Sukulainen maksaisi matkan ja antaisi jonkun verran käyttörahaa, itselläni on myös rahaa säästössä. Periaatteessa tuosta pitäisi tehdä työkkäriin ilmoitus mutta miksi tekisin, työkkäristä ei ole vuosikausiin tullut mitään osoituksia. Seuraava käyntikin on parin kuukauden kuluttua.
Asun pk-seudulla, en tunne naapureita, he eivät tunne minua joten ei kukaan ilmiantaisi. Eikö kiinnijääminen ole aika epätodennäköistä, siskolla kämppäni avaimet, voi käydä katsomassa onko työkkäristä tullut postia. Sieltäpäin eivät ole ikinä soittaneet!
Kanarialle kahdeksi viikoksi
16
299
Vastaukset
- Älä lähde
Rajalla ilmoittavat työkkäriin ja sossuun, saat karenssin, et saa rahaa mistään, et edes toimeentulotukea. Vuokrat jää maksamatta, häätö, joudut asumaan kadulle. Ei kannata lähteä!
- näi se menee oikeast
"Rajalla ilmoittavat työkkäriin ja sossuun"
Höpö höpö!
Rajalta ilmoitetaan Interpolille, joka ilmoittaa SUPOlle joka ilmoittaa sitten työkkäriin ja Kelalle ja sossuun...
- Mitä turhia
Ei kannata ilmoittaa työkkäriin mitään, tuo on hyvä homma että siskosi voi käydä katsomassa postit, jos nyt niin huonosti kävisi että työkkäristä jotakin laittaisivat sillä aikaa kun olet poissa.
Lähtisin itsekin oitis jos moinen tilaisuus tarjoutuisi.
Ei muuta kuin hyvää matkaa!- KeikkaJa
Kävisipä tosi huonosti jos työkkäristä jotain lähettäisivät. Vielä huonommin kävisi jos löytäisit joskus töitä ja kävisit ulkomailla lomillasi omalla rahalla. Taas esimerkki siitä miksi työttömyyskorvauksen vastapainoksi pitää vaatia kaikenlaista velvoitetta.
- Sossupummi
KeikkaJa kirjoitti:
Kävisipä tosi huonosti jos työkkäristä jotain lähettäisivät. Vielä huonommin kävisi jos löytäisit joskus töitä ja kävisit ulkomailla lomillasi omalla rahalla. Taas esimerkki siitä miksi työttömyyskorvauksen vastapainoksi pitää vaatia kaikenlaista velvoitetta.
Oot kyllä aika puupää. Se että joku maksaa ilmaseks matkan sulle ja sattuu olemaan työtön niin ei saisi lähteä? Mitä tekemistä sillä on työttömyyskorvauksen velvoitteilla? Voin nyt kertoa sinulle yllätävän faktan, että niitä velvotteita on. Ottaisit asioista selvää ja puhuisit sitten kun tietäisit asioista.
- hurjaaelämää
"Mitäs sanotte?"
Hyvä kysymys, vai onko?
Eli mitä pitäisi sanoa?
Aion nyt mennä vessaan ja sitten lähden ulos. Mitäs sanotte? Kannattaako mennä vai odotanko postin tuloa sisällä? Kastuvatko jalat? Ilmoittaako joku jonnekin?
Voi hurja, mitä elämää. - Pattayalle halvalla
Mitäs jos vaikka siirtäisit kaiken postisi netpostiin ja lähtisit Thaimaahan koko talveksi? Täällä me muutkin Pattiksella dokataan työttömyyskorvaukset.
- kertokaamulle
Kahdeksi viikoksi? Talveksi? Senkin luuserit, menkää loppuiäksenne, niin ei tarvi joka lähtemistä täällä veivata. Pitäiskö mun nyt vihdoinkin mennä sinne vessaan, mitäs sanotte? Kun en itse osaa päättää.
- Satunnainen duunari
Työkkäristä kävin lokakuussa, seuraava käynti huhtikuulle. Itsehän olin marras-joulukuun riskillä thaikuissa, säästöjä on sen verran että vaikka tuet olisi kussu, niin oisin pystyny karenssin kestää :) Noh, ei tarvinu säästöjä paljoa tuhlata kun "työttömän palkka" juoksi kivasti reissussa. Minä en ainakaan ilmoittas mitään, eihän sieltä koskaan mitään kellekkään tarjota :D
Ja jos meet töihin ni samantien kassaan jäseneksi, sitten vuosipari duunia ja työttömäksi, hyviä hilloja saa nostella kuhan vähänkään tienaa sitten työttömänä.
Ja moralisoijat, mua ei hävetä. Musta tää on justiinsa loistava tyyli elää, jos tämmöinen mahdollisuus on, mun mielestä sitä saa käyttää.
Eli hyvää matkaa aloittajalle, työttömätkin saa nauttia elämästä ja matkustella jos on mahdollisuus. Työkkäri taitaa itse asiassa hyväksyä vkon reissun, mut ei pitempää...- työttömänä ulkomaill
Täysin samaa mieltä, mutta näitä vasikoita, nilviäisiä ja toisten elämiin puuttujia kateellisia ihmisiä riittää, joten kannattaa pitää pienempää suuta tekemistään, ettei joku naapurin keijo mene ilmoittelemaan sinusta työkkäriin.
- cäccärä
Matkaan vaan, itse olin 3 kk Epsanjassa, eikä yhtään työhönosoitusta tullut.
Työttömyyden uusimisenkin hoidin sieltä käsin soittamalla omalle työvoimaneuvojalle.
Henkilökohtaiselle käynnille sitten palasin halpalennolla Suomeen.
Ei se kuulu paskaakaan kenellekään, missä maassa vietän työttömyyspäiväni. Olen valmis aina töihin, niitä vaan ei ole tullut vastaan hakemisestani huolimatta.
Kateelliset juntit voivat sitten itse jäädä työttömäksi, se on aina valinnanmahdollisuus toisin kuin työnsaaminen.
Toivottavasti muuttavat nopeasti tämän järjettömän lain Suomen ja EU: n perustuslain mukaiseksi.- NooraKa
Juuri tämän kaltaisten tyyppien takia työttömiin suhtaudutaan niin kusimaisesti. Laitetaan orjatyöhön jne. Onneksi suurin osa työttömistä on tavallisia suomalaisia, yrittävät etsiä duunia ja tulla toimeen. Lusmuja hyväksikäyttäjiä on pieni vähemmistö.
- thaimaasta käsin
NooraKa kirjoitti:
Juuri tämän kaltaisten tyyppien takia työttömiin suhtaudutaan niin kusimaisesti. Laitetaan orjatyöhön jne. Onneksi suurin osa työttömistä on tavallisia suomalaisia, yrittävät etsiä duunia ja tulla toimeen. Lusmuja hyväksikäyttäjiä on pieni vähemmistö.
Mikä työttömästä ihmisestä tekee lusmun tai hyväksikäyttäjän, mikäli hän asuu poissa Suomesta, mutta hakee töitä aktiivisesti toisesta maasta käsin? Oletteko oikeasti noin kateellista porukkaa, että pitää vasikoida ja täällä haukkua, kun ei itsellä ole resursseja (kielitaidosta, uskalluksesta tai rahasta johtuen) lähteä ulkomaille.
Mikä kumma siinä on, että toisten eläminen tai oleminen kiinnostaa niin paljon??? - shkp.+kännykkä
thaimaasta käsin kirjoitti:
Mikä työttömästä ihmisestä tekee lusmun tai hyväksikäyttäjän, mikäli hän asuu poissa Suomesta, mutta hakee töitä aktiivisesti toisesta maasta käsin? Oletteko oikeasti noin kateellista porukkaa, että pitää vasikoida ja täällä haukkua, kun ei itsellä ole resursseja (kielitaidosta, uskalluksesta tai rahasta johtuen) lähteä ulkomaille.
Mikä kumma siinä on, että toisten eläminen tai oleminen kiinnostaa niin paljon???Se kumma on KATEUS.
Työtön, jolla on varaa ja mahdollisuus matkustella ulkomailla on punainen vaate etenkin työssä raataville pikkupalkkaisille, joilla ei ole sitä varaa, eikä mahdollisuutta matkustella ylipäätänsä mihinkään. Elämän pyöriessä vain kodin ja työpaikan sekä kaupan väliä, eikä ikinä ole mahista lähteä katselemaan muitakin maisemia, niin kateus ja katkeruushan sieltä suosta nousee esiin.
Itse en saa tarveharkinnaista työmarkkinatukea lainkaan, joten eiköhän se ole ihan sama, missä valtiossa vietän tätä luppoaikaani, jos ja kun mahdollisuuteni siihen on olemassa. Onhan minulla puolisoni velvoitettu muutenkin minun elämisen kuluni makselemaan,niin mikä velvoite mulla on ilmoitella työkkäriin, vaikka olenkin työnhakijana kirjoilla ylipäätänsä mistään matkoistani ulkomaille.
Kyllä sen tiedon mahdollisesta työpaikasta saa nykyaikana kätsevästi ulkomaillekin lähetettyä,ja sieltä ulkomailta pääsee aina pois, jos ja kun tarve vaatii. - habksj
NooraKa kirjoitti:
"Juuri tämän kaltaisten tyyppien takia työttömiin suhtaudutaan niin kusimaisesti. Laitetaan orjatyöhön jne."
Osaatkohan perustella edes itsellesi ,mitä tuubaa kirjoitat?
Ole hyvä ja perustele väitteesi, millä tavalla ja eritoteten miksi ulkomailla oleva (joka kuuluu siis perustuslailliseen oikeuteen) vaikuttaa suhtautumiseen? Miksi mielestäsi ulkomailla oleva ei ole tavallinen suomalainen, joka etsii yhtälailla työtä kuin muutkin?
Jos tietäisit työttömyydestä ja työmarkkinalaista edes sen vertaa mitä alakoululainen algebrasta, ymmärtäisit kuka alunperin keksi "kannustavuuden" ja lain" kuntouttavasta työtoiminnasta". Sillä ei ole minkäänlaista tekemistä tämän asian kanssa.
Hei haloo!! herää sieltä kateuden suosta vuodelle 2012!!! Olemme EU: ssa witun juntti!
- totta turiset
NIimpäniin shkp. kännykkä puhuu täyttä asiaa."
Onhan minulla puolisoni velvoitettu muutenkin minun elämisen kuluni makselemaan,niin mikä velvoite mulla on ilmoitella työkkäriin, vaikka olenkin työnhakijana kirjoilla ylipäätänsä mistään matkoistani ulkomaille.
"
Asian ytimeen niin että pauke käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462