Upea Windows 7 ??

Vinkku konkari

Tein ensi tuttavuutta Windows 7 kanssa, kun tuttava toi uuden läppärinsä hoitoon. Kaikki muu oli hyvin asentunut, paitsi nettimokkula. Eihän se nyt ole mitään, kun sai ihailla sentään uutta käyttistä. Oli hankkinut koneen sitä varten, että voi asioida netin kautta ja laitella sähköposteja. No niitä ei nyt voinut, mutta oli kuitenkin kunnon Windows! Sehän lisää tuntuvasti katu-uskottavuutta ja on muutenkin coolia.

Nyt sitten, minä, vanha käyttiskonkari (30 vuotta kokemusta eri käyttöjärjestelmistä) sitten sain taas hoidettavakseni yhden kelvottoman käyttiksen. Pikku juttu minulle, kun tunsin ennestään tuollaisen käyttiksen kieroilut.
Sai siinä tuttu ihmetellä, kun hänestä näytti, että tein kaiken sen saman kuin hänkin, mutta mokkula lähti toimimaan heti ensi yrittämällä.

Kerroin hänelle, että sitten kun hän kyllästyy noihin oikuttelemisiin, niin voi siirtyä oikeiden käyttiksien käyttäjäksi ja jättää nuo kiiltokuvat finninaamojen keräiltäviksi. Eli siirtyä johonkin Unix -pohjaiseen käyttikseen, vaikkapa johonkin Linux:iin. Helpoin asennettava lienee Ubuntu, jonka saa ilmaiseksi kaikkine tarpeellisine ohjelmineen. Kun kerroin, että kuinka paljon asennuksessa täytyy osata, niin hän totesi, että onhan se puolta helpompaa kuin sen hänen läppärinsä esiasennetun Windows 7 asennus. Totesin vaan, että jaa.

10

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettele

      Mistä näitä "kaikkitietäviä" oikein sikiää. Laskukoneilla mitään tee. 30 veetä kulunut hukkaan?

      • Vinkku konkari

        Voi sinua raukkaa! Kaikkitietävyys on kuule kaukana, jonkun vinkkupaskan tuntemisesta.
        Ei kannata laskukoneita halveksua, ethän muuten osaa ensimmäistäkään laskua laskea tai siis ensimmäiset laskuthan laskitkin vaipoihisi.

        Tein muuten laskukoneisiin ohjelmia jo ennen kuin isäsi oli syntynytkään.

        Näyttää muuten laskukoneilla jotain sinunkin mielestäsi tehtävän, kun kerran käytät sitä parasta aikaa, kun tätäkin luet. Ei mikään tietsikka ole kuin pahainen laskukone.


      • laskukonepahyvinkin
        Vinkku konkari kirjoitti:

        Voi sinua raukkaa! Kaikkitietävyys on kuule kaukana, jonkun vinkkupaskan tuntemisesta.
        Ei kannata laskukoneita halveksua, ethän muuten osaa ensimmäistäkään laskua laskea tai siis ensimmäiset laskuthan laskitkin vaipoihisi.

        Tein muuten laskukoneisiin ohjelmia jo ennen kuin isäsi oli syntynytkään.

        Näyttää muuten laskukoneilla jotain sinunkin mielestäsi tehtävän, kun kerran käytät sitä parasta aikaa, kun tätäkin luet. Ei mikään tietsikka ole kuin pahainen laskukone.

        Ennen vuotta 1930? Eli ikää sinulla jo ainakin 90 v. Vaikuttaisiko dementia ongelmiisi!
        Pitkä matikkakin oli 10 ja ällä stuiduissa, toki siitä on yli 40 v.


      • Vinkku konkari
        laskukonepahyvinkin kirjoitti:

        Ennen vuotta 1930? Eli ikää sinulla jo ainakin 90 v. Vaikuttaisiko dementia ongelmiisi!
        Pitkä matikkakin oli 10 ja ällä stuiduissa, toki siitä on yli 40 v.

        Heh juu, pikkaisen provosoimalla saa helpommin tietoja, näämmä.

        Olisipa kiva tietää, että mitkä ne ongelmani ovat? En ole itse nähnyt noissa hommissa mitään ongelmia, joista olisin täällä kertonut. Jos et vieläkään huomannut lukea aloitustekstiäni, niin voin tässäkin kertoa, että jollakin oli ongelma, jonka ratkaisin niin, että en edes nähnyt siinä mitään ongelmaa. Ja syy siihen on se, että tunnen vinkku -filosofian riittävän hyvin.

        Päättelin ikääsi vain siitä, että et ymmärtänyt lukemaasi. Ja edelleen tunnut olevan samassa tilanteessa. Voisitko vielä harkita tukiopetusta luetun ymmärtämiseen?


      • muntotuusonoikein
        Vinkku konkari kirjoitti:

        Heh juu, pikkaisen provosoimalla saa helpommin tietoja, näämmä.

        Olisipa kiva tietää, että mitkä ne ongelmani ovat? En ole itse nähnyt noissa hommissa mitään ongelmia, joista olisin täällä kertonut. Jos et vieläkään huomannut lukea aloitustekstiäni, niin voin tässäkin kertoa, että jollakin oli ongelma, jonka ratkaisin niin, että en edes nähnyt siinä mitään ongelmaa. Ja syy siihen on se, että tunnen vinkku -filosofian riittävän hyvin.

        Päättelin ikääsi vain siitä, että et ymmärtänyt lukemaasi. Ja edelleen tunnut olevan samassa tilanteessa. Voisitko vielä harkita tukiopetusta luetun ymmärtämiseen?

        Miksi sitten avaudut ja valitat oikutteluista ja kelvottomuudesta. Turha se on tuntemattomana omaa älyään ja jtn keskeneräisiä järjestelmiä ylistää, sodat-palsta on sopivampi paikka.
        Tuttavasi avuttomuutta voit helpottaa opettamalla häntä noinkin yksinkertaisessa asiassa, mutta taidat olla enemmän käännytysmiehiä kunnon kristittyjen tai mussejen tapaan.


      • Vinkku konkari
        muntotuusonoikein kirjoitti:

        Miksi sitten avaudut ja valitat oikutteluista ja kelvottomuudesta. Turha se on tuntemattomana omaa älyään ja jtn keskeneräisiä järjestelmiä ylistää, sodat-palsta on sopivampi paikka.
        Tuttavasi avuttomuutta voit helpottaa opettamalla häntä noinkin yksinkertaisessa asiassa, mutta taidat olla enemmän käännytysmiehiä kunnon kristittyjen tai mussejen tapaan.

        Kuka valittaa?

        Niin, täällähän saa vain kehua vintousta! Jos pikkuisenkaan erehtyy arvostelemaan, niin heti on joku valopää räksyttämässä.

        Windows:it on koko olemassaoloajan olleet varsinaisia bugikokoelmia ja tulevat olemaankin, sanoo sitten joku valopää mitä tahansa. Ja sanoohan ne, kun eivät muusta mitään tiedä.


    • Erikoisuuksien mietiskelijänhernerössy

      Mielenkiintoisia ongelmia wintoussissa hänellä, jännä että ratkaisua ei löydy vaikka Pupuntut ja muut ilmeisesti on hallussa ja vaatii ymmärtämystä tietotekniikasta ja räpeltämistaitoa huomattavasti enemmän kuin yksikään Windows jakelu.
      Montako eri käyttistä muuten 30 vuoteen sisältyy?

      • Vinkku konkari

        Miten niin ei löytynyt? Eikö luetun ymmärtäminen ole hallussa?

        Ai montako, ei kovin montaa, mutta aloitin CP/M:stä, sitten oli kaikki sinä aikana ilmestyneet DOS -versiot, kaikki sinä aikana ilmestyneet Windows versiot, paitsi tämä seiska, muutama Unix versio, jokunen OS versio, pari suljetun järjestelmän versiota minikonemaailmassa (HP:n ja IBM:n koneissa) ja viimeisimpänä jokunen Linux jakelu.
        Ohjelmointiakin on tullut harrastettua ammatillisesti (muutama sata ohjelmaa).

        Jo Windows:in alkuaikoina totesin, että Microsoftin käyttämä FileSystem on aivan, sanonko mistä. Siis todella aivan alkeellinen. Sitä on sitten vuosien varrella venytetty ja vanutettu ja lopulta lainattu Unix:ista joitain piirteitä siihen, mutta kun perusta on kelvoton, niin ne lainatutkin ominaisuudet on istutettu kepulikonsteilla ja väkisin FileSystem:iin. Siitä ei ole tullut kunnolla toimivaa systeemiä.
        Aikoinaan kiireellä huitaistu Windows oli bugeja täynnä ja on vieläkin varsinainen bugi -kokoelma. Sitä on paikkailtu paikkailun perään ja lopulta siitä on kasvanut niin laaja kokonaisuus, ettei se ole kenenkään hallussa. Koko ajan pitää korjata bugeja ja joka korjauksella tulee lisää bugeja tai jokin toiminto lakkaa toimimasta kunnolla.

        Muistan hyvin kun joku ensimmäisistä Windows -versioista tuli käyttöön, niin käyttis oli nurin heti, jos sattui hiirtä liikauttamaan, kun ohjelman suoritus oli menossa. Ja sen aikaisilla koneilla Windows oli todella hidas.

        Nyt näyttää siltä, että kun Microsoft tekee uuden käyttiksen tai ohjelmiston, niin koneet on heti polvillaan. Sitten konevalmistajat tekevät sellaisen koneen, että varmasti riittää, niin eikö taas Microsoft saa senkin seuraavissa ohjelmaversioissaan polvilleen.
        Miettikääpä sitä, että kuinka nopeasti nykykoneilla entisajan todella tiiviit ja tehokkaat ohjelmat toimisivat? Jos silloin jonkun ohjelman suoritus kesti esim. 10 sekuntia, niin kauanko se nykykoneillla kestäisi, kun konetehot lähes miljardikertaistuneet?


    • 16+16
    • ei eroja.,.,.

      Ei ole juurikaan eroja w2000, xp, vista, w7, kaikki toimii samalla tavalla ja samalla periaatteella. Win8 on sitten pikkasen erilainen, ei paljoa. Tähän voisi vielä lisätä Mint sydeemin, sekin on liki samanlainen kun muutkin luetellut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe