Voisiko olla kyse skitsofreniasta?

Thank you!

Olenko sairastumassa skitsofreniaan vain onko normaalia?
Kuulen todella pahantahtoisia asioita päässäni. Erityisesti jäi mieleen kerran kun istuin luokkahuoneessa, teimme hiljaista työskentelyä, ja yhtäkkiä joku ikään kuin kuiskasi korvaani todella ilkeällä äänellä, selvää en saanut. Säikähdin aivan järkyttävästi. Toinen esimerkki kun ulkoilin koiran kanssa illalla kuulin vanhan naisäänen sanovan "Hell" olin metsässä ei siellä ketään ollut.
Ja näen myös harhoja, esim. katsoin vaatekaappiani tuntemattomaksi mieheksi. Ja olin ulkona taas koiran kanssa pimeässä metsässä ja katsoin kiveä tuntemattomaksi mieheksi. Rupesin lähes itkemään.
Pelkään olla yksin, pelkään että joku murtautuu ja hyökkää kimppuuni. Olen vainoharhainen, en voi olla yksin kotona etenkään illalla ellei ovet ole lukossa ja ikkuna verhot edessä.
En tiiä liittyykö tämä mitenkään mutta omaan pakko-oireisia rituaaleja jotka on pakko tehdä tai muuten jotain pahaa tapahtuu.

Toivon että edes joku vaivaituisi lukemaan! Kiitos jo etukäteen mahdollisista vastauksista.. :)

12

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bdf

ei toi ihan terveeltäkää kuulosta. :O

• wd

Suosittelen , että varaat ajan mt-hoitajalta ja kerrot nuo samat asiat, eivät ne oikein ole sitä mitä normaalilla tarkoitetaan.
      Siitä se asia lähtee eteenpäin kannaltasi oikeampaan suuntaan eli voimia ja rohkeutta!

• Kukkahattutäti

Älä nyt aivan pelästy.

Nopealla vilkaisulla erityisesti hämärässä voi olla näkevinään ihmishahmoja tms, jonka sitten tajuaa vaatepinoksi tai ulkona kivikasaksi. Tämä ei ole aistiharhaisuutta, vaan luonnollinen ilmiö, jossa mieli pyrkii nopeasti hahmottamaan näkemänsä ennen kuin ajatus oikein on edes mukana. Varsinkin, jos esim. pelottaa tai odottaa näkevänsä vaikka vaanivan ihmisen (jos pimeällä ulkoillessa vähän pelottaa), niin näin ihan normaalisti käy. Tämä ei siis ole mikään häiriö!
      Erilaiset kuuloaistimuksetkin voivat selittyä ihan muulla kuin alkavalla skitsofrenialla. Psykoottiselta tuntuvat oireet voivat johtua ainakin 15:sta erilaisesta neurologisesta sairaudesta, 5:stä erilaisesta keskushermostotulehduksesta, 8:sta eri endokrinologisesta sairaudesta jne jne. Johtopäätöksiä ei kannata vetää hätäisesti.

Hakeudu tavalliselle lääkärille (terveyskeskukseen tai opiskelijaterveydenhuoltoon). Pakko-oireiden vuoksi voi olla hyvä hakeutua myös psykiatriseen hoitoon. Tästä voit keskustella myös lääkärin kanssa: mitä hän arvelee psykiatrsiesta hoidontarpeesta ja mikä olisi hoitopaikkasi ja miten sinne pääsee.

Pidä itsestäsi huolta!

• Jokke 60

Normaalia ei syytä huoleen,lähes kaikilla samoja asioita mutta kukaan ei vaan kerro niistä kun pelkää muiden leimaamista,jatka elämääsi normaaliin tyyliin.

• Ehdottelu:Sinde-82

Siis ei voi olla. Koko aihe on ihan tylsä...
      Vain frustraatio, coping-keino ja defenssi ovat tärkeitä.
      Kaikki eivät ole omaisuudetta olevia seksiaddikteja.
      Tarkoitathan skitsofrenialla varmasti lapsiseksityötä?

"Sitten se alkoi samaa aikaa, kun sille selitettiin tätä, tappamaan itseään, muistista ja piste a:sta ja piste b:stä, kun synnytysosastolla ei oltu muistettu tätä... Kansan ihannoimaa ja eufoorista, lapsiseksityötä."
      Miksi vittu katselisin sinua osoittamassa frustraatiota?
      Ja tähänkö ei saa mitään apua?
      Olethan varmasti osoittanut inhimillisyydessä, empatiassa ja loogisuudessa.
      -Hei, mennään pois!

Sellaisen eleen
      Addiktioita
      Saada olla paljon yksin
      "Oletko kauankin työskennellyt alalla?"
      Tiedätkö mikä on paranoia?
      Se on pyöreäpäisyys.
      Frustraatio: Mikään tekeminen ei saa olla asteellista alistamista.
      Sitä joutuu harjoittamaan intimiteetille arvostelun, ahdasmielisyyden ja arvioimisen takia.
      - "Kukaan muu ei pysty tähän, muut eivät pysty tähän." ---> rotuerottelu

Elämäni: Kopioida pyöreäpäisyyttä ja ajatuksia.
      Ehdottelu: Mä olen varmasti oikeassa tässä.
      -Ruveta nyt tädin vammaisilla passaamaan alemmalla koulutustasolla olevia.
      -Hei, nää on tapahtuneet jo!
      Hylättävä: Mä vain haluan, että sä edes välillä muistat, että mä olen täällä....

Lapsiseksityö on aivoilla ja silmänosilla tehtävää työtä, johon koulutetaan sekä sukupuoli, anatomia, että keho.
      Psykopaatti. Tulee aina psykopaatiksi empatian takia.
      Te ette ole olleet tätä "häiriintynyttä" ryhmää.
      Häiriintynyt ryhmä syntyy esimerkiksi osoittelusta.
      Ja tähänkö rahaa? Häiriintyneet ryhmät voivat tosiaan jo nykyään käsitellä seksiä.
      - Voi voi, sanoi Janne kanssa.
      - Mä en muistanut, että se on sähköhoidossa se lääkäri siinä.
      Pitikö teidän olla yksilöä yhteisössä, vain yksilöä ihan ryhmässä.
      - Ero on? kysyi Janne.
      - Siinä on selllaiset rajat inhimillisyydessä, empatiassa ja loogisuudessa.
      Ei eufoorisessa sukupuolipisteistössä ja/tai siihen yhdistettävässä koulutuksessa, joka pakkokeinolakien käsittelee sukupuolipisteistöä.
      -Miksi hektoa kyselet? Miksi kyselet osoitettuja ihmisiä tai holhoojia?
      Mun mielestä on paljon auvoisempaa, avarampaa ja parempaa, olla vähän vapaampi. Olla vähän avarammasti vapaampi ja parempi. Ilman yksityisyyden ja intimiteetin loukkauksia.
      Ehkä henk. koht. riita taas.
      Ihan trilleri-eleviittoman seurauksena.
      Joo, oon mä mennyt sen jo niin sosiaalipsykologiana. Ihan ryhmänäkin.
      Psykopatia: Kaikenlaista pahaa ja tarvetta manipulaatioon.

Ei mulla ole mitään tarvetta uskontoon ja paaviin. Eihän sillä ole koskaan tehnyt mitään frustraationne takia.
      Pörssi ei loukkaa koskaan paaviutta.
      Sen sijaan yksilön intimiteetin loukkaaminen rikkoo paaviutta vastaan.
      Et ole viitsinyt tällekään tehdä mitään.
      Tuleeko tästä joku Paavin valan rikkominen?
      -Tulee, koska et ole hyväksynyt peilaamisen lopettamista opetettuun silmänhermoon.
      - Näissäkö pitää siksi olla frustraatioton?

"Siinä vaiheessa, kun mä löydän itseni, Sirkka, panemassa täältä 20 kakaraa. Ihan vain frustraatiolle, pyöreäpäisyydelle ja alemmalle koulutustasolle. Tarkoittaen ihan vain rasismia." -Janne

• beenthere22

Vaikka nuo pakko-oireet tuntuvat auttavan niin ne eivät auta, rukoilukin voi auttaa paremmin, varsinkin jos se tulee sydämestä. Ei sulle mitään pahaa tapahdu, mieli vaan tekee tepposet.

• Hmm.

Se, että erehtyy luulemaan pimeässä nopeasti vilkaistessa jotain mustaa möykkyä ihmiseksi, kuulostaa ihan normaalilta. Mutta se, että kuulee jotain ääniä, ei taida olla ihan normaalia. Kannattaa varmaan mennä käymään lääkärin vastaanotolla.

• Thank you!

Kiitos vastauksista!! :) Tarkoitin sillä vain sitä vainoharhaisuuttani! Ainiin ja muuten minulla on uniongelmia en saa unta millään. Ja kamala kammo tiettyä osaa naamassani kohtaan. Vihaan sitä niin paljon että itken päivittäin! Vaikka tämä piirre ei ole mitenkään eriskummalinen ole ja ihan sopusuhtainenkin. Mihin nämä liittyy? Tuntuu vaan että näitä "onglemia" tulee lisää ja lisää...

• ...
        Thank you! kirjoitti:

Kiitos vastauksista!! :) Tarkoitin sillä vain sitä vainoharhaisuuttani! Ainiin ja muuten minulla on uniongelmia en saa unta millään. Ja kamala kammo tiettyä osaa naamassani kohtaan. Vihaan sitä niin paljon että itken päivittäin! Vaikka tämä piirre ei ole mitenkään eriskummalinen ole ja ihan sopusuhtainenkin. Mihin nämä liittyy? Tuntuu vaan että näitä "onglemia" tulee lisää ja lisää...

Sinun täytyy ottaa terveyskeskuslääkäriin yhteyttä. Et vaikuta terveeltä.

• jk

vai iin

• *Annabelle*

Onko sulle joku tehnyt pahaa joskus .?Onko sinua loukattu ja katseletko tv.stä väkivaltaisia elokuvia.?Itse olen valtavan herkkä ihminen enkä voi katsoa väkivaltaisia elokuvia koska ne aiheuttavat minun muutenkin vilkkaalla mielikuvituksella varustetulla päälläni liikaa ihan TURHIA pelkoja.Säikyn herkästi ja pelkään pahoja asioita tapahtuvan itselleni ja lapsilleni.JOskus kuuluu ympäriltämme mitä oudompia ääniä joille on olemassa ihan luonnollinen selitys mutta emme vain osaa yhdistää sitä oikeaan asiaan.
      Voin hyvin kuvitella että pelkäät tuntemattoman miehen hyökkäystä ollessasi koiran kanssa.Itsekin pelkän liikkua yksin ulkona.Vähintäänkin haluan sen koiran mukaani.Kun lukee ihmisten raiskauksista ja pahoinpitelyistä ..että ihan tuntemattomat ihmiset joille emme ole tehneet mitään pahaa käyvät kimppuumme ..ei ihme jos jollain pää hajoaa kun niitä ajattelee.Maailma on kamalan paha,mutta silti meillä on oikeus elää pelkäämättä ja asua rauhassa.Mulla oli pitkään lapsuudesta trauma kun alkoholisti isäni joi ja järjesti riitoja kotona.hakkasi meitä ja luulin aina että kun olen tarpeeksi kiltti niin mulle ei käy kuinkaan.Jos joku päivä oli erikoisen kiva olin ihan varma että illalla riidellään ja niin se meni aina.Isä oli hyvällä tuulella kun tiesi että saa rahaa ja pääsee juomaan.illat sitten pelättiin mitä tuleman pitää.Tämä elämän rytmi ahdosti muapitkään.En voinut uskoa minkään hyvän jatkuvan pitkään..Nyt tiedän ettei mun elämää enää kukaan hajota sillä tavalla.Ja jos se alkaa olla samaa olen varmasti väärässä seurassa..Se on yksin minun käsissäni.Vaatii paljon voimia ja vahvuutta kestää omat pelot ja traumat.Ystävät ja tukihenkilöt ja ammattiauttajat pitävät mut lääkityksen kanssa järjissäni.Käyn töissä ja harrastan kivoja asioita ja minulla on ihana parisuhde.Mulla on myös 3 lasta .On ollut tosi vaikeaa oppia luottamaan kaikien vääryyksien jälkeen.Mutta olen entistä nopeampi huomaamaan myös vääryydet ja nousemaan heti vastaan.
      mene juttelemaan sen auttajan kanssa.JOs katsot väärin jotain kiveä ja kaapia niin laitat vaan valot päälle ja totuus paljastuu.Älä anna sen pelon vallita sua.katso leijonaa silmiin niin se perääntyy.Kyllä koirakin haukkuisi jos siinä olisi joku ihminen.Luota myös sen viisauteen.Voimia sinulle ystävä.Kyllä se elämä vielä voittaa..

• Thank You!

Kiitos aivan älyttömästi *Annabelle*. Olen pahoillani olet joutunut kokemaan vääryyksiä, mutta ymmärän sen tunteen sillä isäni juo :( (ei enää niin paljon kuin ennen). Viestisi luettua ymmärsin mitä tämä kaikki on, että kaikki se johtuu ehkä traumaattisesta muistosta kohdistuen iäkkääseen mieheen plus olin koulukiusattu. En silloin, enkä vieläkään aio kertoa kellekkään. Mutta vaikken kerrokkaan kellekkään se ei ole sitä etten haluasi nähdä asioita juuri niin kuin ne tapahtuivat vaan katson niitä paremmin artistisella tavalla. Muistot voivat olla menettyjä ikuisesti. Ikäänkuin menneisyyteni olisi epävalmis maalaus ja kuten maalaaja, minä tulen peittämään itse kaikki rumat reiät ja tekemään sen kauniiksi uudestaan. :) valaistuin aivan järkyttävästi kirjoitelmastasi kiitoksia vielä kerran! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe