Työhönosoitus, työmatkojen kesto

työtöntyttö

Hei, osaisiko kukaan sanoa miten asia menee jos saa työhönosoituksen työhön joka sijaitsee toisella paikkakunnalla 50 kilometrin päässä ja busseja kulkee harvakseltaan.
Mol.fi lukee "Työnhakijalla on pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta hänen työssäkäyntialueeltaan tarjottua työtä, jos hänen päivittäisen työmatkansa kesto ylittäisi kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia."
Eli jos työpäivä loppuisi vaikkapa kello 18:00 ja seuraava bussi lähtisi 20:30 ja matka bussilla kestää tunnin, niin katsotaanko tuokin silloin että työmatkaan menee yli kolme tuntia? Ja todennäköisesti samanlainen parin tunnin odottelu voisi olla työpäivän alussakin.

10

237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+1

Miten ihmeessä onnistuit saamaan jotain työhönosoituksia? Olen roikkunut mollin listoilla kolme vuotta enkä ole saanut yhtään sellaista. Olet onnen tyttö, eikun töihin vaan. Mitä muutakaan tekemistä sulla voisi olla. Hanki auto, niin ei tarvitse aikatauluja katsoa. Onhan teillä työllisillä varaa. Vai oletko vaan nähnyt unta jostain osoituksista, ja kyselet varmuuden vuoksi?

• työhönosoitus

Työhönosoitus ei ole yhtäkuin työpaikka!!! Se on "pakote", työpaikka, johon työvoimatoimisto pakottaa hakemaan ihan normaalisti muiden hakijoiden rinnalla.

• 12+1

Eli pakottaa hakemaan, ei laita töihin. Jos et halua töihin, ei sinua sinne oteta. Näyttelet mahdollisessa haastattelussa vähän yksinkertaista tai muuten lääkittyä, niin töitä ei tule. Jo ihmettelinkin, että miten sulle sellainen työpaikka noin vain annetaan. Eli nyt saamaasi ns. työhonosoituspaikkaan on luultavammin 50 - 200 hakijaa, joten ole huoletta, ei ne sinua ota. Et varmaan kovin kauaa ole töitä hakenut, kun sinne joutumisesta huolehdit.

• työtöntyttö

Haluaisin kyllä mielelläni töitä, minut ainakin raha tekee onnelikseksi :) ja olen jo nyt kuukaudessa kyllästynyt olemaan kotona.. ja kyllä, tämä on jo kolmas työhönosoitus! Olen myös kahteen aikaisempaan hakenut, mutten päässyt. Tämä työ olisi mieluinen ja voisin ehkä jopa siihen päästä, mutta tuo kulkeminen.. ajokortin hankkimiseen menisi useampi kuukausi ja auton ostaminenkin, rahaakin niihin menisi monta tonnia ja säästöjä minulla ei ole ollenkaan! työ alkaisi heti ja ajokorttikaan kun ei napsahtaisi tuosta noin vaan.. Mutta rahallisesti ei ole mitään mahdollisuutta käydä ajokorttia ja ostaa autoa, ennenkuin olen ollut pitemmän aikaa töissä..

• kernaasti työtön

Jos haluatte duuniin, lopettakaa se työhönosoitusten odottelu, hakekaa ihan itse ilman mitään työkkärin käskyjä mieleisiänne paikkoja molin sivuilta! Ja jos töitä EI halua, riittänee, että tekee tarpeeksi monta "kirjoitus virhettä cee vessä". Tuskin tulee haastatteluun kutsua.

• hae ensin.

Niin, stressaat aivan turhaan, sillä hakijoita on muitakin kuin sinä!
        Jos satumainen onni potkaisisi ja paikan saisit, suosittelisin ottamaan työn vastaan. Kirjoituksistasi päätellen olet sinkku, ei muuta kuin asuntoa hankkimaan lähempää sitä työpaikkaa.

Kimppakyyditkin ovat hieno asia - jos vaikka joku nykyisen paikkakuntasi asukas sattuisi siellä 50 km:n päässä työssä käymään omalla autolla ja työajat sattuisivat yhteen.

Hienoa, että jossakin lähetellään työhönosoituksia ihan voimalla ja vahvasti. Ilmeisesti työpaikkoja sitten on teilläpäin tarjolla! Kolme vuotta ja yksi työhönosoitus aikoja sitten - sen jälkeen ei mitään yhteyksiä tarjouksilla tai osoituksilla te-toimiston taholta. Päinvastoin, kaikesta omasta "aktiivisesta" (mikä on siis nollalinjaa) minuun kohdistetusta panostuksesta johtuen, ovat nyt sitten ilmeisesti poistamassa minua työttömien kirjoista toimistostaan, sillä viimeksi rupesi vähän puheet vetämään siihen suuntaan että ovat sitä mieltä, että minua ei asiakkuus heihin päin kiinnosta. Jaaha - noin se kortisto meilläpäin siistiytyy. "Työttömyys ilahduttavasti laskusuunnassa!"

• 12+23

Yleensä jos haastattelussa sanoo (jos sinne asti jotenkin onnistuu pääsemään) tulleensa paikalle työkkärin osoituksen kautta, ei ole mitään mahdollisuuksia saada sitä työpaikkaa. Työ pitää itse etsiä, työkkärillä ei ole nykyisin mitään virkaa.

• työkkärin ex-asiakas

Ei pidä paikkaansa!

TYökkärin virka on kytätä ja kyykyttää työtöntä ihmistä! Kuten esim. lähetellä kaikenmaailman naurettavia työhönosoituksia ja muita hassun hauskoja kursseja, joihin on PAKKO osallistua 6h päivässä ILMAN PALKKAA!!!

Naurettava lafka!

• joopa joo.

Jos vaikuttaa siltä, että valituksi tulee, niin kannattaa ehkä tiedustella mahdollisuutta työvuorojen sovitteluun kulkuyhteyksien kannalta sopivaksi - tosin, jos noin vaikea tilanne on, että busseja menee useamman tunnin välein, niin kaiketi työnantajakin tämän tietää, eikä edes harkitse sinua - sillä mitäs sitten, jos vaikka myöhästyt siitä bussistasi aamulla!

• työtöntyttö

"Jos haluatte duuniin, lopettakaa se työhönosoitusten odottelu, hakekaa ihan itse ilman mitään työkkärin käskyjä mieleisiänne paikkoja molin sivuilta!"

Kyttään mol:in sivuja useita kertoja päivässä, mutta esimerkiksi omalla paikkakunnallani on 6 ilmoitusta siellä! Ja noin 100 kilometrin säteellä on hmm 4 paikkakuntaa, joten niiltäkään ei oikein ole työpaikkoja..

"Kirjoituksistasi päätellen olet sinkku, ei muuta kuin asuntoa hankkimaan lähempää sitä työpaikkaa."

Mistäs noin päättelit :D ei, en ole ollut sinkku vuosiin.. Ja meillä on kaikki sukulaiset, kaverit, kaikki tällä paikkakunnalla joten muuttaa en aio. Mieluummin olen vaikka ilman pennin penniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      2005
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      121
      1715
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1306
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      720
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      57
      624
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      205
      580
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      47
      517
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      482
    Aihe