meidän talossa on varmaankin 80 tai 90 luvulta tv antenni joka näyttää todella huonolta. siinä ne poikittaiset jutut on ihan löstyneitä ja vääntyneitä, lisäki antennijohto joka menee antennin mustaan rasiaan niin sekin on ihan murtunut ja kaikki siel ruostunu. myös muuallaki tässä antennissa on ruostetta..
Useita vuosia ja nykyäänkin tv kanavat näkyvät ihan hyvin, ilman antennivahvistinta ei näy mitään. asumme Pihtiputaan tv maston singaalin alueella muttei meillä näy Kanavanippu C. eikä meidän ja maston välissä ole mitään kukkuloita tai vuoria. vain hieman metsää.
parin kilometrin päässä asuu tuttuja joilla näkyy Kanavanippu C ja he asuvat mäen päällä. kysynkin että onko meidän antenni liian vanha ja huonokuntoinen vastaan ottamaan Kanavanippu C ohjelmia? kannattaako hankkia uusi antenni ja kokeilla näkyykö sen kautta?
TV antenni liian vanha ja huono?
3
2578
Vastaukset
- sähkäri123
Ainakin Pihtiputaalla C-nipusta ei tule kuin Nelonen Pro kanavat.
Sen takia sulla ei näy, koska niin vanha antenni joka ei tue noita korkeimpia taajuksia, joilla C-nippu lähetetään.
Meillä on talo rakennettu -79. Täällä oli alkuperäinen antenni katolla, joka ei vastaanottanut E-nippua ja C-nipunkin heikosti.
Vaihdettiin antenni sitten sellaiseen, joka kattaa kanavat 21-69. Jo rupesi näkymään. Signaalikin parani huomattavasti.
Itse vaihtaisin antennin, antennipiuhat, ja laittaisin uuden vahvistimen.
Itselläni on tämä:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/13499/dbkns/Konig-mastovahvistin-ja-virtalahde-ulkoantennille
Tolla saa myös näkymään myös dnan HD kanavat jos teillä on VHF-antenni. Kuopion tv asema maston singaali kulkee varmaanki jotai 7 -9 km päässä meistä. niin pystymmekö me saamaan paremmalla antennilla siihen singaaliin yhteys?
- asdasdadas
Kyllä pystytte, tosta mastosta saa enemmän kanavia kuin Pihtiputaan mastosta.
Suosittelen näitä antenneja, jos Kuopiota meinasit vastaanottaa:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18189/cxvrv/Konig-ANT-UHF70-KN-UHF-ulkoantenni
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0595/ckfff/Televes-DAT-45-HD-UHF-ulkoantenni
Tuossa alemmassa on sisäänrakennettu vahvistin, joten täytyy ostaa vain virtalähde.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701