Kiinnostaisi tietää

rgregre

..minkalaisessa kuplassa oikein elätte? Millä keinoin suljette silmänne siltä todellisuudelta että maapallo on jo nyt ylikansoittunut? Yritätte väkisellä tehdä tänne raukkoja lisää kärsimään..vain siksi että saisitte maata ja nostaa tukia (tämä tulee väkisellä mieleen kun katsoo miten oikeasti "kiinnostuneita" suurin osa lapsistaan on) Suunnattomat ympäristökatastrofit ja ruokakriisi ovat aivan nurkan takana. Eikö teillä pelota/ahdista? En voi käsittää, voisimme pelastaa vielä nahkamme KUN LOPETTAISITTE SEN LISÄÄNTYMISEN!

22

179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule kupla ite

No teeppäs itsekin osuutesi ja hyppää järveen :) yks ihminen vähemmän.

• 6456=ap

ps. sä et vastannu kysymykseeni "eikö ahdista & miten onnistut sulkemaan silmäsi faktoilta? " Toivoisin että tästäkin asiasta voisi järkevästi keskustella. Yritän vain herätellä ihmisten vastuuta koska haluan tehdä oman osuuteni teidänkin olemassaolevien lapsien pelastamiseksi.

• r4t3t=ap

Niin ja tekisin muutaman ihmisen siinä työkyvyttömäksi ehkä loppuelämäkseen? Tarkoitan tällä perhettäni. Ei, kyllä mä kannan vastuuni sillä että en lisäänny. Sitäpaitsi mä teen yhteiskunnallisesti tärkeätä työtä joten..en haluaisi kärjistää mutta olemassaoloni on oikeutetumpi kuin teillä jotka vain aiheutatte tuhoa. Ja, tästä tulee sit seuraavaksi se "lisääntyihän äitiskin". Lisääntyi joo, mutta 70- luvulla kouluttamattomat ihmiset eivät tienneet sellaisista asioista kuin ylikansoittuminen ja ruokakriisit. Äitini on minulle sanonutkin "on se hyvä että älyät olla tekemättä lapsia tällaseen maailmaan". Olemme nykyään enemmän tietoisia asioista ja meidän tulisi elää sen mukaan ja tehdä viisaita valintoja, jotta ne raukat jotka täällä jo ovat, eivät enempää kärsisi.

• kuule kupla ite

No en tiiä mistä ihmeestä sinä oikein kärsit, mutta minä en kyllä kärsi mistään, joten en käsitä, miksi muka aiheutan kärsimystä tekemällä lapsia?

Ja miten siis oikein olet pähkäillyt, ihmiset lakkaisivat tekemästä lapsia, niinkö? Entäs sitten? Kuinka kauan lapsia pitäisi olla tekemättä?
      Anteeksi nyt vain mutta sinusta tulee lähinnä mieleen joku Norjan joukkosurmaaja ja tällä tarkoitan sitä, että luulet olevasi jotain mitä et todellakaan ole.

Mitä se sinua liikuttaa, kärsiikö ihmiset tulevaisuudessa? Et sinä täällä silloin ole enää surkuttelemassa taikka sinun jälkikasvusi kerta et heitä aijo ikinä tehdä.

Niin ja jos jotenkin ihmeellisesti onnistuttaisiin kieltämään ihmisiä tekemästä lapsia, niin luuletko että se ei ole tarpeeksi suuri surun aihe monille, joka sitten tekisi näistä murheen murtamista ihmisistä työkyvyttömiä?

• joopajooo

Jos noin "syvällisesti" asiaa tarkastellaan, niin ihmisen perustehtäviähän on suvun jatkaminen, eikö? Ei työ tekeminen, ei hauskan pitäminen, vaan lisääntyminen. Mikä tarkoittaa sitä, että ap. on ihan turha täällä maapallolla. Eli jatkahan sinä vaan todellisuutta pakenemista... :D

• 54545rrr

Oletko ajatellut että me ollaan kehitytty aika paljon viime vuosisatoina monessa asiassa, siis evoluution edetessä esim. ihmiset ovat älykkäämpiä kuin sata vuotta sitten. Eikös evoluutiota ole sekin että elämän tarkoituskaan ei ole välttämättä enää sama kuin ennen? Älykkäillä ihmisillä on elämälleen muukin tarkoitus kuin lisääntyä. Mulle ainakin elämän tarkoitus on pitää hauskaa, auttaa toisia ja tehdä mukavia asioita läheisteni kanssa. Älykäs ihminen ei laita itseään vankilaan;)

• Anteeksi...

Mutta se että me täällä Suomessa ei hankittaisi lapsia ei auta mitään.
      Apua tarvitaan kehitysmaissa, neuvoja ja ehkäisyvälineitä.

• kolmenmamma.

Minusta tuossa asiassa on perää ja miettimistä monille.

Ylikansoitus on vakava asia ja sillä tulee vielä olemaan seurauksia. Moni sanoo että kyllä me täällä länsimaassa voidaan lisääntyä, että niiden siellä kehitysmaissa ei tarvitsis...sekin on vähän kaks piippunen juttu...Mikäs etuoikeus meillä muka?

Mielestäni kenenkään ei saisi tehdä enempää kuin kolme lasta. Se pitäisi väestönkasvun kurissa, ei liikaa, eikä liian vähän.

• Crazy cat lady

Kolme lasta on sopiva lukumäärä minustakin. Ihmettelen, miten joillakin aika riittää olla kiinnostunut useammasta lapsesta ja esim. heidän harrastuksistaan. Suurperheissä käy helposti niin, että osa lapsista jää vaille tarvitsemaansa huomiota.
        Kiinassa on yhden lapsen politiikka ja Suomessa voisi kolmen lapsen jälkeen, siis neljännen synnyttyä, ottaa etuudet pois.

• äippäpåippå

"..vain siksi että saisitte maata ja nostaa tukia"

Mistä sitä maata saa??? Tuet olen hakenut!!

T; Viiden äippä!

• Aijjjaaa

Ruokakriisi oven takana :D Mietihän nyt vähän, aikaa vaikka sata vuotta takaperin, tai edes nelkyt... Me ei tiedetä tällähetkellä Suomessa ongelmista yhtään mitään! Ja se onkin tämän nykykansa ongelma, eletään yltäkylläisyydessä, eikä osata arvostaa mitään, ei edes niitä lapsia! Joten sukupuuttoon Suomi kieltämättä kannattaisikin ajaa, aika toivoton tulevaisuus todellakin, jos ei se järki rupea yhtään sitä pikku päätä pakottamaan!

• 17+20

Kuplani on mukavasti kodin mallinen, en sulje silmiäni.

Lapsia tarvitaan suomessa jotta tulevaisuudessa veron maksajia riittää. Että ne pääsevät maksamaan sinunkin eläkkeesi.

Se ongelma on aivan muualla kuin suomessa. Suuntaapa katseesi ja valitus virtesi siihen suuntaan.

Ei pelota/ahdista.

• keksi14

Minulla ahdistaa se, että minun ihanat lapseni joutuvat sinutkin tulevaisuudessa hoitamaan ja sinun hoitosi maksamaan..=0(

• ...........

Tiesitkö että syntyvyys on sivistyneissä maissa jatkuvassa laskussa. Myös Suomessa.

• hmmm.

"Vuoden 2010 hedelmällisyyden vallitessa nainen synnyttäisi keskimäärin 1,87 lasta. Se on alle väestön uusiutumistason, joka on noin 2,1 lasta naista kohden."

• hmmm.

Sehän tarkoittaa että Suomen väkiluku pienenee. Siis kun ei lasketa maahanmuuttajia jotka nostavat Suomen väkilukua.

• kuplaotsat.
        hmmm. kirjoitti:

Sehän tarkoittaa että Suomen väkiluku pienenee. Siis kun ei lasketa maahanmuuttajia jotka nostavat Suomen väkilukua.

Ei maapallo välitä minkä maan edustajia tallustaa missäkin. Ihmisiä saisi olla vähemmänkin mitä nyt on, ei ainakaan enempää. Maapallon kantokykyä ei myöskään verot hetkauta.

• ituytl7t

Kantokykyongelman Maapallo ratkaisee yleensä niillä kulkutaudeilla, luonnonkatastrofeilla yms. Vaikkakin ihminen on pyrkinyt tehokkaasti mitätöimään luontoäidin voiman.

• ...

Niin, maapallo itse ratkaisee ongelman.

Äiti-ihmisten pitäisi tästä olla kauhuissaan. Maapallohan on ratkaissut ongelman sillä, että jokaisen täällä elävän eläimen, sisältäen ihmiset, tulee saada energiaa jotta soluyhteyttäminen toimii. Meinaa siis sitä, että lapset ne on ensimmäisiä jotka tällä harvennuksella kuolevat aliravitsemuksensa takia.

Luonnollsiestikin nälkäkuolema on ihan luonnollista. mutta olemme moraalisia olentoja ja meille oikea kysymys on: onko se oikein, eikä onko se luonnollista.

• 54t53

Up up up..idiootit ei saa ignoorata tärkeetä asiaa.

• Crazy cat lady

Kauheasti en ole kerennyt makoilemaan, kun elannon hankkiminen näille lapsilleni on pitänyt minut kiireisenä, mutta sillälailla maailma pyörii. Tehdään kovasti töitä, ansaitaan työllämme rahaa ja koulutamme lapsemme, jotka tekevät puolestaan kovasti työtä. Ihmisen luonteeseen ei vaan sovi jäädä sinun laillasi voivottelemaan, että apua kohta me kuollaan kaikki.

Kenen nahkan minä olisin pelastanut, jos olisin jättänyt lapseni tekemättä? Omaniko siinä olisi pelastunut?

"En voi käsittää, voisimme pelastaa vielä nahkamme KUN LOPETTAISITTE SEN LISÄÄNTYMISEN! "

• ...

Olen ekohihhuli itse, joten tiedän tunteesi tasan tarkkaan.

Silti tein lapsen, yli kolmekymppisenä, täysin harkitusti. Laatu korvaa määrän -periatteella, eli todellakaan turhanpäiväiseen elämään ei tämä yhden lisälänsimaalaisen kerskakuluttajan tuhoamat planeetan resurssit mene.

Olen voimakkaasti kanssasi samaa mieltä, niitä vasemmalla kädellä väännettyjä "ihan sama, tulkoon jos on tullakseen -lapsia" ei missään nimessä pitäisi tälle planeetalle ängetä.

Miksi siis omalla lapsellani on oikeus mielestäni kerskakuluttaa tätä planeettaa? Koska olen itsekäs. Ihmisen elämään kuuluu se, että saa kokea kuinka omaa arvomaailmaa siirretään omille jälkeläisille, en halua jäädä tuosta kokemuksesta paitsi minäkään. Siksi mä keskityn miettimään enemmän sitä, miten ikinä korvaan ihmiskunnalle sen suuren vääryyden mitä sille tein ja toimin sen mukaan. Unicef on siis ollut uusi paras ystäväni lisääntymiseni jälkeen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe