Pikitie

rahvaanrunoilija

Lähdin pikitietä pitkin
sudet raatelivat karjaa
luulin, että emme kohtaa enää

Elin toista sunnuntaita
luomakunnan rajamailla
uskoin, että katse kertoo kaiken

Opin heinäkuulta paljon
aistien harhat, tummat maisemat
tiedän odottavani oikeassa paikassa

4

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

Huomen r_r

Minäkin olen aina pitänyt totena että katse kertoo kaikein,
      nykyisessä monisyisessä elossa ehkä pitää hieman jo selittää..
      Minä en näe silmiäsi joista voisin katso mitä ne kertoo,
      joten mielelläni kuulisin runon historian, tarinan -
      haluan ymmärtää ja tietää ajattelenko oikein. :)

• rahvaanrunoilija

Huomen-/keskipäivää:)

Öö.. tarina ei ole oikeastaan tämän kunniakkaampi.. Kuulin pitkästä aikaa vanhan suosikki-iskelmän (Kake Randelinin Kirje kotiin) ja jäin ihasteleviin tunnelmiin, miten hyvin se on kirjoitettu. Sanat koskettivat monia silloin takavuosina ja mielestäni se on edelleen erittäin taidokas suoritus kaikinpuolin. Korvani kiinnittyi erityisesti sanaan "pikitie".

Halusin kirjoittaa "oman versioni" omanlaisella twistillä tietysti. Lähdöstä ja uudesta kohtaamisesta. Minun on vaikea uskoa, että sinänsä menettäisi mitään missään olosuhteessa, toinen säkeistö puhuu hengellisyydestä..
        Yleensäkin, että tieto lisääntyy matkan varrella, kaikki muuttuu paremmaksi.

http://www.youtube.com/watch?v=7_OIgy1pIfg

• Huomenta miekko. Olet todellakin ollut jossakin syrjässä, jos kyseessä on luomakunnan rajamaat. Pidin tuosta toisesta kappaleesta. Lähden nyt sairastelemaan, kun kuume puskee hikenä pintaan.

• rahvaanrunoilija

Päivää, Spark. Itse asiassa joo, tässä on yhdistelty kahta matkaa: länsirannikolle ja itärajalle.. huomattu, että tyytyväistä elämää aikaansaadaan sielläkin. Mietin, että ei pidä tulkita loukkaavsti tuota luomakunnan rajamaata, rajahan on äärimmäisen positiivinen ilmiö, siirtymistä johonkin uuteen. Rajamaa on eksotiikkaa, vaistonvaraisesti toimivia ihmisiä ja villieläinten huhuilua.

Toivotan pikaista paranemista. Juo kuumaa ja kääriydy villaan. Aika heittää kesävaatteet jo ullakolle ja hakea kaapista pilkkihaalarit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      91
      2184
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      147
      1811
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      741
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      597
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      571
    Aihe