Mitä eroa näillä on? Olen käyttänyt vain vaihtuvapolttovälisiä, ja tiedän että niissä on ihan "tavallinen" zoom. Mutta miten kiinteäpolttoväliset toimivat, onko niissä mitään zoomin kaltaista?
Kiinteä- ja vaihtuvapolltoväliset objektiivit
5
236
Vastaukset
- Hohhoijjaa Trooli
"Mutta miten kiinteäpolttoväliset toimivat, onko niissä mitään zoomin kaltaista? "
on niissä ns. jalkazoom :-) - Siinäpä pulma
Mitä eroa on kolmen metrin rullamitalla ja 20cm kiinteällä mitalla?
Kiinteäpolttovälinen on nimensä mukaan kiinteäpolttovälinen. Polttoväli siis ei vaihdu niin kuin zoomeissa tai vaihtuvapolttovälisissä. (nämä ovat kaksi eri tyyppiä, joskin jälkimmäisiä on järkkäreissä käytetty viimeksi joskus 1950-luvulla.) Zoom objektiivin perusidea on, ettei tarkennus puutu polttoväliä muutettaessa.
- fikaro
Vaihtuvapolttovälisiäkin löytyy vielä, tosin ei halpiskameroihin.
http://www.rajalacamera.fi/leica-m-16-18-21-4-tri-elmar-aspherical-black/product-2/dp?openGroup=525
- ei olla pösilöitä
Taidat olla Nikon-mies joka yrittää saada Canon-miehet näyttämään pösilöiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701