Heippa äipät!!
Onko täällä ketään muuta joka on niinkin "kaamea ja huono äiti", että lähti ensimmäisen kerran ulos kun vauva kuukauden ja vähän päälle vanha.....???:/
Minut ja mieheni on kutsuttu Uudenvuoden rientoihin. Halu mennä on kova. Kolikolla on kuitenkin kaksipuolta, tiedän että itkuhan siinä tulee. SIIS ÄIPÄLLÄ. Olen kerran lähtenyt kaupungille muutamaksi tunniksi ilman nyyttiäni ja itkin lähtiessäni. Mutta voi kun teki kutaa olla shoppailemassa ilman isoa mahaa! En pysty imettämään, joten maidon kanssa ongelmia ei olisi. Anoppi johon luotan 100% hoitaisi lapsen....
Tiedän että ajankohta on aikainen ja ettei se minullekkaan tule helppoa olemaan ja ikävä on varmasti koko ajan, mutta näettekö sitä pahana jos illalla/yöllä muutamaksi tunniksi lähtisi kaverien ja miehen kaa ilakoimaan ja joisi pari kaljaa siinä samalla? Tekeekö se musta itsekkään äidin? Huonon? Rakastan tyttöni enemmän kuin mitään, mutta ku ois kiva kokeilla tota "ulkoiluakin", ihan kevyesti sii skuitenkin!
ekaa kertaa ulos, huono omatunto?
37
800
Vastaukset
- Onnellista iltaa!
Onhan kuukauden ikäinen vauva aika pieni vieraan hoidettavaksi, mutta kyllä anoppisi muutaman tunnin hänen kanssaan aivan varmasti pärjää.
Olen itse ollut hoitamassa parikuista vauvaa ja minua jännitti ihan hirveästi, vaikka kaikki meni lopulta ihan hyvin. Vaihdoin vaippaa ja annoin täysimetyksessä olleelle vauvalle ensimmäistä kertaa pulloa!!! Olin tuolloin vielä itse lapseton eli kokemukseni vauvan hoidosta oli melko vähäistä.
Parisuhteellenne tekisi hyvää päästä yhdessä käymään ulkona, joten älä ainakaan pilaa iltaasi itkemällä. ;)- mama from hell
Mikä ihmeen kiire on on päästä viihteelle noin pienen vauvan äitinä?..Toki ymmärrän jos ristiäisiä varten käyt pikakpikaa vaatekaupassa tms..mutta alkon kanssa läträämään...
- Onnelista iltaa!
mama from hell kirjoitti:
Mikä ihmeen kiire on on päästä viihteelle noin pienen vauvan äitinä?..Toki ymmärrän jos ristiäisiä varten käyt pikakpikaa vaatekaupassa tms..mutta alkon kanssa läträämään...
Miksi mulle vastasit mama from hell? Olen ollut itse ekan kerran ulkona, kun vauvani oli vuoden vanha...
- pstttttttttttttt
anna mennä vain. itte olin ekaa kertaa viihteellä,kun vauva oli 2kk. tosin mieheni hoiti sen aikaa vauvaa. hyvää se vain tekee, jaksaa sitten taas ittekkin paremmin. varmasti saat niitä paheksuviakin vaustauksia, mutta kukin tekee niinku itte parhaaksi näkee. meillä oli koliikki vauva,oli kerta kaikkiiaan pakko päästä hetkeksi pois kotoa, olin niin poikki siihen huutoon. ekan kerran vauva oli yökylässä äidilläni 6kk ikäsenä, sillon ekaa kertaa päästiin mihen kanssa kaksin.
- hyväisä
Kovin on kannustavaista väkeä,
Huostaanotto!
Viimevuonna niitä oli 12000, siis kaksitoistatuhatta
- jepjepjepulis
Teet niinkuin itsestäsi parhaalta tuntuu..Ei tee sinusta huonoa äitiä vaikka juhlimaan menisitkin kun vauvalla kuitenkin hoitaja sen aikaa :)
- zäpzäp--
Moikka! Mä oon menossa kans uutenavuotena ekan kerran ulos, ja mulla vauva siis kuitenkin jo melkein 8kk ja silti tuntuu vähän pahalta lähteä vaikka tiedän että vauva pärjää isän kanssa vallan mainiosti. Eli vauvalla ei ole mitään hätää, ongelma taitaa paremminki olla äidissä joka on ollut liikaa kiinni vauvassa eikä osaa yhtään irrottautua =) mutta olen päättänyt kuitenkin että lähden uv juhlimaan.
- fykuk
Ei sillä ole merkitystä minkälaisia pisteitä tuikituntemattomilta äideiltä (tai muiltakaan ihmisiltä) saat valinnoistasi, vaan sillä, minkä uskot olevan parhaaksi teidän perheelle, ja ensisijaisesti tietysti lapselle. Jos uskot, ettei vauva tuosta poissaolostasi kärsi ja että sinä jaksat vanhempana paremmin hieman tuuletuttuasi, niin silloinhan se on selkeästi oikea ratkaisu teille. Jos taas arveluttaa että lapsi kärsii ja itsestäkin tuntuisi luontevammalta olla vauvan kanssa, niin silloin kannattaa ajatella että tuulettua ehtii myöhemminkin.
Itselle ajatus tuon ikäiseen vauvan jättämisestä "vieraalle" olisi ollut karmea. Tyttö on nyt 5kk enkä edelleenkään ole ollut hoidossa, mutta olen kyllä käynyt asioilla kun tyttö on isänsä kanssa. Joskin meillä rajoittaa se että en halua antaa tytölle korviketta enkä pysty lypsämään varastoon. Uudeksivuodeksi ei mieleen edes juolahtanut että lähtisin jonnekin ilma vauvaa, mutta ei se ole mikään ansio, isäni mielestä olen hermoheikko ja pilaan lapsen kun en antanut sukulaisten riepottaa voerastavaa vauvaa jouluna loputtomasti :) Pari kaveriani ovat jättäneet reilun kuukauden ikäisen vauvan, toinen isälle (mikä ei ole hoidossa olemista) ja toinen isovanhemmille, eikä kumpikaan heistä ole "huono äiti". - aryr
Mene reippaasti vain :) Anoppi varmasti pärjää lapsen kanssa. Itsekkin olin aika pian juhlimassa, kun lapsi oli vielä pieni, isä hoiti lasta silloin. Mietin etukäteen, että tulee ja on huono omatunto ja niinhän siitä oli, oli vielä pitkään tuon illan jälkeenkin.. Mietin vain, että miksi lähdin jne. Hyvä puoli oli huonossa omassatunnossa ettei tullut pitkään aikaan lähdettyä uudestaan. Äiti on hyvä hoitaja lapselleen, mutta siitä hommasta selviytyy yhtä hyvin anoppikin. Elä siis ajattele olevasi huono äiti, teet niinkun parhaaksi tuntuu. Oma kokemukseni ei vain ollut niin kiva tuon kauhean omatunnon kanssa :(
- ..............
Niin isäkö saisi mennä omia menojaan mutta äiti ei... Kuinka moni isä potee huonoa omaatuntoa ollessaan hetken erossa lapsestaan??
- dzfnjhsfju
heippa meillä nyt 3kk ikäinen neiti joka myös syö ainoastaan äidinmaidonvastiketta mutta silti alkoi kauhea huuto kun uniaika tuli ja minä tai mieheni ei oltu nukuttamassa vaikka oli tuttu eli oma äitini vieressä ja nähnyt häntä melkein joka päivä.. Eli kannattaa varautua myös siihen että voit joutua lähtemään aikasemmin hakemaan pientä kotiin
- nice!
Konkariäiti sanoo et menee vaan jos lapsi on vähään tyytyäinen eli sellainen mussukka joka nukkuu/syö/ nukkuu.. muuten sinulla saattaa omatunto vaivata jatkossa.. Lapsuus menee sujauksessa ja kadut jos usein olet liikkeellä mutta tästä ei edes nyt ollu kyse joten mene pitämään hetken hauskaa jos turvaaliset vahdit lapselle
- ...........
Mene mene jos mieli tekee, mutta niin kun jossain jo aiemmin vastattiinkin, niin älä ihmeessä pilaa sinun, miehesi ja kavereidesi iltaa sillä että itket ja tilität vauvan hoitoon jättämistä... Pidä sitten hauskaa kanssa jos lähdet!:) Ja jos anoppi suostuu katsomaan vauvaa niin mikäs sen parempi!!:)
- mammay84
Minä olin viihteellä kun esikoinen oli 2kk. Meillä asuu sukulaiset kaukana ja olivat käymässä joten halusin käyttää tilausuuden hyväksi kun ei muuten hoitajia oikein ole tarjolla. Jälkeenpäin oli paskamainen olo, vaikka aiheettakin. Muutamia kertoja kävin ulkona lapsen 1.vuodella ja joka kerta sama paska fiilis. Minä en näe syytä miksi ei voisi lähteä, mutta äidin mieli on kumma ja omaatuntoa soimaa, vaikka kuinka selittäisi itselleen, ettei siinä mitään ole. Nyt kun tuo meidän "vauva" on jo lähempänä 2-vuotta onkin jo vähän eri meininki, eikä enää tule paha mieli tai huono omatunto kun lapsen jättää hoitoon. Toki en viihteellä käy koska olen 5.kuulla raskaana. Jälkeenpäin olen vähän harmitellut kun oli niin kiire iltailemaan...olisi saanut odottaa. Minä tosiaan sain vain pahanmielen ja jälkikäteen tajuaa kuinka lyhyt aika tuo pikkuvauva-aika onkaan ja kuinka nopeaa se meneekään. Kakkosen kanssa olen jo päättänyt, ettei tarvi niin nopeaa lähteä pippaloimaan.
Ei se tee huonoa äitiä jos lähtee ulos ja minusta ihan ok jos on luotettava hoitaja vauvalle ja ennenkaikkea itsekokee sen ihan ok jutuksi. Ei siinä auta muiden hyväksyntä jos itse tuntee itsensä huonoksi äidiksi sen takia ja potee huonoa omaatuntoa ja silloin voi olla viisainta skipata kemut.- ertsert
itsellä oli aivan sama juttu. Enkä kyllä ymmärrä, voiko joku äiti oikeasti nauttia bilettämisestä ja jos on vaikka koko illan ja yön erossa aivan pienestä vauvastaan, jota vielä imettää öisin. Itse kävin esikoisen jälkeen kerran bilettääs kun vauva oli 6kk, enkä oikein itse nauttinut siitä ja vauvakin oli heräillyt tosi paljon Itse en myös osannut nauttia, vaan oli kauhea "morkkisolo". Tokan kohdalla nautinkin vauva-ajasta ja kävin ekan kerran "viihteellä" kun kuopus oli 10kk ikäinen ja imetysaika oli loppu. Vauvavuoden jälkeen pysty itsekin lähtemään helpommin ilman huonoa omaatuntoa (tosin en nykyään edes tykkää baareista, mutta saatan viettää iltaa ystävien luona joskus ja juoda muutaman lasin viiniä). Minun mielestä äitien kannattaa kuunnella sitä omaa äidinvaistoa, se on yleensä oikeassa!
- entäs se lapsi?*
itsekin ihmettelen tätä ilmiötä, että ensin itketään miksei saada lapsia ja kun vihdoin saadaan "pullat uuniin" aletaan jo raskauden aikana suunnittelemaan milloin voisi ekan kerran lähteä viihteelle ja kenen kanssa..
on se kumma kun ei edes lapsen ensimmäisiä elinkuukausia haluta viettää lapsen kanssa tutustuen omaan lapseen, tärkeämpäähän se on mennä viihteelle viinan kanssa läträämään ja mahdollisesti maistamaan vierasta...
mitäköhän se on sitten kun lapsi on teini-ikäinen?lapsi varmaan häädetty jo pois kotoa kun on jo iso tyttö/iso poika ja joutaa oppia elämään ihmisiksi, kun äiti haluaa elää nuoruutensa uudelleen...
halveksun tuollaisia vanhempia!!! lapsenne on vasta päälle kuukauden ikäinen ja jo nyt pitää päästä "hillumaan"!mitäpä jos antaisit lapsesi suosiolla huostaan jollekin sellaiselle perheelle jota se sun lapsesi hyvinvointi kiinnostaa..jotkut pitkään lapsettomana olleet varmaan osaisivat arvostaa lastasi enempi kuin sinä!
miksi tuollaiset ihmiset sikiävät, jotka eivät loppupeleissä edes lasta halunneet, vaan halusivat lapsen kautta päästä ns."piireihin" ja pönkittää omaa egoaan..lapsiparka minkälaiset vanhemmat sai... - Lykky4
Kuka on puhunut "viinan kanssa läträämisestä" tai "vieraan maistamisesta"? Nyt menee taas jo hiukan överiksi.. Jos haluaa myös viettää aikaa ystävien kanssa, niin miksi ei? Ei siihen aina tarvita VIINAN KANSSA LÄTRÄÄMISTÄ taikka VIERAAN MAISTAMISTA. Taidat olla suuremman luokan lestadiolainen kun tuollaisia höpiset. Taikka sitten olet itse tehnyt tuollaisia virheitä, kun noin jyrkkänä olet äänessä.
- menemenenmene
jos siltä tuntuu. Et menetä vauvaiästä mitään jos olet illan/yön poissa vauvasi luota, hän syö ja nukkuu tuon ajan. Luotettava hoitaja kun on niin en näe asialle mitään estettä. Seuraavana päivänä on morkkis ihan varmasti, mutta se menee ohi eikä vauvasi siitä ole kärsinyt tai mennyt pilalle. :)
- zaaazzzooon
Minä sitten varmaan huonoin äiti (hahahahahah) koska olen ollut jopa kotona kun äiti tai sisko on hoitanut vauvaa yön. Eikä vauva ollut moskiskaan kuka häntä yöllä syötti ja nukkui vieressä.
Ekan kerran iltaa viettämässä kun vauva oli 8viikkoa vanha. Ensimmäistä kertaa olin pelkkä minä enkä minä-äiti, oli mukavaa viettää aikaa lapsuuden kavereiden kanssa ja vielä ihanampaa oli tulla kotiin pikku nyytin luo ja sain nukkua pitkällee aamuun kun sisko hoiti! - suomen "äidit"...
ei hemmetti mitä ämmiä täällä.
eikö sitä perheenperustamista ja lastenhankintaa olisi kannattanut harkita vähän pidempään kuin sekunnin murto osa?
kyllä huomaa millaisille välinpitämättömille viinaan meneville äideille lapset syntyy suomessa. siiderilissut niitä kakaroita pykää, ja kun olisi aika ottaa vastuunsa lapsesta, ei siihen kyetäkään, vaan sysätään kasvatusvastuu ihan jollekulle muulle, jotta itse voidaan jatkaa sitä "entistä elämää".
itseä oikeasti aivan suunnattomasti ärsyttää tuollaiset muijat jotka eivät kanna vastuutaan vaan hilluvat menemään vaikka lapsi kotona tarvitsisi äitiään.
onneksi lähisukulaisissani on järkevämpää porukkaa. sisareni ei lähtenyt "bilettämään" saatika antanut lapsiaan hoitoon ennenkuin he olivat 3-vuotiaita. hän vaivautui luomaan siteen molempiin lapsiinsa. viina ei tosin ole ollut hänelle tärkeätä milloinkaan.
toinen mielestäni hyvä äiti on miesystäväni sisko. hänellä myös kaksi lasta ja ikinä ei olisi voinut ajatella jättävänsä lapsiaan vauvana kenenkään hoitoon. lapset ovat saaneet välittävät äidit näistä kahdesta naisesta.
mitäpä jos jotkut naiset alkaisivat ajattelemaan lapsen parasta ja bilettäisivät täysillä ennenkuin perustavat pikku perheensä, jotta lapsella on mahdollisuus välittävään äitiin jonka huomiosta ja rakkaudesta ei tarvitsisi kilpailla viinan kanssa.
lapsen kuuluu olla äidin elämässä tärkeintä.
älkää tehkö lapsia jos ette ole valmiita sitoutumaan ainakin 20 vuodeksi toiseen ihmiseen ja perheeseen.- mk
Ei kenenkään pää kestä olla 24/7 lapsen äiti montaakaan vuotta ja iaäkin voi lastaan hoittaa niin äitikin pääsee omiin menoihinsa koska vaikka perhettä on niin kyllä omaakin elämää tarvitaan ja sitten 20v jälkeen erotaan kun halutaan liikaa sitä omaa vapautta ja elämättä jäänyttä elämää. Kyllä lapsistakin lomaa täytyy saada että silleen. MEillä ei ole kuin yksi lapsi ja halusi mennä kouluiässä leirille kesällä niin kyllä se oli juhlaa olla puolison kanssa viikko kahdestaan. Lapset oppii itsenäisyyttä kun pääsevät lapsesta asti kotoa pois eikä tule mitään mameleita.
- etryet
itse en ymmärrä, miksi aina se on joko tai; joko ollaan absolutisteja seuraavat 20 vuotta tai sitten pitää aina välillä "vetää pää täyteen"? Tietty vauva-aikana ei voi juoda, mutta kyllä minusta alkoholia voi käyttää kohtuudella lapsiperheessäkin (siis kohtuudella tarkoitan sitä, ettei tule humalaan, vaan juo max muutaman). Esim. itse join yhden kuohuviinilasin äsken uuden vuoden kunniaksi (kun sain lapset nukkumaan). Joskus ruoan kanssa voi ottaa lasin punaviiniä, eikä se haittaa ketään. Itse tykkään juoda välillä siiderin tai pari viikonloppuna jos katson hyvää leffaa, mutta ei mun sen vuoksi tartte lähteä "bilettämään", kun en edes viihdy baarissa saati halua mitään krapulaa seuraavaksi päiväksi. Omatkin vanhemmat ovat käyttäneet alkoholia samalla lailla kun olin lapsi enkä siitä mitenkään kärsinyt .
- psttttttttt...
voi helevetti. wau,onpas sun sisko MAHTAVA äiti,kun ei antanu kellekkään hoitoon alle 3-vuotiasta!! aivan naurettavaa! eipä kersat sitte ikinä totukkaan muihin ihmisiin,ku äitiinsä,vieppä siinä hoitoon sitte joskus,sekin aika koittaa! eiköhän se lapsi oo aika monen äidin elämässä tärkein asia, vaikka JOSKUS kävisikin viihteellä!?? KAIKKI tarttee joskus irtioton arjesta, ei se tarkota perseitten vetämistä! millä vuosituhannella oikein elät?! yleistät pokkana täälä,kuinka huono äiti on,jos joskus harvoin jättää lapsen hoitoon! HALOOO!!!
- suomen "äidit"...
ihan tiedoksi, lapsi voi tutustua muihin ihmisiiin ilman että hänet sysätään hoitoon kun ei huvita lasta enää hoitaa...
ja siskoni lapsi jossain vaiheessa itse pyysi että pääsisi mummin luokse yötä..
miksi lapsi pitäisi pakottamalla opettaa olemaan erossa vanhemmistaan?
vai onko kyse vain siitä että tulevat vanhemmat eivät tajunneet mihin ryhtyvät kun perhettä alkoivat perustamaan ja sitten lasta ollaan joka viikonloppu sysäämässä hoitoon vaikka siskonmiehenveljenvaimolle...
lapsi tarvitsee aikaa jotta hän kykenee luomaan kiintymyssuhteen vanhempiinsa samaten kuin vanhemmat tarvitsevat aikaa jotta tutustuvat lapseensa kunnolla ja alkavat kiintymään..
entäs sitten kun se pieni lapsi kiintyykin enempi tätiinsä/mummiinsa/veljen vaimoon kuin äitiinsä?mites sitten suu pannaan? - 15+14
suomen "äidit"... kirjoitti:
ihan tiedoksi, lapsi voi tutustua muihin ihmisiiin ilman että hänet sysätään hoitoon kun ei huvita lasta enää hoitaa...
vai onko kyse vain siitä että tulevat vanhemmat eivät tajunneet mihin ryhtyvät kun perhettä alkoivat perustamaan ja sitten lasta ollaan joka viikonloppu sysäämässä hoitoon vaikka siskonmiehenveljenvaimolle...
lapsi tarvitsee aikaa jotta hän kykenee luomaan kiintymyssuhteen vanhempiinsa samaten kuin vanhemmat tarvitsevat aikaa jotta tutustuvat lapseensa kunnolla ja alkavat kiintymään..
entäs sitten kun se pieni lapsi kiintyykin enempi tätiinsä/mummiinsa/veljen vaimoon kuin äitiinsä?mites sitten suu pannaan?Voi herran jumala. Mun lapsi on 2,5 ja kerran sinä aikana olen ollut kavereiden kanssa "juhlimassa" hurjat kolme siideriä otin. Salilla käynnin aloitin nyt ja lapsi on isänsä kanssa sen 1,5h 2-3 kertaa viikossa. Kerran käytiin isompien lapsien kanssa lätkämatsissa ja äitini hoisi tyttöä sen aikaa. Ja noi kriteerit tekee musta paskan äidin?
- ------------------
suomen "äidit"... kirjoitti:
entäs sitten kun se pieni lapsi kiintyykin enempi tätiinsä/mummiinsa/veljen vaimoon kuin äitiinsä?mites sitten suu pannaan?Jos lapsi yhdessä yössä kiintyy mummiinsa/veljen vaimoon niin sitten on vika ihan muualla kun siinä että vauva on yhden yön ollut hoidossa. Jos alkuperäinen olisi kirjoittanut että on aloittanut liikuntaharrastuksen ja mummo vahtii vauvaa kaksi kertaa viikossa niin kaikki kannustaisi täällä ja kyllä sitä sitten pidettäisiin hyvänä äitinä. Jos lapsi joutuisi sairaalaan pariksi yöksi, ei täällä ketään tulisi sanomaan miten suhde äitiin menee pilalle sen takia. MUTTA kun puhutaan viihteelle lähdöstä niin olet siinä tapauksessa paska äiti, olet pilannut lapsesi tulevaisuuden ja et ansaitse enää pitää edes omaa lastasi. Kylläpä täällä on ahdasmielisiä äitejä joilla ei selvästikään ole muuta elämää kun se oma pieni kullannuppunen sinne 30:een vuoteen saakka.
- ertretetr
------------------ kirjoitti:
Jos lapsi yhdessä yössä kiintyy mummiinsa/veljen vaimoon niin sitten on vika ihan muualla kun siinä että vauva on yhden yön ollut hoidossa. Jos alkuperäinen olisi kirjoittanut että on aloittanut liikuntaharrastuksen ja mummo vahtii vauvaa kaksi kertaa viikossa niin kaikki kannustaisi täällä ja kyllä sitä sitten pidettäisiin hyvänä äitinä. Jos lapsi joutuisi sairaalaan pariksi yöksi, ei täällä ketään tulisi sanomaan miten suhde äitiin menee pilalle sen takia. MUTTA kun puhutaan viihteelle lähdöstä niin olet siinä tapauksessa paska äiti, olet pilannut lapsesi tulevaisuuden ja et ansaitse enää pitää edes omaa lastasi. Kylläpä täällä on ahdasmielisiä äitejä joilla ei selvästikään ole muuta elämää kun se oma pieni kullannuppunen sinne 30:een vuoteen saakka.
No minusta liikuntaharrastuksen aloittaminen on aivan eri asia, koska eihän siihen mene kuin pari tuntia, mutta jos äiti lähtee viihteelle, niin sitten on yleensä koko illan, yön ja aamun erossa vauvasta, vaikka vauva olisi vielä imetyksellä. Vauvalle kun on iso juttu olla nimenomaan se yö erossa äidistä (tai pitempi aika kuin vain pari tuntia). On ihan eri asia olla parin tunnin syöttöväli pois, sitä paitsi liikunnan harrastaminen on vain hyvä asia, toisin kuin ryyppääminen! Ja tuskin äitikään piristyy jos seuraavan päivän makaa krapulassa. Sairaalaan joudutaan pakosta, toisin kuin että äiti vain huvikseen hylkää vauvansa yöksi, jotta pääsee vetämään pään täyteen ja "rentoutuu".
- 4kk imettänyt
Miksi ihmeessä et imetä?
- Kunnon äiti
Eikä mitään! Heti vaan baanalle kun mieli tekee. Kesällä se on helppoa kun vaunut saa terassille, mutta kyllä ne nykyään monessa ravintolassa saa jättää narikkaankin. Muistat vaan ottaa poislähteissäs mukaan, ettei käy kuin minulle että unohdin esikoisen vaunuissa Turussa yökerhon narikkaan, muistin vasta Pasilan asemalla seuraavana aamuna. Ollaan sitä monet kerrat naurettu.
- eiiiii-ikinäääääää
ei koskaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
- mk
VAikka viikon päästä synnytyksestä jos jaksaa ja isä voi hoitaa ja ei muutak un pileisiin jos on intoa lähteä ei siit ähuonoa mainetta saa. Ne äidit jotka heittäyvät liikaa äitiytee ja sitten viiden vuoden päästä huomaavat että ei olekkaan sit äomaa elämää kun ei ole pitänyt kavereihin yhteyttä ja niin edelleen.
- Hirmumanta
Et sinä ole huono, jos haluat lähteä miehesi ja kavereiden kanssa ulos. Se antaa voimia arkeen, kun käy vähän tuulettumassa ja onhan sinulla luotettava hoitaja lapselle.
Tyttäreni lähtee myös uutta vuotta vastaanottamaan ja minä(mummi)hoidan pienokaista. Elikkäs ulos vaan ja nauti yhdessä olosta miehesi ja kavereiden kanssa :) - 13131313123
Jos vauva on hyvässä hoivassa, niin en näe siinä mitään väärää että otat hieman aikaa itsellesi. Tai siis, niinhän jopa pitäisi tehdä. Ehkäiset eristäytymistä ja masentumista, pidät yllä ihmissuhteitasi. Kun hengähdät hieman ja otat vapaata, jaksat taas paremmin hoitaa nyyttiä.
- ei suomiämmiä
tässä näkee tuloksen mitä tapahtuu kun naiset saavat ns. tasa-arvon..
moraalittomuus kukoistaa.
naiset eivät halua olla äitejä, naiset eivät halua olla naisia tai naisellisia, naiset eivät halua olla ns. heikompi sukupuoli vaan pitää nostella vaikka yhtä paljon kuin mieskin penkistä ja pitää juoda miehet penkin alle koska "niin ne miehetkii miksei naisetkii?"
tästä keskustelusta käy ilmi suomalaisten naisten VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS JA ITSEKKYYS kun on kyse perheestä.
eli toisin sanoen, jos haluat hyvän vaimon ja äidin, hae semmoinen ulkomailta ÄLÄ SUOMESTA, suomessa on vain huoria ja femakkoja jotka eivät tahdo ns."jumittaa" perhe-elämän keskellä, onhan se suuri häpeä välittää jostakin muusta kuin itsestään... - ronheremy
Joo lähde vaan viihteelle. Mä voin tulla mukaan niin pistän sut sit uudelleen paksuks. Pitäähän sille waavilles saada pikkuveli/pikkusisko ja mikäs sen kauniimpaa ja romanttisempaa kuin puistopussikaljoittelun päätteeks puskaan kuksauttelemaan. Tai räkäläbaarin kusisessa vessassa äksönit päälle. Onhan sul rahaa varattu illanviettoon. Itellä on sossurahat jo juotu ja pelattu nii pitäis saada lisää alkomaholia....
- äiti42
Kunhan vain ette ota tavaksi menoja kun ei se lapsen hoito kuulu
isovanhemmille kun ovat aikoinaan hoitaneet omat lapset ja ehkä
jo muita lapsenlapsia antakaa vanhempienne olla rauhassa ja varsinkin
noin pieni lapsi kuuluu olla kotona.Ei pidä luulla että isovanhempien
velvollisuus on hoitaa vauvoja.joten rajoittakaa menojanne niin kauan
kun lapsi on pieni.... - Onnellista iltaa!
Hyvää uutta vuotta avaajalle! Nämä, jotka kirjoittavat tänne, että et saisi lähteä miehesi kanssa ulos muutamaksi tunniksi, on niitä naisia, joiden poikamieselämää jatkaneet ukot eivät halua heitä mukaansa viettämään iltaa yhdessä ikinä tai vaihtoehtoisesti niitä ukkoja, jotka ovat panneet muijansa paksuksi ja sen jälkeen pitävät ne tiukasti hellan ja nyrkin välissä (jollei fyysisesti, niin ainakin henkisesti).
Vietä miehesi kanssa hauska uusivuosi! Juuri synnyttäneenä et jaksa mitä todennäköisemmin juhlia, mutta tärkeintä on, että olet miehesi kanssa yhdessä vastaanottamassa tulevaa vuotta!
Jollei anoppisi pärjäisi 4 tuntia vauvan kanssa, niin ihme on, että hän on saanut miehesi luotsattua aikuisuuteen.
Nämä, jotka kirjoittavat tänne äidin ja lapsen symbioosista, eivät ymmärrä, että tasapainoisen lapsen kasvattamiseen tarvitaan vähintäänkin kolme turvallista aikuista.
Luuletteko avaajaa moittivat kirjoittajat, että lapsi menee siitä pilalle, jos joku muu aikuinen kuin äiti, valvoo hänen untaan, vaikkapa pari, kolme kertaa hänen vauva-aikanaan? Tuskinpa avaaja on loppiaisena lähdössä uudelleen miehensä kanssa ulos. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?132807Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1702711- 2042592
Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n172064Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari242021Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa541858Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo701582Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?991235Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr141229Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http231182