Eli muutettuani 47 neliöisestä kaksiosta asuntoon piti tehdä pintaremontti, tapetit vaihtaa mh,oh ja eteiseen. Asunnon ovet (3kpl) vaihtaa karmeineen ja laminaattiin oli pariin kohtaan tullut kolo, joten piti vaihtaa eteisestä ja olohuoneesta. lisäksi uusi vaatekaappi hommata.
Osaako joku arvioida paljonko tämä tulisi maksaan, kun vuokranantaja perii nyt 4000 euroa remontista, mielestäni hiukan kohtuuton summa?
ja onko tähän mahd. saada mitäään vähennyksiä (kotitalusvähennys tai jotain sellasta)...?
Vuokran antaja perii 4000e kaksion remontista.
13
639
Vastaukset
- Lakimies...
Heh vanha temppu: rempataan vuokrakämppä, yritetään maksattaa remontti ex-vuokralaisella ja seuraavalta sitten pyydetään kovempaa vuokraa.
Älä maksa ennen kuin olette yhdessä päässeet sopimukseen mikä on ollut normaalia kulumista ja mikä "rikottu". Lisäksi pitää perustella summa mistä muodostuu. Tukena pitää olla remonttifirman lasku.
Homma ei edes voi mennä ulosottoon, ennen kuin vuokraisäntä on hakenut velkomustuomion oikeudesta. Siinä vaiheessa asia pengotaan niin tarkasti, ettei hän uskalla oikeuteen mennä, jos kyse on kusetusyrityksestä.
Normaalisti elävä ei joudu tuollaisia maksamaan.
Eri asia on sitten, jos olet päättänyt pistää paikkoja "paskaksi." - vuokranantaja
Edellinen kirjoitti asiaa, mutta jos olet itse tahallasi aiheuttanut 4000 euroa on noista hommista ihan kohtuu hinta.
- Hdfhvfgh
Jos et ole sikaillut kämpässä tavallista enempää niin vuokranantaja voi olla vaatimuksineen aikalailla tyhjän päällä.
Käsittääkseni ns "normaali kuluminen" menee vuokranantajan piikkiin.
Älä maksa mitään ennen kuin olet selvittänyt jonkin luotettavan tahon kanssa onko vaatimuksella mitään oikeutusta. - E&G Power Tmi
Hei, hinta voi olla 2000EUR alv. 4000 on liian paljo
- halvalla saaa
Joo halvallakin saa, jos laittaa rimpula-laminaattia ja teettää pikkuvirmalla. 4tkin uppoaa kalliit matskut ja tuntitöinä.
Mutta avainkysymys, onkohan ap saanut hepa-kohtauksen ja tärvännyt paikat, vai yrittääkö ahne vuokraisäntä maksattaa.
- urakoitsijat
4000 euroa nyt ihan realistinen hinta jos joku vähn isompi firma tekemässä, tietysti joku yksittäinen toiminimi nyt varmaan saa tuohon mainittuun 2000e alv hintaankin tehtyä. Mutta eiä sen vuokranantajan nyt ole pakko mitään halvinta hiace mies yhdistelmää ottaa tekemään korjauksia.
- hiaceyksikkö
Millaiset ovet.? Umpipuutammi? Yhteen oveen voi kulua liki tonni. Karmit, listat. Entäs tapetointi. Jos on ennestään monta kerrosta tapettia ja asukas on kynsinyt esim. koiransa kanssa tapetit betoniin asti, meneee homma hankalaksi. Jos lisäksi joku on maalannut joskus jonkun tapetin, niin kaikki pitää poistaa ja se ei ole aina helppoa. tapettia saa poistaa tunti, tunnin perään höyrystä sumuisessa huoneessa ja vettä ja tupakkia kuluu. Sitten pitää vielä kitata ja vetää kevyt sitova pohjamaali, uuden tapetin alle. Uudet jalkalistat jne. Taisipa olla kohtuullinen hinta.
- kapitalistiiiii
Kiistä.
Oikeuteen.
Jos olit hyvis maksat kohtuudella.
Jos olit pahis maksat kaiken ja oikeudenkäyntikulut päälle.
Itse tiedät!
Vaikka pahis niin sovittele ja neuvottele ja tee maksusuunntielma. - .....
ei vuokralainen maksa remontteja. Omistaja maksaa aina kaikki remontit, paitsi jos olet rikkonut tahallasi. normaali kuluminen ja asunnon käyttö ei tuota muuta kuluja sulle kuin vuokranmaksun.
- mek.1981
Mulla kävi jokunen vuosi sitten sillain että muutin vuokralle rivitalo kolmioon ja muutettuani emme käyneet vuokranantajan kanssa läpi asunnon kuntoa.
Kun tuli hetki jolloin muutin pois vaati hän tis vaikka mitä minun maksettavakseni perustellen sen niin että ennen minua siellä asui hänen tytär jonka jäljiltä se oli priima kunnossa eihän siihen voinut muuta sanoa kuin että yritäppä todistaa minun särkeneen ne paikat, sanoin että sillä on 2 viikkoa aikaa maksaa vuokratakuut minun tilille tai sen jälkeen tulee haaste käräjille juttelemaan tästä asiasta hän maksoi sen kolmen päivän päästä =) oli ilmeisesti jutellut tyttärensä kanssa.- khwg7etg26t
Moikka.Itse olen vuokranantaja.Tuo ei kuulosta kusetukselta vaan on sita.Mina en ainakaan harrastele moisia toimintatapoja.Arsyttaa kun vuokralaiskandidaatit pitavat jo ennen vuokrasopimuksen alkua vihollisenaan,koska alalla on vaikka minkalaisia hyvaksikayttaja-vuokranantajia.
Joka kerta kun asukas vaihtuu,maksan itse asunnon pintarempan,eli menen itse tekemaan.Ei tosiaankaan maksa vuokralainen remontteja.Kolhut laminaatissa jne ovat luonnollista kulumista,paitsi jos laminaatit eivat ole alle vuoden vanhoja jne ja takuu ei korvaa vaaran kayton takia....Varsinkaan mitkaan ovet eivat ko korvattaviin kuulu.Paitsi jos sisaovi oli uusi ja menit vasaran kanssa lapi.
Ota yhteytta kuluttajasuojaan.
- Ylitunnollinen
Kannattaa korjata/korjauttaa itse ennen irtisanomista. Vuokralaiset ovat tänä päivänä se maksajaryhmä jolta sumeilematta peritään kohtuuttomia korvauksia kaikesta mahdollisesta. Muutettaessa on hirvittävät kynnysrahat, enakkovuokranmaksut ja lukematon määrä uhkavaatimuksia ja tulevia "sakkorangaistuksia." Asumisvapautta ei ole, valitusoikeutta ei ole, sillä jos valitat tulee monihenkiset delekaatiot tutkimaan mahdollista syyllisyyttäsi tapahtumiin. On elettävä sekunttikello kädessä ettei vahingossa ylitä elämisen aikarajaa. Irtisanoimisesta menee tuhensien eutojen takuumaksu vuokrayhtiölle jne. loputtomiin. Avainten perään saa olla todella vainoharhainen sillä kaikkien lukkojen vaihataminen maksaa hirvittävästi euroja. Luin uhkasääntöjä niin anaumuksella että luulin lopulta olevani vankilassa. Ja se jäi päälle niin etten uskalla edes hengittä, saatikka harrastaa entisiä harrastuksiani kirjoittamista ja taidemaalausta. Kirjoittamisesta saataa kuulua naputus naapuriin ja maalista tulee aina jonkin verran tuoksuhaittoja. Olen elävänä kuristettu betonikoppiin missä naapurin jytinät kyllä kuuluu mutta heillä onkin tietystä syystä siihen ehdoton oikeus. Minulle jokainen aiheuttaman ääni on katastrofi ja tahrassa on katastrofin ainakset.
- utelias aatu
Mitenkä asia ratkesi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462