Miehen ulkomaa-kokeneisuudesta

mies_44

Mikähän siinä muuten on että aktiivinen matkustelu ja ulkomailla oleskelu ovat naisille lähes poikkeuksetta erittäin keskeisiä kriteereitä miehelle?

Asia tulee esille nettiprofiileissa ja muutenkin keskusteluissa. Olen vähän kyllästynyt tähän. Itse en mainosta asuneeni pitkään ulkomailla, mutta kun asia sitten tulee esille huomaan kuinka naiset vaikuttuvat tiedosta. Tulee sellainen "wau"-reaktio ja alkavat heti kiinnittä enemmän huomiota siihen mitä puhun.

Miehille ei ainakaan ole tärkeää kuinka laajalti nainen on matkustellut tai asunut ulkomailla. Uskoisin melkein, että mitä vähemmän naisella on tällaista taustaa niin useimille miehille sen parempi.

18

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takaisin 5uomeen

Ulkomailla asuminen avartaa ajattelua ja asenteita. Siis yleensä. Ehkä sinun kohdallasi ei ole niin käynyt. Minun olisi ollut vaikea lyöttäytyä ihmisen seuraan, joka ei olisi koskaan Suomesta poistunut.

Eikö muualla asuminen sinun mielestäsi ole millään tavalla ollut sinulle hyväksi? Antanut 'henkistä pääomaa'? Avartanut ennen automaattisia asenteitasi? Saanut pohtimaan asioita, joita ennen pidit itsestäänselvinä?

Tuntuuko sinusta, että ulkomailla asumisestasi puhumisesi olisi jotenkin junttimaista, että se on jonkinlainen tabu sinulle? Miksi? Mistä tuollaiset (tai muut) asenteet johtuvat?

• Naurattaa kovasti

Uskomatonta roskaa.

Eli siis ulkomailla asuminen PAKOSTA avartaa ajattelua ja asenteita jopa niin että jos se ei henkilölle käy niin vika on sitten henkilössä itsessään?

Oliskohan kuitenkin niin että se maailman avartuminen ja asenne on ihan omasta päänupista kiinni eikä siitä onko käynyt Suomen rajojen ulkopuolella vai ei.

Et vaikuta kovin avarakatseiselta jos pidät jokaista suomalaista automaattisesti juntteina.

En ole asunut ulkomailla tai paljoa matkustellut (ainakin olen valinnut matkakohteet tarkkaan eikä kyse ole vain rantalomista), mutta henkistä pääomaa on tuhannen sinunkaltaisen oikeasti juntisti ajattelevan ihmisen verran joka kuvittelee että pikkuinen tilpeheröinti ulkomailla nyt muuttaa noita ennakkoluuloisia asenteitasi muita ihmisiä kohtaan.

Jos et kykene pohtimaan asioita ilman itsestäänselvyyksiä kotisohvalta käsin niin tuskin mikään ulkomaanreissu muuttaa sitä yhtään miksikään.

Itselläni ei tullut mitään "ahaa"-elämyksiä eikä myöskään mitään erikoisia henkisiä tason nousuja kun kävin ulkomailla.

Syynä lienee se että mieleni oli jo valmiiksi avara ja asenteeni oli kunnossa.

Ehkä tarkoituksesi oli sanoa että olit alunperin juntti mutta ulkomaat pikkaisen avasivat silmiäsi ja nyt odotat että toisille kävi samoin huomaamatta että olet edelleen juntti kun kuvittelet muidenkin olevan samanlaisia kuin sinä.

Naisia kiehtoo kaikki eksotiikka ja erilaisuus. Suomalaisuus katsos on suomalaisten naisten mielestä pahasta ja kaikki muu on ihanan hyvää ja erilaista tajuamatta että he itse ovat myös niitä suomalaisia taviksia joissa ei ole mitään erikoista eikä eksoottista.

• takaisin 5uomeen
        Naurattaa kovasti kirjoitti:

Uskomatonta roskaa.

Eli siis ulkomailla asuminen PAKOSTA avartaa ajattelua ja asenteita jopa niin että jos se ei henkilölle käy niin vika on sitten henkilössä itsessään?

Oliskohan kuitenkin niin että se maailman avartuminen ja asenne on ihan omasta päänupista kiinni eikä siitä onko käynyt Suomen rajojen ulkopuolella vai ei.

Et vaikuta kovin avarakatseiselta jos pidät jokaista suomalaista automaattisesti juntteina.

En ole asunut ulkomailla tai paljoa matkustellut (ainakin olen valinnut matkakohteet tarkkaan eikä kyse ole vain rantalomista), mutta henkistä pääomaa on tuhannen sinunkaltaisen oikeasti juntisti ajattelevan ihmisen verran joka kuvittelee että pikkuinen tilpeheröinti ulkomailla nyt muuttaa noita ennakkoluuloisia asenteitasi muita ihmisiä kohtaan.

Jos et kykene pohtimaan asioita ilman itsestäänselvyyksiä kotisohvalta käsin niin tuskin mikään ulkomaanreissu muuttaa sitä yhtään miksikään.

Itselläni ei tullut mitään "ahaa"-elämyksiä eikä myöskään mitään erikoisia henkisiä tason nousuja kun kävin ulkomailla.

Ehkä tarkoituksesi oli sanoa että olit alunperin juntti mutta ulkomaat pikkaisen avasivat silmiäsi ja nyt odotat että toisille kävi samoin huomaamatta että olet edelleen juntti kun kuvittelet muidenkin olevan samanlaisia kuin sinä.

Naisia kiehtoo kaikki eksotiikka ja erilaisuus. Suomalaisuus katsos on suomalaisten naisten mielestä pahasta ja kaikki muu on ihanan hyvää ja erilaista tajuamatta että he itse ovat myös niitä suomalaisia taviksia joissa ei ole mitään erikoista eikä eksoottista.

Kiitos esityksestäsi. Se on niin täyteen tupattu juuri niitä asioita, joihin epäsuorasti viittasin lauseellani "Minun olisi ollut vaikea lyöttäytyä ihmisen seuraan, joka ei olisi koskaan Suomesta poistunut."

Enpä ala sitä sinulle selvittämään. Muille asia lienee varsin selkeä. Kiitos jälleen kerran, kun uskaltauduit esimerkiksi:)

• Naurattaa kovasti
        takaisin 5uomeen kirjoitti:

Kiitos esityksestäsi. Se on niin täyteen tupattu juuri niitä asioita, joihin epäsuorasti viittasin lauseellani "Minun olisi ollut vaikea lyöttäytyä ihmisen seuraan, joka ei olisi koskaan Suomesta poistunut."

Enpä ala sitä sinulle selvittämään. Muille asia lienee varsin selkeä. Kiitos jälleen kerran, kun uskaltauduit esimerkiksi:)

"Enpä ala sitä sinulle selvittämään. Muille asia lienee varsin selkeä. Kiitos jälleen kerran, kun uskaltauduit esimerkiksi:) "

Pakenet siis keskustelusta kun sinun bluffisi tuli esille.

""Minun olisi ollut vaikea lyöttäytyä ihmisen seuraan, joka ei olisi koskaan Suomesta poistunut.""

Miten tämä liittyy siihen mitä minä puhuin? Ei mitenkään.

Kunhan rätvätät, et mitään muuta.

Sinuna todella kasvaisin henkisesti ja hankkisin sitä oikeaa pääomaa enkä elvistelisi sillä että on vähän käyty ulkomailla ja miten se sinun "pirttimieleesi" on saanut yhden pienen akkunan auki.

• sdf sdrgsdth

Uskomatonta roskaa.

Se koira älähtää...

Keskustelusi antaa selkeän kuvan siitä, millainen olet.

Onneksi nykyään on yhä harvemmassa nuo peräkamarin junttieinarit, vaan todellakin moni on joko itse asunut muualla, useissakin maissa (ei siis vain käväissyt muutaman päivän lomalla, mikä ei kovin paljon avarra), tai tuntee läheisiä ihmisiä, jotka ovat niin tehneet tai jopa muuttaneet pysyvästi maailmalle. Sama arki se on täällä muuallakin, mutta vuosien kuluessa on todellakin mahdollisuus kyseenalaistaa omaa suomalaisuuttaan, Suomesta perittyjä asenteita. Voi arvioida kansallisuutensa hyviä ja huonompiakin puolia, nähdä asemansa isommissa kuvioissa ja tuntea olevansa kotonaan muuallakin kuin kotikylällään. Nykyäänkin vielä on joitakin jälkeenjääneitä, jotka eivät pysty oppimaan toisten kokemuksista ja liian arkoja, oppimattomia tai köyhiä, etteivät itse pysty lähtemään. Suurin osa kansaamme kuitenkin jo osaa arvostaa muita kulttuureja, niihin tutustumista ja mielen joustavuutta ja kaikkea, mitä maailmalla oppii, ja mitä junttieinari yrittää pilkata huomaamatta tekevänsä itsensä naurunalaiseksi. Tai säälin.

• Naurattaa kovasti
        sdf sdrgsdth kirjoitti:

Se koira älähtää...

Keskustelusi antaa selkeän kuvan siitä, millainen olet.

Onneksi nykyään on yhä harvemmassa nuo peräkamarin junttieinarit, vaan todellakin moni on joko itse asunut muualla, useissakin maissa (ei siis vain käväissyt muutaman päivän lomalla, mikä ei kovin paljon avarra), tai tuntee läheisiä ihmisiä, jotka ovat niin tehneet tai jopa muuttaneet pysyvästi maailmalle. Sama arki se on täällä muuallakin, mutta vuosien kuluessa on todellakin mahdollisuus kyseenalaistaa omaa suomalaisuuttaan, Suomesta perittyjä asenteita. Voi arvioida kansallisuutensa hyviä ja huonompiakin puolia, nähdä asemansa isommissa kuvioissa ja tuntea olevansa kotonaan muuallakin kuin kotikylällään. Nykyäänkin vielä on joitakin jälkeenjääneitä, jotka eivät pysty oppimaan toisten kokemuksista ja liian arkoja, oppimattomia tai köyhiä, etteivät itse pysty lähtemään. Suurin osa kansaamme kuitenkin jo osaa arvostaa muita kulttuureja, niihin tutustumista ja mielen joustavuutta ja kaikkea, mitä maailmalla oppii, ja mitä junttieinari yrittää pilkata huomaamatta tekevänsä itsensä naurunalaiseksi. Tai säälin.

Voi mitä boring tekstiä.

Pari ihan lähikin sukulaista asuu tai on asunut ulkomailla joiden luona olen vieraillut muunmuassa. Siihen omat matkailut päälle.

Itse olet se junttieinari joka ei tajua että ei se maailma sen ihmeellisempi ole missään muualla jos ei ole päässyt tuosta junttiasenteesta eroon.

Ymmärrän että olet typerä, mutta älä viitsi yrittää paskaa syöttää minulle jota itse syöt.

"Voi arvioida kansallisuutensa hyviä ja huonompiakin puolia, nähdä asemansa isommissa kuvioissa ja tuntea olevansa kotonaan muuallakin kuin kotikylällään. "

Isommissa kuvioissa tarkoittanee että tuntee olevansa isompi ja merkityksellisempi kuin onkaan?

"Nykyäänkin vielä on joitakin jälkeenjääneitä, jotka eivät pysty oppimaan toisten kokemuksista ja liian arkoja, oppimattomia tai köyhiä, etteivät itse pysty lähtemään."

Todella kaunista tekstiä "maailmanmatkaajalta" ja maailma nähneeltä ihmiseltä!
        Ajattelisit kehitysmaita niin tajuaisit että on ihmisiä jotka ei oikeasti pysty matkustamaan edes kovin kauas omasta kylästään.
        Ehkä maailmasi avartuisi.

Tällä hetkellä matkustit kuinka paljon tahansa olet se sama suomalainen juntti jota kovasti yrität kieltää olevasi, mutta omaa itseään ei voi juosta karkuun.

En ole itseasiassa mahdottomasti koskaan arvostanut suomalaista kulttuuria mukaanluettuna se piirre että toisten maiden kulttuuria pidetään niin hienona että sillä pitää rehvastella.

Kyllä, olet naurettava ja myös hyvin säälittävä.

• paljon näitä nähty

Naisille matkalle pääseminen on saavutus, samoin kuin pitkään koulunpenkillä istuminen, nämä ovat naisten keino päteä, he haluavat ja uskovat, että miehet ajattelevat samoin. Nainen kokee epäreiluksi, jos miehellä on hieno auto, talo ja/tai suuret tulot, silloinhan tämä ei "kilpaile" heidän omassa sarjassaan, heidän säännöillään.

Matkustelun statusluonne ja sen korostaminen monien asioiden yhteydessä tulee ilmi nettin ulkopuolella, naisilta tulee matkakohteesta postikortti, tai tekstiviesti, vaikka ei muuten yhteyttä pidettäisi, kaikkien pitää kuitenkin tietää, mä oon ulkomailla!

Matkustelun korostaminen on ilmeisen tiedostamatonta kerskailua sillä, miten siihen on varaa, käytännössä useimmiten näiden paljon reissanneiden naisten omaisuus on olematon, se on kylvetty maailmalle, muistona vain kasa valokuvia, joita aina näytellään, kun pitää tehdä vaikutus. Rehellisyyden nimissä on kerrottava, ei ne mieheen tee mitään vaikutusta, usein huomaa tällaisen naisen olevan pohjimmiltaan todellinen juntti, vaikka yrittää antaa kuvaa jostakin hienosta maailman kansalaisesta.

• Naurattaa kovasti

Uskoisin näin että naiset haluavat kerskailla kokemuksillaan yms. viihtyvyydellään tai sitten vedota sellaisiin hämäriin käsitteisiin kuin "maailman avartuminen" ja "henkinen kasvu" jne.

Mitä ihmeellistä siinä on?

Tulee mieleen juttu briteistä jotka ei ymmärtänyt ranskalaista kulttuuria koska eivät olleet koskaan käyneet siellä.
        Voi hyvä jestas sentään ihan kuin elettäisiin eri planeetalla kun siitä kanaalin ali menee nykyään tunneli ja aivan yhtäkkiä olet toisessa maassa jossa nyt puhutaan vähän eri kieltä.

Jos on OIKEASTI vähänkään matkaillut niin se eksotiikan yms. erilaisuuden maku sekä muu "avartuminen "häviää nopeasti jos sitä koskaan nykyaikana edes erityisesti on.

Tietysti jos on ihan juntti tai pirttihirmu kuten tuo yksi nainen tuossa ylempänä alunperin sekä on vain "suomalainen tavis" niin varmasti ekat kerrat ulkomailla voivat olla vähän shokki.

"Rehellisyyden nimissä on kerrottava, ei ne mieheen tee mitään vaikutusta, usein huomaa tällaisen naisen olevan pohjimmiltaan todellinen juntti, vaikka yrittää antaa kuvaa jostakin hienosta maailman kansalaisesta. "

Tätä painottaen ihan oikeassa olet.
        Mutta katso pitäähän se naisillakin jokin olla "hienoa" sekä voi esitellä missä sitä on tullut käytyä ja kokemassa jotain tosi erikoista.

Nykyään kun naputtelet vain nettiin ja varaat pikamatkan. Olet ulkomailla ja huomaat että monet turistikohteet ovat melkein samoista sahajauhoista tehty kuin muutkin.

Ollaan tässä nyt niin hienoja kun on käyty poissa Suomesta.

Vähän ehkä kuin joku ulkomaalainen kattelemassa lunta, poroja ja joulupukkeja?

• eitäpinää

Kaippa tuo matkustelu liitetään automaattisesti sivistykseen, niin hölmöltä
      kuin se kuulostaakin.

Kyllä se riippuu siitä missäpäin maailmaa sitä tekee. Täysin erilaiset olosuhteet,
      ja kulttuuri ovat avainasemassa. Jokin kehitysmaakohde kyllä avaa silmät
      näkemään, että on muunkinlaista elämää, kuin lintukoto suomi.

Itse olen kierrellellyt lähinnä euroopanmaissa (kaupunkikohteissa), sekä
      pohjoisamerikassa kerran piipahtanut, joten ei mitään kulttuurishokkia.

En laita painoa sille, onko joku mies matkustellut, tai ei, sillä sehän on
      hepponen lähtökohta suhteelle, jos tuo jo ratkaisee asian.

Enkä kuitenkaan hyppää yhtenään ulkomailla, joten mitä siitä toitottamaan.
      He ketkä laittaa painoa matkustamiselle, niin ei siinä mitään. Kukin näkee
      asiat eritavalla ja tämä on minun mielipiteeni.

Siispä ap:lle, en hyppää kattoon jos mies on asunut, tai kierrellyt maailmaa,
      mutta enpä heivaa poiskaan vain sen vuoksi, ettei ole.

• Naurattaa kovasti

Eiköhän seuranhaussa kannata ettiä sellaista ihmistä joka oikeasti on perehtynyt noihin kulttuureihin sekä mieli on avartunut.
        Matkustelu ei sitä automaattisesti tee, ei edes mikään kehitysmaakohde.
        Sitä paitsi nykyään kehitysmaista saa tietoa niin paljon jo televisisosta tai Internetissä että erillinen vierailu paikan päällä tuskin tekee asialle yhtään mitään tai sitten on tosiaan juntti jos mieli ei avarru ymmärtämään jo ennen sitä millaista se elämä siellä on.

Suosittelen ottamaan ehkä selvää sen ihmisen ajatuksista sekä siitä onko hänen mielensä oikeasti avara ja tietysti tärkeimpänä olisiko hänestä matkalle sinun kanssasi samanlaisiin kohteisiin kuin sinä tahdot mennä tulevaisuudessa eikä siitä että onko se nyt varmasti käynyt siinä ja siinä maassa silloin ja silloin.

Totta puhuen itteäni vaivaa puolestaan ihmsiet joilla on niin pieni mieli että Suomessa oleskelemalla heidän maailmansa ei avarru yhtään vaan siihen tarvitaan erillistä ulkomaanreissua.

• eitäpinää

Eiköhän seuranhaussa kannata ettiä sellaista ihmistä joka oikeasti on perehtynyt noihin kulttuureihin sekä mieli on avartunut.
        Sitä paitsi nykyään kehitysmaista saa tietoa niin paljon jo televisisosta tai Internetissä että erillinen vierailu paikan päällä tuskin tekee asialle yhtään mitään tai sitten on tosiaan juntti jos mieli ei avarru ymmärtämään jo ennen sitä millaista se elämä siellä on.

Suosittelen ottamaan ehkä selvää sen ihmisen ajatuksista sekä siitä onko hänen mielensä oikeasti avara ja tietysti tärkeimpänä olisiko hänestä matkalle sinun kanssasi samanlaisiin kohteisiin kuin sinä tahdot mennä tulevaisuudessa eikä siitä että onko se nyt varmasti käynyt siinä ja siinä maassa silloin ja silloin.

Totta puhuen itteäni vaivaa puolestaan ihmsiet joilla on niin pieni mieli että Suomessa oleskelemalla heidän maailmansa ei avarru yhtään vaan siihen tarvitaan erillistä ulkomaanreissua.

Totta, kyllä nykyään saa televisiosta ym. tiedotusvälineistä tietoa ns.
        kehitysmaiden olosuhteista, mutta varmaankin vasta paikanpäällä
        tuo kurjuus tuo oikeat mittasuhteet.

Nyt en alakkaan väitteleen tästä aiheesta, kun ei ole noista kokemusta.
        Minä yritin "juntilla" tavallani ilmaista sen, että mulle on ihan se ja sama
        missä vastapuoli on käynyt, tai ei ole.

En käy ulkomailla vain sentähden, että se avartaa, vielä vähenmän,
        jotta voi kertoa käyneensä, vaan se on minun tapani viettää hetki
        pois tutuista ympyröistä.

Olen toki kotimaan matkailun ystävä myöskin, sekä mökillä viihtyvä
        ihan omissa oloissa. Kaikki käy.

• LH

"Sitä paitsi nykyään kehitysmaista saa tietoa niin paljon jo televisisosta tai Internetissä että erillinen vierailu paikan päällä tuskin tekee asialle yhtään mitään tai sitten on tosiaan juntti jos mieli ei avarru ymmärtämään jo ennen sitä millaista se elämä siellä on."

Tuo oli niin provosoiva mielipide, että tähän on pakko puuttua. Olin itse lukenut etukäteen eräästä (kehitys)maasta useita tuhansia sivuja erilaisia analyysejä ja käyttänyt yli puoli vuotta (palkallista) aikaa työkomennukseen valmistautumiseen. Siltikin ensimmäinen päivä täysin uudessa kulttuurissa ja täysin erilaisessa ympäristössä oli mieltä avartava.

Olen ilmeisesti sinun mielestäsi tosiaan juntti, koska näin kävi? Vaikka olin luennoinut ko. kohteen politiikasta ja elämästä, huomasin vasta paikan päällä, miten minulta puuttui todellinen ymmärys maan luonteesta. Vaikka tiesin teoriassa tuosta maasta paljon, vasta paikan päällä "mieleni avartui".

Olen sittemmin tehnyt useita komennuksia ulkomaille, kehitysmaihin, täysin uusiin kulttuureihin ja olen joka kerta valmistautunut huolellisesti. Siltikin JOKAINEN kerta uudessa kulttuurissa ja uudessa ympäristössä on avartanut mieltä.

Suoraan sanottuna kirjoituksesi on mielestäni typerä ja yksinkertainen. Sinun matkakohteistasi voin todeta, että oli se mikä tahansa, olen unohtanut siitä enemmän kuin sinä kykenet koskaan oppimaan.

Matkailu avartaa.

• joku ihan muu..
        LH kirjoitti:

"Sitä paitsi nykyään kehitysmaista saa tietoa niin paljon jo televisisosta tai Internetissä että erillinen vierailu paikan päällä tuskin tekee asialle yhtään mitään tai sitten on tosiaan juntti jos mieli ei avarru ymmärtämään jo ennen sitä millaista se elämä siellä on."

Tuo oli niin provosoiva mielipide, että tähän on pakko puuttua. Olin itse lukenut etukäteen eräästä (kehitys)maasta useita tuhansia sivuja erilaisia analyysejä ja käyttänyt yli puoli vuotta (palkallista) aikaa työkomennukseen valmistautumiseen. Siltikin ensimmäinen päivä täysin uudessa kulttuurissa ja täysin erilaisessa ympäristössä oli mieltä avartava.

Olen ilmeisesti sinun mielestäsi tosiaan juntti, koska näin kävi? Vaikka olin luennoinut ko. kohteen politiikasta ja elämästä, huomasin vasta paikan päällä, miten minulta puuttui todellinen ymmärys maan luonteesta. Vaikka tiesin teoriassa tuosta maasta paljon, vasta paikan päällä "mieleni avartui".

Olen sittemmin tehnyt useita komennuksia ulkomaille, kehitysmaihin, täysin uusiin kulttuureihin ja olen joka kerta valmistautunut huolellisesti. Siltikin JOKAINEN kerta uudessa kulttuurissa ja uudessa ympäristössä on avartanut mieltä.

Suoraan sanottuna kirjoituksesi on mielestäni typerä ja yksinkertainen. Sinun matkakohteistasi voin todeta, että oli se mikä tahansa, olen unohtanut siitä enemmän kuin sinä kykenet koskaan oppimaan.

Matkailu avartaa.

Avartamisesta en tiedä, mutta matkailu tekee ainakin leuhkijan ja muiden mielipiteitä suvaisemattoman, vai onko tämä sitä avartumista?

• Enpä ole ajatellut laittaa ulkomailla asumiskokemusta kriteeriksi, mutta koska itse tykkään matkustella niin tottakai toivon, että kumppanikin pitäisi siitä. Ei se välttämätöntä ole, mutta olisi kiva voida jakaa matkailukokemukset yhdessä.

Jos joku suorastaan ärsyyntyy matkailuharrastuksesta niin silloin hänen ei tietenkään kannata ottaa minuun yhteyttä, sehän on sama juttu kuin jos minä ottaisin yhteyttä henkilöön joka "asuu" kuntosalilla.

• mies_44

Tähän ulkomailla elämisen ja matkustelun merkityksen korostamiseen liittyy minun mielestäni moni muukin piirre naisten elämässä ja harrastuksissa. On useammin kuin kerran tullut vastaan naisihmisiä, joilla on aivan selvästi tarve esitellä ja ylläpitää laajaa ja monenkirjavaa ystäväpiiriä siten, että siinä on mahdollisimman paljon ulkomaalaisia ja muita erilaisia ihmisiä.

Jos on tällainen ystäväpiiri niin se on minusta hienoa ja varmasti avartavaa. Mutta aika usein paistaa läpi että juuri näitä ystävyyssuhteita pidetään yllä (tai kutsutaan hyviksi ystäviksi) ainoastaan tämän toisen osapuolen taustan takia, jotta voi esitellä olevansa avara ja monipuolinen persoona. Nämä ystävät sitten mainitaan herkästi keskusteluissa toisten naisten kanssa vaikka olisivat hyvin kaukaisiakin ystäviä. Ulkomaalaisista ex-miesystävistä naiset osaavat aina toisilleen mainita uusien tuttavuuksien kanssa jo melkein heti kättelyvaihessa. Ikäänkuin tällainen kokemus olisi jokin käyntikortti toisten naisten suosioon.

Minusta tässä kaikessa on enemmän kysymys perusviehätyksestä erilaisuuteen ja sen mukanaan tuomaan jännitykseen kuin pelkästään avaran maailmankuvan luomisesta ja suvaitsevaisuudesta.

• nnnnnnnnnnnnnnnnnn+n

Olen samaa mieltä. Ihmiset saattavat mitä pinnallisimmista syistä haalia "originelleja" ihmisiä lähipiiriinsä, ja sitten kuvittelevat olevansa ITSE jotenkin kauhean kypsiä ja kehittyneitä. Oikein maailmannaisia. Erityisen rasittavaa omasta mielestäni on kun nämä seurapiirin pitäjät eivät salli minkäänlaista arvostelua joka kohdistuu johonkuhun ulkomaalaiseen, aivan kuin tämä ihminen ei olisi tavallinen ihminen siinä missä muutkin, kun sattuu olemaan jostain muualta kotoisin. Ihan yhtälailla siellä ulkomaillakin jokainen elää arkeaan - en ymmärrä minkä takia kaikki "eksoottinen" on mukamas automaattisesti arvokkaampaa ja upeampaa kuin kotimainen.

Kyllä minustakin voisi olla kiva tapiseerata koko asunto jollain ulkomaan roinalla, koska sitä harvemmin näkee. Mutta että ihmisillä? Pitäisi sen verran kunnioittaa ihmisiä että kiinnostuu heidän persoonistaan, eikä siitä että ovat sieltä ja sieltä.

Tiedän netistä yhden naisen joka on niin tohkeissaan siitä että on asunut ulkomailla, katsoo nenänvarttaan pitkin kaikkia muita jotka eivät ole niin tehneet. Luulee olevansa joku ekspertti kokonaisen maailmanosan suhteen ja käy heti kimppuun jos vähänkin yritetään keskustella siitä alueesta jotain ja se ei hänen pilliinsä sovi. Ainoa mitä kyseisestä seudusta saisi sanoa pitäisi kai olla aina ylistävää ja mielistelevää. Hänellä on nähtävästi ollut itsellään kivaa siellä jossakin, eikä halua illuusionsa menevän pilalle siitä että aletaan latelemaan niitä epäkohtia mitä siellä on.

Ja kuitenkin jokaisella on kyllä silmät päässään että netistä, lehdistä ja televisiosta näkee mitä kaikkea siellä on. Ei yksi ihminen yksinään ole koko maailman totuuden torvi joka tietää kaiken paremmin kuin muut koska asui siellä jonkun aikaa...

Jos olisin mies niin minä en tuollaisen naisen kanssa seurustelemaan alkaisi. Toteaisin että kun olet niin lääpälläsi itseesi ja käsityksiisi niin et sinä ketään toista tarvinne.

• ...

"On useammin kuin kerran tullut vastaan naisihmisiä, joilla on aivan selvästi tarve esitellä ja ylläpitää laajaa ja monenkirjavaa ystäväpiiriä siten, että siinä on mahdollisimman paljon ulkomaalaisia ja muita erilaisia ihmisiä. "

Monesti näilläkin ihmisillä se todellinen luonne paljastuu, kun oma lapsi paljastuu homoksi tai seurustelee väärän värisen henkilön kanssa.

• "Miehille ei ainakaan ole tärkeää kuinka laajalti nainen on matkustellut tai asunut ulkomailla. Uskoisin melkein, että mitä vähemmän naisella on tällaista taustaa niin useimille miehille sen parempi."

En ehkä nyt ihan lähtisi siihen että voisit puhua muiden miesten kuin itsesi puolesta. En ainakaan itse allekirjoita tätä kokonaisuudessaan. Ja tiedän ettei moni muukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      121
      7910
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      151
      6638
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      183
      4755
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      243
      3225
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      101
      2744
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      107
      2256
    7. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      12
      1896
    8. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      150
      1885
    9. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      29
      1710
    10. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1614
    Aihe