Tarjosin pojalleni kissanruokaa aamiaiseksi,miten voin hyvittää?

Vanessaday

Tota en tiedä miten tästä kirjoittaisin mutta tosiaan olen yh ja meillä on ollut tiukkaa rahasta.No,tässä yhtenä aamuna kaapissa ei oikein ollut mitään syötäväksi kelpaavaa ja naapureille en kehdannut lasta viedä syömään,enkä tod. ottaa yhteyttä lapsen isään,siitä nyt olis vaan tullut lisää ongelmia sattuneista syistä.Raha-asiat myönnän mokanneeni,multa jäi pari lappusta toimittamatta aikarajasta huolimatta,joten jouduttiin jotenkin kituuttelemaan.Mut niin,niin nyt mua ahdistaa,omatunto soimaa enkä tiedä mitä mun enää pitäs ajatella tai miten olla=(Annoin siis melkein 4v. pojalle kissan raksuja,maitotilkan ja sokerin kanssa.Ajattelin(tiedän olin tyhmä) et jos se siitä edes sais vitamiineja yms. Poju söi hetken ja luki akkaria,ja sit totes: "äiskä,tää maistuu oudolta minä en syö enempää".

Nyt on raha-asiat ok kun sain lainattua,mutta jäi hirveä syyllisyys tosta=/mut eikai ne kuitenkaan mitään vahinkoa ainakaan oo tehneet,ne raksut,ku poika vaikuttanu sen jälkeen ihan normaalilta,syö tavalliseen tapaan eikä oo vatsakipuja ollu tai muita. Mitä mä voin tehdä?

37

950

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiEnääRaksuja

Jos tämä ei ole provo niin:

No et sinä enää niitä muroja voi syöttämättä olla..

Vahingosta viisastuneena varmaan hoidat tästälähin raha-asiat tarkemmin. Lapsella tulee aina olla ruokaa ja lämpöä ja ennen kaikkea rakkautta!!!

Ei siittä varmaan enää mitään ongelmia lapselle tule.

oidahan raha-asiat paremmin ja jaksamista tiukkaan arkeenne.

• joooo.

"No et sinä enää niitä muroja voi syöttämättä olla.."

Eli sun mielestä ap tulee jatkossakin syöttämään niitä muroja lapselleen?Kun ei pysty olemaan syöttämättä niitä??

• öhhhöh?
        joooo. kirjoitti:

"No et sinä enää niitä muroja voi syöttämättä olla.."

Eli sun mielestä ap tulee jatkossakin syöttämään niitä muroja lapselleen?Kun ei pysty olemaan syöttämättä niitä??

No voi nääs nääs.. näsäviisas...

• ...

Luin vasta lehdestä köyhille perheille suunnatuista ruoka-avuista. Kuinka hyvinsäilyviä ruoka-aineita voi viedä lahjoituksena seurakunnalle ja jakavat näin joulunalla köyhille perheille.

Mietin että onpa hyvä, pitäisi minunkin siivota kaappiini, meillä kun on anoppi joka ei luota ruuanteko taitoihini ja kaapit notkuvat jos jonkiinlaista pastapussia ja kastikepussia, jotka yleensä ovat saaneet mennä vanhaksi ja heitän sitten roskiin.

Kun luin juttusi, ajttelin nyt nosta pyllyni ja käudä kaapit läpi. Voivottelu tuskin auttaa, pitää tehdä jotain konkreettista. Koiramme kuoli jonkin aikaa sitten, jospa ottaisivat vastaan myös koiranruokia...

Kun tällaisia mahdollisuuksia kuitenkin on, niin se tarvitsisi myös niiltä köyhiltä jonkinlaista nöyryyttä ja käydä vain hakemassa avustusta erilaisina avustuspaketteina, joita tuntuu monetkin tahot tarjoavan.

• ....................

Ette kai te tosissanne menneet lankaan, siis tuohan nyt on aivan selvä provoilu, alle 4 vee tuskin lukee vielä akkaria, tai mitään muutakaan.

• ...
        .................... kirjoitti:

Ette kai te tosissanne menneet lankaan, siis tuohan nyt on aivan selvä provoilu, alle 4 vee tuskin lukee vielä akkaria, tai mitään muutakaan.

Minua ei haittaa jos aloitus oli provoilua. Ajatuksenakin on kauhistuttavaa, että jollakulla voisi olla tuollaista, enkä usko, että nyt jo viemäni kaksi muovipussillista elintarvikkeita menee siis hukkaan.

• Vanessaday

Ajattein että täällä voisin asian jakaa nimettömänä,mutta eipä tullut asiallisia vastauksia.Lukemisella tarkoitan selailemista,minulla vain on tapana sanoa asiaa lukemiseksi.Ajattelin(tai oikeastaan en ajatelut kummemmin millä sanoilla kirjoitan)että kai ainakin jokainen äiti ymmärtää mitä pienen lapsen "lukeminen" tarkoittaa.Ehdotuksia otetaan edeleenkin vastaan ja toivoisin saavani,oikeaan asiaan liittyen!

• No huh huh!

Sori, vaan mut mä en edes jaksanut lukea sepustustasi loppuun. Vaikka pieni ja kiva tarinasi olisikin tosi, niin kyllä ihminen on aika heikoilla, jos ei ole edes varaa ostaa muroja lapselleen. Äläkä vaan sano että olet muka käyttänyt kaikki keinot loppuun rajojesi riittämiseksi siihen saakka kunnes sossun avustukset kilahtaa tilille.
        kuvailemasi köyhyys ei muuta kuin järjen vähyyttä ja hengen köyhyyttä.
        Jos "tuloistasi" vähennetään: auto, työ-ja asiointimatkat yleisillä kulkuneuvoilla, ruoka, vaatteet, sähkö, kännykkä, tv-lupa, niin kyllä siitä pitäisi jäädä edes verran käteen että on varaa ostaa lapselleen muroja. Kissanhiekat ja ruuat maksaa toistakymmentä euroa kuussa.
        Peilistä näet suurimman syyllisen siihen miksi rahasi eivät riitä. ja jos ottaisit sen järjen käteen ja oikeasti siis aikuisten rupeaisit pitämään kirjaa menoistasi saattaisit yllättyä.

• ...
        No huh huh! kirjoitti:

Sori, vaan mut mä en edes jaksanut lukea sepustustasi loppuun. Vaikka pieni ja kiva tarinasi olisikin tosi, niin kyllä ihminen on aika heikoilla, jos ei ole edes varaa ostaa muroja lapselleen. Äläkä vaan sano että olet muka käyttänyt kaikki keinot loppuun rajojesi riittämiseksi siihen saakka kunnes sossun avustukset kilahtaa tilille.
        kuvailemasi köyhyys ei muuta kuin järjen vähyyttä ja hengen köyhyyttä.
        Jos "tuloistasi" vähennetään: auto, työ-ja asiointimatkat yleisillä kulkuneuvoilla, ruoka, vaatteet, sähkö, kännykkä, tv-lupa, niin kyllä siitä pitäisi jäädä edes verran käteen että on varaa ostaa lapselleen muroja. Kissanhiekat ja ruuat maksaa toistakymmentä euroa kuussa.
        Peilistä näet suurimman syyllisen siihen miksi rahasi eivät riitä. ja jos ottaisit sen järjen käteen ja oikeasti siis aikuisten rupeaisit pitämään kirjaa menoistasi saattaisit yllättyä.

Olisiko kannattanut siis lukea aloittajan sepsutus loppuun, sillä siellä hän kyllä myöntää tuon mistä saarnasit, eli että moka oli täysin hänen huolimattoman taloudenhoitonsa...

• No huh huh!
        ... kirjoitti:

Olisiko kannattanut siis lukea aloittajan sepsutus loppuun, sillä siellä hän kyllä myöntää tuon mistä saarnasit, eli että moka oli täysin hänen huolimattoman taloudenhoitonsa...

No, ehkä olisi pitänyt, mutta otsikko jo oli sellainen, että kärsivällisyys ei kerta kaikkiaan riittänyt. Erehtyikö aloittaja paketista vai eikö hänellä kertakaikkiaan ollut varaa ostaa muroja lapselleen.

• ...
        No huh huh! kirjoitti:

No, ehkä olisi pitänyt, mutta otsikko jo oli sellainen, että kärsivällisyys ei kerta kaikkiaan riittänyt. Erehtyikö aloittaja paketista vai eikö hänellä kertakaikkiaan ollut varaa ostaa muroja lapselleen.

Kuulema oli rahat niin vähissä, ettei kotoa löytynyt muuta ruokaa.

Saarnan paikkojahan olisi monia, kuten se että miten ne rahat niin vähissä oli ja miten ei tullut mieleen jo edellisenä iltana, koska kauppaanhan on paha lähteä vaikka olisikin rahaa ennen aamupalaa... Mutta en usko, että saarnat tapahtuneesta auttavat pätkän vertaa. Aloittaja on nyt huolissaant tekemästään mahdollisesta terveydellsiestä haitasta, joka hänelle on jo osattukin kertoa, ettei sellaista ole. Aloitaja on myös kysynyt vinkkiä siitä kuinka hän voisi ennaltaehkäistä tapahtunutta seuraavaksi kerraksi, kun rahat ovat taas vähissä ja hän on saanut siihenkin hirvittävän hyviä vinkkejä.

Se mikä oli minun omasta mielestäni oleellista taas on se, että kuinka voisin itse henkilökohtaisesti konkreettisesti auttaa ihmisiä joilla tällaisia tilanteita tulee elämässä vastaan... Itse tulen hyvin toimeen, en voi kuvitella mitään tilannetta mikä aiheuttaisi meidän huushollissa, että lapselle ei ole antaa ihmisten ruokaa. Se ei silti tee minusta mitään sokeaa lappusilmää, vaan ymmärrän ihan täysin, että tässä maassa on myös köyhempiä ihmisiä. En minä mistään korkeammalta kultapalliltani näe mitään syytä alkaa moralisoimaan toisia joilla menee huonommin, vaan kun mä näen omasta mielestäni moraalittomuutta mietin aina ensin miten itse voisin auttaa, en suinkaa alkaisi tuomaan esiin sitä omaa paremmuutta tai saarnaamaan...

• Järki kädessä?

Kissan ruoka on kalliimpaa kuin kaurahiutaleet. SRK antaa ruokalappuja jne. RYhdistäydy nyt, äläkä piehtaroi jo tehdyssä typeryydessä.

• No toisaalta
        ... kirjoitti:

siihen muropakettiin ei tarvi kovinkaan montaa pulloa kerätä. Lapsen kanssa voi heittää lenkin ja pussi mukaan johon pullot voi kerätä.

• ei hätää..

Mä söin lapsena mielenosoitukseksi vastaavia koiran raksuja :D Ei mulle niistä mitään tullu.

• jjjjljkljljlkjk

Olis teilläkin koiran ruokkimen tärkeämpää kuin lasten? :P

• No huh huh!

Naurettva provo! Kuka tollasta keksii? Luuletteko ihmiset uskoo tuollasta paskaa?!
      Just joo! Onko elämäsi henkisesti noin köyhää? Ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia.
      Myy koneesi, että saat siitä edes vähän rahaa.

• Lapset ennen kissoja

Ehdotan, että viet ensin kissan/kissat lopetettavaksi, niin säästät siinä sievoisen summan, koska kissanruoka on kallista ja sitten kannattaa lopettaa myös Aku Ankan tilaus, sillä lapselle ruoka on akkaria tärkeämpää.

• miumau

mietin kans et miten on varaa lemmikeihin ja akuun muttei ruokaan...?

• Vanessaday

Yksi kissa vain,ja tämä ei ollut mikään feikki juttu.Tilanne oli vain kerran,kun tosiaan rahaa ei ollut.En ole lapselleni tarrjoamassa muuta kuin ihmisten ruokaa tästä lähtien,halusin vain johonkin tunnustaa asian ja kysyä että miten sen voisi hyvittää.Tulin siihen tulokseen että koska poju ei tiennyt mitä söi,niin en asiasta turhia mainitse.Mua oikeasti itkettää ja ahdistaa et en ajatellu pidemmälle tossa asiassa=(kissan aion pitää,mut lopetaan aku ankan tilaamisen,ku ei poju niistä sillä tavalla ymmärrä,mutta välillä itse luen hänele ja tykkää kattella kuvia kun ovat niin hienosti tehtyjä.

Meillä ei ole joka kuukausi tuota nimenomaista tilannetta.Kysyin täältä,kun en oikein tule toimeen livenä muiden äitien kanssa,ja senverran tyhmä juttu itsestäkin että en sitä kehtaisi live-elämässä kenellekään sanoa.

• 4 lapsen äiti!

osta pari kolme puuropakettia kerralla ensi kerraksi, vaikka vain pahan päivän varalle, jos lapsi ei niitä syö, niin osta kaakaopaketti, lisää siihen lusikallinen kaakaota ja wola sulla on suklaa puuroa. nämä maistuu lapsille, ja ovat halpoja, ja kun lapsia yksi niin näistä riittää pitkiksi ajoiksi!

Tyhmästi teit, siitä en enempää mainitse koska tunnut tietävän sen jo itsekin. mutta todellakin, seuraavan kerran, kun kauppaan menet. valitse kissallesi sitä halvinta ruokaa jos se katti on kerran pakko pitää!
      typerää yrittää väkisin pitää vielä lemmikkejä tms kun ei rahaa ole itselleenkään ruokaan!

Nyt raha asiat kuntoon ja sassiin! jos ei muuta niin lapsi päiväkotiin ja itse töihin siitä mars! tai kursseille, saat säännöllisesti jonkinlaisen koulutuspäivärahan tms. kun menet työvoimatoimiston kautta!
      ja päiväkodissa lapsesi saa päivittäin ruuan! säästät siinäkin. sitten ei jääkään kun yksi lämmin ateria per päivä laitettavaksi ja sen lisäksi iltapala, niillä pärjää loppupäivän kyllä.
      tee itse oikeaa ruokaa, hommaa jääkaappipakastin vaikka kirpputorilta, jos kahden asutte, niin ei se todellakaan lopu ruoka kesken jos sen alusta saakka itse teet. kattilallisesta syötte monta kertaa molemmat, ja kun teet vaikka kahtena/kolmena päivänä peräkkäin eri ruokia, kattilalliset ja laitat loput pakkaseen niin syötte monta päivää!

pottu pussi noin pari euroa, jauhelihapaketti noin 3 euroa, makkarapaketti tai joku broileri suikale pari euroa. näistä teet jo viikoksi kahdelle ruuan. sekaan porkkanaa, tai herne maissi paprika pakaste pussi! mausteita löytyy jokaisen kaapista, ja jos ei, niin lihaliemi kuutiot, suola ja maustepippuri. siinä perus mausteet jotka käy lähes joka ruokaan. käväse marttaliiton nettisivuilla sielläkin vinkkejä pennin venyttäjille opiskelijoille jne...

• buahhahhahhaaaaaaa

Sallinet minun nauraa.. Päiväkodin maksuillahan siis todellakin säästää yhden päiväruuan verran.. Ehkä nyt ei kuitenkaan..

• oui,c'est francais

hienoa käyttää vieraskielisiä sanoja, kun ei ole hajuakaan, miten ne kirjoitetaan.... "Wola".. Myötähäpeä on suuri ..........
      Voilà

• navettapiika

Ei se kissanruoka lapselle haitaksi ollut, jos et nyt koko ajan sitä syötä. Se on varmasti paremmin tutkittua kuin moni ihmisille myytävä ruoka tuolla kaupassa. Eläinten sapuskat kun vaan on tiukemman seulan alla kuin ihmisen ruoka, näin se vain tänä päivänä on. Ja aika monen kunnon äidinkin kullannuppu on varmasti niitä kissannapusia varastanut kissankupista, eikä siitä kovin suuria arvosteluita ole tullut, kun vaavi on niin vikkelä....

• ....

Myötähäpeä oli varmasti todella suuri, jos se sokaisi sinut noin pahasti omilta kielioppivirheiltäsi.

• .....

Itse ongelmaan on jo vastaus tullut, eli lapsi ei vahingoittunut. Ihmettelen vain tuota rahankäytön moralisointia. Alkuperäinen kun mielestäni selvästi sanoi, että paperit oli myöhästynyt, joten raha ei tullut ajoissa. Väittäisin, että suurella osalla ihmisistä tulee ongelmia, jos rahat eivät tulekaan silloin kun pitäisi ja tarpeeksi kun myöhästyy, niin kaikilla tulee ongelmia, oli sitten kyseessä palkka tai tuki tai mikä tahansa. Eihän se muropaketti nyt tietysti paljoa maksa, mutta jos laskee rahojen tulevan viikkoa aikaisemmin kun ne tulevat, niin helposti menee tiukille, eikä se tarkoita sitä, että kissasta luopuminen auttaisi asiaa yhtään.

• Talousmatematiikkaa

Silloin kun rahat ovat noin vähissä, että ihminen elää kädestä suuhun, ilman minkäänlaisia säästöjä "pahan päivän varalle" ei todellakaan kannata pitää lemmikkiä. Kissasta luopuminen on hyvä ratkaisu alkaa karsia turhia menoja.

• ......
        Talousmatematiikkaa kirjoitti:

Silloin kun rahat ovat noin vähissä, että ihminen elää kädestä suuhun, ilman minkäänlaisia säästöjä "pahan päivän varalle" ei todellakaan kannata pitää lemmikkiä. Kissasta luopuminen on hyvä ratkaisu alkaa karsia turhia menoja.

Jos on esimerkiksi toimeentulotuella, niin ei sinne tilille todellakaan voi jättää sitä kymppiä tai kahta kuukaudessa, mikä kissasta säästyy, kun se muuten vähennetään tuista jossain vaiheessa. Vaikka tosiasia on, ettei sinne tilille silti mitään säästy, se menee vain johonkin muuhun, mikä tuskin on sen tärkeämpää, koska eikö alkuperäinenkin antanut ymmärtää, ettei joka kuukausi ole tällaisia ongelmia.

• Talousmatematiikkaa
        ...... kirjoitti:

Jos on esimerkiksi toimeentulotuella, niin ei sinne tilille todellakaan voi jättää sitä kymppiä tai kahta kuukaudessa, mikä kissasta säästyy, kun se muuten vähennetään tuista jossain vaiheessa. Vaikka tosiasia on, ettei sinne tilille silti mitään säästy, se menee vain johonkin muuhun, mikä tuskin on sen tärkeämpää, koska eikö alkuperäinenkin antanut ymmärtää, ettei joka kuukausi ole tällaisia ongelmia.

Sorry, en osannut eläytyä sosiaalipummien talousmatematiikkaan, vaan ajattelin asiaa normaalin, työssäkäyvän ihmisen kannalta. :(
        Eikös siinä ruokakaupan kuitissa saa olla muroja lapsille, vaan täytyypi olla raksuja kissalle???
        En tosiaan tiedä toimeentulotuistä yhtään mitään, koska minulla on 30 vuoden työhistoria takana.

• kyllä siinä

Sorry, en osannut eläytyä sosiaalipummien talousmatematiikkaan, vaan ajattelin asiaa normaalin, työssäkäyvän ihmisen kannalta. :(
        Eikös siinä ruokakaupan kuitissa saa olla muroja lapsille, vaan täytyypi olla raksuja kissalle???
        En tosiaan tiedä toimeentulotuistä yhtään mitään, koska minulla on 30 vuoden työhistoria takana.

kuitissa on varmasti ollut muroja lapsellekkin mutta jos tilanne oli että kaikki loppu eikä rahaa niin ei siinä auta sinun kissan morkkaus.Ja voisin vannoa että lapsi saa kyseisestä kissasta iloa "köyhään" elämäänsä mutta toisten mielestä köyhällähän ei saisi mitään iloa mistään tulla..

• Talousmatematiikkaa
        kyllä siinä kirjoitti:

kuitissa on varmasti ollut muroja lapsellekkin mutta jos tilanne oli että kaikki loppu eikä rahaa niin ei siinä auta sinun kissan morkkaus.Ja voisin vannoa että lapsi saa kyseisestä kissasta iloa "köyhään" elämäänsä mutta toisten mielestä köyhällähän ei saisi mitään iloa mistään tulla..

Olen itsekin ollut köyhä, kun maksoimme isoa asuntolainaa. Silloin ei ollut varaa pitää kissaa, niinkuin nyt on. Siitäpä tiedänkin, ettei kissa elä pelkillä raksuilla. :(
        Meillä oli laihoina vuosina kääpiöhamstereita ja kyllä niistäkin oli köyhän lapselle iloa.

• tuskin siis

Olen itsekin ollut köyhä, kun maksoimme isoa asuntolainaa. Silloin ei ollut varaa pitää kissaa, niinkuin nyt on. Siitäpä tiedänkin, ettei kissa elä pelkillä raksuilla. :(
        Meillä oli laihoina vuosina kääpiöhamstereita ja kyllä niistäkin oli köyhän lapselle iloa.

köyhä olit kun asuntolainaa maksoit! Ja aloittajalla on voinut olla kissa jo vuosia,olisi aikaa rankkaa lapselle että viedäämpä nyt kissa pois kun niin helvatan köyhiä ollaan.

• Talousmatematiikkaa
        tuskin siis kirjoitti:

köyhä olit kun asuntolainaa maksoit! Ja aloittajalla on voinut olla kissa jo vuosia,olisi aikaa rankkaa lapselle että viedäämpä nyt kissa pois kun niin helvatan köyhiä ollaan.

Olin usein lähes rahaton, maksoin lainat ajallaan, vaikka olin äitiyspäivärahalla. En ostanut vaatteita, enkä pitänyt kalliiksi tulevaa lemmikkiä. No, alle kouluikäisen kaveriksi en muutenkaan kissaa olisi ottanut. Kissa kun ei ole 4-vuotiaan leikkikalu.

Monta kertaa piti osa ostoskärryssä olevista ruokatarpeista laittaa takaisin kaupan hyllyyn, kun budjetti ei olisi kestänyt. Mutta mulla tosiaan oli tarkka budjetti, johon ei kissanruuat mahtuneet. Se että on omaisuutta ei tarkoita aina sitä, että olisi rahaa käytettävänä. No, nyt on rahaa, kun talo on vihdoin oma, eikä pankin. Mutta niin se onkin, että varakkaat tietää parhaiten, mistä on järkevää säästää. XD

• hyi hyi

"enkä tod. ottaa yhteyttä lapsen isään,siitä nyt olis vaan tullut lisää ongelmia sattuneista syistä."

Minkälainen äiti pistää oman ylpeytensä oman lapsen tarpeiden edelle. Ällöttävää!

• jjajjaj

Ajattele, että teit tuon jutun mielenhäiriössä. Pojalle ei siitä tullut mitään haittaa, paitsi että ehkä vähän varovaisesti jatkossa tarjoomuksiasi maistelee.

• Vanessaday

Sulle hyi hyi: En todellakaan pistä omaa ylpeyttäni lapsen edelle!Olen yksinhuoltaja,ja siitä syystä että pojun isää ei vois vähempää kiinnostaa hänen asiat!No elatusmaksut hoitaa ku laki velvottaa,mut ei häntä muuten vois vähempää kiinnostaa.Ja semmosta ryyppäämistä yms. et ihan kyllä mielelläni pidän lapseni turvassa tollaselta.Yhdessä suunniteltiin ja saatiin lapsi,ja sit joitain kuukausia syntymän jälkeen hän totesi ettei sovi isäksi.Niinpä asutaan sitten kahdestaan.Ja on siinä muutakin.

Mut niin,.en TODELLAKAAN lapseni etua aliarvosta! Kiitos tosi paljon kaikista vastauksista!Ja etenkin asiallisista sellaisista!Tosiaan kuten sanoin niin asiat meni solmuun kun mulla myöhästy paperit, nyt oon siinä parantanu ja pidän tärkeät paperit samassa paikassa ettei tällänen tapahdu uudestaan. Ja sule nimimerkki 4 lapsen äiti ,sun kirjoituksesta on paljon hyötyä meille,hyviä vinkkejä annoit!kiitos!

Ei siitä pojulle mitään sitten tullut,mut jäi kyllä itselle semmonen syyllisyys et entä jos siitä onkin jotain haittaa.Ja tiedän että tein tyhmästi niin normaaliahan tää vaan on et omatunto soimaa.Kissaan menee melko vähän rahaa/kk,ja noita raksuja ostan yleensä semmosen 2kg pussin,niin niitä on käytännössä katsoen aina.Ja normaalisti myös pojalla ruokaa,tää ei ole sellanen tilanne mikä olis jatkuvasti päällä.

Nyt on helpottunu olo,kun ajattelen et ei siitä kuitenkaan mitään vaaraa ollu.Ja tästä lähtien mietin kyllä tarkemmin miten hoidan virastoasiat,ja et niiku täälläkin neuvottiin,niin puuroa yms. kaappiin.

• napuja nam

minun pikku kultani 2 v. varastaa salaa kissannapuja suuhunsa, enkä ole ainut äiti jonka taapero on syönyt napuja. Vaikka laitan laatikot piiloon, ei auta.

• 3 lapsen äiti

heh kissalla ruokaa muttei lapsella.... aikamoista, kannattas miettiä oikeesti,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe