Tästä maailmasta sanon vain vähän.
Olet vastavirtainen kala
tanssin tuoksu, josta ohimennen
jää kertomattomia tarinoita
tuokioita, huomioita
miten kaartuva voi olla selkä.
Aamukatseen edellä kasvava ruoho.
Olet virallinen kauneus
kahdenkesken tapailtava kuu
aaltosulkeinen sana, jota hapuillaan
kun iltamme kuluvat enää
kädestä ohjaten, perille vieden.
Tästä maailmasta
14
147
Vastaukset
Hei Miekko. Sekä sinun, teen ja murukullan runoista saa hyvän mielen :). Teistä, kun henkii optimismi. Onnenhetkiä elämääsi jatkossakin.
- rahvaanrunoilija
Hei Spark. Kiitos kauniista sanoista. Todellakin, katsoin juuri ensi vuoden kalenteriani ja onnenhetkiä siellä näyttäisi joka päivän kohdalla olevan merkittynä. Optimismi on eteenpäin vievä voima, näin uskon. Eipä siitä ainakaan haittaa ole.
- *MURUKULTA*
"Tästä maailmasta sanon vain vähän."...
Lumoutua nyt muutamasta sanasta...*kops*___
Jotain tällaista tuli mieleen :)
http://keijunlilja.ajatukseni.net/files/2010/10/background-11.jpg- rahvaanrunoilija
Kiitos:) Kaksi perhosta leijailevat kuunvalossa, joo, tietyllä tapaa runon tunnelmointiin sopiva.
Runon aloituslause oli ja on omasta mielestänikin aika osuva. Ehkä en sano tämän enempää, että ylisanoja jäisi vielä muillekin käytettäväksi.
- aamulueskelija
Kaunosielu, otaksun.
Kiitos. Sanoista, jotka kaartuvat vehreiden puiden oksien lailla syleillen väsynyttä sydäntä.- rahvaanrunoilija
Kiitos. Joo, inspiraatio oli kohdillaan.
Aamusella lueskelinkin juuri, miten taivaan linnut tekevät pesänsä suuren puun oksien varjoon.. Tuli vaan mieleen tuosta kommentistasi. Kenties sana voi toimia samalla tavoin.. oikeastaan olen kutakuinkin varma, että voi:)
Tulin vain toivottamaan hyvää joulua sinulle!
Toki runokin on hyvä kuten aina. :)Oletpas sinä kiltti:)
En näe hankia, nietoksia.
Silti on luotu Lumienkeli,
hyvän sanoman tuoja,
tielläni ilahduttamaan.
Ajattelinkin jatkaa joulua ainakin loppiaiseen, kun jouluprojektit jäivät kesken. Eli hyvää joulua elän edelleen.
P.S. Sain uuden nimimerkin joululahjaksi.
- Tsau.
Kaunista..ja herkkää. Kiitos kauniista lukutuokiosta;)) Kiitos. Lämmin.
Tsau:FriiduKiitos kauniista kirjoitustuokiosta, todelliset tai kuvitellut lukijathan sen tekevät:)
Välillä tulee kummallisia hetkiä.. myrskytuulessa miettii armastaan, sateen pieksämiä katuja, puhuttuja sanoja. Miten kätkeä tämä kaikki runouteen? Miten sanoa asia niin, ettei se ole latistettua.. tai ettei ajatus ole vain tuoppiin tipahtava kyynel. Runo vastustaa joskus todellisuutta, pysäyttää asioita tai saa olemattomat asiat ilmestymään. Vastuullisena sanakäyttäjänä tietysti haluan rakentaa aina sen toivon ja optimismin:)- Tsau.
desantnik kirjoitti:
Kiitos kauniista kirjoitustuokiosta, todelliset tai kuvitellut lukijathan sen tekevät:)
Välillä tulee kummallisia hetkiä.. myrskytuulessa miettii armastaan, sateen pieksämiä katuja, puhuttuja sanoja. Miten kätkeä tämä kaikki runouteen? Miten sanoa asia niin, ettei se ole latistettua.. tai ettei ajatus ole vain tuoppiin tipahtava kyynel. Runo vastustaa joskus todellisuutta, pysäyttää asioita tai saa olemattomat asiat ilmestymään. Vastuullisena sanakäyttäjänä tietysti haluan rakentaa aina sen toivon ja optimismin:)..se on todella vaikeaa totta puhut..niin vaikeaa...olen itsestäni huomanut sellaisen asian;)) Kun saan olla ihan yksin autossa vaikka kun ajan..jostain vaan tulee tuttu kaunis melodia..yritän siihen melodiaan sitten saada sopimaan ne herkimmät sanat..se on vaikeaa..yllättävän vaikeaa. Toinen joka saattaa joskus onnistua on se kun maalaan taulun..onnistuakseen todella edes jotenkin..(en malaa mallista tai ns. kuva kuvasta)...minun täytyy todella keskittyä ajattelemaan sitä kaikkein rakkainta ihmistä...silloin tämä taulu vasta alkaa elämään...saa ikään kuin "sielun"...tosin harvemmin enää maalaan..kun se vaatii valoa ja tilaa..ja myöskin aikaa..
Tsau:Friidu Tsau. kirjoitti:
..se on todella vaikeaa totta puhut..niin vaikeaa...olen itsestäni huomanut sellaisen asian;)) Kun saan olla ihan yksin autossa vaikka kun ajan..jostain vaan tulee tuttu kaunis melodia..yritän siihen melodiaan sitten saada sopimaan ne herkimmät sanat..se on vaikeaa..yllättävän vaikeaa. Toinen joka saattaa joskus onnistua on se kun maalaan taulun..onnistuakseen todella edes jotenkin..(en malaa mallista tai ns. kuva kuvasta)...minun täytyy todella keskittyä ajattelemaan sitä kaikkein rakkainta ihmistä...silloin tämä taulu vasta alkaa elämään...saa ikään kuin "sielun"...tosin harvemmin enää maalaan..kun se vaatii valoa ja tilaa..ja myöskin aikaa..
Tsau:FriiduMaalaus vaatii siis valoa ja tilaa.. joskus nuorempana kenties ajatteli, että kirjoittaminen vaatii kynttilänvaloa ahtaassa kellarihuoneessa.. Miten sanoittaa ylimaalliset melodiat, toisaalta kuinka löytää sävel kauniille lauseillemme... yhteensovittamisen ongelmia.. parhaita puolia varmaan mallitta maalaamisessa, voi kuvata enemmän sielua ja ei-näkyviä ominaisuuksia työssään.
- Tsau.
desantnik kirjoitti:
Maalaus vaatii siis valoa ja tilaa.. joskus nuorempana kenties ajatteli, että kirjoittaminen vaatii kynttilänvaloa ahtaassa kellarihuoneessa.. Miten sanoittaa ylimaalliset melodiat, toisaalta kuinka löytää sävel kauniille lauseillemme... yhteensovittamisen ongelmia.. parhaita puolia varmaan mallitta maalaamisessa, voi kuvata enemmän sielua ja ei-näkyviä ominaisuuksia työssään.
..tuo totta. Maalatessani "päässäni" on kuva..jota yritän tavoittaa..mutta, lopputulos aina yllättää..ei vielä koskaan ole siitä taulusta tullut sitä..mitä alussa ajattelin..en itse pidä itseäni minään taitavana..mutta hämmästynyt siitä kuinka sitten nämä työni herättävät muissa ihmisissä niitä tunteita..maalaan vähän samoin kuin ns. saksalaiset nykytaitelijat..suurin levein vedoin;)) sellainen näpertely maalaaminen ei sovi luonteeseeni...ja taulut ovat aina isoja;)) täytyy olla sitä pintaa mihin tuon asbraktisen maiseman ikään kuin sitten synnytän...siksi tuo luonnonvalo on tärkeä...koska pinnat muuttavat valosta riippuen sitten tuon tunnelman..itse kuvaan..tuossa samoin kirjoittamaminen taas vaatii ehdottomasti kynttilänvaloa...rakastan tätä vuoden aikaa muutenkin kun SAA polttaa kynttilöitä...taidan sielutani olla minäkin enemmän melankoolinen...syksy kun lempivuodenaika ja sydäntalvi...ei kevät..
Tuossa maalaamisessa vielä iso-isäni toinen oli koristemaalari ammatiltaan ja toinen piirsi näitä karttoja käsin...ihaillut joskus lapsena heidän töitään..ne vaativat aivan erilaista osaamista..ja sitä kärvällisyyttä erittäin paljon...jota itselläni ei taas koskaan ole ollut;))) enemmän sitä tempramenttia...annettu..;)))
Tsau:Friidu Tsau. kirjoitti:
..tuo totta. Maalatessani "päässäni" on kuva..jota yritän tavoittaa..mutta, lopputulos aina yllättää..ei vielä koskaan ole siitä taulusta tullut sitä..mitä alussa ajattelin..en itse pidä itseäni minään taitavana..mutta hämmästynyt siitä kuinka sitten nämä työni herättävät muissa ihmisissä niitä tunteita..maalaan vähän samoin kuin ns. saksalaiset nykytaitelijat..suurin levein vedoin;)) sellainen näpertely maalaaminen ei sovi luonteeseeni...ja taulut ovat aina isoja;)) täytyy olla sitä pintaa mihin tuon asbraktisen maiseman ikään kuin sitten synnytän...siksi tuo luonnonvalo on tärkeä...koska pinnat muuttavat valosta riippuen sitten tuon tunnelman..itse kuvaan..tuossa samoin kirjoittamaminen taas vaatii ehdottomasti kynttilänvaloa...rakastan tätä vuoden aikaa muutenkin kun SAA polttaa kynttilöitä...taidan sielutani olla minäkin enemmän melankoolinen...syksy kun lempivuodenaika ja sydäntalvi...ei kevät..
Tuossa maalaamisessa vielä iso-isäni toinen oli koristemaalari ammatiltaan ja toinen piirsi näitä karttoja käsin...ihaillut joskus lapsena heidän töitään..ne vaativat aivan erilaista osaamista..ja sitä kärvällisyyttä erittäin paljon...jota itselläni ei taas koskaan ole ollut;))) enemmän sitä tempramenttia...annettu..;)))
Tsau:FriiduSaksalainen nykytaide on vienyt minunkin sydämeni, silloin kun olen saksanmaata reissannut. Nykytaiteesta näkee hyvin kansan/kaupungin henkisen tämänpäiväntilan.. ja Saksa on oivimpia esimerkkejä tässä asiassa.. joka Euroopan kolkassa seisoo museon nimellä jokin romantiikan roskapankki davinceineen ja botticelloineen, mutta liian harvalla paikalla on esittää mitään merkittävää tästä päivästä.
Itse en ole siis melankolinen todellisessa elämässä, lukee runoa miten sitten vaan. Runossa tietysti joka pisarasta saa valtameren ja huokauksesta syksy-yön myrskyn.
Niin, sinusta välittyykin kuva temperamenttisena.. ja tunteellisena, sellaisin suurin ja levein sielunvedoin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942274Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1671868- 1781414
- 239876
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 62779
- 65774
- 55682
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349601