Schleich Hevoset

innostunut keräilijä

Kuinka paljon teillä on schleich hevosia? Itselläni on vain 38, keräilyn olen aloittanut kolme vuotta sitten eikä mulla ole paljoakaan mitään harvinaisuuksia, pari islanninhevosta on vanhempia.
Haluaisin kamalasti kaikki hevosia ja nopeesti, mutta se ei ole vain ihan mahdollista.. ;P Itse tilailen huuto netistä jotain kun on siihen rahaa..
Olen vain utelias että mitä harvinaisuuksia tai kuinka paljon teillä on ylipäätään schleich hevosia.
Oisko vinkkejä aloitteleville keräilijöille?

50

6528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keräilijä..

      Mun siskolla on 27.
      Kaverillani on 49.

    • Onko?

      Itselläni on noin 53. Minulla ei ole harvinaisuuksia. Tai ehkä on... Jos Camargue tamma on harvinaisuus?

      • unelmoiva

        En tiiä onko, itselläni ei sitä ole mutta on muita harvinaisuuksia kuten kolme vanhaa islanninhevosta, mustangi, shettis-95 ja joitain muutamia muita, mutta ei mitään suuria harvinaisuuksia ollenkaan ja haluaisin niitä kovasti. Huuto.net on hyvä paikka löytää jotain kivaa. Tällä hetkellä hevosia on 42.


      • Anonyymi

        Mulla on 42 schleichiä yksi harvinaisuus on vuonohevonen


    • On Harvinaisuuksia!!

      Mulla on yli 100 schleichs hevosta ja 1 varsa jota ei enää myydä kaupoissa vuodelta 2004 ja yks ratsuponi jota ei myydä sitäkää kaupois (vuodelt 2004) ja sitten on shettis 1995 vuodelt ja sit on appaloosa jota ei enää myydä kaupois (vuodelt 2002) ja viel 1 täplikäs ruuna vuodelt -98 eikä mitää näist myydä enää kaupois myyn ne koska lopetin itse keräilyn ja haluaisin niistä eroon :)

    • mul on yli 23 schleich hevosta
      en myy
      kerään säästän omille lapsille ehkä

    • Heppatyttö01

      Mulla on vaan n. 20 hevosta/ponia/varsaa. Kun pidin "pikku" tauon schleich- hevosista, mutta eiköhän niitä lisää tule. 2 talliakin jo valmiina! (:

    • Leedifanibest4ever<3

      Mulla itselläni on jotain reilu 60schleichii ja harvinaisuuksia on kaksi vanhaa camarque tammaa, laiduntava arabiavarsa, haflinger tamma, haflinger ruuna, schwarzwaldilais varsa, knabstrupper varsa, percheronhevos varsa, perchero tamma, perchero ori ja prezewalskinponi yms.. Mut nyt minuu hairitsee sellanen asia, kun; lahjakas.fi:ssä on se ratsuponi/tuntihevonen, niin minkä rotuinen se oikeasti on, kun siinä ei ole sen rotua, ja kun minulla on schleich talli alkuisillaa täällä netissä (Mäntylän Hevostila), niin sinne pitäisi saada tämän ponin rotu :)) Auttaisiko joku tälläistä uteliasta likkaa??

      • tietäjättietää.fi

        Katso schleichin omilta sivuilta


    • Spotpony

      Jep, schleich-heppoja keräilen pääosin, mutta seassa on sujuvasti muitakin figuuri-merkkejä. Joitain hevosia olen myös itse muovaillut alusta asti itse. Tällähetkellä noita hevosia on noin 70-80 kpl :)

      http://figuuritallikoivuhaka.blogspot.fi/

      ^Tuossa schleich-tallini oma blogi, käykää kurkkimassa jos kiinnostaa :)

      • Anonyymi

        Pääsisikö tätä blogia vielä lukemaan? Onko edes olemassa enään? Itse aikoinani luin vuonna 2013 blogia ihaillen ja edelleen kaipaan sitä toisinaan. Hienoimpia schleich blogeja kautta aikojen, joten harmi että on piilotettuna. Pitäjäänkään kun ei pysty ottamaan yhteyttä.


    • moimoi4

      mulla olis myynnistä poistuneita schleichejä. kaks shettistä v. 1995 ja v. 1990 sitte olis yks arabiori joka on aika nuori v. 2000

      myisin ne.. ei oo vielä ostajaa löytynyt

    • vaa 11

      no mulla on vaa 11 ja 2 koiraa mä ainakin kerään rahaa schleihc koti töillä tai mä en osta yhtään mitään viikko rahoilla

    • mulla on 30 koiraa ja reilu 100 hevosta...

      jos ketään kiinnostaa myydä, niin vuoden 2011 kuvastossa tuli hevossarjaan (telineillä seisoviin hevosiin) uusi, kenttäratsukko. mulla on muuten koko sarja, se puuttuu.. maksan siitä vähintään 30e postikulut!

    • NiimpäNiin

      No mulla on 31 hevosta . :) 1 harvinaisuus on kapeaturpainen hannoverilaistamma. Pidin blogiakin mutta poistin jo... Keräilin schleichejä ja huomasin että se käy pitkästyttäväksi isäntekemien tallien ja muiden ttilpehöörien saamisen jälkeen. Keräily intoni on herättänyt kavereiden pullipit. :) Tämä ei liity tähän sivustoon mutta aijon kokeilla näiden neitien ostamista edes yhden. ^^ Kerään juuri rahaa ensimmäiseen!

    • en tiedä

      mul 20 tuotetta ja 19 heppaa kun on 1 kani yks hepoist on Lipizzan varsa eikä mikään harvinaisuun mutta voisiko nää olla harvinaisuuksii ei ainakaa oo kaupas ja jotain 3 vuotta vanhaa ekoja heppoja multa ja on mul 1 pegasus tamma mutta onko toi harvinaisuus en löytäny linkkii mut sellane musta harjanen ja häntänen oranssi muuten mutta valkonen kuvio otsas ja jalois on mustaa ja valkost jos löydätte samantapasen laittakaa linkki

    • Schleichtalli MRC

      Mulla on hepoja kaikenkaikkiaan 60-70, jos itse maalattuja ei lasketa.Silloin 80-90.
      Kaikenkaikkiaan schleichejä mulla on yli 120!

      Hevosista sellaisia pikku harvinaisuuksia on przewalski,ratsuponi ruuna,percheronit,valkoinen mustangi ja clydesdale tamma.Jos sitten näitä tämän- ja viimevuoden poistuneita ei lasketa.
      Hevosista minulta puuttuu kaiken kaikkiaan päätä kääntävä arabivarsa,lusitano ruuna,shettis tamma,kouluhevonen/ratsuponi/tuntiponi,tennesseen walkerit,dartmoorit ja kaikki 2013 uutuudet.Eli ei siis paljoa,vai mitä? :D

      Itse en edes pyri vanhoihin schleichin hevosiin,koska tahdon vain nämä "aidommat" ja ne alkavat ratsuponi ruunasta.Ratsuponi tamma kun ei ole niin aito valkoisten,epäaitojen sukkien kanssa.

      Noh mutta tälläisia mulla :)

    • Schleich<3

      Itellä schleich hevosia on 28. Ei hirveesti, mutta tällä hetkellä en enempää tarvi, tallipaikat loppu :/ koiria on n. 9-11 ja sit on yks kani, 1 karitsa, ja 1 kili. Muita ei varmaankaan oo...

      • schleis keräiliä

        Minulla on 28 hevos/poni/ja varsaa .yhtään harvinaista ei mutta minulla oon tämän vuoden (2014)kolme hevosta, friisiläis hevos tamma ja falabella ruuna sekä norjis tamma varsa.


    • paalu

      Minulla olisi myynnissä tuollainen -95 shetlanninponi ruuna. Paljonko hintaa nykyään?

      • Vastaaja137

        Ehkä jonku 13-15€?


    • innokas keräilijä

      Mulla on hevosii yli 60, ihmisiä 8, koiria 2, maatila eläimiä on 20, villieläimii 18. Eli siis mulla on yli 100 schleichiä. :)

    • hevos fani

      Mulla on 35 heppaa. Harvinaisuudet ovat frisläis varsa eli minimustangitar. Sit on vanhat lipizzat eli Eri kasson, Santa Lucia (vanhemmat) ja Tanja. Sit on hafu varsat pyrstötähtä ja tähti.

    • yksvaan1
    • Howrse

      Mulla on jo yli 600 Hevosta ja oon 10 v

    • Jdhhdjdk

      Yli 160 ja n. 30 on joltakin 2004 - 2005. Vuodelta

    • vieras8

      Paljon vain 19 puuttuu kaikista hepoista ja poneista :D

    • hevosekeli

      mul on 10 schleich hevosta:PP

    • Talli Kultaharso
    • lililalalaa

      Mulla on 18 hevosta, 1 vuohi, 1 kili ja 3 koiraa.

    • Heppakeräilijä

      Mä oon myyny melkeen kaikki omani, ja kerään paria tiettyä vanhaa. Ilmoitelkaa jos teillä on myynnissä vanhoja schleich hevosia. Olisin tosi kiinnostunut!

    • millisenponit

      Olisin kiinnostunut vanhoista, eritoten percheron tamma, ori, varsa.

    • ShcleichLove

      Mulla on 55 schleich hevosta ja aloitin keräilyn vähän alle vuosi sitten.😀

    • KeräilijäRachel

      Mulla on yli 110 hevosta, yhteensä ihmisiä, hevosia ja muita eläimiä yli 160. Ei ole harvinaisuuksia. Omistan Keräilytalli Greyn. Mulla on myös pari Breyer merkkistä.

    • 1mummo123

      hei, tämä kysymys ei varmaankaan edes kuulu tälle keräily osastolle, mutta olisin halukas ostamaan noita heppoja ja tarvikkeita lastenlasten leikkeihin. ei siis mitään harvinaisuuksia tms, ihan tavallisia eläimiä. mistähän moisia voisi löytyä halvalla, että lapset pääsisivät leikin alkuun mummolassa _meillä eläkeläismummeleilla ole mahdollista ostaa mitään kalliita erikoisharvinaisuuksia, joten jos teillä täällä on ylimääräisiä eikä niin viimeisen päälle priimakuntoista, ostaisin mielelläni niitä lapsille.
      köyhäkin mummo haluaisi tuottaa iloa lapsenlapsille !
      ehkäpä joku vaikka vastaa, siinä toivossa jään odottelemaan .....................1

    • Juulia12

      "Osta ja myy helposti, Tori.fi". Suosittelen lämpimästi Tori.fi:tä teille, 1mummo123. Ostin sieltä kolmella eurolla 30 schleich hevosta! Googlaa vain nettiin hakusanaksi Tori.fi, ja sieltä aukeaa "Osta ja myy helposti, Tori.fi, paina sitä, ja kun olet päässyt sisälle, kirjoita hakusanaksi schleich, niin sieltä tulee monta erihintaista ilmoitusta!
      Suosittelen!

    • Anonyymi

      Mulla on noin 40 hevosta mutta leikin pelkil poneil. Itellä on harvinaisuuksii shettis ruuna ja felltamma

    • Anonyymi

      Maltti on valttia, alussa varsinkin tekee mieli ostaa ihan kaikki, mitkä käsiinsä saa, muttei se pidemmän päälle ole mikään kovin hyvä strategia. Mielummin keskity siihen, mikä juuri sinusta on hienoa. Onko se jokin tietty väri, rotu tms vai haluatko keskittyä jonkin tietyn mallin tai aikakauden hevosiin. Schleich on myös vain yksi valmistaja, saman kokoisia muovihevosia valmistaa mm. CollectA, Safari, Papo, Mojö. Lisää pienoishevosharrastamisesta löytyy mm. Pienoiskaviosta, linkki alla. Lahjakkaasta saa ostettua välillä myös valikoimista poistuneita schleichejä, ja siellä on tarjolla myös muiden merkkien hevosia. Itse keräilen Breyerin uskomattoman kauniita ja aidon näköisiä heppoja :)

      http://pienoiskavio.blogspot.com/
      https://www.lahjakas.fi/

    • Anonyymi

      Mul on 50 schleich heppaa

    • Anonyymi

      Mulla on tällä hetkellä
      Varsat: kolme tammat: 4 orit: 4

    • Anonyymi

      Olisko jollain nimiä trakehner tammalle ja muutenkin tammoille sekä oreille nimiä?

    • Anonyymi

      Siis mistä niitä sehleich hevosten rotuja saa kun mulla ei oo hajuakaan mun hevosten roduista

    • Anonyymi

      Jos ostaa kaupasta kannataa ostaa paketteja tai jos ostaa netistä ne tulee halvemmaksi kuin ostaa kaksi hevosta itselläni on schleicheisejä 87

    • Anonyymi

      Mulla on noin 40 Schleich hevosta ja niistä ehkä 10 on harvinaisia
      Ja muuten tää on vähän myöhässä 🤭 mut kai näitä joku vie lukee 😁

    • Anonyymi

      🩵🩷🩶

    • Anonyymi

      Mulla on noin 60 Schleich-hevosta. :) Minulla on myös varsoja jonkin verran. Ostin viimeksi eilen uuden mustan Schleich-hevosen! ;)

    • Anonyymi

      Mulla on 20 heppaa ja 6 ihmistä. En tiiä mitä harvinaisia mutta yritin hakea mun yhtä harmaata ori schleish heppaa niin en löytänyt mistään kuvaa samanlaisesta hepasta. Todennäköisesti se hevonen on kuitenkin joku papo.

    • Anonyymi

      Mul on yli 50 hevosta

    • Anonyymi

      Mulla on 4 hevosta ja 3 varsaa olen aloittanut keräilyn 7 kuukautta sitten ja hevosista yhtä ei enää valmisteta varsoista myös yhtä ei enää valmisteta.

    • Anonyymi

      Itselläni jotain ehkä 84 hevosta/ponia/varsaa.Aloitin keräilyn n. 4 vuotta sitten, joten olen kerennyt muutamia ostella😉
      Itse ainakin torista kattelen niitä vanhempia schleichejä mutta onhan ne siellä aika hintavia. Jos ihan normi schleichejä haluat niin Prismasta löytyy. Muistan kerran kun halusin noin vuos sitten yhden vuonohevos tamman ja sitten sitä iskän kanssa kateltiin. Löyty Puolasta ja makso 80€ (tiedän!!) HULLUA!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe