Moi, oon opiskelija ja miettiny yrityksen tai toiminimen perustamista. Vielä vähän hakusessa nää ihan perusjututkin eli älkää nyt syökö elävältä. Mut siis vähennyksistä haluisin kysyy et miten ne oikein menee käytännössä. Jos yritys tekee vaikka 1000 euroa rahaa vuodessa ja sitten jos oon ostanu jotain tarvikkeita vaikka softaa 1000 eurolla myös ni meinaako se sitä et yrityksen tulos on nolla eli et ton koko 1000 euroo maksaneen softan voi ottaa siitä pois vähennyksenä. Ja jos se softa maksaiskin 500 euroo ni sit 1000-500=500 eurosta pitäis maksaa veroo. Kiitos vastauksista, oon aika alkuvaiheessa vielä kuten näkyy :)
Aloittelijan kysymys...vähennykset
2
111
Vastaukset
- 15+10
Noin lyhyesti kama menee nykyään kertapoistoon eli ei mitään kirjauksia kalustoon ja siitä prosettipoistoja vuosittain ei enää tarvitse tehdä. Mitä jää jäljelle niiden kulujen jälkeen on toiminimen tuloa eli palkkasi josta maksat sitten veron.
Aloittavan yrityksen kannattaa ensimmäiselle vuodella laittaa tulot 0 euroa ja sitten varautua maksamaan seuraavana vuonna tilinpäätöksen jälkeen verot.
Saat sitten jatkosa ennakkoverolipun joka perustuu edellisvuosien tuloon. ja maksat veroja etukäteen ja tilinpäätöksen jälkeen verottaja matsää maksetut ennakot ja yrityksen tuloksen ja siten joko maksat lisää tai et. - luukuttaja3
Ok, kiitti tosta, mut voisko joku vain vahvistaa tän (oikein/osittain oikein/väärin):
"Jos yritys tekee vaikka 1000 euroa rahaa vuodessa ja sitten jos oon ostanu jotain tarvikkeita vaikka softaa 1000 eurolla myös ni meinaako se sitä et yrityksen tulos on nolla eli et ton koko 1000 euroo maksaneen softan voi ottaa siitä pois vähennyksenä. Ja jos se softa maksaiskin 500 euroo ni sit 1000-500=500 eurosta pitäis maksaa veroo"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502