Iloista uutta vuotta kaikki taaperot :)

A

15

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samoin sulle A

(sopisiko palstanarsisti-puvuksi, hmm...) :D

Uutta Vuotta myös kaikille, erityisesti elisakettu, henna, xcch, ilkkis, lottis, temppu, dizel, M.B, halebob, katkis, piste ja monipiste, sinde, LK, capt.cöpenick, lynette, maljojen prinsessa, inkoponko, aattelijat ja JK (vai niin)

• M.B.

Vai niin.. :DD

Joo. Kaikille uusi vuosi iloisena auetkoon ja jatkukoon :)

• Jihuu!! Parempaa Uutta Alkanutta Vuotta!!

A; kiitän sinua erityisesti edellisestä, mutta monia monia muitakin. Vaikka olet sanonut ettei yksilöillä ole merkitystä - enempi yhteisöllä - en edelleenkään tuosta ole kanssasi aivan samaa mieltä. Mutta en ala jänkäämään nyt siitä :)

Viime vuoden saalis.. hmm ... vaikka tämä

http://youtu.be/ojShZAPwbZ0

• A

> en edelleenkään tuosta ole kanssasi aivan samaa mieltä. Mutta en ala jänkäämään nyt siitä :)

Toivon ettet ikinä tulekaan olemaan. Juuri tämä *ero* välillämme tarjoaa meille molemmille arvokkaan tilaisuuden kuulua heterogeeniseen yhteisöön.

---

"Vihalle on aina käyttöä. Siksi se kannattaa suunnata oikeisiin kohteisiin. Kohteet tulee aina itse valita - globaalein perustein."

• A kirjoitti:

> en edelleenkään tuosta ole kanssasi aivan samaa mieltä. Mutta en ala jänkäämään nyt siitä :)

Toivon ettet ikinä tulekaan olemaan. Juuri tämä *ero* välillämme tarjoaa meille molemmille arvokkaan tilaisuuden kuulua heterogeeniseen yhteisöön.

---

"Vihalle on aina käyttöä. Siksi se kannattaa suunnata oikeisiin kohteisiin. Kohteet tulee aina itse valita - globaalein perustein."

Mitä tarkoitat vihan käytöllä?

Pikkasen mua epäilyttää tuo kansainvälistetty tai yleistetty perustelu (siihen on eräs henkilökohtainen tuntuma, jossa myöskään en ole samaa mieltä). Miksi?

• A
        elisakettu kirjoitti:

Mitä tarkoitat vihan käytöllä?

Pikkasen mua epäilyttää tuo kansainvälistetty tai yleistetty perustelu (siihen on eräs henkilökohtainen tuntuma, jossa myöskään en ole samaa mieltä). Miksi?

Ikioma megalomaaninen ja käänteinen versioni strategiasta "Toimi lokaalisti, ajattele globaalisti".

• A kirjoitti:

Ikioma megalomaaninen ja käänteinen versioni strategiasta "Toimi lokaalisti, ajattele globaalisti".

"Toimi lokaalisti, ajattele globaalisti".

Miellyttää minua, mutta laittaisin siinä tapauksessa sen vihan tilalle jonkin hyveen mieluummin, vaikka vapaaehtoistyön, avun tms.

Miksi kannatella vihaa? Vai onko se ravinto kaikelle toiminnalle?

*pohtii omaa toimintaansa*

On mahdolista, että vihakin on ollut liikkeellepaneva voima jutuissa mitä olen tehnyt (jotka siis ulkopäin voivat näyttää jopa hyveellisille). Jokin tarkoitus toiminnallani on ollut. Motiivina viha?

• A
        elisakettu kirjoitti:

"Toimi lokaalisti, ajattele globaalisti".

Miellyttää minua, mutta laittaisin siinä tapauksessa sen vihan tilalle jonkin hyveen mieluummin, vaikka vapaaehtoistyön, avun tms.

Miksi kannatella vihaa? Vai onko se ravinto kaikelle toiminnalle?

*pohtii omaa toimintaansa*

On mahdolista, että vihakin on ollut liikkeellepaneva voima jutuissa mitä olen tehnyt (jotka siis ulkopäin voivat näyttää jopa hyveellisille). Jokin tarkoitus toiminnallani on ollut. Motiivina viha?

Viha on eräs rationaalisesti hyödynnettävissä oleva tarpeellinen resurssi. (Väkivalta on arkaaisen impulssin synnyttämä tarpeeton akti.)

• A kirjoitti:

Viha on eräs rationaalisesti hyödynnettävissä oleva tarpeellinen resurssi. (Väkivalta on arkaaisen impulssin synnyttämä tarpeeton akti.)

Okkei. Kuulostaa mukavan yksinkertaiselle ja järkeenkäyvälle. Edellyttäen, että pystymme hallitsemaan vihaa (ettei siitä tule suunnatonta?).

Mitä muita tunne-elementtejä pystyisimme hyödyntämään positiivisiksi tai yleishyödyllisiksi voimavaroiksemme?

• A
        elisakettu kirjoitti:

Okkei. Kuulostaa mukavan yksinkertaiselle ja järkeenkäyvälle. Edellyttäen, että pystymme hallitsemaan vihaa (ettei siitä tule suunnatonta?).

Mitä muita tunne-elementtejä pystyisimme hyödyntämään positiivisiksi tai yleishyödyllisiksi voimavaroiksemme?

> Mitä muita tunne-elementtejä pystyisimme hyödyntämään positiivisiksi tai yleishyödyllisiksi voimavaroiksemme?

Miksei jossakin tilanteessa vois käyttää yhteiseksi hyväksi vaikka sellaista pientä inhoa tai närkästystä tai harmitusta, mutta varsin isot tehot ovat varmaankin Rakkaudella. Peloilla ehkä. Surulla, varmasti.

Polttoarvo vaihtelee ominaislaadun mukaan. Inho, Närkästys, Harmitus - Paju, Räkämänty, Harmaaleppä. ... Rakkaus, Viha, Suru - Tammi, Visakoivu, Siperianlehtikuusi.

Ihan kaikkea ei pidä kokeilla. Kataja on rauhoitettu.

• A kirjoitti:

> Mitä muita tunne-elementtejä pystyisimme hyödyntämään positiivisiksi tai yleishyödyllisiksi voimavaroiksemme?

Miksei jossakin tilanteessa vois käyttää yhteiseksi hyväksi vaikka sellaista pientä inhoa tai närkästystä tai harmitusta, mutta varsin isot tehot ovat varmaankin Rakkaudella. Peloilla ehkä. Surulla, varmasti.

Polttoarvo vaihtelee ominaislaadun mukaan. Inho, Närkästys, Harmitus - Paju, Räkämänty, Harmaaleppä. ... Rakkaus, Viha, Suru - Tammi, Visakoivu, Siperianlehtikuusi.

Ihan kaikkea ei pidä kokeilla. Kataja on rauhoitettu.

Meilläpäin vuollaan katajasta jousipyssyjä :)

• Onks tuossa sun kuvassa pääkallo? Kun katoin ekan kerran, näyttyi ilotulitukselle, nyt toisen kerran pääkallolta.

Tuli mieleen ne psykologisten testien hahmokuvat, joista kerrotaan mitä tulee mieleen. Kaamee ajatus. Mitähän näky pääkallosta tarkoittaa?

• M.B.
        elisakettu kirjoitti:

Onks tuossa sun kuvassa pääkallo? Kun katoin ekan kerran, näyttyi ilotulitukselle, nyt toisen kerran pääkallolta.

Tuli mieleen ne psykologisten testien hahmokuvat, joista kerrotaan mitä tulee mieleen. Kaamee ajatus. Mitähän näky pääkallosta tarkoittaa?

:D Siinä muuten hahmottuu akllo ihan selvästi!! siis kallo..

• M.B. kirjoitti:

:D Siinä muuten hahmottuu akllo ihan selvästi!! siis kallo..

Hyvä juttu !

*hihittää'*

En kuljekaan yksin pimeässä maailmassa :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      231
      803
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      742
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      210
      616
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      42
      532
    Aihe