rakentaa mitään. Aika on ilmeisen huono ja tulevasta ei tietoa, joten lainanotto ei innosta.
vieläkös
9
238
Vastaukset
- navettapiika
Ei aivan ensi kesään valmistu, mutta ehkä seuraavaan...Lopettaminen ainoa järkevä vaihtoehto, vasikatkin alkaa olla niin rupusia, että ikä loppuu ennen kuin niistä tilin saa, jos eivät vanhuuteen kuole ennen sitä.
- EMÄNTÄ1234
Meillä ainakin painettiin jarrua. Oli tarkoitus alkaa kasvattaa omien lehmien risteytyssonnivasikat itse vuokranavetassa mutta laskeskeltiin että ei kannata millään. Kannattavampaa on myydä vasikat välitykseen. Tiedän myös muita jotka suunnitelleet sonnikasvattamon rakentamista mutta odottelevat josko tulee parempia aikoja.
- 13+20
liekkö lopettajia paljon? Itse hieman jahkailin, otanko lisää sonneja kasvamaan niin tulivat vasikan hinnassa hieman vastaan.
Haiskahtaa, että enemmän on tunkua vasikoista kun kasvatuspaikoista.
Hintaan tulee ensivuonna kororusta, ei tosin mitään 40centtiä, ehkä puolet siitä.- olipa vaan hinta
Niimpä, mutta oletko myynyt nyt, olipa yllättän matala hinta kun pistin kole sonnia menemään joulukuun alussa, 2,20 euroa kilolta ja painoa oli sentään 290-300 kg ....
- Joo, ja vieläkin
olipa vaan hinta kirjoitti:
Niimpä, mutta oletko myynyt nyt, olipa yllättän matala hinta kun pistin kole sonnia menemään joulukuun alussa, 2,20 euroa kilolta ja painoa oli sentään 290-300 kg ....
siinä on 15% liikaa hintaa, kuulemma. Alkuvuodesta varmaan putoaa ainakin sen verran.
- Aika varmasti
Joo, ja vieläkin kirjoitti:
siinä on 15% liikaa hintaa, kuulemma. Alkuvuodesta varmaan putoaa ainakin sen verran.
Nähtävästi näin tapahtuu, mutta hinnanlasku voi olla jopa 20%. Toisaalta se varmaan tapahtuu pikkuhiljaa ensivuoden 3 ensimmäisen kuukauden aikana, ei kertarysäyksellä.
- 16+13
olipa vaan hinta kirjoitti:
Niimpä, mutta oletko myynyt nyt, olipa yllättän matala hinta kun pistin kole sonnia menemään joulukuun alussa, 2,20 euroa kilolta ja painoa oli sentään 290-300 kg ....
mihin firmaan? halvalla on menny.
- 14+2
Minäpä sain viimeisestä sonnistani 956 euroa.
- hailanderi
Ei suunnitella, tulee hailandeja tilalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701