Mitä voisin keräillä ? Ehdotuksia ?

Vampire164

Olen ajatellut ruveta keräilemään jotain mutta en tiedä mitä :) voisitteko auttaa jotain hyvää keräilyn aihetta 10 vuotiaalle ? Ps. kerään jo Schleichejä , mutta niiden lisäksi ??

80

6550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omgU

      tässä joitakin sekalaisia ehdotuksia:

      - Aku Ankat
      - etiketit (esim. limupullojen etiketit)
      - kynät
      - pinssit ja rintaneulat
      - eri maiden eurokolikot
      - postimerkit
      - sulat
      - tarrat

      • haamu8

        kiitti ehotuksesta


      • keräily ilmoituksia

      • Anonyymi

    • lupu.

      Kadun varsilta vois keräillä roskat ja koiran jätökset pois.

      • PikkuBabba

        Suosittelen :'D


      • vainvähänvanhoja

        Kaikille vampireille ja omg:lle:
        Älkää ikinä, koskaan aloittako mitään keräilyä, siitä ei tule loppua.............
        Ps. kuten jo edellä kerrottiin, ROSKIEN KERÄÄMINEN kannattaa aina, tulee kaikille hyvä mieli.


    • Norsu6

      Posliinielefantteja.

      • LK

        Poliisielefantteja!


    • anna mennä

      totuutta, viisautta; raamattuja. Siis eri kielisiä, erilaisia eri painoksia, perheraamattuja, vihkiraamattuja kuvaraamattuja, kerättävää riittää...

    • Vampire164

      Kiitos ! omgU : Tarrat voisi olla hyvä idea, toki muutkin. Tarroja on valmiiksi laatikoissa vino pino ;) Toki lisää ehdotuksia : )

    • l

      Leegoja. Saa rakentaa ja purkaa. Kaupoissa on niitä aina vinopino.

    • Vampire164

      Olen tyttö !!!!!!!

      • Hesetäiti

        Tässäpä ehdotus, itse alkaisin keräilemään hesburkerin tarjottimella olevia paperiliinoja.
        Niissä on melkein aina erinlainen, roskiin menee kivaa keräily tavaraa. Kymmenen vuoden päästä ne ovat harvinaisi. Onhan niissä mainoksia mutta sehän ei haittaa. Vaikka et itse käy siellä syömässä niin voithan käydä siellä pyytämässä tai kyttäät aina joltakin jää tarjottimelle.


      • Anonyymi

        Ei leegot katso sukupuolta tai ikää


    • Vampire164

      Kiva idea mut ei mun tyyliin, kiitos kuitenkin :D

    • hynähamsteri

      Tässä joitakin keräilyehdotuksia

      DVD-elokuvien pienet, paperille painetut vihkoset joissa on lueteltu elokuvan kohtaukset ja hiukan kuvattu elokuvaa. Nämä ovat katoamassa?

      "Maailman aarteet" - kivi- ja mineraalikokoelma. Joukossa myös joitakin hienompia kiviä.
      http://www.maailman-aarteet.com/

      Pienoismallilehdet.

      Pienet palkintolusikat. Näitä täytyy olla jossakin suvun kaappien kätköissä tuhottomia määriä. Hiihtokilpailupalkintoja, maidon laatupalkintoja, yms.

      Kruunukorkinavaajat, korkkiruuvit, viinipullonavaajat.

      Pienet taskuveitset.

      Hymy-poika/tyttö-patsaat.

      Metalliset ja muoviset hiusneulat ja mitä näitä kaikkia on joilla pitkä tukka estetään valumasta silmille.

    • Esimerkiksi yritysten mainoskynät, tai postimerkit. Postimerkkien keräilyn voi rajoittaa esimerkiksi luonto- tai eläinaiheisiin, hyvän alun saa jo parilla eurolla kun kierrät kirppiksellä etsimässä.

    • pudotuspeli nyt

      Ala kuule tyttö vaan kiltisti kerätä rahaa, se on ainoa tavara millä elämässä oikeasti on merkitystä tässä markkinataloudessa.

      • Kokoelman arvo!

        Ja jos jotain "keräily-aihetta" oikeasti etsit niin sittenkin raha, nimittäin harvinaiset kolikot. Niissä keräily-kokoelman arvo säilyy ja nousee, joten jos joskus iskee oikea rahapula niin kokoelman saa myytyä voitolla, ehkä moninkertaiseen hintaan.

        Tässä juttu joka kannattaa lukea:

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288338525087.html

        Monet muutkin harvinaiset eurokolikot ovat moninkertaistaneet arvonsa, ja arvot nousevat nousemistaan erityisesti harvinaisemmilla 2 euron erikoisrahoilla.


      • keräile vaan rahoja
        Kokoelman arvo! kirjoitti:

        Ja jos jotain "keräily-aihetta" oikeasti etsit niin sittenkin raha, nimittäin harvinaiset kolikot. Niissä keräily-kokoelman arvo säilyy ja nousee, joten jos joskus iskee oikea rahapula niin kokoelman saa myytyä voitolla, ehkä moninkertaiseen hintaan.

        Tässä juttu joka kannattaa lukea:

        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288338525087.html

        Monet muutkin harvinaiset eurokolikot ovat moninkertaistaneet arvonsa, ja arvot nousevat nousemistaan erityisesti harvinaisemmilla 2 euron erikoisrahoilla.

        Kyllä rahakokoelma aina voittaa kaiken maailman humpuukin keräämisen, ja esim nuo 2 euron juhlarahat ovat mielenkiintoinen keräilyaihe koska kuva-aiheet suureksi osaksi Euroopan historiallisia merkkipaaluja ja kansallisia ylpeyden aiheita.

        Eikä ne muut ole läheskään yhtä kalliita kuin em Grace Kelly. Monet Vatikaanin, Monagon ja San marinonkin 2 euron juhlarahat maksavat vain 50-100 euroa ja niiden arvot tosiaan nousseet koko ajan.

        Yleisempiä 2 euron juhlarahoja löytää jopa vaihtorahojen seasta tai voi ostaa 3-4 eurolla kauppiailta jollei malta odottaa että tulee vastaan vaihtorahana.


    • 25 v. kirppiksiä.

      Kotimaista lasia ja keramiikkaa ja niistä mahdollisimman rumat ja epämuodikkaat värit. Ovat 20 vuoden kuluttua arvoikkaita kun niitä on ostettu vain vähän. Hankala aika aloittaa nyt koska -90 luvulla ei mitään mielenkiintoista tullut mikä nyt olisi esim. kirpputoreilla edullista.
      Kyniä ja jotain coca-cola aihetta en suosittele, kuukaudessa kaikki paikat täynnä eikä edes pientä taloudellista hyötyä, jonka voi saada jos kerää ostamalla oikeita asioita.
      Tärkeintä että olet itse aiheesta kiinnostunut.

    • A-31

      Pullonkorkkeja itse keräilin sen ikäsenä. Ja tyttö myöskin :)

    • Vampire164

      Kiitos oikein paljon ! Nyt on keräyksen uhrina : Schleichit, Pullonkorkit, Husky pehmot, Vanhat esineet. Oikein paljon kiitoksia ! Hihihi... lisää? :D

    • Miramanti

      Erillaiset muovifiguurit ovat huomisen antiikkia! Mahdollisuudet rajattomia: trolleja, smurffeja, heppoja, barbeja, ym.
      Minä olen jo vanha sinuun verrattuna mutta haluaisin joskus löytää kaalimaan kakaran, niitä ei ole enää missään myynnissä! Tai myynnissä siihen hintaan että pystyisin ostamaan! Harmittaa kun en silloin aikanaan tajunnut moista äidiltä pyytää :)
      Itse kerään venäläistä poslinia, se on kiitollista kerättävää koska hinnat vielä alhaiset, monet myyvät niitä "rumia" figuureja alle eurolla. Viime aikoina hinnat vähän nousseet tai ainakin tarjonta pienentynyt. On varmaan tietoisuus niiden jonkinlaisesta arvosta noussut.

    • Vampire164

      Kiitos ...... LISÄÄ? ;DD

    • Pikkutytölle sopii keräilykohteeksi makeispaperit. Itseasiassa niitä keräilevät monet aikuisetkin, paitsi minä. Pikkuhiljaa kartuttaa olemassaolevilla papereilla kokoelmaa ja jostakin vanhan koulun portaiden alta saattaa löytyä vanhojakin makeispapereita ja jostain vinteiltä. Ovat ihan mainioita keräilykohteita.
      Niitä voi irtolehti kansioon saataviin muovitaskuihin laittaa siististi esimerkiksi eri makeisvalmistajien paperit ja paperit eri vuosikyymmeniltä.
      Keräily ja joillakin lelumessuilla on yleensä myös näitä makeispapereiden keräilijöitä ja joitakin vanhoja karamellipapereita jos sattuu omistamaan useampia, niin niitä voi vaihdella ja hankkia sellaisia mitä ei itsellä ole.

      • Pieni lisäys. Kun saat jonkinlaisen hienolta näyttävän kokoelman aikaiseksi, tai voit innostaa jotain kaveriasikin ryhtymään makeispapereiden keräilijäksi, niin heidänkin kanssa pääset vaihtelemaan makeispapereita. Täytyy siis kerätä samalla myös vaihdokkeja.
        Kun ne makeispaperit laittaa siististi niihin muovitaskuihin, niin ne näyttävät myös ihan upeilta ja niitä on kiva esitellä myös kavereille.


    • Vampire164

      Kiitoss ! jajjajja lisää ? :)

    • KERÄÄ


      arvokkaita tarroja

      keräily kortteja kuten POKEMON,PENNY GILRSIN HEVOSKORTTEJA

      pullon korkkeja

      hienoja kiviä

    • Vampire164

      Öö... EN ! Jotai järkevää !!

      • Kolikot

        Kolikot


    • haamu8

      mäkin etsin keräiltävää=D

    • 5+20

      Kerää kolikoita. Itse olen juuri aloittanut ja aluksi yritän kerätä kaikkien euromaiden kaikki eurokolikot kaikilta vuosilta, sitten joskus ehkä jotain vanhempia :)

    • täääyyyksss

      Jännä keräilykohde: nimmarit...
      koita kerätä artistien, poliitikkojen tai jtn muitten nimmareita, niitä voi myös ostaa;)!
      Ei oo kyl helppo harastus...:)

      • täääyyyksss

        Ainii... fanikirjeissä ja postissa voi ptää nimmareita vaikka ulkomailta! Vähän vaa joku auttamaan kielen kanssa;D


    • hui lai lee

      Aluksi voisit keräillä roskia teidenvarsilta

    • Harvinaiset 2-eurot!

      Kyllä noi eurokolikot on kaikista hienoin ja arvokkain ehdotus. Varsinkin erilaiset 2-eurot ovat monipuolinen aihe-alue, harvinaisemmasta päästä olevat 2-eurot ovat sitäpaitsi sijoitusmielessäkin varteenotettava kohde kun niiden rahallinen arvo nousee jatkuvasti.

      Kauniita ja kiiltäviä, ja kokoelman arvokin kohoaa silmissä! ;-D

    • Vampire164

      Kiitos kaikille !

    • :))

      Kerää avaimenperiä, itsekkin kerään kaikkialta eri maista ja kaupungeista missä oon käyny ja niitä on jo päälle 80 :)

    • Vampire164

      ja hei haamu8, tee oma viestiketjus äläkä tnge mun omaan !!

    • Käpykaartilainen*

      Käpyjä kannattaa ruveta keräämään.

    • Kerään sarjiksia, leffoja, mangaa, animea, musaa ja vielä päälle jonkin verran kirjoja. Kandee kerätä sitä, mikä itseä kiinnostaa. Ei kannata keräilyn itsensä takia alkaa keräämään mitään.

    • pezisti

      Miksi et keräisi Pezejä?

      Valikoima on valtava ja niitä löytyy melkein joka kirppiukseltä jne. alkaen 50 snt kpl

    • Vampire164

      kiitti :DD lisää ? xDD

    • jee postimerkit!!!!

      sleishit eli slaihit ovat tosi hienoja ja niitä on todella harvassa! 20 vuoden päästä ne on jo harvinaisuus! itse keräilen niitä ja postimerkkejä :)

      ps. postimerkkejä löytää kirppiksiltä halvimmillaan 50snt jossa on vinopino niitä :)

    • ,,,,,,

      Burda-lehdistä saa rahaa, eivät ehkä kiinnosta nuorta.
      Koriste-esineitä, merkkiastiastoja.
      Rahojen kerääminen on kivaa mutta ei tuottoisaa, niistä ei makseta ennenkuin sadan vuoden päästä, kyllä ottajia on pitää vaan saada ilman.

    • keräilijä12v

      itse olen 12v poika ja oon keränny aku ankkoja ja postimerkkejä :D aku ankkoja ei ihan hirveen vanhoja löydy mut 1954 on vanhin. postimerkkejä on ihan hirrrrveesti :)

    • voitanpas

      Keräilyautoja kannattaa keräillä hinta nousee koko aja

    • Koirafani

      voisit keräillä kumeja? niitä on paljon erinlaisia itse olen saman ikäinen ja minulla on 72 kumia :)

    • koirahullu3

      kumit ovat tosi hyvä idea!
      rupean heti itsekin keräilemään!

    • koirahullu3

      voisit keräillä...

      -tarroja

      -postimerkkejä

      -kumeja

      -rintaneuloja

      -pinnejä

      -hiuspantoja

      -korvakoruja

      -husky-pehmoja

      toivottavasti joku näistä kelpaa :)

    • aamupallo

      Jogurtti purkkien kansia ---kunhan ne pesee hyvin

    • keräiliä

      Vaikka kiviä

    • dvd keräilijä

      Itse keräilen dvd elokuvia.Ne on hyödyllisiä myöskin siksi, että saat ne itse katsottua.Uskon, että niille käy kuten lp-levyille eli hinta nousee.Kunhan ihmiset ensin hävittävät omat elokuvansa kotoa.Nykyisin niitä saa 20-50 centtiä kappale, mutta huippukuvista joutuu maksamaan enemmän.Kokoelmassani on tällä hetkellä lähes 15000 kpl.

    • keräilijä1123

      Olen joskus keräillyt:
      -Pullonkorkkeja
      -Karvinen sarjakuvia sanomalehdistä
      -Eurokolikoita, joissa speciaali taustapainatus
      -Aku Ankan taskukirjoja
      -Kaikenlaisia tarroja (mm. kysellyt eri yrityksistä logotarroja)

    • niitätulettarvitsemaan

      Kerää voimia.

    • eikämaksamitään

      Hedelmien tarramerkkejä.

      • Rahiala

        Pitäiskö ne hedelmät ensin ostaa, vai tehdäänkö marketti kierros ja oma auto kulkee vedellä ja bussit on ilmaisia.kyllä ilmaista keräilyä ei ole välillisiä kuluja.


    • Kiinnostuja

      Keräile vaikkapa tölkkejä,kukkaroita,nimmareita,kuppeja (esim.coca cola kuppeja) ja sitte jotaki mitä pitää tehdä itse:eli vaikkapa origameja. (Googlaa jos et tiedä)

    • Kauris567

      Etein ittekki tollassiii keräily tarvikkeitä ja onko sulla jo tolla keräily aihe? vaikka lähetän nyt näin myöhään ni onko se edenny yhtää😊 ja oon nyt 11 ja en oo viäl löytäny aihetta!

    • Asioita mitä olen kerännyt legoja, postimerkkejä, figuureja, pokemon kamaa, pokemon kortteja, elokuvia, vanhoja esineitä

    • keräilykannattaa

      Kerää munakuppeja. Niitä on yli 2000 erilaista. Voin myydä muutaman kympillä, että pääset alkuun. Toinen vaihtoehto on nuo konjakkipullon korkit, joita löytyy toisinaan pullonkeräyksestä ja ravintoloistakin voi kysyä.

    • Tarratyttö10v

      Keräile tarroja. Oon vähän myöhässä mutta ite keräilen tarroja ainankin. Mulla on nyt jotai 2000 tarraa.

    • Anonyymi

      Itse keräilen erimaalaisia Koli koita ja muita kolikoita tässä pari ehdotusta

      Karkkipusseja kukkia muumi mukeja kiviä

      Ps enimmäkseen tytöille

    • Anonyymi

      Voit keräillä vaikka tupakansytyttimiä, sellaisia vanhoja peltisiä, joita löytyy esim. autiotaloista.

    • Anonyymi

      Jotkut kerää esim. autojen rekisterinumeroita. Niitä löytyy parkkipaikoilta ja niitä saa ilmaiseksi. Ota vaan muistiinpanovehkeet mukaan. Voit laittaa niitä vihkoon aakkosjärjestykseen.

    • Anonyymi

      Minä keräilin Mari-Juissi tölkkejä.

    • Anonyymi

      Sarjakuvalehtiä voi keräillä. Niillä tulee jatkossa olemaan enemmin arvoa. kun yleisesti sarjiksia ei enää pahemmin tuoteta kustantajilta, paitsi akua ankkaa enemmin mutta senkin osalta painomäärät vähenee kokoajan.

    • Anonyymi

      Tarrat saattaisi olla mukava keräilykohde ja jos jostain aiheesta on vielä olemassa painettuja kuvastoja, joku kuvasto voisi olla mukava tallettaa säilöön.

      Itse olin 10v poika 80-luvulla, ja mm. tarroja keräilin, joita on tallessa vieläkin. Lisäksi R-Kioskilta on vieläkin tallessa videokuvasto (VHS, Beta ja Video2000 -järjestelmille), jota on mukava selailla nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen :) Kuvaston etukuponkien voimassaoloaika päättynyt 31.7.1984, olen siis enintään 9 vuotiaana tämän kuvaston käsiini saanut.

      Ehkäpä mielenkiintoinen hintatieto tästä kuvastosta, esim. Taffel Sips 75g pussi hintaan 3,30 mk, eli kolme markkaa 30 penniä. Vuoden 2019 euroiksi muunnettuna se on 1,18e.
      Esim. Cittarilla tänä päivänä samankokoisen 75g Taffel Sips pussin saa 0,95 eurolla, eli Sipsipussin hinta on laskenut hieman vuodesta 1984 :)

    • Anonyymi

      Minä keräilen muumi mukeja!

    • Anonyymi

      Olen samassa pulassa. Haluaisin kerätä jotain uutta olen keräillyt jo kolikoita ja sain kaikkien maiden kaikki kolikot voisit kokeilla kerätä kolikoita?:)

    • Anonyymi

      Hedelmämerkkejä erilaisista kauppojen hedelmistä. Niitä Sauli Niinistökin on ainakin joskus kerännyt, keränneekö vieläkin...

    • Anonyymi

      Voisit keräillä erilaisia sarja kuvia niitä löytyy esimerkiksi kirpputoreilta halvalla ja niitä on mukava lueskella ;)

    • Anonyymi

      Haluaisin keräillä jotain mutta ei ole rahaa niin en voi ostaa mitään oisko vinkkejä mielellään jotain mitä voi laittaa esille enkä haluais alkaa keräilee raamattuja mut oisko siis ideoita?

    • Anonyymi

      En tiiä ehkä vähän myöhäs mut ite siis oon keräillyt jo kohta 3 vuotta Kinder leluja ja niitä on nyt ihan kiva määrä

    • Anonyymi

      Doomtrooper-kortteja
      Tietyn vuoden Keltainen Pörssi -lehtiä esim 1995

    • Anonyymi

      Kristallit

    • Anonyymi

      No aattelin kerätä kaikki hello kitty cinnamorrol ja nii

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe