Painonnostosta

-aloittelija-

Rinnallevedossa kun saadaan painot ylös työnnön lähtöasentoon,niin kuinka
monella ongelmana on tässä saada kyynärpäät taipumaan ylös? toki otteen leveys vaikuttaa, mutta saa verrytellä aika reippaasti ja venyttää, että ks. asento alkaa tuntua luonteenomaiselta. Siltikään en saa itse ainakaan kyynärpäitä ja ranteita taipumaan vielä täydelliseen asentoon.
Miten niitä kannattaa venyttää? asentoonhan vaikuttaa myöskin olkapäät jotka pitäisi saada taaemmas ja samalla tiedostaen hauiksen rentoutuminen.. kuulema monilla on alussa tämänlaisia ongelmia.
Olen harjoitellut nyt tätä rinnallevetoa n. kuukauden ja jonkinlaista parannusta olen saanutkin jo, liike sujuu muuten melko hyvin mutta ranteille ei saisi tulla sitä painoa jonka vuoksi kyselenkin miten saada käsien ja hartioiden asento siistiksi ?
Solisluihin tuntuu tuo tanko myös tekevän lievää mustelmaa... johtuen ehkä siitä etten saa tankoa ns. hartioiden päälle...hartioita vois toki kohottaa..

Onko mitään hyvää painonnosto sivua olemassa suomenkielisenä?

Sali jossa pyörii valmentajia aukeaa vasta tammikuun puolella niin olen sen takia joutunut itse treenaamaan osaksi katsoen videolta liikkeitä jne.

2

637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 68-v

Olkapäät jotka täytyisi saada taaemmaksi?!

Ei hiivatissa vaan juuri päin vastoin!
      Olkapäät eteen ja tanko olkapäille eikä missään tapauksessa solisluiden päälle.

Asento löytyy harjoittelemalla mutta olkapäiden lämmittely ja liikkuvuuden kehittäminen ovat tärkeitä.
      Korostuvat varsinkin tempauksessa.

Kovin vähän näkee pystysuuntaisia seisomanostoja ja vielä harvemmalla tekniikka ja liikkuvuus ovat edes sinne päin.

• Ap.

Joo.
      Kerroin väärin, eli olkapäät tietenkin siis edessä. Jotenkin tuntuu että kyynärvarteni ovat liian pitkät ks. asentoon vai onko kyse kuitenkin vain ranteiden venyvyydestä?
      Jokin saa aikaan tuon että tanko lepää usein solisluiden päällä ja minun täytyy kohottaa olkapäitäni että saan tangon niiden päälle.

Ongelma toki korjaantuu ajan kanssa kun pyytää valmennusta. Harmi kun paikallisen salin ovet on vielä kiinni toistaiseksi vesivahingon takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe