Olisin hyvin kiitollinen mikäli saisin täältä hieman tukea ja selvennystä oireisiini.
Minulla ei ole lääkitystä, toisaalta en ole käynyt lääkärissäkään vuosikausiin.
Mutta tässä hieman oireitani, voisivatko ne olla tyypillisiä diabetes oireita.
Vuotavat silmät
Aamusin kankeutta raajoissa
Kuivat huulet
Väsymystä
Outoa huminan tunnetta korvissa
Ajoittain outoa oloa,kuin horroksessa
Olen 52v mieshenkilö, mielestäni kyllä ihan normaalipainoinen.
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Onko minulla DIABETES?
6
336
Vastaukset
- ...
Ei noiden oireiden perusteella kukaan voi tehdä diagnoosia, onko sinulla diabetes vai ei. Diabetes tutkitaan yksinkertaisella verikokeella. Ota yhteyttä terveyskeskukseesi tai työterveyteen.
mulla oli noista oireista vain väsymys se mikä oli yksi syy ennen taudin toteamista.
- mustispeppers
Mahdotonta sanoa oireiden perusteella. Olen kyllä kuullut, että 2.tyypissä voi olla samankaltaisia oireita kuin 1. tyypissäkin. Onko väsymyksesi sellaista pohjatonta väsymysytä? Muistan edelleen, miten väsynyt olin 26 vuotta sitten, lisäksi oireina itselläni oli pohjaton jano, mikä ei millään nesteellä väistynyt, jonka seurauksena ravasin vesassa. Olin todella huonossa kunnossa, kun vanhempani tajusivat kuskata tk:seen.
- humiseva karju
Kiitos vastauksistanne, etenkin niille jotka viitsivät hieman vertailla omiin kokemuksiin.
Väsymykseni on aaltoilevaa, ja energisenä jaksan olla muutaman tunnin vuorokaudessa, mieli tekisi vaan nukkua.
Vessassa saan kyllä ravata, ja suu on kuivahko vaikka juon reippaasti vettä.
En tietenkään pyy´tänyt lääkärimäistä diagnosointia vaan hieman tiedustelin voisiko oireeni sopia tyypilliseen diabetekseen.
Tein hieman testiä viikkoja sitten, söin vähemmän ja karkit jätin kokonaan viikoksi pois ja huomasin voivani paremmin, yleisesti ruokailu vetää väsyneeksi.
Olen jostain lukenut että on verensokerin heittelyyn olemassa jotain luontaistuote valmisteita, voisin kokeilla ?- huoh.
Ahaa, olet niitä miehiä jotka eivät lääkäriin mene vaikka olisi pää irti (ja myöhäistähän se siinä vaiheessa on). Olet nyt päättänyt, että sinulla ehkä on diabetes, joten hoidat sen itse.
Huonojen hiilihydraattien välttäminen on hyväksi jokaiselle, olipa terve tai sairas. Eli pullat, donitsit ja ranskanleivät pois ja tilalle kasviksia ja ruisleipää. Tutustu käsitteeseen "glykeeminen indeksi" ja valitse hiilihydraatit sen mukaan. Luontaistuotteita et tässä tarvitse.
Toinen vaihtoehto tietenkin olisi ottaa selvää mikä se verensokerilukema oikeasti on ja räätälöidä hoito sen mukaan. Jospa sinulla ei olekaan diabetesta, vaan vaikka aivokasvain? Mutta lääkäriinhän sinä et mene, vai mitä? - Mittaamalla selviää
Ei kannata kokeilla koska diabeteksen voi selvittää helposti. Varaat ajan terveyskeskukseen hoitajalle joksikin aamuksi ja menet sinne syömättä mitään. Hoitaja voi ottaa sormenpäästä verensokerimittauksen ja näet heti melko varmasti onko diabetestä vai ei. Saman mittauksen voi teettää erilaisissa kampanjoissa apteekeissa ym. tai vaikkapa tutun diabeetikon luono jolla on itsellä mittari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481240
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55571
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462