Ystävystyin tässä jokin aika sitten yhden naisen kanssa. Olin innoissani, koska hänen kanssaan oli helppo keskustella ja hän arvosti taipumustani pohtia asioita "syvällisemmin kuin muut". Pitkästä aikaa olin löytänyt sielunkumppanin. Sitten hän yhtäkkiä otti ja rakastui minuun. Pitkät syvälliset keskustelut vaihtuivat siihen, että minä puhuin ja hän tuijotti minua typerä hymy kasvoillaan kunnes keskeytti puheeni kertomalla, että näytän söpöltä tai ihanalta. Aluksi tämä harmitti, mutta harmitus haihtui nopeasti, kun havaitsin, mitä olin saanut tilalle. En oikein tiennyt, miten tällaiset kommentit pitäisi ottaa vastaan, koska en ole semmoisia ikinä saanut, mutta olin tietenkin ihan äärettömän imarreltu. Olihan se melkein kuin viskaisi riisiä aliravitun jalkojen juureen. Minä aloin hymyillä hänelle takaisin, matkia hänen onnellista tuijotustaan ja flirttaillakin vähän. Hän alkoi käydä yhä yksityiskohtaisemmaksi kuvaillessaan sitä, miten ihana olen ja mitä kaikkea hän haluaisi tehdä minulle. Olin innoissani, paistattelin siinä, nautin siitä. Ja podin huonoa omaatuntoa, koska tajusin, miten pahasti huijaan häntä. Minulle käy koko ajan yhä selvemmäksi, että en tunne häntä kohtaan samalla tavalla. Ei minua kiinnosta ylistää häntä takaisin. En minä halua koskea häneen. Enkä minä halua menettää häntä. En ole mikään teini enää, ja jos päästän hänet menemään, menetän luultavasti ainoan mahdollisuuden suhteeseen, joka minulla ikinä tulee olemaan. Tässä se nyt on, ainoa mahdollisuuteni, tilaisuus, jota olen odottanut todella todella pitkään. Ja minusta ei tunnu siltä, miltä pitäisi. Toisaalta en halua myöskään menettää ystävää, joka ymmärtää ja arvostaa minua, koska nekin ovat olleet viime aikoina kortilla. En todellakaan tiedä, miten tämä tilanne pitäisi ratkaista, mutta jotenkin minulla on sellainen tunne, että tulen taas häviämään, vaikka tekisin mitä.
Huokailua
27
640
Vastaukset
- Nähty..
Hurja tilanne sulla, olen itsekkin taannoin ollut vähän samanlaisessa tilanteessa, että huomasin ystävyyden piirteiden muuttuvan yksipuolisesti syvemmiksi ( Ei minun osaltani) Ja olin kyllä tyhmä kun lähdin siihen mukaan. En pystynyt teeskentelemään sitä, ja kerroin reilusti tunteistani mitä minulla ei ole. Pahaa se teki, ja näin kyllä kuinka hänen sydämmensä tästä murtui, mutta olisimme olleet molemmat sirpaleina tilanteesta jossain vaiheessa.
Pienen hengähdyksen jälkeen sain kuitenkin ystäväni takaisin, ja nyt varoen kokeilemme rakentaa takaisin vuosien ystävyyttä. Mielestäni on reilua kertoa, kuin lähteä leikkiin mukaan, ja saada se arvostus ja kunnioitus takaisin mitä ystävillä on ja kuuluukin vain olla. - f4ck
kyllä se rehellisyys tässä ny taas voittaa. Sanot suoraan että sä et ole kokenut moista ennen ja se vei sut mukanaan mutta huomaat ettet voi vastata hänen tunteisiin. Kerro samalla miten paljon sä arvostat häntä ystävänä ja toivo parasta.
Mä luulen ett jos teillä ei ole ihan hurjaksi toi menny eikä nyt kauheen kauaa ole leikki jatkunu ni asia kyllä kääntyy hyväksi vielä.- Unittajatar
Joko sulla f4ck on pää tyynyssä, vai tuunko pussaa sut tainnoksiin?
- ap
Onhan mahdollista, että ystävyyssuhde onkin säilytettävissä, mutta tietysti on se toinenkin mahdollisuus. Ja onhan vielä se kolmaskin eli se, että tosiaan ryhdyn suhteeseen hänen kanssaan lopulta. Mutta en siis ole missään vaiheessa valehdellut hänelle mitään. En ole väittänyt olevani rakastunut häneen, ja hän tietää sen periaatteessa. Hänen puheistaan kuitenkin käy ilmi, että hän toivoo muuta, ja se on ihan ymmärrettävää ja täysin minun vikani. Yksi ongelmani on se, että nautin imartelusta, ja toinen se, että en yksinkertaisesti kykene satuttamaan ketään.
- f4ck
Unittajatar kirjoitti:
Joko sulla f4ck on pää tyynyssä, vai tuunko pussaa sut tainnoksiin?
sulla on omituisia kykyjä, onko sun naiset ikinä valittaneet tuosta sun tainnoksiin suutelemisesta?
- toinen näkökulma
Ääliö! Mistä näitä kusettajia sikiää?!
- ed.
Eli haluat vain nuolla kermat joka kupista... Kumma, että ne kaverit ovat olleet viime aikoina kortilla.
- ap
Millä lailla nuolla kermat joka kupista? Silläkö, että tahdon olla naisen ystävä ja välttää viimeiseen asti loukkaamasta häntä? Ja joka kupista? Hän on ainoa.
Kaverit eivät ole koskaan olleet kortilla. Älykkäät ja ajatuksenjuoksuani ymmärtävät ystävät ovat olleet aina. Etenkään lesboista niitä ei tunnu löytyvän yhtäkään. Siksi tämän ystävän menettämisen myötä elämästäni lähtisi jotain tärkeää. - f4ck
ap kirjoitti:
Millä lailla nuolla kermat joka kupista? Silläkö, että tahdon olla naisen ystävä ja välttää viimeiseen asti loukkaamasta häntä? Ja joka kupista? Hän on ainoa.
Kaverit eivät ole koskaan olleet kortilla. Älykkäät ja ajatuksenjuoksuani ymmärtävät ystävät ovat olleet aina. Etenkään lesboista niitä ei tunnu löytyvän yhtäkään. Siksi tämän ystävän menettämisen myötä elämästäni lähtisi jotain tärkeää.mä en usko ett olet kermakupilla tässä tapauksessa. Sulla vaa on vähän huono tapa koittaa olla liian kiltti. Sä sanoit itekkin ett sua imartelee moinen suitsutus ja kyllähän se on mukavaa jos joku kertoo ihania asioita. Mut kyl sä enempi loukkaat häntä antamalla hänen jatkaa tuota kosiskelua. Kyll ystävätki voi kehua ja imarrella toista ja välittää paljon. Mut en mä nyt ymmärrä miksi sä alkaisit suhteeseen toisen kanssa vain siks ett se puhuu nättejä sulle?
Ystävyys on todella tärkee asia, lesboilla se lipsahtaa usein sinne rakkauden ja seksinki puolelle, se kun on niin helppoa. Mut hyvä ystävä on ihan äärettömän kallis asia. Se pysyy aina. Jos sitä alkaa venyttelee fuckbuddy suuntaan ni silloin se altistetaan asioille jotka tuhoaa ystävyyden.
Pidä hänet ystävänä, ole hänelle rehellinen ett se on se teidän juttu ja hänkin ku pääsee yli siitä ettei se romanttinen ajatus toteutunut ni varmasti ymmärtää teidän ystävyyden tärkeyden.
Lesboilla monesti kun ollaa ystävii ja hyviä sellaisii, se on niin läheinen suhde ett moni haksahtaa luulemaa ett tässä se elämäni nainen ny on. Sitte aletaa säätää jotai ja koko ystävyys menee piloille. Pitää ymmärtää ja käydä niitä tunteita läpi kun iskee se ajatus ett oon varnaa rakastunu tähän naiseen. Koska ystävätkin tuntee rakkautta. On eroteltava ajatuksia ja mietittävä mitkä niistä on ne kantavat.
Mä en sun juttujen perusteella näe teitä parina, vaan ystävinä jotka käy yhdessä tän aletaanko romanttiseksi-vaiheen läpi yhdessä ja ystävinä. Arvosta häntä ja hänen tunteitaan ja anna hänen ne siis ilmaista mut älä vastaa niihin vain siksi ett se on kilttiä niin tehdä. Käytte nää asiat nyt yhdessä rehellisesti läpi. Mä sanon että siten sulla on suurempi mahdollisuus jäädä hänen elämäänsä ystävänä kuin jos aloitatte jonkun suhteen joka perustuu siihen ett se luulee ja sä haluut olla kiltti. - lose-lose -situation
ap kirjoitti:
Kaverit eivät ole koskaan olleet kortilla. Älykkäät ja ajatuksenjuoksuani ymmärtävät ystävät ovat olleet aina. Etenkään lesboista niitä ei tunnu löytyvän yhtäkään. Siksi tämän ystävän menettämisen myötä elämästäni lähtisi jotain tärkeää.Kumpi pelottaa enemmän: se, että hän loukkaantuu vai se kolahdus egoosi, kun putoat jalustaltasi meidän tavallisten, puutteellisten ja keskeneräisten ihmisten joukkoon?
- ap
lose-lose -situation kirjoitti:
Kumpi pelottaa enemmän: se, että hän loukkaantuu vai se kolahdus egoosi, kun putoat jalustaltasi meidän tavallisten, puutteellisten ja keskeneräisten ihmisten joukkoon?
Se, että ystäväni loukkaantuu ja että menetän yhden parhaista keskustelukumppaneista, joka minulla on ikinä ollut. Ihan rehellisesti. Mieluitenhan palaisin siihen tilanteeseen, joka vallitsi ennen kuin hän julisti rakastuneensa minuun. En minä tästä tilanteesta nauti enkä kaipaa ystävältäni ylistystä. Mutta toki toivon kovasti, että voisin vastata hänen tunteisiinsa. Se kai tässä se ongelma onkin. Minä kun tiedän, miltä tuntuu palvoa jotakuta, ja se ei tunnu tältä.
En minä tunne oloani mitenkään muita paremmaksi. Päinvastoin. Tämä on ensimmäinen ja ainoa kerta koko elämässäni, kun kukaan antaa minulle tällaista suoraa huomiota, enkä todellakaan osaa ottaa vastaan sitä mitenkään. Ei kukaan ole opettanut tai kertonut, että näin voisi käydä. En minä osannut odottaa, että kukaan enää tässä vaiheessa kiinnostuu minusta. - ed.
ap kirjoitti:
Se, että ystäväni loukkaantuu ja että menetän yhden parhaista keskustelukumppaneista, joka minulla on ikinä ollut. Ihan rehellisesti. Mieluitenhan palaisin siihen tilanteeseen, joka vallitsi ennen kuin hän julisti rakastuneensa minuun. En minä tästä tilanteesta nauti enkä kaipaa ystävältäni ylistystä. Mutta toki toivon kovasti, että voisin vastata hänen tunteisiinsa. Se kai tässä se ongelma onkin. Minä kun tiedän, miltä tuntuu palvoa jotakuta, ja se ei tunnu tältä.
En minä tunne oloani mitenkään muita paremmaksi. Päinvastoin. Tämä on ensimmäinen ja ainoa kerta koko elämässäni, kun kukaan antaa minulle tällaista suoraa huomiota, enkä todellakaan osaa ottaa vastaan sitä mitenkään. Ei kukaan ole opettanut tai kertonut, että näin voisi käydä. En minä osannut odottaa, että kukaan enää tässä vaiheessa kiinnostuu minusta.Mitä jos yrittäisit opetella ottamaan vastaan rakkautta? Tiedät, miltä tuntuu palvoa toista...onko sellainen palvonta tervettä? Entä jos tässä on vastaus toiveisiisi, mutta et halua uskoa, että sun toiveisiis vastataankin? Koita nyt hyvä ihminen selvittää mitä haluat ja sitten kohtaat ystäväsi silmästä silmään. Paljasta itsesi. Se tekee hyvää!
- vielä ed.
ed. kirjoitti:
Mitä jos yrittäisit opetella ottamaan vastaan rakkautta? Tiedät, miltä tuntuu palvoa toista...onko sellainen palvonta tervettä? Entä jos tässä on vastaus toiveisiisi, mutta et halua uskoa, että sun toiveisiis vastataankin? Koita nyt hyvä ihminen selvittää mitä haluat ja sitten kohtaat ystäväsi silmästä silmään. Paljasta itsesi. Se tekee hyvää!
lisäys: "enää tässä vaiheessa" ...siis minkä ikäinen olet?!
- ap
ed. kirjoitti:
Mitä jos yrittäisit opetella ottamaan vastaan rakkautta? Tiedät, miltä tuntuu palvoa toista...onko sellainen palvonta tervettä? Entä jos tässä on vastaus toiveisiisi, mutta et halua uskoa, että sun toiveisiis vastataankin? Koita nyt hyvä ihminen selvittää mitä haluat ja sitten kohtaat ystäväsi silmästä silmään. Paljasta itsesi. Se tekee hyvää!
Niin että siis ottaisin hänet ja katsoisin, oppisinko rakastamaan? Sehän on se toinen vaihtoehto, mitä olen miettinyt. Aika taktinen ja tavallaan kylmäkin ratkaisu, mutta sittenpähän en ainakaan olisi yksin. En tiedä. Katsotaan.
Onko palvonta tervettä? No onko ihastuminen tai rakastuminen ylipäätään tervettä? Ei varmaankaan, mutta minä en tietääkseni ole ainoa ihminen, joka on sellaisia tunteita kokenut. Sitä taas, tarvitaanko niitä parisuhteeseen, en oikeasti tiedä. Jotkut varmaan onnistuvat rakentamaan onnellisen suhteen ilmankin niitä. - arvaa 2 krt
ap kirjoitti:
Niin että siis ottaisin hänet ja katsoisin, oppisinko rakastamaan? Sehän on se toinen vaihtoehto, mitä olen miettinyt. Aika taktinen ja tavallaan kylmäkin ratkaisu, mutta sittenpähän en ainakaan olisi yksin. En tiedä. Katsotaan.
Onko palvonta tervettä? No onko ihastuminen tai rakastuminen ylipäätään tervettä? Ei varmaankaan, mutta minä en tietääkseni ole ainoa ihminen, joka on sellaisia tunteita kokenut. Sitä taas, tarvitaanko niitä parisuhteeseen, en oikeasti tiedä. Jotkut varmaan onnistuvat rakentamaan onnellisen suhteen ilmankin niitä.Sitä tarkoitinkin, että ystävyys voi kypsyä rakkaudeksi, mutta ei tietenkään pakottamalla...mutta palvonta ja "hullu" rakkaus ei välttämättä ole sitä ensinkään. Ehkä teillä on tahditusvirhe? Ainekset on periaatteessa kasassa, mutta etenette vähän eri tempolla?
- f4ck
ap kirjoitti:
Onko palvonta tervettä? No onko ihastuminen tai rakastuminen ylipäätään tervettä? Ei varmaankaan, mutta minä en tietääkseni ole ainoa ihminen, joka on sellaisia tunteita kokenut. Sitä taas, tarvitaanko niitä parisuhteeseen, en oikeasti tiedä. Jotkut varmaan onnistuvat rakentamaan onnellisen suhteen ilmankin niitä.onha sun pakko ymmärtää ees jollain tasolla ett toi ei hyvin lopu jos et nyt ole rehellinen. Kyllä rakkaus on ihan tervettä, se on sitte eri asia minkälaista tunnetta ihmiset rakkautena pitää.
Jos sä meinaat parisuhdetta ilman tunteita tai vain yksipuolisilla tunteilla perustaa niin sä olet täydellisen hullu. Mä en ymmärrä miks sä teet tästä ison asian, vähän ku joku antais sulle sitä ruokaa joka saa sut oksentamaa. Et sä sitäkää söis ihan vaa ku et osaa sanoa ei kiitos ja sitte oksenna ja syö. Sun täytyy nyt vaa kasvattaa selkäranka ja lopettaa toi passiivinen uhrina olo ja leikkiminen ettet ymmärrä mitä tässä ny vois tehdä.
Mistä te sitte syvällisesti keskustelette jos tällaiset asiat käyt läpi täällä? Eläksä jalat maassa vai vähän leijut ja mielummin kuvittelet ja ajattelet asioita kuin teet?
"en yksinkertaisesti kykene satuttamaan ketään" on kyllä niin vaarallinen ja kulunut lause.
Näitä tulee vastaan tuon tuosta. Ottaa päähän. Todellisuus on, että sä vaan haluat vältellä sitä epämukavaa tunnetta että joku pahastuu ja rikkoontuu sen takia mitä sanot, luuletko että se on kivempaa sitten kun oot jonkun aikaa antanut ymmärtää mutta et ymmärtäny antaa? Siinä vaiheessa se ainakin on sitä mieltä että oot vedättäny sitä täysillä, vaikka miten selität että et oo halunnu sitä satuttaa. Paskan marjat. Koita ottaa vastuu tekemisistäsi. Jos oot kiva ja kiltti ja toinen vihjaa että olis innostunu muustakin - jos sen kanssa on niin helppo puhua niinku sanot, niin sä sanot sille että vaikka onkin kiva olla yhdessä jne niin sä et tunne seksuaalista vetoa sen suhteen. Simppeliä.
Se, että sä et halua satuttaa ketään, on sun omaa kuvitelmaasi siitä että sä oot vaan niin kiltti ja hyväätekevä ihminen. totuus on että sun kaltaiset ihmiset tulee loppupeleissä satuttaa toisia vaan kaikkein eniten ja sitten ovat muka niin ihmeissään että kun mä vaan yritin tehdä kaikki "hyvin päin".
Oikein on olla rehellinen.- 45+89
mulle käy noin koko ajan, tosi ei oo mitää erityisen hyviä ystäviä ollu mut kavereita kuitenkin. ite kyl tulee sanottua asiat aikalailla suoraan miten asiat on ja varmaa monta sydäntä pelastanut sillä et oon ollut rehellinen enkä alannut pelleillä.
- Black Swan
Oletko ap itse aluksi jotenkin ruokkinut käytökselläsi ja puheillasi ystävääsi,että hän on sallinut itselleen ihastua,jopa rakastua sinuun?Tutun oloinen tuo tarinasi jollain tapaa on....hmmm.
- ap
En tietääkseni. Itse ainakin yllätyin. En tosin osaa tätä peliä ollenkaan, joten voihan olla, että olen tietämättäni tehnyt jotain, minkä merkitksen kaikki muut tuntevat.
- pleijeri???
ap kirjoitti:
En tietääkseni. Itse ainakin yllätyin. En tosin osaa tätä peliä ollenkaan, joten voihan olla, että olen tietämättäni tehnyt jotain, minkä merkitksen kaikki muut tuntevat.
Mitä?! Justiinhan kirjoitit, että aloit "matkia" ystäväsi katseita ja flirttailla takaisin. Vaikuttaa siltä, että olet ollut hyvinkin tietoinen ja näytät kyllä tietävän, miten pelataan. Pelaaminen toisen tunteilla on rumaa!
- ap
pleijeri??? kirjoitti:
Mitä?! Justiinhan kirjoitit, että aloit "matkia" ystäväsi katseita ja flirttailla takaisin. Vaikuttaa siltä, että olet ollut hyvinkin tietoinen ja näytät kyllä tietävän, miten pelataan. Pelaaminen toisen tunteilla on rumaa!
Sen jälkeen, kun hän oli ilmaissut tunteensa, kyllä. En kuitenkaan vieläkään tiedä, mikä sen laukaisi, koska itselleni ei missään vaiheessa tapaamisemme alkuaikoina tullut mieleenkään, että kumpikaan voisi kiinnostua toisesta.
- sarkastinen S
Sä siis haluat ystävän, joka ihailee ja ylistää Sua ja Sun uskomatonta kypsyyttäsi kaikin tavoin, mutta Sä et halua antaa itsestäsi mitään, et edes sen vertaa, että olisit rehellinen. Roikotat toista langan päässä, jos Sun mieli vaikka muuttuis ja haluaisitkin jotain muutakin... Kuule, ei ne ratkaisun avaimet ole sun käsissäs, vaan ihan sen sun ystäväs suurisieluisuudesta riippuvaista... pystyykö unohtaan ja antaan anteeksi... olettaen siis, että pystyt näkemään napaas pidemmälle ja altistaan itses oikeutetulle arvostelulle...
www.tunnelukkosi.fi
kannattaa tutustua ja tehdä testi...- Tässähän olen.
Vau,koska kuulostaa minulla kai lähes samanlaista tarinaasi kaltaista.Siis ystävystyin kyllä hänen kanssa ja edelleen on kun juttelimme aika kaikenlaista asioista paitsi pikkuhiljaa syvällisiä menossa(ehkäpä).Olen toki rehellinen aina hänelle ja hän minulle samoin,mutta huomasin että hän aivan tuijoittanut muhun melko pitkään vaikka katsoin sivulle hänestä ja aavistan kumminkin sitä hän katsoo minuun näin.Tottakai välillä vitsailimme ja jopa naurettiiin jotakin..Kun hymyilin ja hän myös yhtäkkiä hymyillä eli johtaisi jotain menossa luullakseni niin.Ihmettelin ollut,että hän sanoi "mikset tullut kahville seuraaksi" jo kolmesti kerta vaikka en aavistanut tämmöisen tapahtua.Tiedän kyllä,että näytän varmasti söpöltä tai nätiltä mut silti minussa jokin erikoisempaa vaikutusta kai tapahtua vaikka en mahtanut mitään.Kerroin hänelle olevani lesbo ja hän suhtautui ok vaikka onkin itse hetero skä varattu.Voi ollakin hyvinkin,että hän saattaisi bi olla.Voin kertoa jotakin eli oltiin menossa kaupungille ja menimme eri suuntaan tielle mut sattumalta katsoin taaksen päin sekä hän myös samalla katsoi minuun kuin elokuvassa..Aika uskomaton.Hän on kyllä ennakkoluuloton tyyppi ja aika herttainen kyllä.Olin sanonut hänelle "hyvää matkaan ja pidä hauskaa" ja hän sanoi kehuessa "kiitokset paljon:)"! Kävi niin..Osaan olla varovasti ja ei minulla kiire mistään ennen kuin varma.Nyt huomasin hänen käytöksestä oudolta,koska pari päivässä samaa eli sanoin "nähdään huomenna" mutta hänen kasvossa aika selvästi kuin olisi pettynyt tai kaipaa jotain..En tiedä mitä hän oikein haluaisi joko jutella kansssani kävellä seuraaksi vaiko muusta siksi seuraan jos taas vaivaa.Emme ollenkaan koskenut toisistaan jo yli puoli vuoteen.Tiesin kyllä,että hän osaa vaistoaa/aavistaa jos alan johon muuksi käytöksi esimerkiksi tuijoitusta tai flirttailla..Ihan samaa jos hän arvannut niin ok minulle:).Hän tietää myös,että osaan vaistoa tai aavistaa vaivan huolimatta.Tietenkin ihastun häneen joka päivä vaikka on pakko käyttäytyä normaalisti.Luulen niin,että hän todella tykästynyt minusta kuin minä häneen.
- 5893
Mulla on hieman samantyylinen tilanne ollut. Tosin, me ei oltu mitään syvällisiä ystäviä - itse asiassa kaikkea muuta. päädyttiin sänkyyn ennen kuin oltiin sen paremmin edes tutustuttu yms. oltiin kavereita, joilla oli kuitenkin jotain enemmän. kaikki tollanen fyysisyys kuului asiaan ja vaikutettiin parilta, vaikkei siis seurusteltu. olin kai häneen vähän ihastunut ja ainakin kiintynyt, ja hänkin minuun.
tajusin kuitenkin, ettei ne tunteet ole niin vahvoja kuin pitäisi olla, vaikka sitä on hankalaa erottaa kun välillä jotkut ikävän/läheisyydenkaipuun tunteet sekottaa johonkin vahvempaan. mutta kyllä mä sisimmissäni tiedän asian olevan näin.
mutta hän rakastui muhun, ja ilmeisesti annoin olettaa liikoja. sitten musersin hänen toiveensa suhteesta, hänen sydän särkyi ja se on ollut tosi vaikeaa meille kummallekkin..
ei meidän välit vieläkään ihan normaalit ole (vaikeaa edes olla normaaleja kavereita kun ei olla sellasta koskaan oltu) ja en haluais menettää häntä . jotenkin vaan tuntuis väärältä alottaa seurustelu, koska en ole rakastunut mutta hän on. huoh. Niin. Huhuh. Rule of Thumb on se, että funtsit että voisitko olla sen kanssa loppuelämäsi. Jäisitkö kaipaamaan jotain suhteenne ulkopuolelta jos olisit hänen kanssaan? Jos jäisit, kannattaa ehkä sanoa että ei onnaa.
Jos luulet ja haluat että hänen toiset ominaisuutensa kattavat ne puutteeet joita näet hänessä - go for it ... voi olla että ilahdut positiivisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462